ads

Jumaat, 1 November 2013

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Oct 2013 11:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2013 11:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 11:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Changlun</b>, Kedah.: Homestay <b>Changlun di</b> Pekan <b>Changlun</b>

Posted: 27 May 2013 12:58 AM PDT

Apa kabar pengunjung homestaychanglun.com? Anda sedang mencari penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan ketika berada di Utara Tanah Air? Jangan risau, Homestay Changlun menyediakan perkhidmatan homestay di sekitar Pekan Changlun a.k.a Changloon. Untuk pengetahuan anda, Homestay Changlun kini terdiri daripada 4 unit homestay di Taman Mahogany yang terletak di tengah - tengah pekan Changlun, Kedah. Dengan lokasinya yang sangat strategik, dan berdekatan dengan prasarana, menjadikan Homestay Changlun tempat penginapan yang paling sesuai dan selesa untuk anda sekeluarga ketika:-
i)   bercuti bersama keluarga di sekitar utara tanah air (Kedah dan Perlis)

ii)  menghadiri majlis perkahwinan dan kenduri - kendara,

iii) menghadiri majlis konvokesyen di IPTA berdekatan. ((UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

iv) majlis pendaftaran pelajar di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

v) menghadiri seminar atau aktiviti di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

vi) terkandas atau terlepas feri ke Pulau Langkawi.

vii) jalan - jalan di Kuala Perlis, Bukit Kayu Hitam, Padang Besar, Bukit Tangga dan Jitra.



Bagi menjamin keselesaan penginap - penginap di Kedah Homestay, kami melengkapkan homestay ini dengan kelengkapan berikut:-


  •     3 bilik tidur yang luas dan selesa. (Semua bilik dilengkapi penghawa dingin)
  •     2 tandas dan bilik mandi.
  •     3 katil queen berset comforter.
  •     3 penghawa dingin.
  •     1 Mesin basuh automatik.
  •     2 Toto tambahan dan 4 unit bantal tambahan.
  •     Dapur dan perkakas memasak.
  •     Iron dan iron board.

Kadar Sewaan dan Pakej Homestay Changlun:-
Untuk tempahan sila hubungi saya di talian 013-4884421 (Yusri)


  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari biasa adalah RM150 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari pendaftaran pelajar IPTA adalah RM 170 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari konvokesyen adalah RM200 per malam

Deposit RM50 per malam diperlukan untuk tempahan. Kami menerima bayaran secara tunai, cash deposit, kredit kad dan paypa.

Lokasi tumpuan di sekitar Homestay Changlun:-


Antara tempat - tempat tumpuan yang berdekatan dengan Kedah Homestay adalah seperti:-
1. Universiti Utara Malaysia (UUM) - 10minit
2. Universiti Malaysia Perlis (Unimap) - 10minit
3. Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) - 1minit
4. Universiti Teknologi MARA Arau (Uitm Arau) - 20 minit
5. Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) - 10 minit
6. Kolej Komuniti Arau - 20minit
7. Sekolah Integrasi Bukit Kayu Hitam - 10minit
8. Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (POLIMAS) - 25minit
9. Kolej Komuniti Bandar Darul Aman -25minit
10. Bukit Kayu Hitam - 10minit
11. Pekan Kuala Perlis -  30 minit
12. Pekan Jitra - 15 minit



Antara kemudahan - kemudahan di Pekan Changlun adalah:-
12. Restoran Nasi Kandar (Yasmeen)

Gambar 1: Ruang tamu (Homestay Changlun 1)
Gambar 2: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 1)

Gambar 3: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 1)
Gambar 4: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 1)
Gambar 5: Ruang tamu (Homestay Changlun 2)
Gambar 6: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 2)
Gambar 7: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 2)
Gambar 8: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 2)

Gambar kemudahan - kemudahan di sekitar bandar Changlun
Gambar 9: CIMB Bank Changlun, Kedah.


Gambar 10: Maybank Changlun, Kedah.
Gambar 11: Bank BSN Changlun, Kedah.
Gambar 12: Public Bank Changlun, Kedah.
Gambar13: Shopping Complex C-Mart Changlun, Kedah.


Gambar 14: KFC Changlun, Kedah.


Gambar 15: C-Kopitiam Changlun, Kedah.
Gambar 16: Marrybrown Changlun, Kedah.
Gambar 17: Pejabat Pos Changlun, Kedah.
Gambar 18: Restoran Yasmeen Changlun, Kedah.

Jalan-jalan ke Utara: Kg. Darat, <b>Changlun</b> pekena cendol pulut <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2013 05:11 PM PDT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Selain tujuan berkenduri di PB, saya dan rombongan family MyKakYang juga ada agenda lain pada hari berikutnya.

Ya menuju ke utara lagi. Kedah untuk transit tetapi berurusan di Perlis. Wahhh... Perlis yang kurindui.!


(Saya tak berkesempatan nak menulis panjang lebar, selalunya curi masa waktu pagi di tempat kija). Lalu biar gambar memberikan gambaran mengikut kefahaman masing-masing, yaaa...
Tak sah kalu tak snap mercu tanda. Bukti kata ko...!
Nak snap tarikh kejadian jer tu...
Saya lupa tanya harga, sebab yang bayar orang lain. Tak sure semangkuk Cendol Pulut Special (ada icecream topping) ni berapa rega.
Saya tak order Laksa sebab kat kenduri semalam, adik saya buat seperiuk. Tapi si hantu Laksa tetap carik laksa walau di mana jua.

Lumrah, bila masuk kampung, saya memang jadi jakun tak ketahwan hala. Saya obses dengan pemandangan.
Kami sebenarnya ke sini. Daftar MyAnakBuah. Degre, Electrical Engineering.

Transit di rumah 'beras' MyKakYang. Singgah di rumah orang kampung, saya sudah membayangkan menu masakan yang 'so kampung' yang saya sangat suka!

See...!


Ayam Kampung. Digulai dengan Rebung Madu. Ohhh teruja sakan saya. Kalu saya citer saya makan bertambah, korang mesti tak heran sebab saya memang 'nampak' macam orang makan sentiasa bertambah. Tapi... as usual "sedap habaq hang!"

...and part best lagi petik sendiri rambutan keliling rumah. "Ko ader"? hahahaha!
Tangga kat belakang tu tak cukup kuat untuk saya. Kalu idak... ada ler gambar orang blaus belang sedang panjat pokok! hahahaha!

(masa bekerja saya yang sehingga 8:00pm setiap hari mengambil hampir semua masa saya untuk aktiviti lain termasuk blogging dan baca novel. Lalu maafkan saya kerana 'kebekuan' saya itu)

 ~...ketika ayam belum berkokok pagi Mak Utih sudah merungut air tempayan habis semua lalu siapa lagi yang boleh diharap selain HISYAM nan maskulin dan sengaja hendak menguji kuat lengan dan ringan tulang, lalu SERI BULAN terus setuju untuk menjadi peneman seawal pagi buta asal sahaja kemudiannya dia pula ditemani untuk mandi di perigi walaupun perlu berselindung di balik tirai nipah kerana kekok berkemban...~

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Al Fatihah buat Ustaz Azizan dan mendung <b>di Pokok Sena</b>

Posted: 26 Sep 2013 06:10 AM PDT


Assalamualaikum wbt..
Semoga roh Ustaz dirahmati Allah SWT dan ditempatkan bersama orang yang beriman dan para solihin.

Ditakdirkan Encik Suami pulang ke SP malam tadi kerana ada majlis perpisahan di HQ Alor Setar hari ini. Sebaik berita pemergian Ustaz Azizan diketahui, selesai majlis, dalam jam 2, dia ke Pokok Sena untuk menziarahi jenazah mantan MB Kedah itu. 5 tahun bertugas di negeri Kedah, kerap bersama dalam majlis yang turut dihadiri oleh Allahyarham Ustaz Azizan.  Suasana jam 3 petang. Masa ni, senang nak parked kenderaan. Masuk menziarahi jenazahnya di dalam markas di Pokok Sena. Namun setakat ini saja gambar yang mampu diambil. Alhamdulillah...dapat lihat jenazahnya dengan dekat (bumbung hijau) Jam 3 petang..cuaca mendung macam nak hujan..Alam seolah-olah turut bersedih. Alfatihah...

P/S  5 tahun dibawah pemerintahan Allahyarham MB Ustaz..


02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


aDi...aFiFa...: Walimatulurus <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 28 Oct 2013 02:04 AM PDT

Sabtu lepas kami sekeluarga bersama adik husband n suaminya ke Majlis Walimatulurus saudara husband di Sungai Petani. Dah lama tak makan kenduri, sedap plak makan nasi minyak sekali sekala...Selalu dok makan kenduri tempat yang dekat-dekat ja...bila jauh skit rasa nasi tu sedap la plak (sebenarnya sampai-sampai tue perut tengah lapaq..tue yang sedap)
Awal-awal lagi aku dah bagi tau husband nak ke Jakel...maklumlah dah dekat kan...
Aku ni sebenarnya malas nak menulis panjang2, maklumlahkan aku ni bukan orang sastera...so ayat-ayat aku pun mcm skema ja...
Apa-apa pun layan jer la gambar yang sempat aku snap masa kenduri hari tue...

nie la pengantinnya cantikkan...
Pengantin perempuan tue saudara sebelah husband...

tengah ifah dok posing tetiba lalu plak budak sorang nie

Kenapa la muka Adi cam cuka ja

Cik Miah dok ambik gambar anak2 aku...
Control macho la tue...Adi
Adik husband aku ni klu ngan anak saudara dia memang rajin melayan
(photo kredit from google)
Lepas kenduri terus ke Jakel, Sungai Petani
dan jugak aku rembat 2 pasang kain kat sini...
kami tak terus balik..sempat lagi singgah kat umah sepupu husband kat Kepala Batas
Lepas tue baru la balik...sebab ada program nak wat kat umah...tak sabaq sebenaqnya nak tengok hasil keja sendiri..Apakah program tersebut..nanti kan di post akan datang...

Memo oleh calon PAS berkaitan Nasib <b>Petani</b> Padi <b>Di Sg</b> Limau <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2013 07:15 PM PDT

JADIKAN PRK N.20 SUNGAI LIMAU : PLATFORM MENYERLAH KEBIJAKSAAN DAN KEMULIAAN KITA MEMBELA MASA DEPAN KITA DAN ANAK CUCU KITA SERTA RAKAN TANI PADI SELURUH MALAYSIA
Berikan undi anda kepada Calon PAS, Ustaz Mohd Azam Abd Samat, sebagai bukti sokongan anda terhadap tuntutan bersama kita golongan petani padi yang hanya diberikan beberapa insentif sejak berzaman tanpa penambahbaikan yang sepatutnya berbanding terutama sektor korporat. Perhatian kononnya terlalu prihatin dengan nasib kita petani pula hanya sekadar meraih sokongan undi oleh Menteri dan pimpinan BN setiap kali menjelang pilihanraya kecil dengan umpan yang cukup murah.

Oleh itu, sempena Pilihanraya Kecil N.20 Sungai Limau marilah kita menjadi petani padi yang bijak disamping membela nasib kita dan keluarga kita sendiri serta seluruh rakan petani padi yang berada di seluruh Kedah, Perlis, Perak, Selangor, Kelantan dan dimana sahaja di Malaysia ini dengan memastikan kita memberi undi kepada calon PAS sebagai desakan Kerajaan memenuhi tuntutan kita tanpa lagi janji-janji kosong sebelum hari mengundi tetapi tidak ditunaikan selepas sebaik sahaja kita selesai mengundi.
Ahli Pertubuhan Peladang Batas Paip,
Berikut adalah memorandum terbuka kita kepada Kerajaan Malaysia. Tandatangan anda ialah dikertas undi diruang kosong sebelah nama Ustaz Azam Abd Samat, berlogokan Bulan Pernama berbunyi:-
MEMO TERBUKA KEPADA KERAJAAN MALAYSIA
TUNTUTAN BERKAITAN NASIB PETANI PADI SELURUH MALAYSIA
Kami pengundi N.20 Sungai Limau menuntut Kerajaan Malaysia melaksanakan semua tuntutan kami seperti berikut:-
1. Meneruskan semua insentif sedia ada dan menaikkan 34 sen subsidi harga padi bagi setiap kilogram padi.
3. Membuka peluang semula kepada kepada petani yang berkemampuan membuka kilang memproses sendiri beras yang dihasilkan samada dalam bentuk persendirian atau koperasi petani, sebagai menyahut seruan kerajaan 'Pertanian Adalah Perniagaan' serta mengurangkan monopoli BERNAS yang dikuasai oleh beberapa kerat individu berkepentingan sahaja
4. Tuntutan memberi elaun khas kepada anak-anak tani yang Berjaya melanjutkan pelajaran ke Pusat Pengajian Tinggi RM1000 sebulan ke arah membebaskan para petani padi dari belenggu kemiskinan akibat kekurangan ilmu dalam usaha menggalakkan anak petani padi minat melibatkan diri dalam sektor padi berteknologi tinggi dengan kemampuan ilmu yang ada.
5. Tuntutan agar kerajaan memberikan peruntukan khas sebanyak RM0.50 (Lima Puluh Sen) bagi setiap kilogram padi yang dihasilkan petani melalui sumber keuntungan Petronas kepada satu skim yang kemudiannya diberi nama sebagai "Skim Jaminan Keselamatan Makanan Negara" dalam proses menghargai petani padi sebagai pengeluar makanan asasi Negara dan mendesak Audit Negara melakukan audit setiap tahun secara bebas ke atas pendapatan dan perbelanjaan Petronas dan 100 anak syarikat dan 40 syarikat usahasamanya yang mula berkembang hasil dari menyedut khazanah rakyat Malaysia, namun tidak pernah di audit oleh Audit Negara sejak ditubuh pada tahun 1974 kini dikuasai oleh beberapa orang individu.
6. Membuka dimensi dan inisiatif baru kepada petani-petani padi untuk mengeluarkan padi pulut yang sehingga kini hampir keseluruhan diimport dari luar Negara.
7. Mengiktiraf petani padi sebagai Penjawat Awam yang akan diberi pencen yang berpatutan setelah berumur 65 tahun atau hilang keupayaan kekal untuk terus bertani padi.
Adalah Undi Yang Diperolehi Oleh Calon PAS

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


UMNO Online - Tumpu Transformasi Modal Insan, Pastikan <b>Kedah</b> <b>...</b>

Posted: 25 Oct 2013 10:45 PM PDT

Kategori PRK Sg Limau

Tumpu Transformasi Modal Insan, Pastikan Kedah Setanding Negeri Lain – Mukhriz

YAN, 26 Okt – Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Mahathir berkata tumpuan kerajaan negeri pada masa ini adalah usaha ke arah transformasi modal insan meliputi pembangunan sosial rakyat negeri itu.

Ini bagi memastikan pembangunan di negeri Jelapang Padi setanding dengan negeri-negeri lain, kata Mukhriz dalam ucapan aluan pada majlis perjumpaan Timbalan Perdana Menteri bersama waris murid dan warga pendidikan daerah Kuala Muda dan Yan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Limau di sini, hari ini.

Beliau berkata usaha ini penting untuk memberi keselesaan kepada rakyat dalam menjalani kehidupan berdaya saing.

"Modal insan yang kita hendak hasilkan adalah yang mampu berfikir secara kritis dan kreatif, mampu menyelesaikan masalah, boleh mencipta peluang baharu serta mempunyai daya tahan menghadapi persekitaran yang berubah-ubah," katanya.

Selaras dengan matlamat tersebut, kerajaan negeri turut memberi tumpuan khusus untuk meningkatkan kualiti pendidikan di negeri itu, katanya.

Beliau berkata Kedah juga sedang berusaha mengembangkan teknologi komunikasi kepada ibu bapa agar mereka dapat bergerak seiring dengan perkembangan anak masing-masing.

Untuk itu, Mukhriz turut mengajak rakyat negeri Kedah bekerjasama dengan pentadbiran kerajaan negeri dalam usaha menggerak transformasi ke arah meningkatkan kualiti hidup dan kesejahteraan rakyat.

Beliau yang juga Pengerusi Barisan Nasional negeri yakin perubahan itu boleh bermula di kawasan Dewan Undangan Negeri Sungai Limau.

mukhriz-kempen-prk-sungai-limau-kedah-modal-insan-maju

mukhriz-kempen-prk-sungai-limau-kedah-modal-insan-maju-2

Berita Bertarikh Pada 26 October 2013 1:45 PM

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Oct 2013 07:51 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


[Bongkar] Tujuan utama Ustaz Azizan bina KUIN <b>di Kuala Ketil</b>

Posted: 30 Oct 2013 07:14 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Perghhh...Malaysiakini Menang kes dengan Kerajaan ( KDN) ..KDN kena Bayar RM 5,000. 4 minutes ago. DUNIACACAMARBA · Pelajar 14 Tahun Kantoi EHEM-EHEM di Tandas Sekolah Ketika Waktu Rehat. 21 minutes ago.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di pendang - Google Blog Search

02 di pendang - Google Blog Search


14 Kedai <b>Di</b> Pekan <b>Pendang</b> Hangus - myNewshub

Posted: 06 Oct 2013 02:42 AM PDT


PENDANG – Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini.

Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar.

Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi.

"Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita.

Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu.

"Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini.

Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000.

"Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya.

Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. – BERNAMA

14 Kedai Di Pekan Pendang Hangushttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat...

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar. Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi. "Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita. Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu. "Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini. Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000. "Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya. Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. - BERNAMA

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved