ads

Jumaat, 26 Ogos 2011

02 di padang terap - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


Menurut Utusan Meloya, kat <b>Padang Terap</b> ada dusun rambutan <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2011 08:28 PM PDT

Oleh: SAIBURI SUDIN

Semua media pecacai BN melaporkan 10,000 pemilik dusun rambutan di Padang Terap menyelar kerajaan negeri dalam satu demonstrasi haram yang diadakan di Naka. Tujuannya untuk menyelar Menteri Besar kerana janji nak beli buah rambutan dari mereka tapi tak tunaikan janji sehingga buah habis jahanam.

Berdasarkan gambar tu maka memang sahihlah kehadirannya adalah sekitar 10,000. Kalau kurang pun dari angka tu mungkin setakat 2,3 orang saja. Laporan media BN mengenai isu 'jumlah' ni SS tak mau pertikai sebab jenis depa ni muhong teradap sejak azali lagi.

Yang SS nak ulas ialah 10,000 atau 10 ribu pemilik dusun, itu yang timbul kemusykilan besar. Bila sebut dusun tentu seantero dunia faham ia adalah satu kawasan tanah yang di atasnya terletak pokok buah-buahan yang banyak. Kalau pokok getah atau bendang orang tak panggil dusun. Paling kurang tanah dusun mesti serelong ke atas. Kalau kurang pada setengah relong, jangan isytihar itu dusun..kesian kat orang nak kena gelak, letih depa posa.

Bayangkan tengok paling kurang terdapat 10,000 relong dusun buah kat Padang Terap!!! Itu andaian untuk 10,000 pemilik yang kecam MB.. tentulah mereka adalah penyokong UMNO tegar. Penyokong tegar PAS, apa jadi pun depa tak akan kutuk MB maka tentulah depa tak termasuk dalam kumpulan 10,000 tu.. tapi ingat depa pun ada dusun jugak. Katakanlah kumpulan yang bersetuju dengan kerajaan negeri termasuk yang tak ambik kisah isu tu adalah kira-kira 10,000 pemilik dusun jugak..nah, tambah lagi jadi 20,000 pemilik dusun ada kat Padang Terap. Keluasan dusun mereka semua paling kurang pun 20,000 relong!!!

Macam nilah.. berdasarkan laporan media pecacai UMNO Be End itu maka kat Padang Terap terdapat dusun buah-buahan bertingkat-tingkat... Tuu pun ada orang nak percaya lagi Utusan Meloya, TV3suku dan RTM... lantak pii lah kat puak2 bengong dok pecaya media UMCO.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved