Khamis, 23 Jun 2011

02 di sik - Google Blog Search

02 di sik - Google Blog Search


TNB Tingkatkan Taraf Bekalan Elektrik <b>Di Sik</b> | MyNewsHub (BM)

Posted: 22 Jun 2011 09:21 PM PDT

SIK – Tenaga Nasional Berhad (TNB) membelanjakan RM4.8 juta untuk meningkatkan taraf bekalan elektrik di daerah Sik bagi mengurangkan gangguan bekalan yang kerap berlaku.

Pengurus Besar TNB Kedah Suid Othman berkata untuk tujuan itu, kerja-kerja pemasangan tambahan bekalan 33KV dari pekan Jeniang ke Sik akan bermula dalam waktu terdekat.

Katanya gangguan bekalan elektrik di Sik kerap berlaku dan dengan penaikan taraf dengan kos sebanyak itu dapat mengurangkan gangguan bekalan kepada pengguna di daerah berkenaan.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyerahan bantuan Baiti Jannati bernilai RM20,000 kepada keluarga Abu Bakar Lebai Chik, 64, yang lumpuh sejak lima tahun lalu di Kampung Cemara di sini.

Abu Bakar tinggal di rumah uzur tanpa bekalan elektrik bersama isteri Hamidah binti Seman, 41, dan anak tunggal mereka Iskandar, 16.

Suid berkata bantuan di bawah program Baiti Jannati TNB merupakan tanggung jawab sosial TNB dalam membantu keluarga daif dan keluarga Abu Bakar adalah penerima bantuan Baiti Jannati, yang keenam di negeri ini.

Katanya keluarga Abu Bakar turut menerima sumbangan sebuah kerusi roda, peralatan dapur dan sumbangan wang tunai daripada persatuan pekerja TNB di Kedah. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan