ads

Selasa, 3 Jun 2014

02 di padang serai - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


Gangguan burung layang-layang <b>di Padang serai</b>, Kulim, Kedah <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2011 11:37 AM PDT

Saya menetap di Padang Serai, Kulim, Kedah. Di sini telah diusahakan menternak burung layang-layang di kedai-kedai di sekitar pekan dan kawasan sekitar sawah padi. Terdapat sampai satu blok kedai di bela burung. Dikawasan sawah padi pulak telah ada sekitar 9 hingga 10 bangunan setinggi 3 atau 4 tingkat untuk membela burung. Tanah sawah dibeli dan ditukar kepada rumah burung. Sekarang ada bangunan baru dalam pembinaan.

Apa semua ni? Kita perlu kekalkan tanah sawah untuk pastikan pengeluaran padi negara tidak terjejas. Makanan utama kita adalah nasi bukan sarang burung. Bila bekalan padi berkurangan, masa tu baru nak kelang kabut tambah import padi dari Thailand. Tanah kita yang sedia ada tidak dikawal agar tidak ditukar jadi rumah burung. Benda ini ada kesan buruk untuk jangka panjang. Tindakan perlu diambil sekarang, bukan bila dah hujan baru nak cari payung. Harap dapat perhatian dari pihak kerajaan.

By: shazia

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan (di atas) dan komen (di bawah) yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved