ads

Ahad, 6 April 2014

02 di yan kedah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


MALAM CINTA RASUL, <b>YAN KEDAH</b> - my life story.....................

Posted: 01 Apr 2014 03:50 AM PDT

salam buat semua...
alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk berkelana di bumi ini...
moga kita semua sentiasa di dalam perlindunganNya..

memasuki bulan ke 4 kalender masihi..
April...
bulan kelahiran Rasulullah saw (20 April tahun Gajah)...
dan bulan kelahiran empunya blog...hiiiii....

Sabtu 29.3.2014...

bertempat di Padang Majilis Perbandaran Pantai Murni Yan Kedah....





bersama-sama Habib Syech Abdul Qadir Assegaf
disertai Ustaz Don.








MALAM CINTA RASUL....

sangat2 menunggu program ni sebab masa yang buat kat Alor Setar dulu tu termiss atas masalah teknikal (hehe....).
tiba di kawasan program sekitar jam 7.00 petang...kawasan ni agak sempit...parking kat dalam bendang @ sawah...musim kemarau bendang kering.
kebetulan setelah sekian lama kering,hari tu hujan turun...di kawasan SP agak lebat tapi masa tiba kat Yan cuaca masih cerah.menjelang maghrib rintik2 hujan mula turun...dalam hati mendoakan supaya tak lebat.
selepas maghrib siap landing kat tempat yang dirasakan terbaik di hadapan pentas...tengah tunggu acara bermula (solat Isyak & solat Hajat beramai2),hujan makin lebat...dengan angin ribut sekali.kawasan tepi pantai maka anginnya agak kuat.
terus berlindung di bawah khemah pameran tapi hujan berterusan maka solat beramai2 dibatalkan.masing2 bersolat di surau berhampiran.
selesai Isyak hujan mula renyai...maka program dimulakan.walaupun agak terlewat sebab masalah teknikal akibat kejadian ribut orang ramai tetap memenuhi ruang....duduk bersila di padang dengan berpayung.kami?....tak ada payung2....seronok pula mandi hujan...sekejap renyai sekejap lebat...memang lencun @ kuyup....tapi best....terasa syahdu bila menghayati alunan qasidah & salawat dalam kawasan terbuka sambil disirami hujan...
pukul 11.30 mlm barulah hujan berhenti sepenuhnya.
kagum dgn semangat pengunjung yang bawa anak2 kecil...berpayung terus2an tanpa berganjak tempat duduk..anak2 pun elok saja.tak ada yang menangis meraung...tenang agaknya dengan alunan kalimah memuji Rasul.
sedikit ceramah dari Ustaz Don....seronok dengar dia bercakap...lembut saja suara..mula2 ditenggelami oleh suara makcik2 yang bersembang kat sebelah saya...tapi lama2 suara Ustaz makin tegas & lantang...rasa macam singkat plk ceramahnya.doa dari Ustaz Don sangat menyentuh rasa....begitu juga doa yang dibaca oleh Datok Jamil Khir di akhir program...bergenang airmata dibuatnya.
program tamat sekitar jam 12 malam...macam yang dijangkakan....berjalan balik ke parking selepas hujan adalah mencabar...tanah bendang kena hujan...hehe...licin & melekat2 di tapak kasut....mujur tak ada yang tergolek..& alhamdulillah kereta tak tersangkut dalam bendang tu.tapi ambil masa jugalah nak bersihkan kaki.tu pun dapat bersih sebahagian ja....balik sambung cuci kat kedai makan (sempat lagi singgah kedai makan)...laparrrr....lunch sekitar jam 1 tengah hari kat rumah kenduri...mana tak lapar.sampai rumah hampir jam 3 pagi...kawan sefamily lagi sampai rumah jam 5 lebih...
tapi best...sangat2 berbaloi...kalau ada lagi di kawasan utara ni pasti akan ikut lagi (moga diberi kesempatan)...
***tak bawa Nabila sebab takut tak terlayan lasak dia...
***nabila pun boleh cam wajah Habib ni...kalau nampak poster yg ada muka Habib dia akan cakap "umie..tu....lalalalala....Allah!" (lalalala = ya hanana)

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved