Khamis, 13 Jun 2013

02 di padang serai - Google Blog Search

02 di padang serai - Google Blog Search


Ustaz Hamidi: Sejarah tercatat <b>di Padang Serai</b> | ISMAWeb

Posted: 20 Apr 2013 04:39 AM PDT

PADANG SERAI, 20 April - Ustaz Hamidi Abu Hassan disahkan bertanding di P017 Parlimen Padang Serai pagi tadi setelah diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau akan menentang calon Barisan Nasional Heng Siei Kie, calon Parti Keadilan Rakyat N. Surendran dan 2 calon bebas iaitu Othman Wawi  serta N.Gobalakrishnan.

Katanya, hari ini telah mencatatkan sejarah umat Islam di Malaysia dan kejayaan hari ini akan dimanfaatkan demi kemenangan Islam.

"Melalui saat ini bermulalah pertarungan yang kita tidak akan berundur lagi untuk meneruskan cita-cita menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini.

"Kita akan  merayu undi daripada mereka, kita tidak bermusuh dengan sesiapa tapi niat kita untuk hanya menegakkan Islam," katanya kepada wartawan selepas proses penamaan calon selesai.

Proses penamaan calon telah berjalan dengan lancar dan aman di Pejabat Daerah dan Tanah Kulim. Tiada sebarang provokasi liar dan dicatatkan dan jumlah kehadiran penyokong daripada pelbagai parti dianggarkan hampir 2 ribu orang.

Ustaz Hamidi sah bertanding atas tiket BERJASA <b>di Padang Serai</b>

Posted: 20 Apr 2013 02:38 AM PDT

PADANG SERAI – Ustaz Hamidi Bin Abu Hassan sah akan bertanding di P017 Parlimen Padang Serai atas tiket parti BERJASA. Penamaan calon yang diadakan di Pejabat Daerah dan Tanah Kulim menyaksikan pertandingan 5  penjuru antara calon BERJASA, Barisan Nasional (BN) , Pakatan Rakyat (PR) dan calon Bebas. Berikut adalah senarai calon yang akan bertanding di P017 Parlimen Padang Serai ;

Ustaz Hamidi Bin Abu Hassan (BERJASA)
Heng Siei Kie (BN)
N. Surendran (PKR)
Othman B. Wawi (Bebas)
N.Gobalakrishnan (Bebas)

901388_470479829687968_28623663_o

Proses penamaan calon telah berjalan dengan lancar dan aman. Tiada sebarang provokasi liar dicatatkan. Jumlah kehadiran penyokong dari pelbagai parti mencecah hampir 2 ribu orang.

Usai proses penamaan calon, Ustaz Hamidi sempat memberikan ceramahnya kepada para penyokong beliau;

" Melalui saat ini bermulalah pertarungan yang kita tidak akan berundur lagi untuk meneruskan cita-cita menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini.

Kejayaan penamaan pada hari ini sangat-sangat bergantung kepada doa ikhwah/akhawat, tuan/puan.

Harapan saya agar semua jentera beri tumpuan kepada kerja-kerja kita untuk mengambil hati pengundi di Padang Serai tanpa mengira siapa juga mereka.

Kita akan  merayu undi dari mereka, kita tidak bermusuh dengan sesiapa tapi niat kita untuk hanya menegakkan Islam.

Faktor kejayaan kita bergantung kepada hubungan kita kepada Allah selain usaha yang dilakukan.

Jutaan terima kasih kepada semua pihak dalam menjayakan penamaan calon hari ini dan agenda Melayu Sepakat Islam Berdaulat "

Untuk dapatkan sebarang informasi dan perkembangan mengenai calon Berjasa di Parlimen Padang Serai anda boleh ke laman Facebook rasmi beliau Ustaz Hamidi Bin Abu Hassan

Undilah Calon Muslim Berwibawa!

UstHamidi2

 

Addin: Gobalakrishnan Rayu Najib Supaya Calonkan Beliau <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2013 06:17 PM PDT

Anggota Parlimen (MP) Padang Serai N Gobalakrishnan memohon jasa baik Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak membenarkan beliau menjadi calon BN bagi mempertahankan kerusi kawasan itu pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

Beliau memenangi kerusi Parlimen Padang Serai atas tiket PKR pada pilihan raya umum 2008 dan mengumumkan keluar parti itu dan menjadi Anggota Parlimen bebas awal tahun lepas.

Gobalakrishnan yang juga Presiden Pertubuhan Kebajikan Masyarakat Malaysia (Perkemas) berkata beliau berharap permohonan itu dapat dipertimbangkan berdasarkan kerja keras beliau bertungkus lumus sejak lebih tiga tahun lalu berkhidmat kepada masyarakat pelbagai kaum di kawasan tersebut.

"Selepas saya keluar daripada PKR, berbagai program diatur untuk kemudahan penduduk sekitar Lunas dan Paya Besar dan telah ramai pengundi-pengundi yang satu ketika dulu condong kepada pembangkang kini menyokong kerajaan BN," katanya kepada pemberita di Paya Besar di Kulim hari ini.

Hadir sama pada majlis tersebut adalah Penasihat Undang-Undang Perkemas Saiful Ambar Abdullah Ambar dan Presiden Pertubuhan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) Kedah Khairul Anuar Ramli.

Katanya jika hasratnya tidak menjadi kenyataan, beliau berharap isterinya M Vasanthi, 53, akan menjadi calon alternatif.

Beliau yakin Naib Presiden PKR R. Surendran yang diumumkan sebagai calon PKR bagi kerusi Parlimen itu oleh Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, akan hilang wang pertaruhannya kerana kemunculan Surendran membawa isu-isu lapuk mengenai masyarakat India tempatan sejak sebulan dua lalu memualkan masyarakat di Kulim. ~bernama


Tiada ulasan:

Catat Ulasan