Ahad, 5 Mei 2013

02 di baling - Google Blog Search

02 di baling - Google Blog Search


Anak Babi Dilempar Ke Dalam Masjid <b>Di Baling</b> | kedah69ers

Posted: 02 May 2013 05:01 PM PDT

IMG-20130502-WA056

Ini sudah sampai ke tahap yang amat terdesak sebenarnya. Bahkan ia sebenarnya menunjukkan ada pihak-pihak tertentu yang sedang berusaha untuk menimbulkan pertelagahan antara kaum dan agama di negara ini, khususnya di Baling. 

Semalam, satu laporan polis telah dibuat oleh seorang lelaki bernama Haji Adnan bin Awang Abdul Rahman di Balai Polis Baling berhubung kejadian membaling bangkai seekor anak babi ke dalam kawasan masjid. 

Kejadian berlaku jam 7:00 malam apabila Haji Mohd Ali bin Abdul Wahab telah menemui bangkai seekor anak babi hutan yang diletakkan di hadapan garaj serta tanda lelaki Masjid Ar-Rahmaniah, Bt 48, Bongor, Baling, Kedah. Penemuan bangkai babi tersebut segera dimaklumkan kepada Haji Rambli bin Che Awang bagi tindakan pihak masjid. 

Menurut polis, daripada siasatan yang dijalankan, bangkai anak babi tersebut telah dletakkan setelah jemaah masjid selesai menunaikan Solat Asar. Manakala daripada kenyataan dua orang saksi pula, mereka mendakwa melihat sebuah kenderaan pacuan empat roda Hilux berwarna putih dengan nombor pendaftaran WNH XXX yang mempunyai bendera PAS pada bahagian bonet hadapan, berada di dalam kawasn masjid lebih kurang jam 6:45 petang. 

Bagaimanapun, apabila dihampiri, kenderaan tersebut telah dipandu secara melulu dan bergegas keluar dari kawasan masjid sebelum memecut dan menghilang. 

Tindakan meletakkan bangkai anak babi tersebut di kawasan masjid dipercayai untuk menimbulkan perasaan marah dan kurang senang penudduk kampung.

Justeru, Haji Adnan bin Awang Abdul Rahman mewakili kariah masjid, membuat laporan polis.

Bangkai anak babi berkenaan kemudiannya dialihkan oleh seorang penduduk berketurunan Siam bernama NIN a/l SAM DIN. 

Penduduk kampung kemudiannya telah dinasihatkan agar tidak membuat atau mengambil tindakan sendiri serta membenarkan pihak polis menjalankan siasatan dan tindakan selanjutnya.

Beruk Ketawa: PRU-13 : Najib Kelentong Sakan <b>Di Baling</b>

Posted: 30 Apr 2013 08:45 PM PDT


Syariat Islam terus berkembang bawah BN

Baling: Islam tidak akan maju jika pembangkang mentadbir negara kerana mempraktikkan agama secara sempit dan hanya bersandar kepada slogan serta simbol, kata Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Razak.

Islam itu akhlak, ilmu dan kebajikan. Itu tiang seri Islam, bukannya pada bulatan besar. Kalau ada bangunan, dicat hijau. Itu hanya lambang... itu menipu rakyat. 

Islam menyuruh kita menegur dengan baik dan jangan mengaibkan orang serta memecah-belahkan masyarakat," katanya pada majlis pemimpin bersama rakyat di padang Lembaga Kemajuan Wilayah Kedah (KEDA) Kupang, di sini semalam.  [ R ]

UMNO KEMBANG...ISLAM KUNCUP !

UMNO KUNCUP...ISLAM KEMBANG !!

                                                

DAH PUAS WAKIL2 RAKYAT PEMBANGKANG TEGUR CARA BAIK...TAPI UMNO TAK DENGAR
KALAU TAK DENGAR...KENALAH GUNA CARA ' MAKI HAMUN '

NAK CONTOH..?

                                                         APA YANG KEMBANG woit..
                    ISLAM YANG KEMBANG...ATAU...PONGONG MAKIN KEMBANG..?
                                              ISLAM PUKIMAK APA TUU woit...kah kah kah
             KALAU MACAM NI...BARULA DIKATAKAN SYIAR ISLAM TELAH BERKEMBANG
                                                                 kah kah kah                        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan