ads

Sabtu, 2 Februari 2013

02 di jitra - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Berjogging <b>Di</b> Tasik Darul aman <b>Jitra</b> | PERMATA BIRU

Posted: 22 Jan 2013 10:30 PM PST

salam...

semalam saya bercerita tentang aktivi hari ahad ari tue kan..
nie sambung hari yang sama juga
petang selepas balik dari melawat situ
kami terus balik rumah
tidurkan kaisara sekejap..
then petang tu terus berpakaian sukan
sebab nak pergi jogging di Tasik darulaman
plan nie keluar pun spontan aje
gara-gara kaki saya yang selalu kremmmmmm..
bila naik tangga yang tinggi or berjalan banyak- banyak (dah macam org tua plak saya nie...)
en.hubby ajak pergi berjogging juga

kalau korang nak tahu tasik  darul aman nie cantik dan luas tau..
terletak bersebelahan dengan haiway ja..
memang satu destinasi riadah di negeri kedah yang agak famous la juga..
walaupun ianya terletak di jitra..
petang tu kami sampai memang ramai la orang
almaklum lah cuti umumkan semperna
keputeraan sultan kedah
kebetulan pula hari tu memang ada
acara memancing besar-beasarn juga
saya dengar info pun melalui radio..bermula sejak pagi lagi..
masa saya sampai acara tue dah tamat
tapi masih ramai orang yang beriadah di situ..

jom layan beberapa foto semasa kami di situ
kesian kaisara penat berjongging
semput separuh jalan..
terpaksa papa mendukung sambil berjogging
sebab kaisara kehausan...
opppssstttt...mama terlupa bawa botol air..
tertinggal dalam kereta...hehehe
maafkan mama ekkk
tapi yang paling best part kaisara berjogging la..
terhuyung hayang ketengah dan ketepi..
almaklum la kaisara nie tak pernah lagi berjogging-jogging manja..
ala-ala berlari gitu...hahaha
dah pening agaknya dia tue...

kaisara yang bersemangat lebihhh...

penat membuat satu pusingan posing kejap tunggu turn nak membeli air...

kaisara cuba buat peace..mcm tu je dia reti...hahaha

nota: balik ja malam tu sebelum tido terpaksa la saya menyapu minyak angin pada kaki..mak aiiii...lenguh habis badan nie...papa &  kaisara steady aje..^_^

Perasmian kilang KTM <b>di</b> Bandar Darulaman, <b>Jitra</b>, Kedah | Arena <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2013 02:45 AM PST


Kreativiti Anda = LED HD TV Baru Untuk Anda??

Top up RM30 to FREE 200 Minutes and 200 SMS!

Ever wanted to drive a Lamborghini Super Trofeo? Here's HOW!

Answer this survey and DIGI will donate RM1 to WWF

DSC 0105 Perasmian kilang KTM di Bandar Darulaman, Jitra, Kedah

Beberapa bulan yang lepas saya pernah membuat lawatan tidak rasmi ke kilang Motonation Manufacturer Sdn Bhd (Motonation), pemasang dan pengedar motosikal berjenama KTM di Malaysia, yang terletak di Bandar Darulaman, Jitra, Kedah.

Memandangkan kilang itu sudah beroperasi agak lama, saya sangkakan majlis perasmian kilang itu telah diadakan. Rupa-rupanya menurut laporan daripada akhbar Harian Metro edisi hari ini, kilang tersebut baru saja dirasmikan oleh Datuk Mukhriz Mahathir, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, kelmarin.

DSC 0098 Perasmian kilang KTM di Bandar Darulaman, Jitra, Kedah

Dalam sidang akhbar majlis perasmian itu, Pengarah Urusan KTM Asia Tenggara, Selvaraj Narayana dilaporkan berkata, pembukaan kilang KTM yang pertama itu adalah bagi memenuhi permintaan pasaran Asia Tenggara, selain mampu meningkatkan kapasiti pengeluaran antara 20 peratus sehingga 30 peratus bagi memenuhi permintaan dalam pasaran domestik.

Menurut beliau lagi, sebanyak RM30 juta telah dilabur dan kira-kira 300 peluang pekerjaan disediakan sejak ia beroperasi lima tahun yang lalu. Tambahnya lagi, untuk tempoh lima bulan yang lalu, KTM telah berjaya menjual kira-kira 1,000 unit motosikal di pasaran tempatan, menandakan sambutan yang diterima untuk jenama KTM sangat menggalakkan.

DSC 0296 Perasmian kilang KTM di Bandar Darulaman, Jitra, Kedah

Motonation meletakkan sasaran untuk mencapai jualan tahunan sebanyak 10,000 unit membabitkan model KTM 200 Duke dan KTM 690 Duke yang dipasang sepenuhnya di negara ini. Bagi anda termasuk saya sendiri yang tidak berkesempatan pergi ke majlis perasmian yang diadakan kelmarin, saksikan galeri imej di bawah yang saya perolehi dari blog VF Photography.


Related Posts

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved