ads

Selasa, 5 Februari 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Sambutan Maulidur Rasul 1434H Anak Kelantan <b>di Kulim</b> Meriah

Posted: 24 Jan 2013 09:12 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Perarakan diketuai imam surau iaitu Ustad Asri dan Ustad Radzi bersama penduduk setempat dan anak-anak Kelantan di Kulim. Kedua-dua iman surau Taman Emas/Taman Perak mengucapkan ribuan terima kasih kepada ...

PANASS!! Anwar Kata Tarian Bogel <b>Di Kulim</b> Hal Kecik!! ~ Kedah Ke <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 07:18 PM PST



PKR sebuah parti berbilang kaum. Melayu, cina dan india. Namun nominan parti adalah melayu. Ketua parti orang Islam (setahu Mc la). Hampir 70% ahli PKR adalah melayu, tapi belum tentu Islam. Sebab PKR ni pluralisme dan menyokong kebebasan beragama.

PKR juga menyokong LGBT, satu pertubuhan khas untuk menyokong seks songsang. Mereka memperjuangkan keperluan seks lesbian, gay, pondan dan biseksual. Kata PKR, mereka ini juga manusia, jadi keperluan mereka perlu dijaga.

Jadi apa nak heran sangat dengan tarian separuh bogel di Kulim ni. Itu pun korang nak bising ka? Nama PKR dah sinonim dengan seks bebas. Setakat separuh bogel ni takdak hal la. Kalau PKR menang, nak buat konsert berbogel pun nescaya akan diberi lesen.

Kalau tak percaya tengok apa Anwar cakap pasal tarian separuh bogel ni..

Wartawan tanya dia jika berlaku perkara yang kurang sopan, parti itu akan mengambil tindakan terhadap mereka yang bertanggungjawab ke? Malah  ditanya apakah bentuk tindakan yang bakal dikenakan, Anwar kata:" Tak tahu lagi apa tindakan, tapi kalau ronggeng sikit-sikit nak ambil tindakan apa bendanya?

Bagi Anwar benda ni kecik, hal habuk, boleh sapu simpan bawah karpet. Ada apa hal dengan separuh bogel? Anwar siap berbogel satu Malaysia tengok, setakat separuh bogel ni, bukan satu kesalahan.

Kalau rasa nak tengok tarian tiang dapat lesen, konsert bogel ada di Malaysia, dan perkahwinan diantara lesbian dan gay. Silalah UNDI PKR!!


McTheory:
setakat main punggung tu.. ada apa hal?

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Mukhriz idam bina pusat aeroangkasa <b>di Changlun</b> | Berita Terkini <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2012 09:10 AM PDT

Kerajaan berhasrat membangunkan kawasan Changlun sebagai pusat aeroangkasa berikutan permintaan terhadap bidang itu di Asia semakin meningkat.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata walaupun idea yang dicetuskannya itu masih baharu, namun terdapat beberapa sebab Changlun dijadikan lokasi bagi melaksanakan cadangan tersebut.

"Di Changlun sudah ada sebuah syarikat, Asian Composites Manufacturing Sdn Bhd, yang mengeluarkan komponen kapal terbang Boeing dan kilang terbabit sudah beroperasi sejak 12 tahun lalu. Namun peluang itu tidak digunakan untuk melahirkan industri sampingan atau hiliran, yang menyokong syarikat itu.

"Ini merugikan sebenarnya, dari segi peluang keemasan yang terlepas namun masih belum terlambat kerana industri aeroangkasa di Asia, khususnya permintaan terhadap pesawat, paling pesat membangun. Jadi, kita patut guna peluang ini," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan program Himpunan Usahawan Wilayah Utara di Sungai Petani hari ini.

Mukhriz berkata keluasan tanah yang belum dibangunkan di Changlun turut menjadi faktor pemilihan kawasan itu sebagai lokasi cadangan mewujudkan pusat aeroangkasa.

"Pendekatan kementerian dan Mida (Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia) ialah pengelompokan iaitu jika ada industri induk di sesuatu tempat, kita mahu cari syarikat lain untuk menyokong syarikat itu.

"Setakat ini, banyak syarikat yang berminat malah dalam pertemuan saya dengan beberapa usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) pagi tadi, mereka turut menyambut baik cadangan ini dan mengemukakan banyak idea yang dapat membantu dalam program perintis ini," katanya.

Sementara itu, Mukhriz berkata Kulim, yang terkenal sebagai kawasan perindustrian, juga boleh dimanfaat dengan mewujudkan sebuah universiti berasaskan sains bagi melahirkan lebih ramai modal insan berkualiti untuk memenuhi keperluan industri.

"Saya yakin semua anak Kedah mahu melihat negeri ini lebih maju daripada sekarang, dan dari segi kemampuan dan peluang, tidak ada sebab kita boleh terpinggir dari arus pembangunan perdana.

"Dalam hal ini, bekalan modal insan berkualiti untuk industri tertentu, tidak kurang pentingnya dan salah satu cara melahirkan modal insan seperti ini ialah dengan mewujudkan universiti sains," katanya.

Mukhriz berkata di negara maju seperti Jepun, Taiwan dan Korea, universiti berteraskan sains, khususnya penyelidikan dan pembangunan, dikelilingi industri yang canggih, sebaliknya di Taman Teknologi Tinggi Kulim tidak ada universiti.

"Jadi, saya cadangkan kita dirikan sebuah universiti yang dapat bekerjasama rapat dengan industri sehingga industri menganggap universiti sebagai pusat penyelidikan dan pembangunan dalaman mereka.

"Industri pula boleh mendapatkan maklumat terkini mengenai trend terbaru dan permintaan pasaran daripada industri," katanya.

Mukhriz berkata gandingan kedua-dua pihak akan menjayakan hasrat untuk melihat Kedah lebih maju berteraskan industri, namun ia tidak bermakna industri pertanian yang selama ini menjadi kekuatan negeri ini akan dipinggirkan.

- Bernama

Article source: http://www.malaysiakini.com/news/211664

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


PANASS!! Bila Pegawai Khas Exco <b>Negeri Kedah Di</b> UGUT <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 04:37 PM PST

Maklumat ni Mc ambil dari blog Pisau Kedah. Terdapat maklumat dari pihak dalam PKR menyatakan Pegawai Khas Adun Bukit Selambau, S Manikumar (PKR) K Suppiah telah membuat laporan Polis di IPD Kuala Muda baru-baru ini kerana telah diserang dan di ugut oleh salah seorang pemimpin PKR .

Pemimpin PKR tersebut adalah K. Vasanthakumar. Kejadian itu berlaku ketika Pegawai Khas Manikumar sedang makan di sebuah gerai di Jalan Sekerat, Sungai Petani.

Di katakan punca berlaku serangan tersebut adalah ketidak puasan hati Vasanthakumar terhadap Manikumar yang di khabarkan telah berjumpa dengan bekas calon MIC PRK Bukit Selambau, S Ganesan dan Presiden Parti Makkal Sakti Malaysia, R.S Thanenthiran semasa sambutan Thaipusam baru-baru ini di Sungai Petani

Punca Pegawai Khas Manikumar di serang, bukannya hanya kerana perjumpaan berkenaan tetapi di sebabkan isu ingin jadi calon di kawasan DUN Bukit Selambau.

Siapa K Vasanthakumar ??
K Vasanthakumar, ahli PKR Jerai merupakan individu yang sebelum ini di katakan bakal mengantikan Manikumar untuk bertanding di kawasan DUN Bukit Selambau pada PRU 13 setelah Manikumar sebelum ini pernah membuat pengakuan tidak akan bertanding lagi di DUN Bukit Selambau pada PRU akan datang.

Namun pengakuan yang di lakukan Manikumar hanyalah omong kosong saja apabila baru-baru ini dia membuat pengakuan kepada penyokong PKR akan bertanding lagi di kawasan DUN Bukit Selambau pada PRU akan datang.

Di Sebabkan pengakuan itu, K Vasanthakumar merasakan kurang senang dengan tindakan yang di ambil Manikumar sehingga pernah berlaku peristiwa bertikam lidah di antara kumpulan masing-masing sehingga la sampai kemuncaknya apabila K Vasanthakumar menyerang pegawai peribadi Manikumar dan mengugut akan mencederakan pegawai khas Manikumar dan akan mendedahkan penipuan Manikumar terhadap Kerajaan Negeri sekiranya terpaksa.

Tertanya-tanya juga apakah benar Manikumar menipu Kerajaan Negeri seperti yang di perkatakan K Vasanthakumar atau K Vasanthakumar berniat memburuk imej Manikumar ?

Yang pastinya kini telah berlaku perpecahan dari kalangan penyokong PKR di bukit Selambau. Sehinggakan segelintir penyokong PKR dah bosan dengan PKR.

McTheory:
Boleh tahan gak puak tu rebut calon, siap ugut-ugut tuu..

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Kedah Times: PAS Sembah Patung Helang <b>di Langkawi</b>

Posted: 13 Jan 2013 05:00 AM PST

Umum sedia maklum bahawa orang-orang PAS menganggap parti mereka sebagai agama.  Tetapi tahukah anda bahawa 'agama PAS' ini juga mempunyai berbagai mazhab?   Ajaran mazhab-mazhab di dalam 'agama PAS' ini pula berbeza mengikut 'mood' pemimpin selain masa, tempat dan keadaan semasa.   
Tidak dapat dipastikan ada berapakah mazhab di dalam PAS tetapi yang dapat dikenalpasti ialah 3 iaitu Mazhab Hadi, Mazhab Nik Aziz dan Mazhab Azizan.  
Antara perbezaan ajaran mazhab-mazhab ini ialah mengenai binaan patung.  
Mazhab Azizan nampaknya berpegang kepada binaan patung adalah tidak salah.  Oleh itu, setelah mengambil-alih Kedah, PAS tidak pernah langsung menyentuh soal kewujudan patung helang bersaiz gergasi di Pulau Langkawi sebagai berunsur syirik.  Ini amatlah berbeza dengan mazhab Nik Aziz dan mazhab Hadi yang mengambil soal patung sebagai sesuatu yang serius dan perlu dihapuskan dengan seberapa segera.   
Kerana itu, sejarah pemerintahan PAS di Kelantan yang mengamalkan mazhab Nik Aziz, bermula dengan 'memancung' kepala patung-patung kijang di bulatan dekat jambatan Sultan Yahya sejurus selepas mengambil-alih negeri itu pada tahun 1990.   
Pendirian yang sama dipegang oleh mazhab Hadi dimana pada 3 Mac 2000, selepas PAS mengambil-alih Terengganu, Exco Terengganu Wan Hassan Mohd Ramli telah membuat kenyataan berikut, "Terengganu akan roboh semua patung haiwan termasuk patung sotong dan udang di Bandar Marang.  Tindakan meroboh itu dibuat sebagai mengikut langkah Kerajaan Pas Kelantan yang merobohkan replika Kijang di bulatan Tuan Padang,Kota Bharu sebaik sahaja memerintah negeri itu pada tahun 1990".  
Pendirian ini bagaimanapun semakin longgar kerana masih terdapat beberapa patung lain yang tidak dirobohkan di sekitar Terengganu.   Justeru, pada 31 Mei 2000, iaitu tidak sampai pun dua bulan kemudian, Haji Hadi membuat kenyataan berikut, "patung-patung di kawasan lain akan dihapuskan secara berperingkat apabila masyarakat tempatan sudah mula faham mengenai hukum."
Kelonggaran pendirian ini juga selaras dengan mazhab Nik Aziz yang mana menyaksikan kemeriahan pembinaan patung-patung yang berbagai rupa dan kedudukan dan bersaiz gergasi selepas 1990.  Antaranya, Patung Buddha berdiri di Bachok di bina pada tahun 2002 dengan sumbangan org ramai sebanyak 2 juta mempunyai ketingian 36 meter dan 30 meter garis pusat.  Kerajaan negeri sendiri telah meluluskan projek itu dan telah memberi sumbangan sebanyak RM60,000 melalui wakilnya Datuk Anuar Tan.   Selain itu, Terdapat juga 100 patung kecil pelbagai jenis dan 2 ekor naga raksaksa.
Berhala duduk yang berada di Jong Bakar, Tumpat pula, mempunyai ketinggian menyamai 5 atau 6 tingkat bangunan.  
Namun, terbukti bahawa pendirian kedua-dua mazhab itu telah benar-benar berubah dan seiring dengan mazhab Azizan kini apabila Hassan Shukri, melalui Harakahdaily pada 25 Ogos 2001 menyatakan bahawa "mereka mahu memburukkan nama PAS seumpama Taliban di Afghanistan yang memusnahkan patung Buddha di Bamiyan sebelum ini."  Jelas, PAS cukup terganggu dan tidak suka dikritik kerana menghapuskan patung-patung.  
Kerajaan Barisan Nasional, walaupun sering dituduh sebagai sesat dan tidak Islam oleh PAS tetap mengambil serius soal patung yang bertujuan untuk disembah iaitu syirik.  Oleh yang demikian, ketika pemerintahan BN di Kelantan, permohonan masyarakat siam untuk membina sebuah tokong gergasi pada awalnya tidak diluluskan oleh kerajaan negeri (BN) memandangkan saiz yang dicadangkan terlalu besar dan tinggi. Namun setelah dirayu berkali-kali dan mengambil kira kebebasan beragama, maka akhirnya pembinaan tokong itu diluluskan dengan beberapa syarat, iaitu ia mesti dibina dalam bentuk berbaring, tidak boleh dalam bentuk menegak seperti cadangan asal dan mestilah terlindung supaya tidak mengganggu masyarakat melayu/islam di sekitarnya. 
Namun, semua syarat-syarat ini jelas tidak relevan dalam agama PAS pada hari ini kerana membiarkan patung agama Buddha dibina tanpa syarat khas selain menyokong PAS dalam pilihanraya.  
Hari ini, kita melihat ketiga-tiga mazhab PAS itu telah sepakat bahawa 'patung' bukan lagi masalah dalam 'agama PAS' sekali gus, soal syirik yang disebut dalam Islam adalah tidak timbul langsung.  Penganut PAS tidak pernah mempersoalkan perkara ini, dan cukup akur dengan apa sahaja fatwa yang dikeluarkan oleh pemimpin mereka.  Sama seperti masalah berkenaan bekerjasama dengan bukan Islam, undang-undang sekular, arak, judi, pusat hiburan dan sebagainya di mana dahulu haram, sekarang halal belaka. 
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved