ads

Selasa, 5 Mac 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


GEMPAR!! Amukan Berparang di Restoran mamak <b>di Kulim</b> Kedah <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2013 07:16 PM PST



Nampaknya zaman sekarang ramai orang tak waras. Belum redha dengan kejadian amuk ibu saudara tetak anak saudara. Kali ni kita dikejutkan orang mengamuk kat restoran nasi kandar.

Pengunjung sebuah restoran nasi kandar di sini bertempiaran menyelamatkan diri apabila lima lelaki bersenjatakan parang dan kayu mengamuk serta mencederakan empat pekerja restoran itu awal pagi kelmarin.

Kejadian dipercayai berpunca daripada rasa tidak puas hati seorang daripada penyerang itu hanya kerana lambat dilayan.

Menurut seorang saksi, kejadian kira-kira jam 1.40 pagi bermula apabila seorang lelaki masuk ke restoran itu untuk membeli makanan.

"Dia masuk dan beratur bersama pelanggan lain. Mungkin kerana berasa dirinya lambat dilayan, dia memarahi seorang pekerja restoran sebelum masuk ke ruang hidangan dan membelasah pekerja itu.

"Tidak lama kemudian, empat lagi rakan pelanggan panas baran itu yang sedang menunggu di luar kedai, meluru masuk membawa parang dan kayu, sambil melibas ke arah pekerja dan pelanggan.

"Mujurlah ketika itu pelanggan-pelanggan sempat lari menyelamatkan diri," katanya.

Kumpulan penyerang itu juga merosakkan beberapa perkakas di restoran tersebut, termasuk kerusi meja dan tempat meletak makanan.

"Seorang daripada penyerang itu masuk dan mengamuk di kawasan meja juruwang," katanya.

Seorang daripada empat pekerja itu parah ditetak di kepala.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, semua empat mangsa amuk itu mendapatkan rawatan di unit kecemasan Hospital Kulim.

Katanya, wajah kelima-lima penyerang itu berjaya dirakam melalui sistem kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di restoran tersebut.

"Siasatan awal mendapati suspek adalah orang tempatan dan nombor pendaftaran kereta yang mereka gunakan adalah palsu.

Mc rasa kejadian ini melibatkan kumpulan gengster yang sengaja mahu membalas dendam dan buat kacau. Pihak polis perlu mengenal pasti dan menangkap mereka ini dengan cepat,s upaya kejadian seperti ini tidak berulang kembali.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


MyPelangiSenja: Oghang <b>Kodiang</b> !!

Posted: 23 Jan 2013 02:42 AM PST


Wah,dah lama tak mengupdate my belog. OMG Sesungguh nya aku sangat busy. Ari ni bru ler berkesempatan nak buka.alhamdulillah semakin bertambah kan my follower. Tak de la banyak sangat,tapi syukur la.sebagai blogger baru,jumlah sebanyak itu dah memadai. Moga makin bertambah la nant kan. Thanks atas sokangan kowang sume taw.

Ari ni,baru sempat nak rehat-rehat. Bru sempat nak buka facebook,nak tdo lelama mean bangun lambat la tue. haha juga baru sempat nak buka belog yang dah berhabuk tahap maksima ni.
I is busy gegila last week taw x. Aku kan dah tamat study.yea! Merdeka! Merdeka! Suke suke suke busy wat pe taw x?busy ngemas rumah,packing2 barang,buang2 segala mende yang tak berguna. but now,, im free!! 
Dah dekat empat hari dah kat kampung... sonok ase bila boleh bersama family tercinta. maka berat badan juger semakin berplus2 okeh. sungguh bahaya. ni pun, malam japg ade makan2. celebrate my uncle besday. so memang bersepah-sepah la makanannya. wihuuuu heaven la. 
Eh nanty la sambung update semula ya, nanti aku update pic2 makanan jer. biar korang terliur hehehehe nak pergi sambung masak & bakar satay. diorang dah bising tue. see u okeh, lurve u ollss
eh terlupa lak. untuk pengetahuan korang aku dah jadik orang kedah dah! now i is akan bertapa di KEDAH a.k.a KODIANG. tau tak kat mana kodiang tue? huhuhu kampung aku ler. suker! suker! suker! dah 5 tahun jadik orang punchong, finally aku kembali kepada asal jadik OGHANG KODIANG semula. 
*entry ntah apa-apa sorry ya, blur maseh mengatasi diri. harap dimaaf kan hehehe ding ~~ ding ~~ ding ~~

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Banjir Lumpur <b>di Sik</b>, Kedah – Azizan puas? – Perak Today

Posted: 16 Aug 2010 08:08 PM PDT

Azizan Razak puas hati! Hasil balak Kedah begitu menguntungkan sekali Kerajaan PAS Negeri Kedah pimpinannya. Tersengih-sengih Menteri Besar itu membentangkan keuntungan balak yang diraih. Tanpa ragu-ragu, Azizan meminta akhbar-akhbar tempatan menyiarkan "kejayaan"nya itu kepada seluruh rakyat Malaysia. Biar dari Perlis hingga ke Sabah kenal siapakah dia "Azizan Razak". Tidak habis-habis dia bercerita tentang keuntungan balaknya itu kepada semua. Gahnya Azizan sebagai Menteri Besar Kedah!

Tanpa Azizan sedari, dia telah men"zalimi" rakyat Kedah. Tanpa Azizan sedari, dia telah menempa malapetaka kepada rakyat Kedah. Hasil dari "kejayaan" kepada Kerajaan PAS Kedah itu, sebanyak 6 buah kampung di daerah Sik menjadi mangsa kerakusan Azizan untuk menjadi "cepat kaya". Azizan mungkin tidak peduli soal jerih payah penduduk 6 buah kampung itu bertarung dengan maut. Asalkan Kerajaan Negeri pimpinan "kaya", kesejahteraan rakyat ternoda. Biarlah, asalkan hati Azizan puas!

Berikutan aktiviti penebangan balak yang tidak berskala dan tidak dipantau, 6 buah kampung di daerah Sik di Kedah telah dilanda banjir lumpur yang dahsyat. 6 buah kampung itu telah dibanjiri dengan lumpur yang dalamnya hampir setengah meter! Bayangkan jika malapetaka ini melanda rumah anda. Bayangkan jika banjir lumpur ini meragut nyawa dan harta benda rakyat. Hakikatnya, malapetaka ini telah berlaku dan Azizan hanya mampu melihat sahaja seraya memberi komen "Saya pun tidak tahu, wallahu'alam..".

Memang benar bahawa Kerajaan BN Negeri Kedah sebelum ini tidak pernah mengaut keuntungan yang banyak dari hasil balak di Kedah. Kedah bukanlah sebuah negeri yang kaya dengan balak seperti di Pahang, Sabah dan Sarawak. Hutannya hanyalah sekangkang kera dan yang sekangkang kera itulah yang terpaksa dijaga, dipulihara dan jika membalak sekalipun, ianya akan dipantau ketat oleh pihak berkuasa. Mungkin sebab itu Kerajaan BN Kedah sebelum ini tidaklah mengaut keuntungan sebanyak itu. Untungnya tetap ada, namun tidaklah sehingga menggadai nyawa atau harta benda rakyat Kedah sendiri.

Memang benar keuntungan Kerajaan BN Kedah sebelum ini hanyalah "seciput". Namun, sepanjang pentadbiran Kerajaan BN Kedah dahulu, tidak pernah dilaporkan malapetaka banjir lumpur sebegini hebat berlaku di Sik atau mana-aman daerah di Kedah. Namun, baru dua tahun lebih PAS memerintah Kedah, sudah berlaku melapetaka sebegini rupa. Cuba bayangkan apa yang akan berlaku jika PAS memerintah selama 4 tahun, 8 tahun, 16 tahun dan seterusnya. Mungkin Kedah bakal menjadi "padang jarak padang tekukur".

Penulis dan rakan-rakan ada menziarahi beberapa kampung yang terjejas di Sik baru-baru ini. Kawasan Teloi merupakan salah satu kawasan yang teruk ditimpa malapetaka ini. Selain memberikan sedikit bantuan dan semangat, kami semua dapat rasakan penderitaan yang di"hadiah"kan oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah ini. Ada seorang Mak Long yang meratapi rumah usangnya yang hampir musnah akibat banjir kilat ini. Kasihan, sudahlah rumahnya usang, dilanda banjir lumpur pula…

Saya terbayang akan kejadian malapetaka yang pernah terjadi di Pos Dipang. Insiden yang meragut ramai mangsa itu masih lagi menjadi igauan seluruh rakyat Malaysia. Penulis percaya, jika kegiatan dan aktiviti pembalakan di Kedah ini tidak dipantau, tidak mustahil jika perkara yang serupa bakal berlaku di Kedah. Jika ini berlaku, siapakah yang akan bertanggungjawab? Pastinya Azizan Razak akan pantas menuding jari kepada Kerajaan Pusat. Sudahlah menuding jari pada Kerajaan Pusat, diminta pula Kerajaan Pusat menyelesaikan masalah rakyatnya. Modus operandinya pasti sama seperti Khalid Ibrahim meminta Kerajaan Pusat menyelesaikan masalah "pasir" di Selangor!

Begitulah sikap dan tabiat Pakatan Rakyat di Malaysia. Jika sebarang malapetaka, penyelewengan, salah guna kuasa dan perkara negatif berlaku, pastinya Kerajaan Pusat dan BN akan dituduh! "Cantik molek"kah perangai sedemikian?

Cubalah pembaca budiman sekalian "turun padang" melihat sendiri keghairahan pentadbiran Azizan Razak me"rompak" hasil balak di Kedah. Kerakusan itu dapat dilihat hari-hari. Lori balak berselisih jalan menuju ke Padang Terap dan Kuala Nerang. Ada juga yang begitu aktif menuju ke arah Pendang, Sungai Petani dan Bukit Selambau. Kadang-kadang, di malam hari pun mereka aktif. Jadi, tidak hairanlah mereka mengaut untung sebanyak RM35 juta! Digondolkan bumi Allah, rakyat disengsarakan, poket mereka juga yang kembung.

Hakikatnya, mungkin ada hikmah yang cuba dizahirkan di atas malapetaka ini. Mungkin ini adalah "bala" dari Allah terhadap segala tohmahan dan fitnah yang sering bermain dibibir pihak Pakatan Rakyat. Mungkin ini adalah kifarah dari Allah kepada Azizan dan konc0-konconya kerana menzalimi rakyat Kedah tanpa mereka sedari. Mungkin ini adalah satu pengajaran kepada PAS Kedah yang tidak tahu mentadbir walau hanya sebuah negeri. Bayangkan pula jika mereka yang tidak berpengalaman mentadbir ini mentadbir negara kita. Hancurlah Malaysia dilanyak sepuasnya. Na'uzubillahi min zalik!

MyKMU

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDYan) | Malaysia <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 03:41 AM PDT



JAWATAN:
- Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa J29

IKLAN JAWATAN & CARA MEMOHON:
http://mdyan.gov.my/html/themes/kdh_yan/PDF/SKIMPERKHIDMATAN.pdf

TARIKH TUTUP : 28 Mei 2012

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved