Khamis, 19 September 2013

02 di sungai petani - Google Blog Search

02 di sungai petani - Google Blog Search


KedahLanie.info: <b>SUNGAI PETANI</b> - Yang Dipertua MPSPK akan <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 05:30 PM PDT

MPSPK naik taraf kemudahan asas
Oleh OPAT RATTANACHOT
uspetani@utusan.com.my


ISMAIL Said (kiri) menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak pada 
majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Dewan MPSPK, Sungai Petani, Kedah, semalam.

SUNGAI PETANI 19 Ogos - Usaha untuk menaik taraf persekitaran beberapa lokasi tumpuan pelancongan di daerah ini akan dilakukan bagi memastikan terus menjadi daya tarikan kepada pengunjung dalam tempoh terdekat.
Yang Dipertua Majis Perbandaran Sungai Petani Kedah (MPSPK), Datuk Ismail Said berkata, langkah berkenaan penting berikutan Sungai Petani dan daerah Kuala Muda umumnya mampu menjadi satu destinasi pelancongan popular di kawasan utara.
"Saya berhasrat menaik taraf persekitaran beberapa kawasan pelancongan sedia ada seperti Galeri Hutan Paya Bakau Jeti Semeling, Pantai Merdeka, Tanjung Dawai, Pusat Arkeologi Lembah Bujang dan Guning Jerai untuk memastikan sektor itu terus berdaya maju.
"Antara langkah yang akan diambil adalah membaik pulih landskap dan memastikan agar kebersihannya sentiasa terjaga," katanya.

Beliau berkata kepada pemberita dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri MPSPK di sini hari ini.
Lebih 3,000 pengunjung pelbagai kaum hadir memeriahkan majlis berkenaan.
Ismail yang baharu dilantik menjadi Yang Dipertua MPSPK berkata, selain sektor pelancongan, beliau turut memberikan tumpuan terhadap usaha menaik taraf tandas awam sedia ada dalam kawasan pentadbiran MPSPK.
"Berdasarkan tinjauan saya, keadaan tandas awam kita kini berada dalam keadaan kurang memuaskan. Justeru, kita akan mengambil langkah segera mengatasi beberapa masalah terutamanya dari segi kebersihan.
"Tandas awam yang bersih amat penting kerana mencerminkan imej penduduk kawasan bandar Sungai Petani ini," jelasnya.
Dalam perkembangan berkaitan, Ismail memberitahu, beliau mengamalkan pendekatan pintu terbuka bagi membolehkan perkhidmatan MPSPK ditingkatkan.
"Rakyat yang mengalami sebarang masalah atau ingin mengemukakan cadangan untuk menambah baik perkhidmatan MPSPK boleh datang berjumpa saya di pejabat. Saya sedia menerima sebarang teguran dan cadangan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan