Selasa, 17 Disember 2013

di negeri kedah - Google Blog Search

di negeri kedah - Google Blog Search


Mawardi Yunus: Tempat Menarik <b>Di Negeri Kedah</b> | Pantai Merdeka

Posted: 05 Dec 2013 08:46 AM PST

Tempat Menarik Di Negeri Kedah | Pantai Merdeka | Pantai merdeka merupakan pantai percutian yang terletak di Negeri KedahPantai merdeka terletak di Daerah Kuala Muda. Pantai merdeka juga terkenal sebagai pantai rekreasi dan perkelahan bagi penduduk sekitar dan luar.
Antara kemudahan yang terdapat di Pantai merdeka seperti rumah penginapan, rumah rehat tempat perkemahan, gerai-gerai, taman permainan, dan medan selera. Salah satu tempat yang sahabat media [klik] sempat singgah seperti di Merdeka Beach Resort.  
Menurut lirik lagu Cinta Pantai Merdeka [klik] yang dicipta oleh Pak Long, Pantai merdeka juga berkait rapat dengan tempat pelancongan lain yang berhampiran seperti  Tanjung dawai dan Gunung Jerai.
Antara makanan yang terkenal di Pantai Merdeka yang sempat sahabat media jamah seperti  Mee Udang, laksa kedah, pasembursotong kangkung dan  ABC Gunung Jerai
Kalau ke negeri Kedah  rasanya tak lengkap kalau korang tak singgah ke Pantai Merdeka ni. Untuk maklumat lanjut korang boleh buat rujukan di Majalah travel no satu di malaysia Santai Travel [klik].

Tiada ulasan:

Catat Ulasan