Isnin, 14 Oktober 2013

02 di langkawi - Google Blog Search

02 di langkawi - Google Blog Search


.:my little family:.: KURSUS-SHOPPING <b>DI LANGKAWI</b>

Posted: 03 Oct 2013 02:19 AM PDT

 Wiken lepas attend Bengkel Blue Ocean Strategy (BOS) di Hotel Sea View, Langkawi. Location hotel nie dekat2 pekan Kuah saja. Berdekatan dgn Kompleks Ismail Group yg baru bukak tue... Senang nk shopping, ngehehe.
 Condition bilik hotel yg selesa n bersih. Twin sharing.


 Toilet pon ok, ada cermin untuk shower, cuma water pressure agak low.




 Coklat nie mmg target nk beli sbb ms last time dtg bln 5 aritu try beli 1 je. sedap sggh sbb byk almond n kurang manis.

 Hasil borongan di Kompleks HIG
 Now, my review psl hotel bab F&B plak. Food kt situ so-so saja. Xda la sedap sgt, hanya boleh laa... nie antara menu breakfastnya. Vege Salad .
 Nie pon target jgk di Idaman Suri. Murah je, RM39.
 Lps blk dari Langkawi, terus bersemangat nk masak guna pot baru. Kebetulan anak2 demam, saya try masakkan sup ayam kampung.
 Nie pulak coklat yg last minute beli tu pon sbb dipromote oleh kwn2. Try n rasanya mmg sedap. kt tengah2 mcm ada kacang hazel sebijik. tp rega agak mahal kot, RM2.50 utk 3 biji tue.
 Sebelum dibuat edaran utk family n friends. ada jgk yg pesan.
 Beg troli nie harga RM95.00 saja di kedai HIG. Tp time tu dh x byk pilihan warna yg ada. Layan jelah.
 Plus hasil dari Idaman Suri lagik.Set pinggan mangkuk 19 pcs tu RM43++
Last2, lps tgk mama asyik snap piccas stuff sajek, Adam pon menempek suruh amek pic dia plak. Hahaah, anak mama!!

Kenapa beli coklat <b>di Langkawi</b> sedangkan boleh buat coklat sendiri <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2013 12:00 AM PDT

Jadi usahawan coklat handmade dengan belajar buat coklat sendiriSetiap kali pergi ke Langkawi, antara benda penting yang hampir semua orang akan beli banyak-banyak untuk di bawa balik adalah coklat.

Saya juga tak ketinggalan untuk borong coklat banyak-banyak setiap kali pergi ke Langkawi. Biasanya kedai yang jadi pilihan adalah Kedai Haji Ismail Group yang cukup terkenal di Langkawi. Bermacam-macam barangan yang ada dijual di situ termasuklah segala pinggan mangkuk yang menjadi kegilaan kaum ibu.

Sebelum ini, coklat akan dibeli setiap kali kita berada di Airport tertentu seperti Subang Airport, atau lain-lain lagi. Kita beli coklat sebagai cendera hati untuk saudara serta kawan bila sampai di rumah nanti.

Maknanya coklat seperti sinonim dengan tempat yang ada kelebihan 'Duty Free'. Sebab itu bila Langkawi jadi pusat Duty Free, maka banyaklah coklat dijual dan orang akan beramai-ramai pergi beli. Yang menariknya adalah coklat tak ada kena mengena dengan masalah duty free dan kilnag coklat sebenarnya cukup banyak di kawasan Selangor.

Apa yang saya nak ceritakan di sini adalah coklat mendapat permintaan yang cukup baik di kalangan rakyat kita. Selain daripada faktor kesihatan yang kalau saya senaraikan di sinipun, tak akan menjadi sebab orang nak beli coklat kerana orang kita tak pernag jadikan kesihatan sebagai faktor utama membeli, coklat adalah makanan yang sedap!!!.

Orang kita beli dan makan coklat sebab kelazatan dan keenakkannya dan boleh dijadikan bahan lapik perut bila kelaparan. Samada kanak-kanak, maupun orang tua suka beli da makan coklat. Ada yang suka makan coklat yang dicampur dengan kacang, ada yang suka makan coklat susu dan ada yang suka makan coklat campur dengan kismis.


Apa kata jika saya cadangkan anda yang suka makan coklat dan pandai rasa keenakkan coklat, belajar membuatnya sendiri?, anda pakar coklat sekarang hanyalah sekadar pakar makan coklat, apa kata anda jadi pakar pembuat coklat pula dan mula pasarkannya untuk menjadi usahawan coklat?.

Semua itu boleh dilakukan dengan mempelajari teknik buat coklat dan juga teknik memasarkan coklat lazat yang telah anda buat sendiri tersebut. Anda hanya perlu klik ke sini untuk dapatkan sumber ilmu tersebut dengan sedikit pelaburan, sikit saja, bukannya mahalpun.

Sebenarnya ramai yang telah berjaya menjadi usahawan buat coklat dan menjualnya pada orang ramai setelah mempelajari teknik pembuatan coklat buatan tangan. Anda juga boleh mengikuti jejak mereka jika ada kemahuan untuk belajar.

Jangan lepaskan peluang untuk belajar dan tambah pendapatan dan seterusnya jadi usahawan coklat dalam suasana ekonomi yang cukup mencabar ini. klik di sini segera, beli dan mula belajar dan berniaga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan