ads

Isnin, 27 Januari 2014

02 di baling - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Gajah ancam penduduk <b>di Baling</b> - The Borneo Post Online

Posted: 02 Jan 2014 03:02 PM PST

BALING: Lebih 200 penduduk Kampung Kaki Bukit Mukim Bongor, Ba-ling dilanda kebimbangan berikutan dua ekor gajah liar berkeliaran di kawasan kampung mereka sejak se-minggu lepas.

Kehadiran gajah itu yang dipercayai dua beranak dan sering keluar pada waktu malam turut memusnahkan tananam pisang mereka yang mula mengeluarkan hasil selain pernah memasuki tiga buah rumah.

Dalam tempoh itu juga mereka tidak berani keluar untuk menoreh getah kerana bimbang terserempak dengan haiwan liar terbabit.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Kaki Bukit, Ahmad Tajuddin Umat, 40, berkata berikutan ancaman gajah itu penduduk membuat kawa-lan setiap malam secara bergilir-gilir.

"Kami meminta Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) supaya segera mengambil tindakan memindahkan haiwan itu ke kawasan lain. Lagi lama dibiarkan lebih banyak tanaman penduduk dirosakkan," katanya kepada Bernama semasa ditemui semalam.

Pegawai PERHILITAN gagal dihubungi untuk mendapatkan ulasan.

Seorang penduduk kampung berkenaan, Fakrulrazi Ahmad, 53, berkata dalam tempoh seminggu haiwan liar terbabit merosakkan lebih sehektar sawah padi mereka.

Seorang pemilik rumah yang dimasuki haiwan ter-babit, Mat Daud Samah, 70, berkata beliau dan lima anggota keluarganya amat bimbang kedua-dua gajah itu memasuki lagi rumah-nya kerana kedudukannya paling hampir dengan hutan. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Gambar Anggota Keselamatan Cedera Parah <b>Di Baling</b> Batu Oleh <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2013 07:57 PM PST

Wowww

Kalau korang perhatikan sejak semalam geng2 UMNO kita kemain lagi kau sebarkan satu gambar. Konon nya itulah bukti bergambar yang peserta perhimpunan aman semalam adalah PENGGANAS DAN PERUSUH serta SUKA MENYUSAHKAN ORANG.

Lihat gambar ;


Yang disebarkan oleh page pro err dorang kata BN. Hehehe.. dan bloggers UMNO pun sebarkan benda yang sama gak semalam di twitter... 

Aku terai la godek2 berita kan. Almaklum la.. kalau benda neh betul2 berlaku mesti la ada masuk berita. Takan la dah cedera parah macam neh Utusan dan Berita Harian terlupa nak cover kan.

Tapi takde beb. Dari malam tadi aku tunggu2 takde keluar berita. Berita pagi neh pun takde. Dah nak masuk tengahari neh, apsal la paper2 tak update langsung pasal berita di atas hah? Rupany2 berita mengenai kejadian di atas tak dikemaskini dalam paper disebabkan ;


Rupa2nya individu di atas neh kena parang. Bukan ada kaitan dengan PGA apa bagai pun. Jauh sekali ada kaitan dengan Dataran Merdeka ke peserta perhimpunan ke apa ke.

Suka2 ahti aje sebarkan benda mengarut. Yang lebih teruk ada je orang percaya dan pergi kutuk2 peserta perhimpunan.

Apa la bangang nak mampos dengan orang yang suka2 buat cerita HARAM macam neh? Kot ye pun nak mendengki biarlah atas sebab yang betul.

BONGOK!

BTW, aku tengok beria2 sangat surat khabar arus perdana bernama Utusan dan Berita Harian cuba mengambarkan yang suasana perhimpunan semalam adalah tidak aman, tidak berjalan dengan lancar dan benar2 mengacau situasi. Ada apa2 ke tue? Merajuk sebab tak dapat tengok bunga api ke? Ada yang cakap persembahan bunga api dibatalkan sebab peserta perhimpunan terlalu ramai dan atas faktor2 keselamatan persembahan bunga api terpaksa dibatalkan. Datuk Bandar balik bukan sebab ada serangan di atas pentas utama sebaliknya sebab di boooooooooooo oleh peserta2 perhimpunan. Betul ke maklumat tue?

Weyyy buat pertama kalinya dalam sejarah perhimpunan anjuran rakyat berjalan dengan aman dan lancar.. mesti korang dengki le tue takde gambar2 provokasi yang boleh disebarkan di media korang kan. Padan muka. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH


IKLAN TEXT DISINI


Wow! Kongsikan gambar anak boleh menangi hadiah menarik?


Ini bukan main-main. Petronas mahu beri anda RM100,000.

BabiGuling ; Foto Polis Cedera <b>Di Baling</b> Batu - AZMY KELANA JAYA

Posted: 31 Dec 2013 08:47 AM PST

Seorang Pegawai Polis cedera terkena balingan batu d Bukit Bintang..puok kera ni dah mula main kasar, menurut sumber ketika itu beliau sedang mengawal pergerakan pendemo supaya jangan buat kacau d kawasan tersebut !!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved