Jumaat, 10 Januari 2014

02 di langkawi - Google Blog Search

02 di langkawi - Google Blog Search


panas ! harga honda jazz ckd hanya rm36,800 <b>di langkawi</b> - Kedahkini

Posted: 02 Jan 2014 08:45 PM PST

Berapakah harga terkini Honda Jazz CKD di Pulau Langkawi?

Sekitar bulan Julai 2013 yang lalu heboh di Pulau Langkawi apabila Honda Jazz CKDditawarkan pada harga serendah hanya RM36,800.00 (atas jalan termasuk insuran), sehinggakan ramai yang berpusu-pusu menempahnya.

Malangnya selepas itu pihak Honda Malaysia telah menarik balik harga yang ditetapkan itu dengan alasan berlakunya kesilapan dalam pengiraan. Laman sesawang Honda Malaysia juga sehingga kini tidak lagi menyiarkan harga Jazz CKD untuk pasaran di Pulau Langkawi.

Situasi di luar jangkaan tersebut sangat mengecewakan para pembeli yang telah membuat tempahan awal, sedangkan pada hakikatnya harga kenderaan di Pulau Langkawi sememangnya rendah disebabkan statusnya sebagai pulau bebas cukai.

Jadi, saya tertanya-tanya jika harga RM36,800.00 yang ditetapkan pada awalnya adalah suatu kesilapan, berapakah pula harga baru bagi model kompak popular tersebut? Adakah ianya hampir sama dengan harga di Semenanjung Malaysia?
p/s : Mengikut maklumat yang saya perolehi, harga terkini Honda Jazz CKD di Pulau Langkawi sekarang dikatakan sekitar RM55K. SUMBER

BERATUS PEMBELI KERETA DI LANGKAWI KECEWA...HARGA HONDA JAZZ BUKAN RM36K

Tiada ulasan:

Catat Ulasan