Ahad, 9 Mac 2014

02 di baling - Google Blog Search

02 di baling - Google Blog Search


terkini !!! teressa cock <b>di baling</b> telur busuk di permatang pauh

Posted: 05 Mar 2014 07:20 PM PST

Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok dikejutkan dengan tindakan biadab seorang individu yang tidak dikenali memberikan sebiji telur busuk yang kemudiannya pecah ketika mereka bersalaman.

Kok berkata, lelaki itu menegurnya selepas beliau memberi penjelasan berhubung video kontroversi Tahun Baharu Cina 'Onederful Malaysia' pada ceramah di Permatah Pauh, dan bersalaman dengan sebiji telur di telapak tangannya.

Telur busuk yang pecah tersebut mengotori tangan dan baju Ahli Parlimen Seputeh itu.

Dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada The Star, Kok berkata, beliau mencuci tangan dan meninggalkan kawasan itu selepas kejadian yang berlaku pada kira-kira pukul 11.30 malam.

"Saya kembali ke hotel sejurus selepas insiden itu.

"Lelaki itu beredar dan ditangkap oleh Unit Amal PAS dan hadirin yang lain.

"Saya tidak tahu apa yang berlaku kepada lelaki itu," katanya.

Video Tahun Baharu Cina Kok yang dikeluarkan pada Januari lalu mencetuskan reaksi negatif kerana mempersendakan pelbagai isu seperti sistem pendidikan.

Pada Februari lalu, sekumpulan individu yang mendakwa mereka merupakan sebahagian daripada badan bukan kerajaan (NGO) menawarkan ganjaran RM500 kepada sesiapa yang menampar Kok, dan tawaran itu kemudiannya dinaikkan kepada RM1,200.

- mStar

Lelaki <b>Baling</b> Al-Quran <b>Di</b> Terengganu Ditahan – Perak Today

Posted: 05 Mar 2014 03:00 AM PST

gari

KUALA TERENGGANU: Polis menahan seorang lelaki yang dipercayai bertanggungjawab terhadap kejadian membaling Al-Quran di sebuah masjid di Besut.

Lelaki yang dipercayai pesakit mental itu didakwa bertanggungjawab membaling kitab suci umat Islam ke dalam tandas dalam kejadian pada awal pagi Selasa.

Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustapa berkata, lelaki berusia 27 tahun itu ditahan di Besut pada pukul 5 petang Selasa berdasarkan imej yang diperolehi daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV).

"Dengan penangkapan lelaki terbabit kita menganggap kes ini selesai dan kami berharap ia juga akan menghentikan spekulasi tidak berasas di media sosial oleh kumpulan-kumpulan yang ingin menghasut kebencian," kata Jamshah pada sidang akhbar.

-Mstar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan