ads

Khamis, 16 Januari 2014

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Pekerja Nepal cuba merusuh <b>di Pokok Sena</b> | Kita Bantai Dot Info

Posted: 11 Jan 2014 10:30 PM PST

ALOR SETAR: Sekumpulan pekerja kilang papan di Pokok Sena dekat sini cuba merusuh dan mencetuskan kekecohan malam tadi setelah berang dengan tindakan majikan yang tidak mengendahkan seorang rakan mereka yang dipercayai mengalami sesak nafas.
        
Kejadian kira-kira 9 malam itu dipercayai melibatkan kira-kira 100 hingga 200 orang pekerja kilang terbabit yang berhimpun di hadapan pintu pagar rumah majikan mereka bagi meminta majikan supaya mengambil tindakan segera bagi menyelamatkan rakan mereka yang sesak nafas di asrama pekerja.
        
Majikan tersebut yang bimbang berlakunya sesuatu setelah melihat para pekerja asing itu berkumpul beramai-ramai, enggan keluar untuk bertemu dengan kumpulan pekerja itu.
        
Pekerja-pekerja warga Nepal itu kemudian naik berang setelah mendapati rakan mereka yang sesak nafas itu telah mati ekoran kelewatan majikan mengambil tindakan segera.
        
Bagaimanapun polis yang tiba kira-kira 20 minit kemudian berjaya meleraikan kumpulan pekerja kilang terbabit dan menghubungi hospital untuk engesahkan kematian salah seorang rakan mereka itu.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Kota Setar DSP Mat Akhir Jaafar yang ditemui di tempat kejadian berkata tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku kerana majikan bertindak cepat menghubungi pihak polis setelah melihat keadaan makin tidak terkawal.
        
Katanya ekoran kejadian itu, pihak polis menahan tiga pekerja lelaki warga Nepal yang dipercayai mengetuai himpunan itu dan cuba mencetuskan huru hara.
"Hasil maklumat awal kumpulan pekerja terbabit bertindak demikian kerana sebelum ini sudah tiga orang rakan mereka mati secara mengejut di asrama terbabit namun majikan mereka tidak menyiasat puncanya," katanya ketika ditemui di tempat kejadian lewat malam tadi.
        
Siasatan lanjut akan dijalankan dengan menyoal siasat ketiga-tiga mereka yang ditahan selain mengenal pasti punca kejadian.
        
"Punca kematian kita hanya bergantung kepada laporan doktor. Sebab apa yang kita siasat setakat ni, dia orang ni suka minum. Kadang-kadang minum minuman tak berjenama. Kita tak pasti minuman arak apa yang diminum menyebabkan mereka sakit," katanya.
        
Mayat pekerja yang mati dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah di sini untuk bedah siasat. - Bernama

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.
Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.
Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian editor kami, Kita Bantai Dot Info.

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Terima kasih.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 03:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nazira&#39;s Cottage Telling Story: Kenangan PRU <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2013 10:36 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

ALFAYYADH RESOURCES: Terminal EzeeLink kini <b>di Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 17 Jul 2013 10:56 PM PDT

Terminal EzeeLink kini berada di No. 95, Bangunan Kedai Taman Utama, Gurun, Kedah...
Nak tau kedai yang mana 1, tgk depan kedai ada bunting merah menyala nie..haaa tu la kedai dia..
Jom ramai2 p beli topup, bayaq bil, beli insurans kemalangan & macam-macam lagi...

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Venoth&#39;s Culinary Adventures: Restaurant Thian Hoe @ <b>Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Restaurant Thian Hoe is one of the famous restaurants in Gurun, Kedah. It is located right alongside the main trunk road, beside a Shell station and not very far away from the foothill of Mount Jerai. 

It is mainly famous for it's Duck Soup Kuey Tiow which is served in the mornings right up to lunch. As we were in the vicinity today, we decided to drop by for lunch but once we arrived here, we got to know that that dish was sold out for the day. 

Once we were told that, we then asked the boss what else they serve and he mentioned that they do all the usual Chinese dishes as well. We decided to go for that then. We went through a few of the items we wished to order and off he was. He also informed us that usually the Duck Soup Kuey Tiow is sold out by about 12.30 pm and we had only arrived here at about 2 pm. That is why the restaurant seems a little empty at this time. Right after leaving us, he then went into the kitchen which is open air in concept and did the cooking himself. Of course, there were many there who were helping him with the preparations. Within a short while, the dishes started arriving.

For a small town, the fish is definitely not cheap but I still think that it is okay. The preparation was also slightly different compared to the type we get in Central Peninsular Malaysia. There were loads of pickled vegetables on the fish which I found to be unique as well. As for the taste, the fish did score well. It was well cleaned and did not have the usual smell. It could have been fried to a little more crisp level but still this was good enough. Definitely a different style of preparation. I would rate this dish at 8/10 .

The next dish that we ordered was the above Claypot Tofu. This is the small version and is surely sufficient for three pax. I would say that this dish was very well done. Everything was absolutely perfect and there is no room for me to comment at all. I would rate this dish at 10/10 .

The above Kangkung Belacan was absolutely heavenly. The Belacan paste was of a good quality and fresh and he had sparingly used it in the dish. It was also spiced well and there were loads of sliced chicken meat in the dish. This practice of putting chicken into this dish was also something unique that I had observed here only. I would again rate this dish at 10/10 .
As there were only two of us, the above dishes were more than enough and I too needed to keep myself awake as I was driving onwards to Kulim. If you happen to be in Gurun, do give this restaurant a try and it is worth while the effort of finding this restaurant. Do use the GPS coordinates as the address may be difficult to search. Two key landmarks here are the Shell Station and the Foothill of Mount Jerai and you should not miss this place. 
Address: Lot 6740, Jalan Besar, 08300 Gurun, Kedah, Malaysia.
GPS: N05° 48.980′ E100° 28.695′
Opening Hours: 0800 - 2230 Daily 

Nazira&#39;s Cottage Telling Story: Kenangan PRU <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2013 10:36 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Suruhanjaya Perkhidmatan Awam <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 05 Dec 2013 09:35 PM PST


Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah Disember 2013 Terkini :

  • Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17
  • Pegawai Khidmat Pelanggan N17
  • Pembantu Akauntan W17
  • Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
  • Pembantu Pembangunan Masyarakat S17
  • Pembantu Syariah LS17
  • Juruaudit W41
  • Penolong Pegawai Teknologi Makanan C27
  • Penolong Pegawai Tadbir N27
  • Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat S27
  • Penolong Pegawai Syariah LS27
  • Juruteknik Komputer FT17
Tags : jawatan kosong ft17ft17 jawatan kosongjawatan kosong disember 2013 kedahjawatan kosong technician bangunanjawatan kosong technician komputer 2014juruteknik komputer kerja kosongkekosongan polis bantuan bsn januari 2014maklumatkini com kedahtemuduga pembantu penerangan s17
Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah Disember 2013

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 03:01 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hanya buah-buahan keluaran <b>negeri Kedah</b> pada majlis rasmi <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2013 02:00 PM PST

ALOR SETAR: Mulai tahun depan, hanya buah-buahan yang dihasilkan di Kedah yang akan dijadikan bahan pencuci mulut dalam majlis rasmi kerajaan negeri.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Kebajikan Masyarakat, Pertanian dan Asas Tani dan Pembangunan Usahawan Negeri Datuk Suraya Yaacob berkata langkah itu adalah untuk mempromosi hasil tanaman Kedah di peringkat tempatan dan luar negara.

"Kedah merupakan negeri pertanian yang banyak mengeluarkan hasil tanaman seperti betik, pisang dan nanas yang boleh dipasar dan diperkenal kepada pasaran luar.

"Sebelum itu rakyat Kedah perlu merasai hasil tanaman Kedah sendiri sebelum dipromosikan di peringkat tempatan dan pasaran luar," katanya selepas merasmikan seminar teknikal pertanian di sini semalam.

Katanya buah seperti epal dan strawberi yang sering digunakan dalam upacara rasmi termasuk di hotel di negeri ini perlu ditukar bagi membantu mengetengahkan hasil tanaman Kedah.

Suraya berkata cadangan mengenai perkara itu akan diusul dalam mesyuarat majlis mesyuarat kerajaan negeri secepat mungkin bagi membolehkan ia direalisasikan.

"Kita masih dalam proses untuk mengusulkan cadangan ini dalam mesyuarat dan sekiranya diluluskan, kita akan minta kerjasama dengan untuk menghidangkan buah-buahan ini.

"Penukaran ini tidak memakan belanja yang tinggi kerana kita hanya perlu tukarkan buah-buahan berkenaan kepada produk tempatan seperti pisang, betik dan nanas untuk semua majlis yang diadakan di negeri ini," katanya.

Sementara itu beliau berkata Kedah sedang giat mempromosikan tanaman nanas yang melibatkan kawasan kira-kira 600 hektar.

"Kita mahu mempromosikan nanas yang kini semakin banyak ditanam di negeri ini terutama di daerah Kubang Pasu dan Kuala Muda dengan anggaran keluasan tanaman kira-kira 600 hektar.

"Sebelum ini Nanas Moris banyak ditanam dan kini kita dalam usaha untuk memperkenalkan Nanas Manis MD2," katanya.

Beliau berkata menerusi hasil tanaman nanas, kerajaan negeri mampu menjana pendapatan tinggi selain memiliki teknologi yang membolehkan nanas ditanam dalam kepadatan yang tinggi.

Beliau berkata Kedah juga akan menjadi negeri kedua yang mewujudkan pusat penanaman nanas selepas Johor.

"Kita lihat Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia (Lembaga Nanas) serius dalam mengembangkan industri pertanian nanas dan ingin membuka pusat penanaman nanas di negeri ini.

"Saya menyeru agar semua jabatan dan agensi yang mempunyai kawasan tanah yang sesuai untuk penanaman nanas agar bekerjasama dengan Jabatan Pertanian bagi membantu mengembangkan industri pertanian nanas di Kedah," katanya. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 07:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 07:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 07:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Nov 2013 07:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 07:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TV9 - Mesin Gan, Raifel Dan Peluru Hidup Dirampas <b>Di Padang Terap</b>

Posted: 05 Sep 2013 05:30 AM PDT

5 Sep 2013, 08:30pm by sarah farhana


Satu Lagi Rampasan Senjata Dilakukan Di Kedah.

Dalam Op Cantas Khas pagi tadi, pelbagai senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4 pistol dirampas dalam sebuah rumah kosong di Batu 27, Jalan Naka-Nami, Padang Terap, Kedah.

Hasil serbuan polis dua suspek ditahan.

Mereka dipercayai ada kaitan dengan kumpulan kongsi gelap.


Polis rampas senjata api, bahan letupan <b>di Padang Terap</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2013 09:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Polis merampas sejumlah senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4, pistol dan bahan letupan dalam operasi di Padang Terap, Kedah awal pagi ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, rampasan itu dilakukan dalam Ops Cantas bagi membanteras jenayah bagaimanapun beliau enggan mengulas lanjut.

"Maklumat lanjut akan diberikan oleh polis Kedah.

Saya tidak mahu ulas lanjut kerana ia masih baru," katanya pada sidang media selepas menyampaikan ucap tama Wacana Majlis Profesor Negara: Masyarakat dan Jenayah: Di Mana Kita?" di sebuah hotel terkemuka, di sini, sebentar tadi.-bHarian

Calon-calon yang bakal mengemudi UMNO Bahagian <b>Padang Terap</b>

Posted: 21 Sep 2013 10:02 AM PDT

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


PERCUTIAN KELUARGA <b>DI TANJUNG DAWAI</b> KEDAH

Posted: 12 Jan 2014 04:02 PM PST

Keluarga mertua saya suka ke Tanjung Dawai untuk membeli ikan kering, ikan masin, ikan bilis dan produk-produk perikanan yang dikeringkan. Produk-produk ini lebih segar dan lebih murah di sini. Kebanyakannya adalah hasil keluaran tempatan; iaitu dari penduduk Tanjung Dawai sendiri tau.
Antara ikan masin kering yang dijual di sini
Saya sudah beberapa kali ke sini, namun tak pernah terfikir untuk masukkan dalam blog ni. Tapi untuk trip kali ini, saya rasa agak berbaloi juga untuk dikongsi sebab tempat ini ada tarikannya tersendiri jika diteliti.
Lokasi Tanjung Dawai seperti yang diterangkan oleh Google Map & WIkipedia.
Keluarga mertua saya suka membeli di kompleks ini sebab banyak pilihan yang ada.
Sambil tunggu makcik Bad pilih-pilih ikan kering, budak-budak comel ni main belon buih yang juga dibeli di sini..
Makcik Bad sedang memilih-milih..
Selepas membeli, kami pon ke Jetty yang berada betul-betul di sebelah kompleks tu. Jalan kaki je dah sampai. Kami lepak-lepas je kat situ sambil layan blues (dan layan anak-anak main belon air).

Inilah jeti Tanjung Dawai Pemandangan di jeti yang sejuk mata memandang Ammar main belon air.. tapi belon tak menjadi sangat.. Tapi bila abah take over tiup belon, barulah meriah belonnya keluar. Seronok anak-anak berlari ke sana ke mari mengejar belon yang berterbangan.. Mak Long Nab, Nenek dan makcik Bad duk sembang-sembang kat bawah wakaf sambil layan baby Muiz dan Adik Wan. Rasa sekejap je lepak kat situ, hari pon dah senja..
Kemudian kami pon pergi ke salah sebuah restoran ikan bakar yang terdapat di tepian pantai Tanjung Dawai. Masa tu kami di sertai oleh Pak Lang Badri, Mak Yang Sarah dan Tokcik berdua. Barulah syok nak makan ramai-ramai.
 Makanan dah nak abis baru teringat nak amik gambo  Adik Amir makan nak suap sendri sekarang..
Saya tak ingat apa nama restoran ni, tapi secara peribadi saya berpuashati dengan restoran ini. Ikan yang kami pilih dimasak dengan baik dan sedap. Harganya juga agak berpatutan. Restorannya besar, ada ruangan untuk duduk seperti biasa dan ada wakaf-wakaf yang dibina untuk mereka yang lebih suka bersila. Juga disediakan surau untuk pelanggan menunaikan tanggungjawab kepadaNya, siap asing-asing untuk lelaki dan perempuan. Juga ada tandas, namun pengguna yang tidak bertanggungjawab menjadikan keadaan tandas agak kotor dengan pampers bersepah di lantai. Mungkin pihak pengurusan restoran boleh menambahbaik lagi dengan meletakkan tong sampah di kawasan strategik di dalam tandas dan improve jadual pembersihan tandas dengan meningkatkan kekerapan. 
Apa-apapon, we've had a great time with families!

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


panas ! harga honda jazz ckd hanya rm36,800 <b>di langkawi</b> - Kedahkini

Posted: 02 Jan 2014 08:45 PM PST

Berapakah harga terkini Honda Jazz CKD di Pulau Langkawi?

Sekitar bulan Julai 2013 yang lalu heboh di Pulau Langkawi apabila Honda Jazz CKDditawarkan pada harga serendah hanya RM36,800.00 (atas jalan termasuk insuran), sehinggakan ramai yang berpusu-pusu menempahnya.

Malangnya selepas itu pihak Honda Malaysia telah menarik balik harga yang ditetapkan itu dengan alasan berlakunya kesilapan dalam pengiraan. Laman sesawang Honda Malaysia juga sehingga kini tidak lagi menyiarkan harga Jazz CKD untuk pasaran di Pulau Langkawi.

Situasi di luar jangkaan tersebut sangat mengecewakan para pembeli yang telah membuat tempahan awal, sedangkan pada hakikatnya harga kenderaan di Pulau Langkawi sememangnya rendah disebabkan statusnya sebagai pulau bebas cukai.

Jadi, saya tertanya-tanya jika harga RM36,800.00 yang ditetapkan pada awalnya adalah suatu kesilapan, berapakah pula harga baru bagi model kompak popular tersebut? Adakah ianya hampir sama dengan harga di Semenanjung Malaysia?
p/s : Mengikut maklumat yang saya perolehi, harga terkini Honda Jazz CKD di Pulau Langkawi sekarang dikatakan sekitar RM55K. SUMBER

BERATUS PEMBELI KERETA DI LANGKAWI KECEWA...HARGA HONDA JAZZ BUKAN RM36K
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved