ads

Sabtu, 25 Januari 2014

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


majlis maulidur rasul <b>di</b> surau kuala <b>merbok</b> pada isnin 20/01/2014

Posted: 21 Jan 2014 12:02 AM PST



Sambutan Majlis Maulidur Rasul di Surau Kuala Merbok ini telah diadakan pada hari Isnin 20/01/2014 bersamaan 18Rabiulawal 1435Hijrah. Penceramah yang dijemput pada majlis tersebut adalah Al-Fadhil Ustaz Tuan Haji Ahmad dari Tampin. Beliau merupakan penceramah bebas, Ahli Jawatankuasa Surau telah memberikan kebebasan kepada penceramah untuk menyampaikan ceramah dengan tajuk yang sesuai dengan majlis Maulidur Rasul pada tahun ini.

Jemaah sedang khusuk mengikutu ceramah yang disampaikan di surau ini.


Jemaah bersalaman selepas solat Isyak.


Selesai sembahyang Isyak semua jemaah dijemput 
menjamah hidangan yang dihidangkan dibawah khemah.


Surau Kuala Mobok ini nampak kecil tapi aktif dengan aktiviti keagamaan dikalangan anak-anak kariah dimana sering mengimarahkan surau bila sesuatu aktiviti keagamaan diadakan atau dianjurkan oleh Ajk Surau. Kita sebagai anak-anak kariah marilah turut bersama mengimarahkan surau ini dengan insan-insan terpilih yang turut berkunjung didalam majlis ilmu.
* Foto dan maklumat adalah info dari Pengerusi Surau iaitu Encik Rosli Yasin.

BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2014 09:52 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Black 505 <b>di</b> Padang <b>Merbok</b>, bukan Masjid Ar Rahman – Peguam <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2013 04:47 AM PST

(Ainuddin Othman)

KUALA LUMPUR 11 DIS: Peguam Eric Paulsen berkata, lima aktivis mahasiswa dan tiga pemimpin Angkatan Muda Keadilan (AMK) tidak melakukan kesalahan kerana himpunan diadakan di Padang Merbok dan bukannya di perkarangan Masjid Ar Rahman, Universiti Malaya.

"Tiada kesalahan yang dilakukan kerana perhimpunan di Padang Merbuk dan bukannya di masjid.

"Pihak pendakwaan salah faham kerana masjid itu adalah salah satu daripada berpuluh-puluh tempat pertemuan sebelum perhimpunan tersebut," kata Eric Paulsen (gambar).Eric

Beliau berkata demikian ketika ditemui Keadilandaily selepas perbicaraan kes peserta himpunan Black 505 di bawah Seksyen 4(2b) Akta Perhimpunan Aman (PAA).

Antara didakwa termasuk Timbalan Ketua AMK Malaysia, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin, Ketua AMK Negeri Sembilan, Mohd Nazree Yunus, Ketua AMK Terengganu, Al Faizal Amjed dan aktivis mahasiswa Adam Adli.

yusmadi yusofSeorang lagi peguam mereka, Yusmadi Yusoff (kiri) memberitahu, kes itu penting untuk menilai Akta Perhimpunan Aman yang baru diwujudkan pada 2012.

"Mahkamah sendiri hari ini secara terbuka mengakui tidak begitu mahir dengan akta ini.

"Apa yang lebih penting kita hendak lihat pihak bertanggungjawab mengemukakan bukti-bukti yang kukuh sama ada menggalakkan perhimpunan ataupun mengekang perhimpunan.

Tambah Yusmadi, keputusan mahkamah terutamanya berkaitan larangan 50 meter had larangan himpunan penting kerana Seksyen 4(2b) PAA pertama kali dibawa ke mahkamah.

"Keputusan yang dibuat nanti akan jadi panduan untuk himpunan seterusnya pada masa akan datang," katanya.

Hakim Mahkamah Kuala Lumpur, Mat Ghani Abdullah menetapkan perbicaraan disambung pada Jumaat, 13 Disember ini.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=57151

Phahrulrazi Kena Jawablah Bab Tanah Candi <b>Di Merbok</b>, Bukan <b>...</b>

Posted: 03 Dec 2013 05:06 PM PST

Hindu bernama N.Surendran dan Hindu-Hindu yang lain sibuk dah dengan pemusnahan sebuah candi yang berusia ribuan tahun di Merbok. Mereka cuba mempersalahkan Mukhriz Mahathir dan UBN. Paling aku tak tahan dengar, bila dikatakan yang kerajaan Mukhriz tu sama taraf dengan Taliban yang memusnahkan patung Buddha di Lembah Bamiyan, Afghanistan walaupun hakikatnya, tidak ada lagi manusia beragama Buddha di kawasan tu.

Aku bukannya peminat atau penyokong Mukhriz pun. Apa lagi UBN. Tapi aku cukup tak suka kalau buat perangai pastu sembunyi tangan dan pura-pura tak tahu.

Setakat guna alasan untuk menyalahkan UBN pasal tak gazet tanah di kawasan tersebut, aku rasa alasan itu menambahkan lagi kebodohan pada jemaah kita. Kemusnahan replika candi tu, berlaku semasa penghujung zaman pentadbiran PAS di Kedah. Dengan kata lain, yang jual tanah tu kepada pemaju adalah pemimpin kita sendiri. Pemimpin yang dikatakan tsiqah dan kita wajib wala' kepadanya.

Kalau betul pemimpin kita dari jenis yang bertanggungjawab, dia perlu segera tampil untuk menjelaskan perkara berkenaan. Perlu beritahu awam dan Hindu-Hindu yang sedang menyalak itu rasional tindakannya dahulu sebab, tanah berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri dan dia pula adalah salah seorang daripada penggubal undang-undang serta perlaksana polisi Kerajaan Negeri semasa Kedah masih di bawah PAS.

Hindu-Hindu tu juga perlu diberitahu bahawa, setakat pemusnahan replika yang dibina pada tahun 1974, ia bukanlah masalah besar memandangkan ia boleh dibina semula. Namun pemusnahan seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Guan Eng ke atas Candi Gua Kepah, jauh lebih dahsyat dan perlu ditegur.

Pasei apa, Hindu-Hindu tu tak berani nak menghentam Guan Eng dan menyamatarafkan Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP itu sama macam komunis China yang memusnahkan pusat-pusat kebudayaan dan keagamaan semasa zaman Revolusi Kebudayaan di tanah besar tempat asal keturunan Guan Eng?

Yang pihak kita pula, kenapa takut sangat nak buka mulut?

teknik ringkas memikat <b>merbok di</b> pokok SAWIT TINGGI..

Posted: 04 Nov 2013 12:46 AM PST

 Assalamualaikum....terima kasih buat sahabat2 yang masih mengikuti blog dinzafiz...Rasanya dah lama saya tak update blog ni....Lama dah saya tidak memikat terkukur, sekarang ni banyak sikit kerja jadi macam tak berapa sempat jer.... hehehe....mungkin juga ada yang tahu saya memikat merbok....
 Seronok juga layan merbok nie, keseronokannya hanya pemikat merbok jer yang tahu....hehe..
Ada sahabat2 yang bertanya saya bagaimana memikat merbok di pokok sawit tinggi?
ok, saya cerita ringkas jer yer.... terdapat berbagai2 cara yang anda boleh buat....saya bagitahu 3 cara dan teknik yang ringkas dahulu yer..1anda boleh guna kantau/tiang merbok. jika anda ada kantau ni anda perlu naikkan kantau rapat dengan batang sawit.... pastikan jebak anda dicelah dan bawah dari pelepah sawit..... rapun dan pengidang jebak menghala keluar dgn kata lain rumah jebak rapat kebatang sawit, pengidang pula menghala hujung pelepah sawit...oiiittt.. panjang la pulak...hehe... perlu diingat juga jgn letak atas dari buah sawit... jebak mesti bawah sedikit dari buah...faham kan?

tetepi, teknik ini ada risiko.... nampak mudah tapi bahaya..kerana ditakuti pokok yang anda pilih untuk letak pikat ada musuh. seperti ular, kerengga, biawak dan lain2. jadi sebelum membuat pilihan pastikan keadaan semuanya selamat. jika sayangkan denak anda guna cara lain.... ok cara dan teknik seterusnya........saya cerita lain kali... kira bersambung dulu yer..... jumpa episod akan datang.hehee....

salam mesra dari saya dz.....bersambung.....


02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Steamboat murah dan sedap <b>di Sg Petani</b> | CeLoteh MJ

Posted: 20 Jan 2014 06:44 PM PST

MJ nak review sikit pasal 1 kedai steamboat yang sedap, murah dan berbaloi di Sungai Petani, korang bayangkanlah harga promosi cuma RM10 (dewasa) dan RM6 (kanak-kanak). Makanlah segala mak neka makanan laut segar sebanyak mana korang mahu, tapi yang paling best tentulah daging blackpaper dengan ayam.. Fuhhhh terangkat beb! Jadi atas nama semangat setiakawan dan ingin #supportbisneskawan MJ promosikan di blog buat korang.. hehee
 Nama kedai Khory Steamboat, Grill dan Yong Tau Foo dalam For square ada maps bawak ke situ dengan menggunakan app Waze.
Yang istimewanya semua 'homemade by owner' tau Fishball Fishcake, isketambola dan macam2 lagi.. tu istimewanya kedai ni sebab dijamin 100% halal buatan tangan orang Islam. Segala jenis sayur mayur pun ada, kalau korang nak buat sebagai hidangan Yong tau fu pun boleh, sos Yong Tau Fu seyesli cheq habaq memang mabeles tau :)
Lepas dah siap pilih memilih maka inilah acara yang ditunggu2 iaitu kita ber steam2 bakar membakar.. Memang sedap dapat makan panas-panas :) Oh ya Highly recomended Daging Blackpaper dia memang super duper sedap, isi daging yang lembut dan syahdu je makan.. :)

Jadi jangan lepaskan peluang sementara masih dalam tempoh promosi dengan harga yang sangat berbaloi, klaau kata lepas promosi pun harga masih dikategorikan murah berbanding tempat lain yang menawarkan menu yang sama. Tak percaya cubalah..

Entry ni bukan entry berbayar ye tapi entry untuk #supportbisneskawan, kami makan tetap kena bayar jugak..hehee.. :)

Ni alamat kedai pada yang tak ada app Waze

Khory Steamboat, Grill dan Yong Tau Foo
 Lot 3511-F...Jalan Pinang Tunggal, 
Padang Tembusu..08000 Sungai Petani..Kedah
boleh Call/SMS/WhatsApp : 0134440184 (Mr Azizul/Jijun)
Operating Hours : 4pm - 12 am 

p/s : MJ mintak maaf dah lama tak update blog apatah lagi menjengah kawan2 blogger, komen pun banyak tertunggak tak sempat nak dijejak balas.. huhuu. Banyak idea nak berkongsi tapi entahlah..

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2014 04:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nazira&#39;s Cottage Telling Story: Kenangan PRU <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2013 10:36 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Bengkel Fotografi <b>di Sik</b> Kedah 26 hingga 28hb Disember 2013

Posted: 21 Dec 2013 09:44 AM PST

Insyaallah jika tiada aral melintang dan diizinkan oleh Allah, saya akan balik ke daerah Sik pada 25 Disember 2013 ini untuk mengendalikan satu kursus fotografi. Kursus yang akan diadakan dengan bantuan Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik ini mendapat kerjasama Persatuan Rekreasi Sik akan diadalan di Belannatara Tasik Beris Sik berhadapan Ladang Anggur.

Kursus ini saya berikan secara percuma tanpa mengenakan apa-apa yuran ceramah selama dua hari setengah. Saya mengadakan kursus ini sempena usia saya 55 tahun dan selama 34 tahun bertugas di Universiti Kebangsaan Malaysia. Inilah hasrat saya selama ini yang terpendam sekian lama untuk mencurahkan ilmu, pengalaman kepada belia dan sesiapa sahaja di daerah saya dibesarkan. 

Mengendalikan satu program yang agak besar dan jauh dari tempat tinggal dan kerja sememangnya memerlukan pengorbanan yang besar. Saya harus menjaga kesihatan sebelum tempuh tersebut. Kerana tanpa kesihatan yang baik agak sukar untuk mengendalikan program selama dua setengah di mana menggunakan masa  lebih kurang 19 jam.
Saya amat berbesar hati apabila Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik sanggup membantu. Lebih-lebih lagi bantuan sukarelawan dari Persatuan Rekreasi Sik. Saya lebih bersyukur kerana ada seorang dermawan yang telah memberikan sedekah sejumlah wang untuk jamuan pada program ini.
Apa yang ingin saya hebahkan ialah ini adalah sumbangan khidmat masyarakat yang saya mulakan di Sik, kedah dan saya akan bergerak ke banyak lagi lagi tempat selagi terdaya dan mendapat bantuan pejabat belia atau persatuan.
Kepada anda yang berminat bolehlah menghubungi saya di emel: raaios@yahoo.com bagi tujuan tersebut.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jan 2014 03:34 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Life + Food + Travel: Sunset <b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 25 Dec 2013 05:27 PM PST

Saya memang suka sunset tak kira di mana pun.. so hari ni nak share gambar sunset di tanjung dawai.. subahanallah.. memang cantik :)

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 01:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2014 01:25 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 01:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Dec 2013 01:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kayuh Sorang Je: <b>Padang Serai</b> ... ropewalk

Posted: 15 Nov 2013 09:40 PM PST

Sesuatu yang membanggakan ialah ramai yang bergiat dengan aktiviti berbasikal di kawasan Sungai Petani / Kuala Muda. Ini terbukti berikutan dengan 'Sirkit ke empat Harian Metro Mountain Bike Grand Prix' yang berlan pada Sabtu 09 Nov 2013. Acara mendapat sambutan hangat dari kelab kelab basikal seluruh negara dan hampir kesemua kelab basikal dan orang perseorangan di kawasan Sungai Petani menyertai. Acara dimulakan di tapak Muzium Arkeologi Lembah Bujang, Merbuk melalui kawasan bukit bukau, lembah, sungai, kebun, dusun, bendang dan hutan rimba.
Menurut seorang rakan yang mendapat kedudukan 50 peserta pertama menyudahkan kayuhan (lebih 1,500 peserta mengambil bahagian), trek atau laluan ini diantara trek yang paling seronok yang pernah disertai. Trek ini seimbang, tidak terlalu banyak laluan perkampungan, taman perumahan dan pekan dan trek off-road tidak begitu sukar ditempuhi. Sungai yang dilintasi di kawasan Rekreasi Tupah memecahkan monotoni dan menyeronokkan.
Dia mengharapkan agar trek atau laluan ini dijadikan salah satu venue atau lokasi untuk jamboree basikal dimasa hadapan. Selain dapat menunjulkan dan menengahkan kawasan ini untuk dijadikan salah satu destinasi pelancongan dan percutian, ia boleh dijadikan tarikan kepada peminat basikal seluruh negara untuk beriyadah. 
Aku tidak berapa terkilan kerana tidak turut serta kerana sudah lama 'menggantung' basikal gunung. Bahkan kini aku tidak lagi mempunyai mountain bikes kerana aku telah convert menjadi touring  bikes. Pada mula ingin juga aku turut serta menjadi penonton, melihat kawan kawan dan geng basikal sambil memberi peransang tetapi malang aku terpaksa balik ke Negeri Sembilan (Felda Raja Alias). Mungkin lain tahun sahaja.
Kalau dilihat bahagian sukan akhbar Harian Metro beberapa minggu sebelum acara diadakan, hampir setiap hari surat khabar tersebut memberikan liputan beserta lapuran untuk kelab kelab basikal dan orang perseorangan yang berdaftar untuk mengambil bahagian sirkit tersebut. Ini diteruskan satu minggu selepas program berlansung. Tumpang gembira melihat gambar kawan kawan disiarkan dalam akhbar. Bukan senang nak masuk surat khabar.
Biasalah ... hujung minggu terdapat ramai rider berada dijalan hari ini. Ada yang berkayuh seorangan seperti aku tetapi ramai yang berkayuh berkumpulan. Pagi ini ramai juga rider wanita diatas jalan. Seronok melihat semakin ramai kaum hawa menyertai aktiviti ini. Selalunya sering dilihat kaum hawa akan mengayuh mengekori suami ... (agaknya) tetapi sebentar tadi terlihat mereka berkayuh sesama sendiri. Nasib baik aku tidak buat U-turn mengikut mereka ...... ha ha..
Ingin singgah di pasar 'ropewalk' pekan Padang Serai untuk melihat apa yang dijual, tetapi membatalkan hasrat kerana pernah sekali singgah disana beberapa bulan lalu. Tiada apa yang menarik dan kebanyakkan menjual barangan yang tidak diperlukan.
Singgah di rumah Md Noor di Taman Serai Wangi tetapi dia tiada dirumah. Aku meneruskan kayuhan pulang dan singgah untuk sarapan roti canai di Pekan Pinang Tunggal.
Statistik : 
    Mula ............... 8.05 pagi
    Tamat ............  10.50 pagi
    Jarak ............... 58 km
    Cuaca .............. Redup
    Laluan ............. Bandar Puteri - Sidam Kiri - Padang Serai - Pinang Tunggal
   Odometer 2013 : 04604
       

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Dec 2013 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Misteri! Penampakan Bunian <b>Di Padang Serai</b>? (Video) | Informasi <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2013 07:30 PM PDT

Misteri! Penampakan Bunian Di Padang Serai? (Video) | Benarkah bunian ini wujud? Seperti yang didakwa oleh orang dahulu kala, mereka juga seperti kita namun hidup di alam lain. Kita tidak boleh melihat mereka. Baru-baru ini satu rakaman video sewaktu ingin mendenak atau memikat ayam hutan telah  terakam penampakan orang berjubah putih melalui di belakang di dalam rimbunan pokok-pokok di kawasan tersebut. Persoalannya, benarkah itu bunian? Mungkin bunian, mungkin juga orang lelaki yang baru pulang dari surau ataupun masjid. Hanya Allah sahaja yang mengetahui. Anda boleh tonton video di atas ini.

ayam2

ayam1

game

P.S. I – 10 Tempat Paling Pelik Di Dunia
P.S. II – 5 Tempat Paling Ajaib di England
P.S. III – Menarik! Cara Untuk Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris

Sumber : Amekaw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved