Jumaat, 6 April 2012

02 di baling - Google Blog Search

02 di baling - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Layakah Najib <b>Di baling</b> Kasut ?

Posted: 10 Mar 2012 03:30 PM PST

Layakkah najib kita bagi hadiah seperti mamak ini buat?
Ehh !! betul ke majlis pertunangan anak memanda PM kita dengan pasangan dari Kazakhstan telah menelan belanja RM409,767 ? Majlis yang berlangsung di Seri Perdana itu di ditanggung rakyat berdasarkan dokumen pembayaran yang dikeluarkan pihak katering majlis tersebut dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri.( rujuk Gambar bawah ).
Berdasar pada slip bil pembayaran dibawah syarikat ketering dari Hotel Shangri- La telah memberi detail jumlah kos perbelanjaan menu makanan untuk tetamu vip di majis pertunangan tersebut berjumlah
  1. 36 Vip dengan kos $ 560 satu kepala berjumlah Rm$ 18,792 .
  2. Kos jamu tetamu seramai 862 dengana angaran satu kepala $ 359.00 berjumlah $309.975.
  3. Serta kos harga barang berjumlah Rm$81.000.00.dengan jumlah keseluruhan $ 409.767.
Amat malang bagi kita rakyat Malaysia didalam keadaan ekonomi yang gawat serta di saran oleh pemimpin supaya rakyat berjimat cermat tetapi permimpin bersedap sedap dan bermewah mengunakan dana duit rakyat.
Kalau lah benar sumber cerita ini saya sarankan pada pembaca sekalaian kenapa kita wajib jatuhkan kepimpinan yang tak telus yang menggunakan dana dan duit rakyat sesuka hati demi temolok nafsu sendiri .
Ingat amaran kepada pemimpin bahawa pengkhianatan terhadap tanggungjawab yang dipikul kerana setiap apa yang dilakukan bakal ditanya di Mahkamah Allah di padang mahsyar nanti.
Sifat amanah akan membawa pemimpin untuk berlaku adil dan telus dalam tindakan. Ketiadaan amanah menyebabkan kezaliman semakin meluas sehingga rakyat yang mencuri alat dapur kerana kesempitan hidup diberkas sedangkan pemimpin yang menggunakan wang negara secara tidak telus terus hidup bebas dan bersenang lenang.
Rakyat yang melakukan rasuah sedikit diambil tindakan sedangkan orang berkedudukan yang melakukan rasuah terus dibiarkan. Akhirnya terjadi sebagaimana suatu peristiwa yang menggemparkan negara apabila seorang bekas imam bertindak melempar kasut ke arah hakim kerana tidak berpuas hati dengan layanan kehakiman sehingga dijatuhkan hukuman penjara sedangkan masalah sebenar yang dibangkitkan oleh bekas imam tersebut berkenaan penyelewengan wang masjid tidak dihirau.
Ingatlah kita bagaimana kedudukan seorang pemimpin bukan untuk memperbanyakkan harta peribadi dan mengabaikan tanggungjawab terhadap orang bawahan sebagaimana pesanan penting yang pernah diungkapkan oleh Sayyidina Abu Bakar dengan katanya :
"Amanah adalah harta kekayaan sebenar hasil daripada keimanan yang teguh, ia adalah sifat sekalian kekasih Allah. Maka jadikanlah amanah sebagai perhiasan iman, jauhi kecurangan dan pangkat kemegahan kerana ia akan membinasakan kamu seperti umat terdahulu yang binasa."
bawah bukti resit perbelanjaan dari ketering Shagri-La untuk majlis pertunangan anak memanda PM satu Msia.
Antara bukti dokumen pembayaran majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri yang dibayar oleh Jabatan Perdana Menteri.

sumber: the malaysian insider.

untuk rujukan sumber berita di SINI dan sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan