Khamis, 1 Mei 2014

02 di merbok - Google Blog Search

02 di merbok - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2014 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Assalamualaikum..: ~sakura <b>di</b> bumi <b>merbok</b>~

Posted: 05 Apr 2014 06:46 PM PDT

mmg la pink bukan my favourite color,
but bila mata ni asyik nampak warna pink+putih+hijau,
melihat tanah Malaysia dianugerahkan spring time;
bumi merbok juga tidak ketinggalan....
~after study group FAR360~
"Subhanallah... begitu indah landskap alam ciptaan-Nya...
diberi kesempatan untuk melihat warna-warni dunia...
sama2lah kita m'syukuri nikmat yg dikurniakan oleh-Nya..."

Polis cadang Padang <b>Merbok</b> atau Stadium Merdeka - BNBBC

Posted: 26 Apr 2014 09:38 PM PDT

Polis cadang Padang Merbok atau Stadium Merdeka

27 APR : Polis meminta penganjur perhimpunan bagi bantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dirancang diadakan di Dataran Merdeka pada 1 Mei ini, dipindah ke lokasi baru yang lebih sesuai.

protesgstKetua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad berkata penganjur perlu mengambil kira banyak isu keselamatan dan ketenteraman awam di bandar raya ini sebelum meneruskan perhimpunan itu di Dataran Merdeka.

"Kita khuatir jika diteruskan di situ, ia akan mendatangkan ketegangan dan mengganggu keselesaan orang awam.

"Lagi pula buat masa ini, Dataran Merdeka tidak boleh digunakan kerana masih menjalani proses menaik taraf padang dan tidak sesuai digunakan untuk sebarang aktiviti memandangkan terdapat mesin dan bahan binaan seperti besi dan kayu-kayan di sekeliling padang," katanya dalam sidang media pada Ahad.

Beliau berkata pihaknya pernah mengadakan mesyuarat bersama penganjur perhimpunan, yang dihadiri Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia S. Arutchelvam, berhubung perkara itu.

"Mereka kata hanya akan dapat bagitahu keputusan (pindah lokasi) Isnin ini selepas berbincang dengan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu (Mat Sabu), namun kita berharap mereka bersetuju dan kemudian mengadakan perhimpunan itu di Padang Merbok atau Stadium Merdeka," katanya.

Zainuddin turut menjangkakan kesesakan jalan raya di Jalan Raja, Jalan Perak, Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Raja Laut pada hari perhimpunan terbabit.

Setakat ini, polis menerima 31 laporan membantah cadangan mengadakan perhimpunan itu, katanya.

Sementara itu, S Arutchelvam berkata penganjur akan bermesyuarat pada Isnin bagi membincangkan tempat alternative bagi meneruskan hasrat untuk mengadakan perhimpunan membantah pelaksanaan GST.

"Pada dasarnya mereka menunjukkan kepada kita gambar padang di Dataran Merdeka di mana pembinaan telah dijalankan dan kita bersetuju untuk tidak turun ke padang," katanya.

Menurutnya, mereka mencadangkan menggunakan jalan di hadapan Dataran Merdeka atau mungkin ruang awam lain dan pihak polis memberitahu akan menemui mereka semula. – bnbbc.my

Berita Bertarikh Pada 12:38 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan