Selasa, 23 Julai 2013

02 di padang serai - Google Blog Search

02 di padang serai - Google Blog Search


[CALON BEBAS] Gobalakrisnan tanding BEBAS <b>di Padang Serai</b> <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 01:03 AM PDT


KULIM 20 April - Penyandang kerusi Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrisnan hari ini membuat kejutan apabila tiba di pusat penamaan calon di Pejabat Daerah Kulim, di sini.

Selain mempertahankan kerusi tersebut sebagai calon Bebas, Gobalakrisnan turut membawa bersama isterinya, M. Vasanthi bertanding calon Bebas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Lunas.

Gobalakrisnan bakal berhadapan dengan Datuk Heng Saei Kee dari Barisan Nasional (BN), Naib Presiden PKR, N. Surendran; Hamidi Abu Hassan (Berjasa) dan seorang lagi calon Bebas, Othman Wawi.

Bagi kerusi DUN Lunas, selain Vasanthi, turut bertanding ialah Pengerusi MIC Kedah, S. Ananthan (BN) dan N. Prabakaran dari Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA).

Penyandang kerusi DUN Merbau Pulas, Datuk Siti Aishah Ghazali (Pas) pula akan berhadapan dengan calon BN, Datuk Marlia Abd. Latif.

Keluar PKR 

Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan pada Januari 2011 telah mengumumkan keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta melepaskan semua jawatannya dalam parti itu berkuat kuasa serta merta.

Gobalakrisnan masuk PKR setelah dipujuk Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kembali aktif dalam parti pada tahun 2006. Beliau sendiri mengakui termakan pujukan Anwar ketika itu atas dasar untuk membangunkan komuniti masyarakat India dalam PKR. Namun pujukan itu hanya umpan politik, bak kata pepatah, 'habis madu sepah dibuang!'.

 "Saya sudah fed-up (bosan) dengan (Penasihat PKR) (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) serta (Timbalan Presiden PKR) Azmin Ali, yang kini telah mengawal 100 peratus pentadbiran PKR," katanya.

Beliau berkata, selama ini tindakan Anwar bukan sahaja memperkudakan kaum Melayu dan Cina sahaja dalam mencapaikan cita-citanya tetapi kaum India juga tidak terkecuali.

Katanya, beliau yakin hasrat Anwar untuk menakluk Putrajaya akan tersasar sekaligus gagal kerana Ketua Pembangkang itu nyata gagal untuk menyelesaikan masalah dalaman parti sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan