ads

Rabu, 5 Jun 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Seram : Misteri Kilometer 20.6 <b>Di Kulim</b> Kedah, Tagih Darah <b>...</b>

Posted: 01 Jun 2013 03:36 AM PDT


KULIM -Sehingga kini lebih 60 kemalangan dilaporkan berlaku di Kulim di mana ia melibatkan 35 kematian.

Daripada jumlah ini, 90 peratus mangsa terdiri dari kalangan penunggang motosikal. Pelbagai cara telah dilakukan oleh polis trafik termasuk menjalankan operasi bagi mengurangkan kadar kemalangan bagaimanapun ia terus meningkat setiap hari.

Terdapat beberapa jalan utama di sini dikenal pasti sering melibatkan kemalangan maut antaranya Kilometer (KM) 20.6 Lebuh Raya Butterworth Kulim Ekspress (BKE), Jalan Sungai Seluang, lampu isyarat Taman Kuchai, Selekoh Taman Sepilai, Jalan Mahang Kulit, Jalan Batu Putih dan beberapa laluan lagi.

Anggap kawasan puaka

KM 20.6 dikatakan kawasan paling merbahaya apabila kemalangan maut melibat penunggang motosikal sering berlaku.

Difahamkan, antara faktor menyumbang kepada kemalangan itu adalah keadaan jalan terlalu gelap pada waktu malam.

Sehingga kini, lebih tujuh kematian dilaporkan di sekitar KM 20.6 dan ada penduduk di kawasan itu beranggapan ia berpuaka.

Pengamal perubatan tradisional, Rosli Ahmad berkata, terdapat beberapa tanda sekiranya penunggu lebuh raya di KM 20.6 itu 'inginkan' mangsa.

"Keadaan ini mungkin disedari oleh orang ramai dan anggota beruniform terbabit yang sering membuat rondaan di kawasan itu. Selalunya kemalangan maut ini akan berlaku sekitar jam 2 hingga 3 pagi.

"Sebelum kejadian berlaku aktiviti mat rempit kurang dan tiada tanda berlakunya perlumbaan di sekitar Pekan Kulim. Keadaan menjadi tenang, namun secara tiba-tiba kemalangan maut berlaku di kawasan itu.

"Laluan berkenaan sebelum ini merupakan kawasan hutan sebelum diterokai. Pelbagai kehidupan tinggal di kawasan itu termasuk alam ghaib dan misteri. Apabila pembangunan dijalankan, kawasan hutan mula diterokai dan kebanyakan pokok besar yang selama ini menjadi tempat persinggahan makhluk halus musnah," katanya.

Menurutnya, kebanyakan mangsa yang terlibat dalam kemalangan di KM 20.6, maut.

Makhluk halus merangkak

Rosli berkata, makhluk halus itu boleh berupa manusia separuh badan dilihat merangkak di tengah jalan, selalunya selepas hujan di sebelah petang atau malam.

Katanya, makhluk itulah yang menarik kenderaan atau kaki penunggang motosikal sehingga mengakibatkan ramai penunggang maut di kawasan itu. Selain itu mangsa terlibat selalunya akan mengalami kecederaan parah.

"Makhluk yang merupakan penunggu di kawasan itu akan menjadikan darah mangsa yang terbunuh sebagai habuan mereka beramai-ramai. Itulah sebabnya mangsa yang terbunuh di kawasan itu akan kehabisan darah.

"Bukan senang untuk membuang atau menghalau penunggu yang ada di kawasan itu kerana kita telah menceroboh kawasannya," katanya.

Masih jadi tanda tanya
Kira-kira jam 4 pagi semalam, seorang lelaki berbangsa Inggeris bertugas sebagai pengurus di sebuah kilang di Kulim Hi-Tech berusia 40-an membuat laporan polis apabila kereta dipandunya terbabas sebelum terhumban ke dalam longkang.

Menurut mangsa, apabila sampai di Jalan Mahang, Kulim dia ternampak lelaki tidak berkepala melintas jalan dan kerana terlalu leka melihatkan lembaga itu, dia hilang kawalan sebelum terbabas.

Perkara sama berlaku pada seorang pekerja industri yang melalui jalan sama selepas melakukan kerja lebih masa.

Tiba di jalan terlibat, mangsa ternampak seorang wanita memakai baju kebaya, sambil mendukung anak di tepi jalan.

Sebaik sahaja melepasi lembaga itu, hendal motosikal jenis Kawasaki RR 150 ditunggangnya seperti ditarik ke tebing jalan sebelum terjatuh dan mengalami kecederaan patah tangan kanan.

Walaupun kejadian aneh itu menjadi tanda tanya, tetapi kemalangan maut di sekitar kawasan terlibat masih berlaku.

Dia meminta pengguna jalan raya lebih peka apabila melalui kawasan itu. Terkini, seorang remaja berusia 19 tahun turut menjadi korban di KM 20.6 apabila motosikal ditunggangnya terbabas.

Mangsa yang mengalami kecederaan di kepala dan badan meninggal dunia di tempat kejadian.

p/s : Mulakan perjalanan anda dengan Doa.. 

Saifuddin Nasution Lupa Kut Yang Dia Bertanding <b>Di Kulim</b>-Bandar <b>...</b>

Posted: 01 May 2013 10:53 PM PDT

Saifuddin Nasution yang dikenali sebagai KATAK MEGA, kali ini melompat pula ke Kulim-Bandar Baharu dari Machang, Kelantan. Penjilat tegar Anwar Ibrahim dan merupakan seorang oportunis yang amat sedar, di dalam UMNO, dia hanyalah malukut, Saifuddin pada mulanya melompat ke dalam PAS sebelum beralih pula ke PKR memandangkan skop serta peluangnya dalam PKR lebih besar, luas dan terbentang.

Dari Lunas ke Machang, Saifuddin Nasution tidak memberikan sebarang impak atau perubahan kepada masyarakat yang diundinya. Bahkan muka dan batang hidung Saifuddin Nasution di kawasan yang diwakili juga amat payah untuk dilihat sehinggakan ada yang mengatakan, Saifuddin Nasution kerap tersesat dan tersasar masuk ke kawasan lain apabila dia cuba berlakon mengambil berat hal rakyat.

Satu-satunya kekuatan Saifuddin Nasution adalah sikap pengecut semulajadinya. Saifuddin yang diketahui dari zaman Reformasi merupakan antara pengecut yang banyak bercakap tetapi apabila dilihat cakap-cakapnya boleh menyebabkan dia terkantoi, dia akan segera menyerahkan perkara yang dibangkitkannya itu kepada orang lain.  Sedangkan dia sendiri, lari tak cukup tanah menyelamatkan diri sepertimana yang berlaku pada tahun 1998.

Begitulah dalam kes NFCorps yang akhirnya menyebabkan Rafizi Ramli dan Zuraidah Kamaruddin terkantoi besar apabila disaman. Lebih teruk lagi, Rafizi Ramli bakal berhadapan dengan penjara tiga tahun kerana melanggar undang-undang BAFIA walaupun para pecacai Pakatan cuba melindungi Rafizi Ramli dengan Akta Pemberi Maklumat.

PRU13, Saifuddin Nasution bertanding di Parlimen Kulim-Bandar Baharu sebagai calon PKR. Kod untuk kerusi berkenaan adalah P018. Yang menanti Saifuddin Nasution adalah Aziz Syeikh Fadzhir, Ketua Bahagian UMNO Kulim-Bandar Baharu yang dicalonkan semula walaupun kalah pada tahun 2008.

Berbanding Saifuddin Nasution, Aziz lebih dikenali oleh penduduk dan pengundi tempatan. Sekalipun kesibukannya sebagai ahli perniagaan, Aziz masih kerap menjenguk kawasan dan mengambil tahu permasalahan penduduk Kulim-Bandar Baharu meskipun dia tidak berkuasa.

Bagaimana pula dengan Saifuddin Nasution? Berapa kali dalam setahun Saifuddin datang ke Kulim-Bandar Baharu? Kalau tak ada pemandu, agak-agaknya, Saifuddin boleh sampai atau tidak ke Kulim? Saifuddin tahu atau tidak di mana letaknya Kulim?

Seharusnya Saifuddin Nasution dan konco-konco serta agen-agen pilihanrayanya menceritakan segala-gala kebaikan yang telah dilakukan oleh Saifuddin Nasution ketika dia menjadi wakil rakyat LUNAS dan MACHANG.

Dan kebaikan serta menfaat apa pula yang akan dibawa oleh Saifuddin Nasution ke Kulim-Bandar Baharu? Apakah selepas diberikan kemenangan dan amanah, maka Saifuddin Nasution yang sudah biasa lompat serta tidak bertanggungjawab, akan kembali ke perangai asalnya?

Segala-galanya tidak mustahil apabila membabitkan Saifuddin Nasution.

Disebabkan itulah, dia TERLUPA YANG P108 bukannya KULIM-BANDAR BAHARU TETAPI SHAH ALAM manakala P018 adalah kod sebenar KULIM-BANDAR BAHARU!!!

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Perhimpunan aman 15 Jun <b>di</b> Padang <b>Merbok</b> - Harakahdaily

Posted: 04 Jun 2013 11:06 PM PDT

KUALA LUMPUR: Perhimpunan aman Black505 bagi menolak penipuan serta menuntut reformasi pilihan raya akan diadakan di Padang Merbok, Kuala Lumpur 15 Jun ini bermula jam 2 petang.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, lokasi itu dipilih selepas mengambil kira pandangan pihak polis yang menggesa supaya perhimpunan tidak melibatkan Dataran Merdeka.

"Pilihan utama kita semestinya Dataran Merdeka, tetapi buat masa ini kita tetapkan dahulu Padang Merbok dan akan mendapatkan kebenaran dari polis untuk menggunakan Dataran semasa menghantar surat makluman nanti," jelas Rafizi dalam sidang media hari ini.

Menurutnya, surat makluman kepada pemilik Padang Merbok, DBKL dan Balai Polis Dang Wangi akan dihantar pada hari ini sebagai memenuhi peraturan dalam Akta Perhimpunan Aman iaitu notis dalam tempoh 10 hari.

Surat tersebut ditandatangani Rafizi bersama wakil PAS iaitu Syed Azman Syed Nawawi dan Anthony Loke dari DAP.

"Kita harap tidak akan berlaku sebarang tangkapan lagi kerana kita sudah memenuhi peraturan yang ditetapkan," kata Rafizi dipetik KeadilanDaily.

Sementara itu, Pengarah Programm Datuk Johari Abdul berkata keselamatan peserta yang mengikuti himpunan menjadi keutamaan penganjur.

"Paling penting adalah keselamatan peserta, berhimpun dalam suasana aman dan santai," katanya.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: Bergambar <b>di</b> sawah padi <b>Yan Kedah</b>!

Posted: 19 Nov 2012 07:55 PM PST

Hai, ED bercuti menulis blog pada minggu lepas kerana ED mahu menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja sekaligus jalan-jalan di Yan Kedah. Ini merupakan kali pertama ED menjejakkan kaki di negeri jelapang padi tersebut. Sebelum ini, ED teringin sangat nak bergambar di hamparan sawah padi yang nun menghijau jika sampai ke Kedah. Bila dah sampai, apa lagi.. ED tak nak melepaskan peluang bergambar di sawah padi. Jom!
 Cantiknya pemandangan di sawah padi.. Lokasi Yan Kedah.
 Sukanya dapat bergambar di sini..
 ED sangkut kamera di ranting pokok, set masa dan bolehlah bergambar dengan semua rakan.. haha..
Maaf, ED jakun sikit nampak sawah padi sebab pertama kali nampak. Haha.. Sampai di Yan Kedah, ada beberapa tempat lagi yang ED pergi selain menghadiri kerja kahwin kawan ED. Teruskan bersama blog EDtv untuk mengetahui destinasi seterusnya. Udada Ubabye!!
ED: saya pencinta alam sekitar.. haha..

EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDY) - Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 11:33 AM PST

~ LoVeLY aZaLYea &#39; s sToRy ~: PICNIC <b>DI</b> TITI HAYUN, <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 13 Feb 2013 06:41 PM PST

CNY holidays kali nie xde plan keluar dari negeri Kedah pun since mr. hubby cuma cuti 3 hari sajer! Aku jer cuti lama 9 hari so 3 hari tu dimanfaatkan dengan sebaik-baik mungkin dgn aktiviti kekeluargaan di dalam negeri Kedah sajer...selain daripada aktiviti menambahkan lemak dgn memenuhi undangan ke majlis-majlis perkahwinan..ada jugak laa bawak anak-anak pi picnic di Titi Hayun, Yan, Kedah...likasi favourite kami sebb inilah tempat mandi manda terdekat dgn rumah kami...dah set terus angkut anak-anak pi sana...apa benda persiapan bekal pun tak bawak, just goreng nugget tempura then bawak sos cili+sos tomato+ mayonis jer...giler sempoi punya bekal! Selalu gigih memasak bihun goreng laa nasi campur ulam sambal belacan bagai! Kali ni bawak jugak nasi tapi tapau nasi kandaq kat kedai depan rumah nie jer..jadik laa...
Jom layan gambar yer kawan-kawan...
Yang paling happy budak-budak berdua nie  laaa...bila-bila masa pun kalau ajak mandi sungai / air terjun memang depa laa yg paling happy ...
Tapi airnya cetek...musim kemarau agaknya...takat lutut aku pun x sampai...terus terbantut niat nk berendam sama...kasi chance kt anak2 sudah laa...
Anak dara aku yg makin debab...;p
Leka nk tangkap anak-anak ikan ..
Bekal...sejuk2 berendam mmg selera jer makan semuanya!
Mak dugong berendam...huhu

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Helikopter bawa Anwar dihalang <b>di Langkawi</b> | KeadilanDaily.com

Posted: 03 May 2013 08:07 PM PDT

(Oleh Sidiqin Omar)

LANGKAWI 4 MEI: Tindakan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) diselar kerana cuba menghalang helikopter yang membawa Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim meninggalkan Langkawi.

Anwar-heli-langkawi

Menurut Setiausaha Politik 1, Mohd Shukri Md Saad, kelewatan sehingga dua jam menyebabkan Anwar gagal menghadiri Himpunan Pakatan Harapan Rakyat di Stadium Sultan Abdul Halim, petang semalam.

"Selepas solat Jumaat kami dapat panggilan daripada pemilik helikopter bahawa DCA tak benarkan helikopter meninggalkan Langkawi apabila nama Anwar ada dalam senarai penumpang," Shukri kepada Keadilan Daily.

"Namun, ada sokongan dari pihak tertentu. Mereka benarkan Anwar guna pesawat kecil dan mendarat di Alor Setar," maklum Shukri.

Anwar mendarat kira-kira jam 5 petang dan sempat singgah di Pekan Naka, Pedu.

Namun, beliau tidak dapat menghadiri program di Stadium Suka Menanti, Alor Setar kerana terperangkap dalam kesesakan lalu lintas.

"Saya minta maaf kerana tidak dapat hadir. Minta maaf kepada semua. Pastikan kita semua turun beramai-ramai Ahad ini bagi mencapai matlamat untuk tawan Putrajaya," kata Anwar kepada hadirin yang diperdengar melalui panggilan telefon.

Shukri memaklumkan, pergerakan Anwar dan pasukan menggunakan laluan darat dan beliau berjaya tiba di Sungai Petani dan Stadium Keladi di Kulim.

"Walaupun kita dihalang, tapi berjaya tiba di beberapa lokasi lain," kata Shukri.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=51582

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


KedahLanie.info: Antara punca MAT SABU kalah <b>di PENDANG</b>..!!!

Posted: 14 May 2013 05:50 PM PDT

Ahli Pas didakwa sabotaj parti
PENDANG -  'Kami terima kekalahan ini'. Itu luahan Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Pendang, Datuk Dr Mohd Hayati Othman dengan kekalahan Pas kawasan itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

Menurutnya, kejatuhan Pas kawasan itu berpunca daripada ahli parti itu sendiri yang dikenal pasti telah mensabotaj parti apabila ada antara mereka yang tidak keluar mengundi, menyokong calon Bebas dan merosakkan kertas undi serta tidak memulangkan kertas undi.

"Kira-kira lebih 10 peratus ahli Pas dikenal pasti sabotaj parti dan keadaan ini tidak sepatutnya berlaku dimana ia begitu mengecewakan parti.

"Pas terima kekalahan ini dan berharap agar kepimpinan yang baru dapat meneruskan program disusun demi kesejahteraan rakyat," katanya kepada Sinar Harian.


Mohd Hayati berkata, tindakan sabotaj parti itu berlaku apabila ada kalangan  ahli parti merasa tidak berpuas hati apabila bantuan yang dimohon mereka tidak berjaya sehingga menimbulkan perasaan marah.

Katanya lagi, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diberikan Barisan Nasional (BN) turut mempengaruhi pengundi-pengundi Melayu dan Siam.

"BR1M turut mempengaruhi penduduk luar bandar yang hidup dalam kesempitan menyebabkan mereka goyah setelah menerima BR1M.

"Penduduk luar bandar hanya fikirkan jangka masa pendek tanpa memikirkan manifesto Pakatan Rakyat (PR) yang menjamin kebaikan untuk jangka masa panjang," katanya.

Sementara itu, katanya lagi, tindakan 14 jawatankuasa Pas yang bertindak keluar daripada parti itu beberapa bulan lalu sedikit memberi kesan kepada kejatuhan Pas pada PRU13 pada 5 Mei lalu.

Bekas Ahli Parlimen Pendang itu turut memaklumkan bahawa Pas kawasan itu juga kesal dengan dakwat kekal yang disediakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dikatakan mempunyai unsur penipuan apabila Pas Pendang telah membuat tiga laporan polis mengenai kewujudan pengundi hantu.

"Tiga laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang setelah mendapati tiga nama telah mengundi sedangkan pengundi-pengundi itu belum lagi mengundi.

"Kejadian itu berlaku di Bukit Jambul, Guar Kepayang, Air Puteh," katanya.

gemparrr..!!! bendera syi&#39;ah megah berkibar <b>di pendang</b> menyambut <b>...</b>

Posted: 02 May 2013 09:37 PM PDT

Perghhh..!!! Nampaknya bendera Syiah dah megah terpacak di Parlimen Pendang. Terpacak macam Mat Sabun "pacak" Normah-Normah yang menjadi isteri-isterinya. Bender Syi'ah megah berkibar di bumi Pendang menyambut kedatangan Mat Sabun...
Aku yakin, Mat Sabun puas hati dengan sambutan hangat yang dipercayai di dalangi oleh gerakan Syi'ah yang sekian lama bersarang di Pendang. Patut pun Mat Sabun sanggup buat apa saja untuk bertanding di parlimen tu...heh!
Walaupun dia berhadapan dengan Azizan Razak yang memang dari dulu tak berapa suka kat dia, dia tetap buat muka tebal untuk calonkan diri sendiri kat Pendang. Berhajat benar dia nak kuasai Pendang...
Cuba tengok gambar panas kat bawah ni..!!! Bendera Syi'ah kat Pendang tu brooo..!!!
Macamana rakyat Pendang? Puas hati dengan bendera Syi'ah tu? Alaaa.. kalau Mat Sabun suka dengan bendera tu, takkan korang tak suka kot? Korang tak sayang Abang Mat ka? Tu bendera kegemaran dia tuhhhhh....heh!
Aku nak ingatkan rakyat di Pendang. Tak lama lagi kalau ditakdirkan Allah, korang akan dapat seorang tokoh Syi'ah paling berpengaruh dalam PAS sebagai Ahli Parlimen korang. Itu pun kalau korang undi dia dan dia menang laaa...
Kalau Tok Man Abdul menang di Parlimen Pendang kali ni kira korang bernasib baik la sebab dapat ahli parlimen berfahaman Sunni. Tapi kalau Mat Sabun yang menang, siap sediakan diri untuk menerima fahaman Syi'ah Mat Sabun tu...
Kalau nak jadi Syi'ah macam Mat Sabun, korang kena cari sebiji batu Karbala untuk diletak kat tempat sujud solat korang. Tapi korang boleh kahwin mut'ah...lebih kurang kahwin kontrak laaa.. kahwin untuk 2 bulan je..lepas tu auto"cerai" bila kontrak expired! Heh!
Syabas puak PAS Pendang... Welcome to Parlimen Syi'ah everybody..!!! Heh!
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved