Selasa, 25 Disember 2012

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Gieyana.Com ®: Ikan Bakar yg Awesome <b>di Tanjung Dawai</b>, Kedah.

Posted: 14 Oct 2012 11:27 PM PDT

Baru2 nie team saya yg tersayang sempat menjejakkan kaki di sini. Ini kiranya kali pertama saya sampai kat Tanjung Dawai nie. Suami dah banyak kali dah sampai psl rumah nenek dgn Tanjung Dawai nie memang dekat. Dari Merbok ke sini dalam 20 minit jer. Selalunya kalau pergi ziarah nenek, saya dan keluarga banyak kali ke Pantai Merdeka jer sambil lepak2..
Kali ni saja tukar selera dan suasana utk tgk dan membeli ikan2 kering dan seumpamanya kat sini. Tempat nyer best! Santai jer...Mostly kat sini ada jual ala2 macam kat Pangkor tue...nanti saya buat preview kat separate entry yer! (ni mau tunggu berkurun kot nak keluarkan entry! ngeh3..entry last day kat KL pon belum keluar lagi..oppss..insyaallah early next month saya ke KL lagi!)
First at all, sila layan gambar gediks Ummi bersama Abah yg di snap oleh photo cilik! Macam2 aksi haa dia suruh we all posing! Saya dah lupa nama kedai makan nie tp sepanjang deretan persisiran laut nie mmg ada kedai makanan..so uols boleh pilih  mana satu yg berkenan! hihihi... 









Komen saya pasal makan kat sini.
Harga seafood dia mengikut berat. Saya dan suami ambil ikan Jenahak, kalau kat Melaka panggil ikan Jenak kan? cuma RM25 jer sekali masak.Kalau kat Penang mostly RM35+..huhu
Then sotong goreng tepung dier memamg the best! terasa kesegaran sotong tue..cuma RM8.90/6 ekor sotong besar kalau tak silap saya.
Ketam size besar seekor siap masak cuma RM10.00. tue pon anak dara tue mmg suka bebenor dengan  ketam . Perghh..memang murah dan makan sampai senak perut haa nasib baik early dinner at 5.45pm kot dan lepak sini until 7.00pm.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan