ads

Rabu, 8 Jun 2011

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Duke of UMNO: Panassss..!!! GAP dan RBF memang tak patut...!!!

Posted: 23 May 2011 06:30 AM PDT



Baru-baru ini, Mahfuz meluahkan rasa hatinya pada rakyat mengenai perihal hal ehwal kewangan negara yang padanya gagal diuruskan dengan baik. Mahfuz kata, Kerajaan tak pandai urus wang negara dan wang rakyat...

Pada saya, Mahfuz memang layak bercakap mengenai ekonomi. Mahfuz ada 4 PHD berlatar belakangkan ekonomi, semua ijazah kedoktorannya itu diperolehi dari economic university top ranking di luar negara.

Cuba lihat bagaimana Mahfuz uruskan kewangan di Parlimen Pokok Sena. Hebat sekali! Pembangunan dan kemajuan terdapat di segenap ceruk Parlimennya itu. Pokok Sena membangun segala-galanya. Malah lebih hebat berbanding Kuala Lumpur, Johor Bharu, PJ mahupun New York!http://www.blogger.com/img/blank.gif

Cuba lihat di celah-celah pokok getah di Pokok Sena, pastinya tuan puan akan dapat melihat bangunan-bangunan pencakar langit tumbuh bak cendawan. Malah lebih hebat dari KLCC atau Empire State di New York! Di Pokok Sena, dah tak pakai bas dah..depa pakai "bullet train"!

Memang hebat dan ketara petumbuhan ekonomi di Pokok Sena. Pendapatan perkapita penduduk Pokok Sena menjangkau 6 angkan setahun, itu paling minimum. Dengan dibantu oleh PAS Kedah yang kini memerintah negeri Jelapan Padi itu, ekonomi Pokok Sena semakin meningkat dari sebulan ke sebulan! Ini semua adalah hasil kerja Prof. Dr. Ir. Mahfuz Omar!

Sayugia itu, janganlah GAP dan RBF memperkecilkan kemampuan Mahfuz seperti di SINI dan di SINI. Kasihanilah Mahfuz...dia pun nak tunjuk hebat jugak! Hahahahahaaaaa.....

p/s: GAP dan RBF memang tak patut...belasah la kuat-kuat sikit..baru patutttt..!!! Hahahahahahahaaaaa....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

TERATAK IMPIAN BUKIT LALA: KARNIVAL KEDAH SEJAHTERA <b>DI POKOK SENA</b>

Posted: 02 Mar 2011 02:03 AM PST


Tarikh: 2 Mac hingga 5 Mac 2011
Pembukaannya akan disempurnakan oleh Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

Karnival empat hari itu turut menampilkan pimpinan Pakatan Rakyat. Ceramah bermula pada pukul 9.00 malam (setiap malam)

Penceramah undangan:
Sdr. Mohamad Sabu, YB Saifuddin Nasution, YB Dr Mariah Mahmud dan YB Anthony Loke.

Bob Lokman dan bekas calon PAS di Tenang, Normala Sudirman akan berceramah pada malam penutup 5 Mac. (Sabtu)

Program ini bertujuan menyampaikan mesej kepada rakyat tentang pembaharuan dan perubahan yang dibuat oleh kerajaan negeri sepanjang tiga tahun memerintah negeri Kedah. Ia juga diyakini akan mengeratkan hubungan antara pimpinan dan pentadbir kerajaan negeri bersama masyarakat menerusi penganjuran pelbagai aktiviti yang bermanfaat kepada rakyat.

Penyusunan aktiviti dan program adalah bersesuaian untuk semua lapisan masyarakat dan harapan kami karnival ini akan dapat mewuujudkan suasana harmoni dan muhibbah antara masyarakat berbilang kaum.

Ceramah Umum sempena himpunan 30 ribu Pemuda PAS 19 Feb. 2011- YB Dato' Ustaz Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 11:08 PM PDT

3 Januari 1942

Di Singapura
Kumpulan pertama askar-askar bantuan yang dijanjikan kepada Percival mulai tiba di Singapura, dikumpulkan di sekitar Grup 45 Briged Infantri India. Malangnya, briged ini sebenarnya baru sahaja ditubuhkan dan anggotanya terdiri daripada askar-askar yang baru masuk tentera dan masih belum tamat latihan ketenteraan sepenuhnya.

Di Fort Canning, Percival dan perancang-perancangnya mula mencurigai keupayaan pihak British mempertahankan kedudukan di Kuala Kubu Baru khususnya dengan pengesahan bahawa satu pasukan Jepun telah mendarat di Sungai Bernam dari arah laut.

Penggunaan jalan laut oleh pihak Jepun untuk melangkau barisan pertahanan Tentera British membawa dimensi baru kepada strategi keseluruhan pertahanan Tanah Melayu. Percival membuat keputusan untuk meninggalkan bandar Kuantan. Askar-askar di Kuantan diarahkan berundur ke Maran di cabang jalan ke Jerantut.


Arthur Ernest Percival Semasa Menjadi GOC Malaya Command

Di Maran

Pasukan Jepun melancarkan serangan hebat ke atas pasukan barisan belakang (rearguard) yang melindungi pengunduran. Tentera Jepun berjaya membuat serang hendap ke atas Batalion 2/12 Rejimen Frontier Force; hanya 40 orang sahaja terselamat dari pasukan tersebut.

Pegawai pemerintah batalion tersebut Lt. Kol. A. B. Cumming dianugerahkan pingat Victoria Cross kerana keberanian yang ditunjukkan semasa pertempuran.

Di Labuan

Tentera Jepun tiba di Labuan pada 1 Januari 1942, tidak sampai sebulan selepas memasuki Malaya di Kota Bharu. Mereka mengambil alih kuasa ke atas pulau ini secara rasmi pada 3 Januari 1942 tanpa sebarang tentangan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Penyokong Pas Histeria bila Ummi berceramah <b>Di Kulim</b> ~ SUNGAI <b>...</b>

Posted: 18 Apr 2011 09:43 PM PDT

Semalam bertempat di Kampung Pondok Labu Keladi Ummi Hafilda dan YB Dato Hamidah Osman telah berceramah lebih kurang hampir 4 jam. Pada mulanya Pas kawasan Kampung Pondok Kelabu bagai histeria mendengar Ummi Hafilda nak datang dan berceramah di Kulim, maka Pas dngan begitu angkuhnya memprotes bagaikan sudah terjadi suatu rampasan kuasa di negeri Kedah.
Mereka melaung-laungkan berbagai kata-kata keji dan hina ke ats umno dan Ummi Hafilda dan seterusnya berarak ke Balai Polis yang berdekatan untuk membuat laporan polis agar ceramah Ummi Hafilda dibatalkan oleh pihak polis.

Allah lebih mengetahui, niat parti PAS yang busuk dan isihati itu tidak  diendahkan oleh pihak polis kerana pihak Umno Bahagian Padang Serai Kulim mempunyai permit yang sah untuk berceramah. Maka balaci-balaci Anwar pulang dengan begitu hampa.

Ceramah diteruskan dengan dimulakan oleh Ketua Wanita Bahagian, Naib Ketua Bahagian , Ketua Penerangan Wanita Umno Malaysia YB Dato Hamidah Osman seterusnya Cik Ummi Hafilda Ali

Kata YB Dato Hamidah Osman sudah sampai masanya semua rakyat perlu diberitahu tentang perilaku Anwar Ibrahim yang belum pernah mereka tahu. Walaupun agak sukar untuk membawa Cik Ummi Hafilda di seluruh ceruk rantau namun  ini tidak mematahkan semangat wanita untuk berjuang sejauh yang boleh bagi memberi maklumat dan keadaan yang sebenar mengenai Anwar Ibrahim.

Tidak dapat dinafikan Anwar Ibrahim memang pandai berlakon, sekejap jadi alim ulamak dan sekejap pembohong dan sekejap jadi imam semula. Dengan penerang yang akan disampaikan oleh Ummi maka masyarakat di kampung Pondon Labu Keladi akan tahu siapa sebenarnya Anwar Ibrahim.

Sebelum Ummi memulakan ceramah beliau satu tepukan gemuruh dari penduduk dan masyarakat setempat kedengaran tanda memberi sokongan dan semangat kepada Ummi supaya meneruskan perjuanganya selama ini.

Kata Ummi, "inilah sumbangan saya yang seterusnya dalam meneruskan perjuangan di bumi bertuah ini, setelah perjuangan politik menentang kemungkaran dan hipoikrasi insan paling munafik didunia yg saya jangkakan akan dapat dinoktahkan tidak lama lagi apabila peluru berpandu saya dilancarkan.Insyaalah, Apatah lagi dengan perkembangan semasa di mahkamah dengan bukti-bukti sahih yg tak dapat dinafikan lagi, hingga membuat kita loya, mual ,nak muntah mendengarnya, alahai malu melayu, umur dah 64 tahun, rumah kata pergi , kubur kata mari, masih nak buat kerja tidak senonoh yang nabi tak mengaku umat.

Apa pun kita semua mendoakan lah adik saiful agar diberi kekuatan oleh allah dalam menghadapi saat-saat getir seperti ini ,dan moga Allah berikan kemenangan besar buat yg benar dan teraniaya, sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI, ALLAH MAHA MENDENGAR.Tiada jihab diantara langit dan bumi doa-doa orang yg teraniaya.Ujian cukup berat bagi beliau, dah lah diri diliwat, dia pulak dimaki hamun, dihina, disumpah seranah dek penyokong biol mcm Vanbus ni, diri pulak difitnah kononnya dapat upah, dimanakah rasionalnya seorang bapa sanggup mengheret anak ke sana dan  ke mari untuk mendapat keadilan hingga pergi menyerahkan memorandum kepada Yang DiPertuan Agong semata-mata untuk memberitahu anaknya diliwat tolong adili seadilnya, kalau bukan berpaksikan kebenaran, apakah sanggup seorang ayah mengadaikan maruah anak dan dirinya semata -mata apa sejuta, 10 juta, 100 juta, logik ke,marilahlah kita fikirkan bersama-sama. 

Ceramah Ummi agak panjang memakan masa hampir 2 jam 30 minit. Sebenarnya masih banyak yang Ummi perlu ceritakan kepada masyarakat Kampung Pondok Labu Keladi ini tetapi sudah hampir 12.20 malam, maka Ummi menghentikan ceramahnya.

Walaupun publisiti kurang meluaskan tetapi kehadiran meningkat dari masa ke semasa hampir 1000 orang termasuk penyokong dari Parti PAS dan Parti Keadilan Rakyat. Apa pun Sungai Rapat Online ingin mengucapkan sejuta tahniah dan syabas  kepada pihak Umno Bahagian Padang Serai terutama kepada Ketua Bahagian, Timbalan serta Ketua Wanita Umno Bahagian Kak Maliah dan askar-askarnya yang begitu gigih melaksanakan persiapan bagi mengadakan ceramah Ummi Hafilda. Tidak ketinggalan juga kepada semua penduduk Kampung Pondok Labu Keladi, Kulim kerana sudi hadir mendengar rintihan isihati Ummi yang belum prnah mereka dengar selama ini. 

Semoga perkara yang benar ini memberi manfaat kepada semua masyarakat Islam agar tidak tertipu dengan manusia munafik yang bernama Anwar Ibrahim. Ummi sentiasa menanti jika pihak Umno Bahagian Padang Serai sudi menjemputnya sekali lagi.

Posted in:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 03:37 PM PDT

awal pagi jumaat dah bergerak ke pasir mas.. kg halaman suami,singgah solat subuh di raub, pahang. Sepanjang perjalanan mcm biasa.. agak membosankan...ditambah dengan mata yang tak tidur semalaman.. ermmm tersengguk2 juga melayan mata..tiba di pasir mas setelah meredah perjalanan selama 7 jam...
cuaca di pasir mas agak panas.. berpeluh2 juga dibuatnya.. ditambah dengan letih meredah perjalanan jauh, aduhhh mata terasa nak pejam jer.... anak2 macam biasa.. bila dah sampai kg, semuanya aktif.. mcm2 ragam ada.. aku dan suami mengemas rumah, maklumlah rumah dah tinggal lebih sebulan.. habukpun dah seinci. ditambah dengan sawang2 penuh.. letih2 pun terpaksa la mengerah tenaga mencuci mana patut..

then tengahari sabtu lepas lunch di rumah kakak ipar di Tanah Merah, sambung lagi perjalanan jauh kami.. hari ni bertolak ke kampung ku pula di Gurun, Kedah. Melewati lebuhraya timur barat yang mencabar kesabaran apabila ada pemandu-pemandu yang memandu mengikut kehendak sendiri. Main asal suka jer potong memotong..

sebelum sampai kampung, singgah dulu kenduri kahwin kawan sepejabat di Kg. Teloi Tua, Sik.. hahah ni yang besh kenduri kat kg.. ada gulai batang pisang lagik.. sedap sangat.. sampai kat umah kenduri jam dah lul 6.30 ptg. tapi nasib baik kenduri kat kampung ni meriahnya sampai ke petang, ramai lagi tetamu yang ada.. tp pengantinnya Fyna dan suami tiada sbb dia org baru jer keluar ke Ladang Anggur di Beris untuk sesi outdoor fotografi..so kami dapat berborak ngan parents Fyna jer la sambil makan nasi kenduri yang sedap tu... thanks ya Fyna sebab jemput kami..


Selepas makan, sambung semula perjalanan yang dah tak baper jauh lagi.. sampai jer kat Pekan Gurun dah sesat.. hahaha dah byk lencongan jalannya sbb pembinaan double track KTM.. wahh makin maju kampung ku sekarang. Sampai rumah parentsku di Taman Gurun dah dekat2 pukul 8 mlm..

so pagi ni lepak la kat kampung... tadaaaaa

(gambar ni kredit pada encik Nazrul (http://nazrulazat.blogspot.com).. aku songlap dari blog dia.. pinjam gambaq sat no... :p) Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 01:06 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 01:25 PM PDT

Karnival Pendidikan Islam PKG <b>Kodiang</b> 2011 / 1432 H

Posted: 25 Mar 2011 10:32 PM PDT

Salam.


Acara tahunan PKG pada kali ini julung kalinya diadakan di SMSKP pada 24 Mac 2011 yang lalu. Sebagai tuan rumah dan berstatus SBP, ianya sedikit memberi tekanan kepada GPI SMSKP dan para pelajar (peserta) untuk merealisasikan impian sekolah, iaitu mengekalkan piala pusingan Johan PKG Kodiang di SMSKP.

Alhamdulillah apabila keputusan diumumkan, SMSKP berjaya mengekalkan prestasi pada tahun lepas dengan menjadi Johan dalam 4 acara (Tilawah (L), Syarahan (P), Hafazan (L), Nasyid : Naib Johan 1 acara (Syarahan (L) dan Ketiga 1 acara TTilawah (P) .


Tahniah buat semua warga SMSKP.

KEPUTUSAN PENUH :

TILAWAH (L)

  1. MOHD ARIFKAMIL OMAR - SMSKP
  2. MOHD AL-AMIN AH.ZAILANI - SMKMD
  3. MOHD HAMIRUN RODZI - SMKTB

TILAWAH (P)
  1. SITI NUR YUSRA ABDUL RAHMAN - SMKTB
  2. AMIRA HUSNI MOHD SYUKRI - SMKMD
  3. NURUL NAJLA' MUHAMMAD ASSRI - SMSKP

HAFAZAN (L)
  1. MUHAMMAD AMINUDDIN CHE OMAR -SMSKP
  2. MOHD KHAIRUL IFWAT JAMRI - SMKMD
  3. MOHD FIRDAUS MOHAMAD - SMKBBBKH

HAFAZAN (P)
  1. NUR FARAHIM ABD RAHIM - SMKTB
  2. NABILA BASER - SMKBBS
  3. NOR DALILA ISMAIL - SMKMD

SYARAHAN (L)
  1. MUHAMMAD HAKIMIN SHAFIE - SMKBBS
  2. MUHAMMAD SYAHRUL ASYRAF MD ROPI - SMSKP
  3. BAZLISHAH IZZAT BAHARI - SMKMD

SYARAHAN (P)
  1. NUR AFZAN IZZANI AZHAR - SMSKP
  2. NUR AFINI MOHD LATFEE - SMKBBS
  3. NOR ATIKA REJAB - SMKBBBKH

NASYID
  1. SUBULUSSALAM - SMSKP
  2. AL-KAUTHAR - SMKBBS
  3. AL-FIRDAUSI - SMKTB

Selamat berjuang diperingkat daerah 2 April ini di SMK Ayer Hitam. Semoga Berjaya.

sumber : http://paisainskp.blogspot.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


NOTHING TOXIC - Extreme Videos: Pencuri Besi <b>Di Jitra</b> ( Stupid <b>...</b>

Posted: 30 May 2011 07:59 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pencuri Besi Di Jitra ( Stupid Robbery ) Scrap. 马来西亚警察万岁!万岁!万万岁! Posted by *_* Velnny *_ * at Tuesday, May 31, 2011 · Email This BlogThis! Share to Twitter Share to Facebook Share to Google Buzz ...

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


: BILA AKU BERBICARA :.: Outstation <b>di BALING</b> @ Kompleks RAKAN <b>...</b>

Posted: 06 May 2011 06:12 AM PDT

Aku bersama-sama dengan separuh daripada keluarga JASA Kedah semasa berada di Baling Inn...

Posing istimewa daripada kengkawan seperjuangan....

Model TAPAI Seri Baling Inn... Model pon tak makan tapai... Ekekkekeke....

Bersama Kak Sharidah, JASA Merbok....

Aku bersama Kak Hapsoh (Ketua Wanita Merbok), Kak Ina (Naib Ketua Puteri Langkawi) dan Kak Ros (Pen. Setiausaha Puteri Kubang Pasu)....

Selepas Alor Setar dan Langkawi kali ni kami semua berkampung di Baling... Antara kawasan Parlimen yang paling banyak UMNO Cawangan dalam Negeri Kedah... Tiga hari dua malam (3H 2M) yang cukup memenatkan dan walaupun penat kami semua memang ENJOY menjalankan kewajipan dan tanggungjawab kami demi AGAMA, BANGSA dan NEGARA....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di alor setar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di alor setar - Google Blog Search


^_^penawar rindu, pengubat jiwa^_^: I-City Mini <b>di Alor Setar</b>, Kedah

Posted: 23 May 2011 04:28 PM PDT

 

Assalamualaikum dan selamat pagi…

Malam tadi DeQdEq ke rumah abang DeQdEq kat Alor Setar….sebab penuhi permintaan anak-anak sedara DeQdEq, buah hat pengarang jantung DeQdEq iaitu Farisya Aleya dan Farrah Alyssa.

Lepas makan malam, kami sempat singgah ke I-City Mini yang terletak di hadapan Masjid Zahir, Alor Setar….

 

Permandangan yang menarik dan menjadi tempat lepak di Bandaraya Alor Setar ni….

Berikut gambar yang sempat DeQdEq rakamkan menggunakan telefon cap ayam….hehhehe…jadi kualiti gambar agak kurang memberangsangkan.

 

Photo0058

MAsjid Zahir, Alor Setar

 Photo0050  Photo0051

Permandangan I-City Mini dan Menara Alor Setar

 

 Photo0052

Anak sedara DeQdEq

 

 Photo0053

 Photo0054

Bersama Mak Tok

 Photo0055

"That's ME"…..itu yang depa cakap sambil bergaya waktu amik gambar ni

Photo0056

 Photo0057

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 01:31 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 01:09 AM PDT

Lady Butterfly: <b>Yan KEdaH</b> 12 jUnE...TOk Mama

Posted: 06 Jul 2010 07:34 PM PDT

segala Persiapan dan Urusan Majlis telah diuruskan oleh pakcik Husband ( Bapak & Family ), tok mama, mak njang, mak lang,pak lang,mak yom,pak nyom n MY MAMA Husband's mom  & semua sepupu husband.....100% diaorg yg settlekan.Me datang a day B4 majlis 11hb...petang....hanya bawak diri n baju yg disewa dari KL..

♥ Thanks All

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


Tetamu Dari <b>Padang Serai</b> | Peristiwa | Ruslie Sophian

Posted: 08 May 2011 01:46 PM PDT

Bersama Abang Chob di SOHO ku.

Dua minggu lalu aku berkunjung ke rumah Abang Chob di Padang Serai dalam menimba ilmu website. Meskipun kami belum pernah bersua muka, namun aku disambut mesra. Maka tidak hairanlah kelas website yang beliau kendalikan mendapat sambutan hebat. Pelajar-pelajarnya bukan sekadar dari semenanjung sahaja bahkan meliputi dari Sabah, Sarawak, Brunei dan Singapura.

Kadang-kadang kita tidak terfikir bagaimana seorang guru website yang tinggal di sebuah pekan kecil boleh mendapatkan pelajar-pelajar dari jauh. Tapi apupun, itulah kuasa Internet. Yang jauh dirapatkan…yang dekat dieratkan…asalkan ianya tidak disalahguna.

Aku juga kenal Abang Chob kira-kira 2 tahun lalu melalui websitenya yang memperomosikan satu perniagaan MLM yang berasaskan pelaburan. Tetapi seketika selepas itu, beliau memulakan kelas website pula.

Pada mula aku tertanya-tanya juga boleh dapat sambutan ke? Kalau setakat penduduk-penduduk di sekitar pekan itu bolehlah, kot! Tapi aku silap! Tanpa menyedari bahawa kuasa Internet tidak ada batasan. Jangan terkejut seandainya suatu hari nanti beliau mendapat murid yang datang dari Indonesia atau lain-lain negara.

Sebaik aku hubungi beliau dulu untuk menjadi muridnya, Abang Chob terdiam seketika. Kemudian meluahkan yang beliau juga ingin berguru dengan aku. Katanya, beliau pernah kunjungi blog aku dan dia kagum blog aku dapat sambutan daripada pelawat-pelawat. Lalu dia cadangkan supaya kami 'butter trade'. Tetapi beliau mahu aku datang ke Padang Serai kerana kalau dia ke Kuala Lumpur, dia bimbang akan sesat. Aku setuju!

Tiga hari dua malam aku di Padang Serai, kami bertukar ilmu. Sesungguhnya beliau seorang tulus dan tidak lokek dengan ilmunya. Kalau biasa dia mengajar muridnya hanya sehingga jam 5 petang, tetapi dengan aku melewati sehingga ke jam 3.00 pagi. Sehinggakan makan minum aku pun dia yang belanja. Aku banyak terhutang budi padanya.

Tanpa disangka, malam kelmarin dia menjejakkan kaki di rumah aku. Aku merasa bangga dia sudi datang ke rumahku. Sepatutnya kami online melalui Skype, tetapi dia terpaksa datang Kuala Lumpur untuk melawat saudaranya yang baru menjalani pembedahan di hospital Klang.

Apabila aku mendapat tahu dia berada di rumah saudaranya di seksyen 27, Shah Alam yang hanya 5 minit perjalanan dari rumah aku, aku bergegas pergi menemuinya. Rupanya dia juga ingin kenal rumah aku. Langsung aku minta dia konvoi di belakang kereta aku.

Ketika isteri dan anak-anaknya bersembang dengan isteri aku, aku jemput Abang Chob masuk ke SOHO aku….! Sempatlah kami bergambar sebagai kenangan.

Share on Facebook

Share/Save/Bookmark

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved