Jumaat, 23 Mac 2012

02 di sungai petani - Google Blog Search

02 di sungai petani - Google Blog Search


Kedah Ke KL: PANASS!! @NajibRazak VS @AnwarIbrahim <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2012 11:12 PM PDT

Pada 3hb Mac yang lepas. Ada pertembungan diantara dua pemimpin besar di Sungai Petani. DS Najib dan Anwar Ibrahim. Mc tak tahulah semua ini dirancang atau tidak, namun apa yang Mc diberitahu. Anwar sekarang ni sering mengikut DS Najib kemana saja beliau pergi. Mungkin beliau nak 'test power' siapa lebih popular dikalangan rakyat.

Gambar ceramah Anwar ni, Mc ambil dari blog Kanoha Utara tengok dan bandingkan dengan majlis DS Najib nanti.



Di bawah ini pula Majlis Mesra Rakyat bersama Perdana Menteri Malaysia. Kita bandingkan jumlah kehadiran yang memenuhi dua majlis ini. Satu pada waktu malam, dan satu lagi pada waktu siang.



Tidak terbanding sokongan rakyat kepada DS Najib. Jikalau ceramah Anwar pun tidak mendapat sambutan. Apatah lagi ceramah pemimpin pembangkang yang lain. Hakikatnya, rakyat dah mula muak dengan apa saja yang berkaitan dengan pembangkang.

Pembangkang banyak berlakon dan berpolitik dari kerja. Sebab tu rakyat pun dah tak percaya dengan mereka dah. Apa yang perlu kita buat hanyalah, tambah keyakinan rakyat kepada UMNO, kemudian selesaikan masalah kita sendiri. Supaya senang kita bekerja jikalau bersatu. Jangan dok asyik fikir nak cantaih saja bila tak boleh jadi calon nanti.


PM, DS Najib memang sudah popular di Malaysia. Namun UMNO/BN masih kurang berbanding beliau. Apakah kemenangan UMNO/BN kelak, hanya bergantung kepada kepopularan DS Najib?

Bagaimana keyakinan rakyat terhadap UMNO/BN? UMNO/BN Kedah?



McTheory:
Soalan maut yang susah untuk kita jawab..

ANGIN PERUBAHAN: Video Hasan Ali <b>Di Sungai Petani</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:00 PM PDT

Penulis terlibat dalam gerakan pelajar pada awal 1996. Ketika zaman "taliban" menguasai kampus di utara, penulis bersama aktivis mahasiswa yang lain telah menggelarkan gerakan itu sebagai gerakan "Perubahan" atau Islah, yang telah dijadikan agenda utama perjuangan pelajar.

1999, ketika kampus bergegar dengan reformasi pelajar, Perubahan telah berjaya menakluk kampus di utara tersebut. Aspirasi orang muda kepada Tun Mahathir selaku PM pada waktu itu. Satu persatu IPT berjaya ditransformasi hinggalah gerakan nasional itu kemudiannya digelar sebagai "Aspirasi".

2007, berblog di alam siber sebagai galang ganti platform baru setelah sebuah laman 1.0 yang aktif sejak 2001, dikuburkan. Selepas 2008, aura perjuangan membela agama, bangsa dan negara semakin mencabar. Inilah medannya, ruang seorang aktivis menyumbang sesuatu pada alif, ba ta.

Pesta Ponggal <b>di Sungai Petani</b> Mendapat Sambutan Luar Biasa <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2012 05:41 PM PDT

SUNGAI PETANI - Kerajaan Negeri Kedah menganjurkan Pesta Ponggal 2012 di Padang Awam, Taman Ria Jaya, di sini.
Seramai 500 peserta mengambil bahagian dalam Pesta Ponggal Kebudayaan India, khas musim menuai.
Pesta Ponggal 2012 itu dirasmikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Masyarakat India dan Hal Ehwal Masyarakat Siam, YB. Dato' S. Manikumar, wakil kepada Menteri Besar.
Pihak penganjur menjemput ramai peserta agar dapat mengambil bahagian dan pesta berkenaan dengan memasak ponggal sebanyak 500 periuk.
Turut hadir ialah Ahli Parlimen Sungai Petani, YB. Dato' Johari Abdul dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sidam, YB. Tan Chow Kang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan