Rabu, 27 Februari 2013

02 di langkawi - Google Blog Search

02 di langkawi - Google Blog Search


Ikan Bakar <b>Di</b> Pulau <b>Langkawi</b> - Ema Blog

Posted: 04 Feb 2013 10:32 PM PST

Kalau pergi ke tempat orang dan lebih-lebih lagi tempat yang pergi dekat pula dengan laut memang tak sah kalau tak cari kedai makan bertemakan bakar membakar. 
Sudah pasti harganya berpatutan dan yang penting lauknya sangat FRESH. 
Antara restoran ikan bakar yang sudah kami pergi adalah Restoran Mesra, Port Dickson. Bila balik kampung di Kelantan  merasa ikan bakar di Tok Bali, Kelantan. Dalam negeri Selangor pun tidak kurang hebatnya iaitu di Bangi dan Dengkil tapi harga agak mahal sedikit. Malah tempat kegemaran orang semenanjung bila bercuti di Sabah akan merasai ikan bakar di sana.
Dan kali ini, ingin merasai masakan ikan bakar di Pulau Langkawi. pasti hebatkan. 
Ini dia restoran bertemakan bakar membakar di Pulau Langkawi iaitu Restoran Nelayan. Restoran yang terletak di kawasan yang agak sunyi..yang sunyi-sunyi itu bestkan...hehehehe..Ema dah lupa nama tempatnya, tapi simpang ke sana berdepan dengan Hospital Langkawi. Jika, dari Lapangan Terbang ia sebelah kanan dan dari Pekan Kuah ia sebelah kiri. Dari simpang besar hospital lebih kurang perjalanan 1KM dan mata perlu perhatikan betul-betul di sebelah kiri kerana jalannya agak gelap dan kecil.
Alhamdulillah, makan tidak membazir dan sangat SEDAP tanpa meninggalkan sisa kecuali tulang temulang.
Yang ada GPS cubalah GPS kerana masa kitaorang cari restoran ini dalam GPS tak dapat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan