Khamis, 31 Januari 2013

02 di kulim - Google Blog Search

02 di kulim - Google Blog Search


::ThE sTaNzA oF LiFe::: GFS <b>di Kulim</b>

Posted: 16 Jan 2013 02:22 AM PST

Assalamualaikum

Hai my sweeties!!

Kalau post sebelum ni,aku agak beremosi sikit,tapi post hari ni pasal lawatan dengan geng Environmental Health ke Kulim.Memang agak dekat dengan UiTM kami tapi tak kisah semua tu.Asal dapat keluar pi jalan-jalan.Hahaha

Kami kena pi Sedim untuk Gravity Feed System (GFS).Kat sini la tempat di mana keperluan air bersih disalurkan untuk penduduk kampung kat Sedim ni.Punca air ni kat atas bukit.Mesti la bersih kan.

*sori gambar banyak blurr..cilok pics dari kawan aku.Aku tertinggal kamera derr -_-" *



Lepas tu,kena daki bukit lagi.Serius la aku dah semput sekerat jalan -_-"




Tempat yang kami pi tu dipelihara dengan baik sebab air kat situ untuk kegunaan penduduk. Dah ditapis betul-betul,baru dialurkan ke rumah-rumah.Langkah utama yang perlu dibuat,mestilah kena masak dulu air tu. 

So sebab tu la kat sana,orang luaq tak boleh masuk.Takut water intake nanti tercemar. Jagalah alam sekitar kita ni baik-baik ye ^^,
Setakat tu ja aku boleh cerita pun.Sori gambar sikit.Nanti aku akan pastikan kamera tak tertinggal untuk lawatan akan datang. 

*dah la tertinggal kat rumah.tunggu balik rumah la jawabnya kalau nak amik kamera*

Esok,kami pi lawatan ke Ipoh,Perak pulak untuk ke Water Treatment Plant dan Jabatan Mineralogi. Sakan la kami ni.Untunglaa kos aku ni sebab kena banyak pi jalan-jalan :))

Sekian.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan