Ahad, 13 April 2014

02 di pendang - Google Blog Search

02 di pendang - Google Blog Search


Aktivis <b>Pendang</b> Jr : ALAHAI NASIB SI PAK JANGGUT <b>DI</b> BULI <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2014 04:00 PM PDT

'Langit berkelikir, bumi bertemberang; salah-salah fikir menjadi hamba orang' . Wahhhh akupun mahu bersajak seperti pak Samad , Sasterawang Negara yang tidak kenang budi itu , ku pasti Pak Samad faham akan maksud kata-kataku diatas. 
Ku kira Pak Samad tidak tahu dia hanya di jadikan balaci puak pembangkang yang rakus mahukan negara dengn kuasa mutlak di tangan cina DAP . Kononnya dialah pujangga Melayu terbilang , berjuang dengan tinda dan kata . 
Dulu ku puja kisah seorang sasterawang ini , tapi kini kupandang dia lebih hina dari 'Lembu NFC' . Kisah sedih kubaca dari pandangan mataku yang pertama , satu-persatu ku fahami maksud luahannya , rupanya si Pak Samad telah ' di sambal belacankan oleh Exco Pakatan Rakyat ,  itulah nasibmu wahai sasterawang  Seorang exco Selangor didakwa tidak membayar harga dua buah lukisan yang dibeli daripada Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said.

Dua buah lukisan itu dikatakan dibeli untuk dihadiahkan kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Saya katakan kepada exco itu kalau mahu lukisan saya perlulah dibayar kerana itu sumber rezeki saya.

"Jadi dia tanya saya berapa harga lukisan itu? Saya katakan harga sekeping lukisan saya biarpun tidak cantik RM8 ribu," kata Samad semasa menyampaikan ucapan ringkas di majlis pelancaran novel Sungai Mengalir Lesu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH), Selasa.

Pada awalnya, pendedahan mengenai perbuatan exco Selangor menganiaya Sasterawan Negara itu didedahkan oleh pemenang anugerah sastera, Uthaya Sangkar SB ketika mengulas mengenai novel Sungai Mengalir Lesu.

Ku bilang kamu bijak , tapi sebijak kamu bijak lagi puak pakatan menipu kamu muahahahahaha 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan