ads

Ahad, 29 Disember 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


INFO! Sebab Kain Pontianak Mengamuk <b>di Kulim</b>! #HanyaDiKedah <b>...</b>

Posted: 10 Dec 2013 07:37 AM PST


KULIM - Misteri kedengaran suara seolah-olah wanita dikatakan mengilai-ngilai pada sebelah malam di sebuah rumah terjawab apabila penghuninya menemui seorang pengamal perubatan tradisional.

Kejadian berkenaan dikatakan berpunca apabila sehelai kain batik yang ditemui di perkarangan rumah sewa yang baru siap dibina pemiliknya di Kampung Batu 4 ½ itu dibakar.

Kakitangan awam, Aziz Othman berkata, selepas dia menemui pengamal perubatan tradisional berkenaan barulah dia dan isterinya dapat mengenalpasti punca sebenar kejadian lembaga bertenggek dan membuat bunyi seperti cakaran pada bumbung rumahnya.

Kata pengamal perubatan berkenaan, kemungkinan mereka ada mengganggu barangan milik 'penunggu' itu.

"Semua ini berpunca dari kesalahan kami. Ketika mula-mula masuk ke rumah, saya dan isteri mengambil keputusan untuk membersihkan rumah yang kami sewa itu terlebih dahulu kerana ia baru siap dibina.

"Ketika sedang membersihkan kawasan di persekitaran rumah, saya terjumpa kain batik hitam yang sudah lusuh di kaki lima rumah berhampiran pokok pisang dan membersihkan rumah dengan menggunakan kain itu," katanya.

Bakar kain buruk

Katanya, setelah selesai dia menyidai kain itu di ampaian.

"Apabila kain itu sudah kering, isteri saya mendapati kain itu sudah buruk lalu membakarnya.

"Sejak kain batik itu di bakar, suara mengilai dan jelmaan pontianak itu mula mengganggu kami serumah," katanya.

Menurut Aziz, gangguan berkenaan kemungkinan makhluk halus yang digelar pontianak.

Difahamkan makhluk berkenaan mula mengganggu mereka selepas dua bulan mendiami rumah baru sewa itu, selepas rumah lama mereka musnah akibat ribut.

Pada masa-masa tertentu, ia akan menyerupai penduduk kampung dan berjalan bersendirian terutamanya sebelah malam.

Dua bulan pertama tinggal di rumah itu amatlah memeritkan Aziz kerana diganggu lembaga itu yang juga pernah menjelma seolah-olah perempuan berambut panjang dan matanya seperti bernyala kemerahan.

Lembaga berkenaan juga pernah dilihat berada pada bahagian atas bumbung rumah Aziz.

Katanya, selepas diberitahu punca sebenarnya kejadian oleh pengamal perubatan tradisional itu, mereka terus berikhtiar menyelesaikan masalah gangguan itu.

Cari alternatif

Menurutnya, bagi mengatasi masalah itu, pengamal perubatan tradisional itu menyarankan mereka mencari kain batik yang seakan-akan sama pernah dibakar isterinya sebelum ini.

"Kami berjumpa semula pengamal perubatan tradisional itu dan dia mengarahkan kami mengelilingi rumah beberapa kali pada waktu sama.

"Keadaan menjadi agak kronik lembaga itu mengganggu saya semula minggu lalu sebelum dan meletakkan kain berkenaan di atas bumbung garaj kereta," katanya.

Sepanjang mendapatkan rawatan berkenaan, hanya kepada ALLAH kami berserah dan meminta menjauhkan segala perkara buruk dan gangguan syaitan terhadap rumah yang kami sewa ini.

"Alhamdulillah, kain itu kemudiannya saya letakkan di atas bumbung rumah dan membiarkan ia reput dan gangguan suara perempuan meminta tolong serta bunyi cakaran pontianak di atas bumbung rumah tidak lagi kedengaran," katanya.

Menurut Aziz, lembaga itu masih berkeliaran di kawasan hutan berdekatan jalan besar Sungai Ular bagaimanapun tidak mengganggu penduduk kampung.

"Pernah dikatakan empat penduduk kampung terserempak lembaga itu berjalan sendirian di tepi jalan bagaimanapun terbang setelah ditegur penduduk kampung," katanya.

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan Aziz pernah terserempak lembaga berkenaan berada di atas bumbung rumahnya ketika menyimpan motosikal kuasa tingginya selepas curiga terdengar suara wanita mengilai kuat di hadapan rumah.-sinar harian -

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 03:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2013 03:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2013 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 03:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

izarah homestay d&#39;<b>gurun</b> - <b>gurun kedah</b> - homestayniaga.com

Posted: 06 Nov 2013 05:48 AM PST

 
  HOMESTAY NIAGA .COM
 
 
   
NAMA HOMESTAY IZARAH HOMESTAY D'GURUN
ALAMAT NO 188,TAMAN jERAI 2, JALAN MERANTI 1, GURUN, KEDAH
NEGERI KEDAH
DAERAH / NAMA KAWASAN GURUN
INFO HOMESTAY Menyediakan pakej penginapan yang selesa dan murah.
Lokasi yang strategik. Terletak di Pekan Gurun. Berdekatan Plaza Tol Gurun, Pusat Peranginan Gunung Jerai, dan kawasan perindustrian (PETRONAS, PERWAJA, MODENAS, NAZA, KTM, NAFAS dll)

Dilengkapi perabot, peralatan memasak, bilik berhawa dingin dan parking berbumbung yang luas.

Rumah teres lot tepi sesuai untuk seisi keluarga, pekerja dan untuk urusan majlis perkahwinan, persinggahan, melancong dll.

Menawarkan kadar sewaan secara: HARIAN, MINGGUAN, BULANAN dan TAHUNAN.(Harga boleh dirunding)

Kadar sewaan 150 sehari semalam.

Jika berminat sila hubungi: 0195135873

HARGA SEWA SEHARI 150
HARGA SEWA SEJAM 50
PENYEWA MESTI ISLAM -WARGANEGARA MALAYSIA
NAMA UTK DIHUBUNGI AZIZAH BT JUSOH
NO TEL 0195135873
FACEBOOK azizahjusoh
WEB / BLOG
GAMBAR DSC01582.JPG
 
     
 

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2013 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Majlis Pelancaran Semula Projek Taman Permai Utama, <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 03 Nov 2013 12:35 PM PST

Majlis Pelancaran Semula Projek Taman Permai Utama, Gurun, Kedah akan berlangsung pada 24 Ogos 2013 (Sabtu), bertempat di Tapak Projek, 9 pagi hingga 5:00 petang.

&#39; delivery &#39; pertama <b>di gurun</b>. - ummuafiqcakes <b>gurun</b>, <b>kedah</b> - Blogger

Posted: 14 Nov 2013 07:41 PM PST

Order dari Kuala Lumpur untuk orang istimewa di KTM Gurun.
1.5 kg Kek Choc Moist
Topping/Filling - Dark/Milk Chocolate, Whipped Cream
Rm 48.

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nazira&#39;s Cottage Telling Story: Kenangan PRU <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2013 10:36 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

ALFAYYADH RESOURCES: Terminal EzeeLink kini <b>di Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 17 Jul 2013 10:56 PM PDT

Terminal EzeeLink kini berada di No. 95, Bangunan Kedai Taman Utama, Gurun, Kedah...
Nak tau kedai yang mana 1, tgk depan kedai ada bunting merah menyala nie..haaa tu la kedai dia..
Jom ramai2 p beli topup, bayaq bil, beli insurans kemalangan & macam-macam lagi...

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Venoth&#39;s Culinary Adventures: Restaurant Thian Hoe @ <b>Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Restaurant Thian Hoe is one of the famous restaurants in Gurun, Kedah. It is located right alongside the main trunk road, beside a Shell station and not very far away from the foothill of Mount Jerai. 

It is mainly famous for it's Duck Soup Kuey Tiow which is served in the mornings right up to lunch. As we were in the vicinity today, we decided to drop by for lunch but once we arrived here, we got to know that that dish was sold out for the day. 

Once we were told that, we then asked the boss what else they serve and he mentioned that they do all the usual Chinese dishes as well. We decided to go for that then. We went through a few of the items we wished to order and off he was. He also informed us that usually the Duck Soup Kuey Tiow is sold out by about 12.30 pm and we had only arrived here at about 2 pm. That is why the restaurant seems a little empty at this time. Right after leaving us, he then went into the kitchen which is open air in concept and did the cooking himself. Of course, there were many there who were helping him with the preparations. Within a short while, the dishes started arriving.

For a small town, the fish is definitely not cheap but I still think that it is okay. The preparation was also slightly different compared to the type we get in Central Peninsular Malaysia. There were loads of pickled vegetables on the fish which I found to be unique as well. As for the taste, the fish did score well. It was well cleaned and did not have the usual smell. It could have been fried to a little more crisp level but still this was good enough. Definitely a different style of preparation. I would rate this dish at 8/10 .

The next dish that we ordered was the above Claypot Tofu. This is the small version and is surely sufficient for three pax. I would say that this dish was very well done. Everything was absolutely perfect and there is no room for me to comment at all. I would rate this dish at 10/10 .

The above Kangkung Belacan was absolutely heavenly. The Belacan paste was of a good quality and fresh and he had sparingly used it in the dish. It was also spiced well and there were loads of sliced chicken meat in the dish. This practice of putting chicken into this dish was also something unique that I had observed here only. I would again rate this dish at 10/10 .
As there were only two of us, the above dishes were more than enough and I too needed to keep myself awake as I was driving onwards to Kulim. If you happen to be in Gurun, do give this restaurant a try and it is worth while the effort of finding this restaurant. Do use the GPS coordinates as the address may be difficult to search. Two key landmarks here are the Shell Station and the Foothill of Mount Jerai and you should not miss this place. 
Address: Lot 6740, Jalan Besar, 08300 Gurun, Kedah, Malaysia.
GPS: N05° 48.980′ E100° 28.695′
Opening Hours: 0800 - 2230 Daily 

Tanah Lot Murah <b>di Gurun Kedah</b> - tanah lot di kedah untuk dijual <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2013 04:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Tanah yang berkeluasan keseluruhannya 1.9374 hektar ( lot 2290 ) terletak di Batu 9 Gurun, Kedah dalam daerah Kuala Muda. Lot asal ini telah pun dipecahkan kepada lot lot kediaman / rumah sebanyak 37 unit dengan ...

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Dec 2013 01:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2013 01:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 01:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) <b>Kubang</b> <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2013 12:30 AM PDT


LOGO-MRSM

Jawatan Kosong di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Kubang Pasu Oktober 2013 Terkini :

  • Guru Senireka DC41
  • Guru Sejarah DC41
Tags : guru mara 2013jawatan kosong guru sambilan mrsm 2013jawatan kosong guru kimia sambilan 2013Kerja kosong guru siswazahjawatan kosong maktab rendah sains marajawatan pembantu am rendah disekolah Kelantanjawatan terkini di mrsmjwatan kosong kubang pasukerja kosong guru di negeri sembilankerja kosong guru siswazah oktober 2013kerja kosong mara november 2013jawatan kosong guru mrsm november 2013jawatan kosong guru mrsm 2014guru mrsm jawatan kosong 2013jawata kosong mrsmjawatan guru kimia 2013jawatan guru mrsm 2013jawatan guru mrsm kubang pasu kedahjawatan kosomg guru sandaran mrsmjawatan kosong cikgu mara 2013jawatan kosong guru di mrsm perlisjawatan kosong guru mrsmtemuduga terbuka guru mara 2013
Jawatan Kosong di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Kubang Pasu Oktober 2013

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 01:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di kubang pasu - Google Blog Search

Jawatan Kosong Guru <b>di</b> Kedah - MRSM <b>Kubang Pasu</b> - Jawatan <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2013 04:56 AM PDT

Jawatan Kosong terkini 2013 sebagai Guru di Kedah iaitu di MRSM Kubang Pasu. Permohonan adalah dipelawa daripada waraganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di MRSM Kubang Pasu sebagai :-

1. Guru Senireka DC41
2. Guru Sejarah DC41

Tarikh tutup permohonan pada 15 Oktober 2013

Lokasi : Kedah
Sektor : Kerajaan

Maklumat iklan jawatan selanjutnya sila klik disini


Johari Optimis BN Dapat Pertahan <b>Kubang Pasu</b> myNewshub

Posted: 26 Apr 2013 10:41 PM PDT


JITRA – Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan itu selama ini tidak sia-sia.

"Sepanjang tempoh berkempen, saya telah turun melawat ke semua Pusat Daerah Mengundi dalam Parlimen Kubang Pasu dan gelombang yang dirasai meyakinkan saya BN akan terus bertahan di sini kerana ini adalah kubu kuat BN," katanya kepada Bernama.

Beliau yang akan bertanding buat kali ketiga di Kubang Pasu berkata sokongan masyarakat lain seperti Siam dan India juga sangat menggalakkan kerana kebanyakkan keperluan serta janji demi kesejahteraan mereka berjaya ditunaikan pemimpin BN.

"Contohnya tempat pembakaran mayat masyarakat Siam telah diadakan di sini dan kita juga melihat keperluan ain seperti membaik pulih dan naik taraf kuil Hindu," kata Mohd Johari.- Bernama

Johari Optimis BN Dapat Pertahan Kubang Pasuhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/Datuk-Mohd-Johari-Baharom.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/Datuk-Mohd-Johari-Baharom-150x150.jpgMyNewsHub Pilihan Raya Umum Ke 13Terkini

JITRA - Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut. Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan...

JITRA - Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut. Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan itu selama ini tidak sia-sia. "Sepanjang tempoh berkempen, saya telah turun melawat ke semua Pusat Daerah Mengundi dalam Parlimen Kubang Pasu dan gelombang yang dirasai meyakinkan saya BN akan terus bertahan di sini kerana ini adalah kubu kuat BN," katanya kepada Bernama. Beliau yang akan bertanding buat kali ketiga di Kubang Pasu berkata sokongan masyarakat lain seperti Siam dan India juga sangat menggalakkan kerana kebanyakkan keperluan serta janji demi kesejahteraan mereka berjaya ditunaikan pemimpin BN. "Contohnya tempat pembakaran mayat masyarakat Siam telah diadakan di sini dan kita juga melihat keperluan ain seperti membaik pulih dan naik taraf kuil Hindu," kata Mohd Johari.- Bernama

mukhayyam arabiy <b>di</b> sbp integrasi <b>kubang pasu</b> - ARABIC2U

Posted: 14 Nov 2013 11:46 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 01:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: (Zlurpp!!) Sarapan <b>di</b> Pasar <b>Kubang Pasu</b>, Kelantan

Posted: 04 Jun 2013 04:53 PM PDT

Hai, selamat pagi! ED nak kongsi pengalaman ED bersarapan di Kelantan minggu lepas. Disebabkan hotel ED dekat dengan Pasar Kubang Pasu, ED dan adik ED berjalan kaki di pagi hari menuju ke Pasar Kubang Pasu. Berikut cerita selanjutnya..
Perjalanan dari hotel ke Pasar Kubang Pasu kira2 pukul 7 pagi. Lihat, tak sibuk jalan raya di sini.
Ini dia Pasar Kubang Pasu..
 Pengalaman pertama ED nak rasa nasi tumpang..
Nasi tumpang. Harganya RM1.50 satu.
Beginilah rupa nasi tumpang. Dalamnya macam nasi himpit dan ditumpangkan beberapa jenis lauk di dalamnya. Lupa la, lauk apa dalamnya.. Hehe..
Selain itu, ED juga beli sate ni. Pagi2 dah ada jual sate di Kelantan. Harganya 40sen secucuk.
Sebagai makanan penutup, ED cuba nasi dagang Kelantan. Hehe..
Ada pelbagai jenis kuih-muih khas Kelantan yang dijual di pasar ni. ED tak beli sebab kuih-muih di Kelantan ni manis2. ED lebih tertarik beli makanan yang rasa pedas dan berempah di sini. Hehe.. Udada Ubabye!!
Segmen makan-makan di blog..

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Dec 2013 01:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO <b>Kubang Pasu</b> kumpul pakaian terpakai bantu mangsa banjir <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2013 12:53 AM PST

JITRA, 13 Dis: Prihatin dengan nasib mangsa banjir di negeri Pantai Timur, Umno Bahagian Kubang Pasu hari ini menyumbangkan bantuan berupa pakaian terpakai kepada mereka yang memerlukan.

Menurut Bernama, Timbalan Ketua Umno Bahagian Kubang Pasu Zulfitri Yaacob berkata program bersama Pegerakan Puteri Umno bahagian itu berjaya mengumpulkan sebanyak empat tan pakaian terpakai untuk diagihkan kepada mangsa banjir di Pahang, Terengganu dan Johor.

Katanya pakaian tersebut diperoleh hasil sumbangan orang ramai menerusi program Kutipan Derma dan Baju Terpakai untuk mangsa banjir bermula Selasa lepas dan berakhir hari ini yang dihebahkan melalui Facebook dan 160 cawangan parti itu.

"Kita asingkan pakaian lelaki, wanita dan kanak-kanak bagi memudahkan proses pengagihan dibuat oleh pasukan sukarelawan kepada semua mangsa banjir," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pejabat Umno Bahagian Kubang Pasu di sini hari ini.

Seorang penyumbang, Abdul Rahman Aziz, 27, berkata dia mendapat tahu mengenai program tersebut menerusi Facebook dan mengambil peluang menyumbang pakaian terpakai yang masih elok.

"Ini sahaja yang mampu saya lakukan. Saya harap bantuan saya ini dapat digunakan oleh mangsa banjir yang amat memerlukan dan dapat meringankan beban mereka," jelasnya.

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Polis minta orang ramai beri maklumat dua kemalangan <b>di Jitra</b> ABN <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2013 01:06 AM PST

JITRA – Polis meminta orang ramai yang menyaksikan dua kemalangan maut di Km 22.5 Lebuhraya Utara-Selatan arah ke Changlun semalam dan di Km 23.1 lebuh raya tersebut pada 4 Disember lepas agar tampil memberi maklumat.

Dalam kejadian yang berlaku semalam, mayat pembantu gerai makanan di Universiti Utara Malaysia, Mohd Malik Samsudin, 30, ditemui di tepi lebuh raya  berhampiran kilang Gano Excel kira-kira 7.45 pagi.

Pegawai Penyiasat Trafik Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, Inspektor S. Ragu berkata, mangsa menunggang motosikal Yamaha Ego bernombor pendaftaran RK6913 dan dia dipercayai menjadi mangsa langgar lari.

Kes satu lagi membabitkan pekerja kilang Mohd Iswandi Ishak, 22, yang turut menjadi mangsa langgar lari.

Ragu berkata, mayat mangsa ditemui kira-kira pukul 8.50 malam dengan kesan kecederaan dipercayai akibat digilis kenderaan.

Mangsa menunggang motosikal Honda Wave nombor KCS 4263, katanya.

Beliau meminta orang ramai agar menghubunginya di talian 013-5201383 atau Trafik IPD Kubang Pasu di talian 04-9172222. – Bernama

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 07:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 07:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TV9 - Mesin Gan, Raifel Dan Peluru Hidup Dirampas <b>Di Padang Terap</b>

Posted: 05 Sep 2013 05:30 AM PDT

5 Sep 2013, 08:30pm by sarah farhana


Satu Lagi Rampasan Senjata Dilakukan Di Kedah.

Dalam Op Cantas Khas pagi tadi, pelbagai senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4 pistol dirampas dalam sebuah rumah kosong di Batu 27, Jalan Naka-Nami, Padang Terap, Kedah.

Hasil serbuan polis dua suspek ditahan.

Mereka dipercayai ada kaitan dengan kumpulan kongsi gelap.


Polis rampas senjata api, bahan letupan <b>di Padang Terap</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2013 09:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Polis merampas sejumlah senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4, pistol dan bahan letupan dalam operasi di Padang Terap, Kedah awal pagi ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, rampasan itu dilakukan dalam Ops Cantas bagi membanteras jenayah bagaimanapun beliau enggan mengulas lanjut.

"Maklumat lanjut akan diberikan oleh polis Kedah.

Saya tidak mahu ulas lanjut kerana ia masih baru," katanya pada sidang media selepas menyampaikan ucap tama Wacana Majlis Profesor Negara: Masyarakat dan Jenayah: Di Mana Kita?" di sebuah hotel terkemuka, di sini, sebentar tadi.-bHarian

Calon-calon yang bakal mengemudi UMNO Bahagian <b>Padang Terap</b>

Posted: 21 Sep 2013 10:02 AM PDT

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Mendaki Sambil Makan Angin <b>Di</b> Gunung Jerai, <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (My <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2013 07:49 AM PST

Saja nak share trip aku ke Gunung Jerai, Yan, Kedah masa aku pergi dulu pada 14 February 2011. Dah lama dah. Trip yang mulanya untuk pergi shopping berakhir dengan panjat gunung dengan pakai selaur jean. Haha. Kesian adik beradik aku yang lain. Kena buli dengan aku. Dia orang bukan main suka lagi aku bawa jalan-jalan, last2 bertungkus lumus mendaki. Cousin aku yang beranak satu pun bukan gagah lagi. Tak putus asa. 
Tapi dia orang asyik komplen je dengan aku sebabnya aku asyik cakap "sikit lagi nak sampai dah..." hahaha. Tapi tak sampai-sampai jugak. :P

Saat paling gentar apabila kami diserang sekumpulan monyet warna kelabu. Budak-budak tu semua takut. Aku pun takut jugak sebab ada seekor monyet tu badan nya sebesar budak umur 2 tahun. Macam ketua geng rasanya sebab yang lain tak garang sangat. Rupa-rupanya dia orang nampak kami bawa makanan. So nak tak nak, budak-budak ni dah menyorok kat belakang aku, terpaksa aku pura-pura berani, amik kayyu panjang spare in case apa-apa berlaku, then baling makanan kat monyet-monyet ganas tu jauh-jauh. Then, cepat2 jalan tak pandang belakang. 
 
Bila sampai kat resort atas gunung, masing-masing dah macam katak kena lanyak tayar kereta.. Nasib baik aku ada ambil nombor driver van, so aku pun call pakcik tu datang ambil kami kat atas. Kesian semua orang layu dan lapar tak mampu nak jalan turun ke bawah lagi dah. 

Note: Sorry gambar tak clear kerna gambar ni dh resize byk kali.


 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved