Khamis, 19 September 2013

02 di baling - Google Blog Search

02 di baling - Google Blog Search


KedahLanie.info: <b>Di</b> kehendaki Polis <b>Baling</b> - Nan, Muhit, Mior, Md <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2013 06:30 PM PDT

Lima dicari bantu siasatan
BALING - Polis sedang mencari lima lelaki berusia 20 sehingga 30-an bagi membantu siasatan kes kecurian motosikal sekitar daerah ini.
Mereka dikenali dengan nama samaran iaitu Nan, Muhit, Mior, Md Amin dan Itik dengan salah seorangnya merupakan bekas tentera yang dibuang kerja akibat kesalahan samun dan penyalahgunaan dadah.
Kumpulan terbabit dikatakan licik dan sering mengambil peluang mencuri motosikal termasuk di kawasan terbuka di daerah ini.
Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, kelima-lima suspek itu dipercayai terlibat dalam kes kecurian motosikal apabila polis berjaya menahan seorang remaja berusia 19 tahun kerana terlibat dalam kes berkaitan.

Menurutnya, remaja terbabit ditahan di Kulim kerana dipercayai membuang rangka motosikal di tepi ladang Estet Kupang berdekatan Kampung Rambong.
Penahanan remaja itu berjaya menemukan maklumat baru termasuk mengenai ke lima-lima suspek yang dicari.
Sebelum ini, polis Baling dalam Ops Lejang berjaya menahan dua beradik di Kuala Ketil dan seorang pelajar sekolah berusia 16 tahun di Kampung Asam Jawa kerana terbabit dengan kes curi motosikal.
Mat Daud berkata, kebanyakan rangka motosikal yang ditemui itu sudah diketuk nombor casis, bagaimanapun, polis telah menghantar rangka berkenaan ke Jabatan Kimia, Pulau Pinang untuk tindakan lanjut.
"Mereka yang ditahan akan didakwa mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara hingga tujuh tahun, denda atau kedua-duanya sekali," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan