Ahad, 22 September 2013

02 di merbok - Google Blog Search

02 di merbok - Google Blog Search


coretan hatiku: Sehari <b>di Merbok</b>

Posted: 14 Sep 2013 09:34 PM PDT

Halloo N'ABM's in da house. haha. Well, aku sedang dalam mood gembira/bahagia but at the same time aku sedang bertahan-biasalah hujan-panas, demam laa apalah. 
So, yesterday on 14th Sept, we decided to go to Merbok, Kedah. Well, it just a quick and spontaneous decision a nite before we went there. It's a 3 days holiday, so we should MUST spent our time to the max. Haha. Actually, the motive was we wanted to have a picnic at waterfall. Gempak kan?
Masalah, kat Penang ni memang lah ada waterfall, tapi cam tak banyak kan. Macam la kat Kedah tu banyak sangat kan? LOL. So, disebabkan Merbok tu cam agak best dan tahulah selok-belok jalannya. So, around 11am, aku n kak yong pi amek kereta sewa. Murah kot setengah hari RM50. 
Pastu, perjalanan dari Permatang Pauh to Sg. petani (U) sangatlah sekejap-around 1 hour. Then, the first place we visit was UiTM Merbok. Aku dah cuak kebebeh, yelah Merbok sangat ketat peraturannya, bukannya kau boleh masuk sesuka hati as my own experience study there about 1 year. But, maybe PB dah berubah-dah jadi baik ler ni. 
Masuk terus pergi kat kolej Murni yang indah tu. Over je ayat. Aku pi jumpa kak Syu dan Fini. Oh my, i miss them so much. Oh sebelum sampai tu, dah mesej beberapa orang yang aku kenal dan wujud di Merbok tu, tapi biasalah depa banyak urusan di hari cuti ni. Zana pon aku sempat hai hai bye bye je masa passby tu. Makin gorgeous u kan. Dia nak pi kenduri kahwin kat Baling.
Pastu, pi rumah sewa kawan roommate aku kat taman lembah bujang kot yang kat sebelah MRSM tu. Lepak-lepak pastu makan kat kedai yang cam baru buka je. Ok lah, not bad. Then, we go to Tupah Waterfall. Hmm this is my second time went there. Air dia super duper sejuk gila babas. Kira puaslah. Takut jugak, sebab budak UiTM pon ramai mati kat sini either caused by kencing tikus dan lemas. 
Lepas dah mandi sejuk sampai tahap gigil-gigil, kita bertolak pi Tanjung Dawai. Mari makan seafood. Well, aku bawak pi kedai yang biasa pi makan je lah. Kira murah jugak mungkin sebab tak amek ikan. Nak tengok laut/pantai <aq x tau nak beza.haha.sengal> hujan plus dah nak maghrib, konon nak feeling retiss sat tangkap gambar. Hmm, takpelah aku dah biasa pi situ. <puih>. 
Balik terus hantaq barang kat kolej, yelah jenuh kot nak mengangkut baju basah kami berempat. Pastu, acah-acah berani drive nak masuk sampai kolej. 'Kitorang nak hantaq baju ja, satgi kami keluaq laa balik'. Pastu kena tinggal kad matrik. apa jadah dia? Hmm, pastu pergi pasar malam dan ronda-ronda takdak hala tuju sebab nak habiskan minyak. Motif sangat kan? Macam boleh habis. Aku rasa nak sedut je minyak tu simpan dalam botol, lain kali kalau sewa kereta boleh guna. Untunglah sapa dapat kereta tu, ada 5 takuk lagi. Naik viva isi full tank=RM46 itupon sebab ada 2 takuk balance orang pagi punya. 
So, itu jelah yang aku nak cerita. Biasalah kalau kita dah lama tak pi tempat tu, memey macam-macam perubahan berlaku. Kalau aku pi sana 10 tahun akan datang, memey sesat terus sebab semua hutan/ladang sawit/getah dah bertukar jadi rumah,kan? Merbok menjadi kenangan buat kami yang pernah belajar di sana. Suasananya yang takkan kami lupakan. Oh kat sini juga aku minta maaf klo ada yang tersentap aku tak pi jumpa hangpa masa pi Merbok tu, tak dan lah, lagipon aku datang dengan kawan, so susah lah kalau aku je nak jumpa kawan, depa tercongok cam tunggul. Dan, bila passby rumah cik Ah tu, Ya Allah aku nak sangat pergi. Bila aku dah kerja nanti, ada kereta sdn bhd, aku pi sana jenjalan tanpa ada batasan. Wah gitu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan