Ahad, 7 April 2013

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Nelayan <b>Di Tanjung Dawai</b> Sudah sedia Menyokong BN|Sungai <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:42 AM PST

By Sungai Rapat on Tuesday, February 12, 2013 with 0 comments

Nelayan bot bilis di Tanjung Dawai sudah bersedia untuk mengundi calon Barisan Nasional kerana mereka sudah tidak tahan untuk mendengar ceramah hampir setiap malam sehingga mengganggu tidur mereka sedangkan tidak ada satu pun Adun Pas lakukan untuk pembangunan Tanjung Dawai.

Inilah muka Adun Tanjung Dawai iaitu Hamdan Mohamed Khalib, dikatakan juga terlibat dalam video seks dengan wanita Thailand.
Difahamkan juga terdapat beberapa bendera yang sudah mula reput di kawasan Tanjung Dawai yang dibiarkan kerana penyokong Pas di Tanjung Dawai tidak lagi menyokong Hamdan.

Category: politik

Kami <b>di Tanjung Dawai</b> | JAAkechik CORNER

Posted: 06 Feb 2013 03:11 AM PST


salam dears... boring tak ngan entry penang memanjang ni? kali ni jangan boring-boring tau, meh jaa tepek gambar makanan lak yer. bukan kat penang, tapi kat kedah... hoho. jauh merantau,kan? berkursus sambil jenjalan makan hangin... best wooo..... T_T


ni citer minggu pertama berkursus benornya... haha. lama betul terperam. banyak sangat entry duk Q tak tahu mana satu yang perlu dipublish dulu. last-last ada gak yang tertinggal....hihihi... ni masa cuti Hari Thaipusam. jaa ikut ana (ofismate merangkap roomate) balik kedah ke rumah abang dia di Sungai Petani.


kitorang bertolak lepas exam dan kitorang lewat kesana atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.. huhu...kami sampai kul 9.30 malam terus dibawa abang ana untuk makan. ingatkan nak makan dekat-dekat situ jer...rupanya sampai ke Tanjung Dawai kami dibawa..... jauh betul... terharu je rasa...!


jaa ngan ana yang sememangnya tengah lapar giler masa tu...so dengan rakusnya menghadap nasi ngan lauk pauk yang super sedappp... rezeki jangan ditolak tak gitu? lagi sedap bila ada yang belanja... makan sampai bertambah-tambah gitu.... ~wahhh...melampau!


ini ler tukang bayor malam tu, abang sulong kepada ana. hihi. tengkiu ya bang, coz belanja saya.... kkekekke... len kali belanja ler lagi... konfem saya bebila masih jer terima..... phewww!! ~melampau kuasa dua nih! sekeh kang baru tahu... :p
balik rumah abang ana, lebih kurang jam 1 pagi lebih rasanya kot. terus terbukam mentido...hehehhe. pastu esok pagi, lepas brekfes nasi lemak buatan kak ipar ana, kitorang terus lelaju menuju ke Alor Star pulak, nak bermalam ni di rumah kakak ana yg sorang lagi di Hutan Kampung... kat atas tu gambar ana ngan anak dia  anak sedara dia, masa gi tapau kepsi di bandar Jitra...hehhehe.... 

p/s : nanti nak gi Tg. Dawai siang hari pulak la, nak snap gambor...hehe..


~ Terima kasih...klik LIKE kalau suka ~

Inilah Ceritaku: Ikan Bakar Mak Njang@<b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 11 Mar 2013 07:24 PM PDT

2nd time bawa Bonda menikmati ikan bakar di sini. 1st time buat abah. Waktu malam, berderet restoran dibuka. Bingung nak cari. Clue: berdekatan pencawang, restoran paling hujung. Kata abah, nak makan punyalah jauh. Sorrylah bah, kat SP bukan takde tapi sekali sekala mai jauh dari Selatan, kena cari yang "fingers lickin' good"..heeee Kerang bakar dan udang goreng tepung (udang laut) sudah selesai masuk perut, tak teringat mahu diambil gambarnya .Almaklum, nasi belum tiba lagi waktu itu. 40 minit memandu dari SP kan, laparrrr. Seafoodnya fresh. Tu yang buat Abah berselera makan. Berbaloi kan berjalan jauh bah? Selalunya nasi akan dihidang bila ikan sudah siap dibakar. Ikan jenahak dan sotong bakar di sini memang marvellous. Lain kan bah cara orang Kedah dan Johor bakar ikan? Biasa jumpa kat Johor, berlapik daun pisang. Adakala dilumur sambal diatasnya dan dicicah sambal kicap potong. Kenyang makan, alhamdulillah. Sempat lagi diusik Abah. Jauh nak balik...belum sempat tiba rumah, perut dah lapar balik, huhu....

P/S Abah disahkan menghidap kanser darah tahun 2000 (13 tahun lalu) . Dia sepatutnya menjalani 6 kali kimoterapi. Bagaimanapun, kerana kesihatannya bertambah baik, dia menjalani 4 kali kimoterapi saja. Alhamdulillah, dia sihat sekarang, boleh ke sana sini dengan bas dan keretapi, baru saja balik umrah. Dia berpegang pada kata-kata seorang doktor wanita waktu mula-mula berulang alik ke hospital dulu.."ramai pesakit kanser mati bukan kerana sakit kanser tu pakcik tapi kerana tak makan (banyak pantang),," Sejak itu apa yang teringin ditekaknya, seboleh-bolehnya akan dituruti oleh Bonda dan anak-anaknya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan