Jumaat, 26 Ogos 2011

02 di kuala ketil - Google Blog Search

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Kecurian Banner <b>di</b> sekitar <b>Kuala Ketil</b> | <b>Kuala Ketil</b>.com

Posted: 23 Aug 2011 11:09 PM PDT

20 Ogos 2011- AWAS! kepada semua pemilik banner di sekitar Kuala Ketil. Sila berhati- hati dengan kecurian banner yang berlaku di sekitar kawasan Kuala Ketil.  Antara kawasan yang kerap berlakunya kehilangan banner yang telah dikenal pasti oleh pihak penguatkuasa Majlis Daerah Baling(Pekan Kuala Ketil) adalah di sekitar kawasan Padang Awam, Kuala Ketil.(Gambar diatas adalah antara banner yang telah dicuri)

Gejala tidak bermoral ini dikenal pasti berlaku pada waktu tengah malam, bagi mengelakkan kegiatan mereka dihidu oleh pihak berkuasa. Banner-banner yang menjadi pilihan adalah banner yang bersaiz besar dan 'single-side' banner.

Kebanyakkan banner yang dicuri akan dijadikan selimut kereta dan berdasarkan keterangan pihak penguatkuasa Majlis Daerah Baling(Pekan Kuala ketil) berkata, pada musim perayaan banner-banner besar yang dicuri akan di jadikan sebagai banner 'lemang' dan tempat lapik meja.

Kemanakah perginya kesedaran sivik terutama jika perbuatan ini dilakukan oleh umat islam?Kemanakah perginya hukum halal dan haram?

Kuala Ketil.com mengharapkan pihak berkuasa dapat melakukan rondaan malam bagi menjamin keselamatan rakyat dan hak penduduk Kuala Ketil.

Tags: , , , , , , ,

Suasana <b>Di</b> Bazar Ramadhan <b>Kuala Ketil</b> | <b>Kuala Ketil</b>.com

Posted: 08 Aug 2011 08:45 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Inilah keharmonian yang masih wujud dalam masyarakat hari ini. Bukan sahaja melayu tetapi juga kemeriahan ini turut dapat dirasai oleh kaum lain....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan