ads

Sabtu, 1 Jun 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Saifuddin Nasution Lupa Kut Yang Dia Bertanding <b>Di Kulim</b>-Bandar <b>...</b>

Posted: 01 May 2013 10:53 PM PDT

Saifuddin Nasution yang dikenali sebagai KATAK MEGA, kali ini melompat pula ke Kulim-Bandar Baharu dari Machang, Kelantan. Penjilat tegar Anwar Ibrahim dan merupakan seorang oportunis yang amat sedar, di dalam UMNO, dia hanyalah malukut, Saifuddin pada mulanya melompat ke dalam PAS sebelum beralih pula ke PKR memandangkan skop serta peluangnya dalam PKR lebih besar, luas dan terbentang.

Dari Lunas ke Machang, Saifuddin Nasution tidak memberikan sebarang impak atau perubahan kepada masyarakat yang diundinya. Bahkan muka dan batang hidung Saifuddin Nasution di kawasan yang diwakili juga amat payah untuk dilihat sehinggakan ada yang mengatakan, Saifuddin Nasution kerap tersesat dan tersasar masuk ke kawasan lain apabila dia cuba berlakon mengambil berat hal rakyat.

Satu-satunya kekuatan Saifuddin Nasution adalah sikap pengecut semulajadinya. Saifuddin yang diketahui dari zaman Reformasi merupakan antara pengecut yang banyak bercakap tetapi apabila dilihat cakap-cakapnya boleh menyebabkan dia terkantoi, dia akan segera menyerahkan perkara yang dibangkitkannya itu kepada orang lain.  Sedangkan dia sendiri, lari tak cukup tanah menyelamatkan diri sepertimana yang berlaku pada tahun 1998.

Begitulah dalam kes NFCorps yang akhirnya menyebabkan Rafizi Ramli dan Zuraidah Kamaruddin terkantoi besar apabila disaman. Lebih teruk lagi, Rafizi Ramli bakal berhadapan dengan penjara tiga tahun kerana melanggar undang-undang BAFIA walaupun para pecacai Pakatan cuba melindungi Rafizi Ramli dengan Akta Pemberi Maklumat.

PRU13, Saifuddin Nasution bertanding di Parlimen Kulim-Bandar Baharu sebagai calon PKR. Kod untuk kerusi berkenaan adalah P018. Yang menanti Saifuddin Nasution adalah Aziz Syeikh Fadzhir, Ketua Bahagian UMNO Kulim-Bandar Baharu yang dicalonkan semula walaupun kalah pada tahun 2008.

Berbanding Saifuddin Nasution, Aziz lebih dikenali oleh penduduk dan pengundi tempatan. Sekalipun kesibukannya sebagai ahli perniagaan, Aziz masih kerap menjenguk kawasan dan mengambil tahu permasalahan penduduk Kulim-Bandar Baharu meskipun dia tidak berkuasa.

Bagaimana pula dengan Saifuddin Nasution? Berapa kali dalam setahun Saifuddin datang ke Kulim-Bandar Baharu? Kalau tak ada pemandu, agak-agaknya, Saifuddin boleh sampai atau tidak ke Kulim? Saifuddin tahu atau tidak di mana letaknya Kulim?

Seharusnya Saifuddin Nasution dan konco-konco serta agen-agen pilihanrayanya menceritakan segala-gala kebaikan yang telah dilakukan oleh Saifuddin Nasution ketika dia menjadi wakil rakyat LUNAS dan MACHANG.

Dan kebaikan serta menfaat apa pula yang akan dibawa oleh Saifuddin Nasution ke Kulim-Bandar Baharu? Apakah selepas diberikan kemenangan dan amanah, maka Saifuddin Nasution yang sudah biasa lompat serta tidak bertanggungjawab, akan kembali ke perangai asalnya?

Segala-galanya tidak mustahil apabila membabitkan Saifuddin Nasution.

Disebabkan itulah, dia TERLUPA YANG P108 bukannya KULIM-BANDAR BAHARU TETAPI SHAH ALAM manakala P018 adalah kod sebenar KULIM-BANDAR BAHARU!!!

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Gambar Anwar Ceramah <b>Di Merbok</b>! - Kerabu Bersuara

Posted: 07 Apr 2013 02:00 PM PDT

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/524645_357920147646394_558313785_n.jpg

Dato' Seri Anwar Ibrahim berucap di depan ribuan warga Merbok di Padang Bandar Laguna.

Artikel berkaitan POLITIK ,PRU13

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


TIADA RUSUHAN KAUM <b>DI SG PETANI</b> KEDAH TERKINI

Posted: 19 Dec 2012 06:02 PM PST

Polis : Tiada rusuhan kaum di Sg Petani Kedah – terkini

Susulan daripada insiden kekecohan di Sungai Petani Kedah tempoh hari,menerusi khabar angin yang tersebar di rangkaian sosial yang mengatakan berlakunya  rusuhan dan kematian 3 lelaki adalah TIDAK BENAR

Pihak berkuasa PDRM telah mengeluarkan kenyataan tersebut kepada media,bagi menjelaskan perkara yang sebenar-benarnya

kenyataan rasmi polis pergaduhan di sg petani 2012 polis : tiada rusuhan kaum di sg petani kedah

Sumber : Facebook rasmi Polis Diraja Malaysia

Petikan Akhbar – Utusan : 19 Disember 2012

SIK 19 Dis. – Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan telah menahan sebanyak 21 orang bagi membantu siasatan berhubung beberapa kes pergaduhan di daerah Kuala Muda dua hari lalu

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, kesemua yang ditahan berusia lingkungan 20-an

Katanya, mereka ditahan bagi membantu siasatan dan beliau tidak menolak kemungkinan lebih ramai lagi akan ditahan

"Berita palsu yang disebarkan ini termasuk kematian tiga atau dua orang awam telah menjejaskan proses siasatan malah menimbulkan perasaan tidak tenteram orang awam

"Polis mengesahkan tiada kematian dalam kejadian itu sebaliknya hanya beberapa orang yang cedera," katanya selepas menyampaikan ucapan pada Program Desa Selamat di Felda Teloi Timur dekat sini hari ini

Facebook : Komen dan Maklumat Dari Pembaca

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


TZ - dareToBeDifferent: Pengalaman Main Salji <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 31 Jan 2013 10:42 PM PST

Korang pernah main salji tak?
mesti tak kan.. koman! salji pon tak pernah main..

haaa..anak-anak kami dah main salji..pepagi dah main salji..

jom kita ikut pengalaman dua beradik ni..

Pagi tadi aku sampai office awal 5 minit. Berlari kuda ke tempat punch kad. budak 2 orang tu tak hantar nursery lagi..aku tinggalkan sekejap dalam kereta .naseb baik nursery dalam kawasan office aje.. sempat jugak aku pergi hantar selepas punch card.
lepas punch card aku pergi beli karipap dengan kakak ni.. ni untuk habuan budak 2 orang tu..entah macam mana, tersembang plak dah..ishhh..perempuan memang macam tu..sikit-sikit sembang. habis buat ketupat. aku berlari ke kereta.dari karipap jadi ketupat. haktui!
sampai kat kereta, rasa macam jantung nak luruh ke tanah..owh! anak aku!!.anak aku!!.nak menangis pon tak guna..nak menyesal lagi la tak guna.. tumbuk kereta pelan-pelan okeh
Suspen je kan. takde apa la. korang bayangkan la..anak korang main susu tepung buat macam salji dalam kereta.. dorang ambik bekas susu dorang tu which is aku nak bagi kat taska.. ambik segenggam susu..campak ke udara.. ambik..campak!!ambik campak!. comot tak yah kira la.. cepat-cepat aku ambik bekas susu tu.. nah ambik..siap ade toys lagi dalam susu tu..
rasa macam nak marah ada..nak tergelak ada.. naseb mood mak korang ni bagus.. budget bagus depan staff ..hahahha. pirahhhh... 
maka hantar anak-anak aku ni dengan muka comot susu..

sekian pengalaman main salji di Gurun Kedah. 

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved