ads

Rabu, 14 September 2011

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Nasim akan lancar pusat 3S Peugeot <b>di Sungai Petani</b>, Kedah | Arena <b>...</b>

Posted: 02 Sep 2011 02:28 AM PDT

Peugeot 3S Center Sungai Petani Nasim akan lancar pusat 3S Peugeot di Sungai Petani, Kedah

Sekadar catatan ringkas, Nasim Sdn Bhd (Nasim), pengedar tunggal rasmi kenderaan berjenama Peugeot di Malaysia bakal membuka pusat 3S Peugeot terbaru di Sungai Petani, Kedah tidak lama lagi. Hasil pemerhatian saya di Lot 88, Perdana Height di Sungai Petani, Kedah sebentar tadi, bangunan yang menempatkan pusat jualan terbaru Peugeot di utara tanah air itu sedang dalam proses pengubahsuaian dan dijangka akan siap sepenuhnya dalam tempoh masa terdekat.

Berita baik juga kepada anda yang berminat untuk mencari pengalaman bekerja bersama Nasim, pusat 3S Peugeot di Sungai Petani menawarkan jawatan kosong seperti Sales Consultant (male/female), Admin (female), Service Advisor, Store Keeper dan Mekanik. Nampak menarik, untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi Mr Ong di talian 012-5372615. Nantikan update seterusnya apabila Pusat 3S Peugeot di Sungai Petani dilancarkan secara rasmi kelak.

Tajuk post berkaitan :

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2011 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

jawatan kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran Seremban <b>Negeri</b> Sembilan <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2011 11:59 PM PDT

Tarikh tutup 18 Ogos 2011

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia keutamaan kepada rakyat Negeri Sembilan yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut :-

1. Penolong Pegawai Perancang Bandar Dan Desa

Iklan lengkap jawatan

Incoming search terms:

  • jawatan kosong perbandaran negeri kedah september2011
  • kerja kosong di seremban 2011

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Jagung Segar <b>Di Gurun</b>, <b>Kedah</b> | terajubintang7

Posted: 14 Sep 2011 12:32 PM PDT

Salam buat kawan-kawan. Sudah lama kami tak buat entry baru. maklumlah sudah berlalu bulan Ramadhan dan sedang menjalani bulan Syawal pula.
Baiklah, Entry kali ini kami nak cerita tentang daerah Gurun, Kedah. bukan nak cerita pasal geografinya, cuma nak cerita tentang produk pertanian utama di sini iaitu Jagung. Di Gurun memang terkenal dengan jagugnya, buktinya, sepanjang jalan utama Gurun, tersergam beberapa gerai yang menjual menu utamanya jagung. Macam-macam ada seperti jagung bakar, jagung dalam cawan dan jagung fresh. selain produk jagung, terdapat juga produk sampingan yang dijual seperti air nira nipah dan pekasam. 
Jadi, bila anda melewati jalan di Gurun, silalah membeli dan merasai jagung yang segar dari ladang. Sekian.


Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 01:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 01:34 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2011 01:27 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 01:06 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 01:25 PM PDT

Karnival Pendidikan Islam PKG <b>Kodiang</b> 2011 / 1432 H

Posted: 25 Mar 2011 10:32 PM PDT

Salam.


Acara tahunan PKG pada kali ini julung kalinya diadakan di SMSKP pada 24 Mac 2011 yang lalu. Sebagai tuan rumah dan berstatus SBP, ianya sedikit memberi tekanan kepada GPI SMSKP dan para pelajar (peserta) untuk merealisasikan impian sekolah, iaitu mengekalkan piala pusingan Johan PKG Kodiang di SMSKP.

Alhamdulillah apabila keputusan diumumkan, SMSKP berjaya mengekalkan prestasi pada tahun lepas dengan menjadi Johan dalam 4 acara (Tilawah (L), Syarahan (P), Hafazan (L), Nasyid : Naib Johan 1 acara (Syarahan (L) dan Ketiga 1 acara TTilawah (P) .


Tahniah buat semua warga SMSKP.

KEPUTUSAN PENUH :

TILAWAH (L)

  1. MOHD ARIFKAMIL OMAR - SMSKP
  2. MOHD AL-AMIN AH.ZAILANI - SMKMD
  3. MOHD HAMIRUN RODZI - SMKTB

TILAWAH (P)
  1. SITI NUR YUSRA ABDUL RAHMAN - SMKTB
  2. AMIRA HUSNI MOHD SYUKRI - SMKMD
  3. NURUL NAJLA' MUHAMMAD ASSRI - SMSKP

HAFAZAN (L)
  1. MUHAMMAD AMINUDDIN CHE OMAR -SMSKP
  2. MOHD KHAIRUL IFWAT JAMRI - SMKMD
  3. MOHD FIRDAUS MOHAMAD - SMKBBBKH

HAFAZAN (P)
  1. NUR FARAHIM ABD RAHIM - SMKTB
  2. NABILA BASER - SMKBBS
  3. NOR DALILA ISMAIL - SMKMD

SYARAHAN (L)
  1. MUHAMMAD HAKIMIN SHAFIE - SMKBBS
  2. MUHAMMAD SYAHRUL ASYRAF MD ROPI - SMSKP
  3. BAZLISHAH IZZAT BAHARI - SMKMD

SYARAHAN (P)
  1. NUR AFZAN IZZANI AZHAR - SMSKP
  2. NUR AFINI MOHD LATFEE - SMKBBS
  3. NOR ATIKA REJAB - SMKBBBKH

NASYID
  1. SUBULUSSALAM - SMSKP
  2. AL-KAUTHAR - SMKBBS
  3. AL-FIRDAUSI - SMKTB

Selamat berjuang diperingkat daerah 2 April ini di SMK Ayer Hitam. Semoga Berjaya.

sumber : http://paisainskp.blogspot.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PiDa SanGlang: Berita terhangat <b>di Kodiang</b>."bahana memadu kasih <b>...</b>

Posted: 11 May 2011 11:05 PM PDT

Yang bini org tu pun awat la dok mengatai melayan kan dah mengamuk hat laki tu la mak dok kata dulu2 jaga diri jaga tingkah laku jangan sampai termasuk dlm neraka pasai ramai sgt pompuan disana

KODIANG: Bahana memadu kasih dengan isteri orang, seorang lelaki hampir putus tangan akibat ditetak suami kekasihnya yang berang selepas mengetahui hubungan sulit mereka di Kampung Palas di sini, pagi kelmarin.

Kejadian itu berlaku jam 7.30 pagi ketika mangsa berusia 40-an dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Palas ke tempat kerjanya di Pekan Kodiang di sini, apabila keretanya ditahan seorang jiran lelaki.

Suspek yang berada di kawasan berhampiran, kemudian dikatakan menarik mangsa keluar dari kereta dan mengheretnya ke kereta suspek yang terletak tidak jauh dari tempat itu.

Suspek kemudian mengambil sebilah parang yang diletak di atas but keretanya dan melibas ke arah mangsa.

Mangsa cuba mempertahankan diri dengan menepis tetakan itu, tetapi ia terkena ke sikunya sehingga menyebabkan tangan kiri mangsa hampir terputus.

Mangsa kemudian dikatakan cuba lari untuk mendapatkan pertolongan penduduk kampung, namun ditetak sekali lagi di bahu dan perut.
Bagaimanapun, tindakan segera penduduk kampung yang kebetulan melalui kawasan itu berjaya menahan suspek daripada terus menyerang mangsa. Suspek kemudian menyerah diri di Balai Polis Kodiang.

Anak lelaki sulung mangsa berusia 20-an yang tiba di lokasi kejadian membawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ).

Mangsa yang mempunyai empat anak kemudian dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar berikutan kecederaan serius.

Sementara itu, isteri mangsa yang enggan dikenali berkata, pergaduhan itu dipercayai berpunca daripada dendam lama dan mengakui suaminya pernah bercinta dengan isteri suspek.

"Mungkin tindakan suami saya pernah beberapa kali menghantar SMS kepada isteri suspek, menyebabkannya naik berang.

"Saya sudah membuat laporan di Balai Polis Kodiang dan menyerahkan kepada polis untuk ambil tindakan terhadap penyerang suami saya," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Katanya, polis sudah menahan lelaki berusia 47 tahun untuk membantu siasatan. Sumber BH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PiDa SanGlang: Berita terhangat <b>di Kodiang</b>."bahana memadu kasih <b>...</b>

Posted: 11 May 2011 11:05 PM PDT

Yang bini org tu pun awat la dok mengatai melayan kan dah mengamuk hat laki tu la mak dok kata dulu2 jaga diri jaga tingkah laku jangan sampai termasuk dlm neraka pasai ramai sgt pompuan disana

KODIANG: Bahana memadu kasih dengan isteri orang, seorang lelaki hampir putus tangan akibat ditetak suami kekasihnya yang berang selepas mengetahui hubungan sulit mereka di Kampung Palas di sini, pagi kelmarin.

Kejadian itu berlaku jam 7.30 pagi ketika mangsa berusia 40-an dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Palas ke tempat kerjanya di Pekan Kodiang di sini, apabila keretanya ditahan seorang jiran lelaki.

Suspek yang berada di kawasan berhampiran, kemudian dikatakan menarik mangsa keluar dari kereta dan mengheretnya ke kereta suspek yang terletak tidak jauh dari tempat itu.

Suspek kemudian mengambil sebilah parang yang diletak di atas but keretanya dan melibas ke arah mangsa.

Mangsa cuba mempertahankan diri dengan menepis tetakan itu, tetapi ia terkena ke sikunya sehingga menyebabkan tangan kiri mangsa hampir terputus.

Mangsa kemudian dikatakan cuba lari untuk mendapatkan pertolongan penduduk kampung, namun ditetak sekali lagi di bahu dan perut.
Bagaimanapun, tindakan segera penduduk kampung yang kebetulan melalui kawasan itu berjaya menahan suspek daripada terus menyerang mangsa. Suspek kemudian menyerah diri di Balai Polis Kodiang.

Anak lelaki sulung mangsa berusia 20-an yang tiba di lokasi kejadian membawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ).

Mangsa yang mempunyai empat anak kemudian dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar berikutan kecederaan serius.

Sementara itu, isteri mangsa yang enggan dikenali berkata, pergaduhan itu dipercayai berpunca daripada dendam lama dan mengakui suaminya pernah bercinta dengan isteri suspek.

"Mungkin tindakan suami saya pernah beberapa kali menghantar SMS kepada isteri suspek, menyebabkannya naik berang.

"Saya sudah membuat laporan di Balai Polis Kodiang dan menyerahkan kepada polis untuk ambil tindakan terhadap penyerang suami saya," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Katanya, polis sudah menahan lelaki berusia 47 tahun untuk membantu siasatan. Sumber BH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2011 01:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Hutang cukai pintu <b>di Kubang Pasu</b> bagi penggal pertama cecah RM3 <b>...</b>

Posted: 06 Jun 2011 06:23 PM PDT

DISITA: Zakariya (dua,kiri) melekatkan notis sita barangan di salah sebuah kedai gunting rambut yang gagal membayar tuggakan cukai pintu sebanyak RM1,000 di Pekan Jitra, semalam. — Gambar Bernama

JITRA: Majlis Daerah Kubang Pasu (MDKP) semalam menyita 30 rumah dan premis perniagaan sekitar Pekan Jitra yang mempunyai tunggakan cukai pintu sebanyak RM85,000.

Ketua Bahagian Penguatkuasa dan Tunggakan Hasil MDKP, Zakariya Ahmad yang mengetuai operasi sita itu, berkata pihaknya telah mengeluarkan notis amaran kepada mereka yang gagal menjelaskan tunggakan cukai pintu sejak Januari lalu namun tidak diendahkan.

"Kita akan sita premis mereka yang mempunyai tunggakan cukai antara RM1,000 hingga RM5,000 ekoran gagal menjelaskannya sehingga tarikh tutup pembayaran pada 28 Feb lepas.

"Bagi penggal pertama (Jan-Jun) tahun ini MDKP hanya memungut hasil cukai pintu sebanyak RM60,000," katanya pada sidang media selepas melakukan operasi sita itu.

Zakariya berkata, daripada jumlah tunggakan RM3.4 juta untuk penggal pertama tahun ini, cukai pintu kediaman daerah ini adalah sebanyak RM1.4 juta. — Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

KRT TAMAN CERMAI: MESYUARAT JPPRT PARLIMEN <b>KUBANG PASU</b>

Posted: 18 Jun 2011 12:44 AM PDT

Pada 16 Jun, 2011 telah berlangsung mesyuarat tersebut buat kali pertama bagi Sesi 2011-2012. Mesyuarat yang dihadiri oleh semua Pengerusi KRT Parlimen Kubang Pasu dipengerusikan oleh Tuan Hj. Shuib bin Din, Pengerusi KRT Jitra Utara merangkap Pegawai Khas YB Ahli Parlimen Kubang Pasu. Mesyuarat yang diadakan di Bilik Mesyuarat Utama, Majlis Daerah Kubang Pasu juga turut dihadiri oleh Encik Ismail bin Zakaria, Pegawai Perpaduan Daerah Kubang Pasu dan Penolongnya, Encik Ku Aziz bin Ku Mat Isa.

Difahamkan bahawa JPPRT Parlimen Kubang Pasu ini adalah yang pertama seumpamanya yang ditubuhkan di negara ini. Di daerah Kubang Pasu, sebuah lagi JPPRT ialah di Parlimen Jerlun. Negeri Kedah yang pertama sekali mewujudkan JPPRT yang bertujuan untuk membantu JPNIN membangunkan komuniti setempat melalui aktiviti-aktiviti yang dijalankan bagi memelihara perpaduan dan keharmonian di kawasan komuniti kejiranan. Ianya juga mempunyai objektif untuk menjadi saluran komunikasi dua hala yang lebih berkesan antara anggota masyarakat dan kakitangan JPNIN ke arah penglibatan masyarakat dalam usaha memelihara keharmonian dan perpaduan rakyat yang berbilang kaum.

JPPRT juga turut dianggotai oleh beberapa wakil NGO dan pegawai kerajaan tempatan sebagai Ex-Officio antaranya daripada IPD Kubang Pasu, PBSM, Pejabat Daerah.

Antara perkara yang dibincangkan di dalam mesyuarat tersebut ialah bagaimana untuk mengaktifkan KRT di Parlimen Kubang Pasu; menambahkan bilangan KRT serta membincangkan masalah dan isu perpaduan di Parlimen Kubang Pasu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

KRT TAMAN CERMAI: MESYUARAT JPPRT PARLIMEN <b>KUBANG PASU</b>

Posted: 18 Jun 2011 12:44 AM PDT

Pada 16 Jun, 2011 telah berlangsung mesyuarat tersebut buat kali pertama bagi Sesi 2011-2012. Mesyuarat yang dihadiri oleh semua Pengerusi KRT Parlimen Kubang Pasu dipengerusikan oleh Tuan Hj. Shuib bin Din, Pengerusi KRT Jitra Utara merangkap Pegawai Khas YB Ahli Parlimen Kubang Pasu. Mesyuarat yang diadakan di Bilik Mesyuarat Utama, Majlis Daerah Kubang Pasu juga turut dihadiri oleh Encik Ismail bin Zakaria, Pegawai Perpaduan Daerah Kubang Pasu dan Penolongnya, Encik Ku Aziz bin Ku Mat Isa.

Difahamkan bahawa JPPRT Parlimen Kubang Pasu ini adalah yang pertama seumpamanya yang ditubuhkan di negara ini. Di daerah Kubang Pasu, sebuah lagi JPPRT ialah di Parlimen Jerlun. Negeri Kedah yang pertama sekali mewujudkan JPPRT yang bertujuan untuk membantu JPNIN membangunkan komuniti setempat melalui aktiviti-aktiviti yang dijalankan bagi memelihara perpaduan dan keharmonian di kawasan komuniti kejiranan. Ianya juga mempunyai objektif untuk menjadi saluran komunikasi dua hala yang lebih berkesan antara anggota masyarakat dan kakitangan JPNIN ke arah penglibatan masyarakat dalam usaha memelihara keharmonian dan perpaduan rakyat yang berbilang kaum.

JPPRT juga turut dianggotai oleh beberapa wakil NGO dan pegawai kerajaan tempatan sebagai Ex-Officio antaranya daripada IPD Kubang Pasu, PBSM, Pejabat Daerah.

Antara perkara yang dibincangkan di dalam mesyuarat tersebut ialah bagaimana untuk mengaktifkan KRT di Parlimen Kubang Pasu; menambahkan bilangan KRT serta membincangkan masalah dan isu perpaduan di Parlimen Kubang Pasu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

June 26, 2011

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih.

KUBANG PASU: Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperalatkan pihak berkuasa itu, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

"Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan," kata ketua umum PKR di sini semalam lapor keadilandaily.

Ketua pembangkang di parlimen itu mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.

Sebelum itu beliau merasmikan Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Kayu Hitam dan Pejabat PKR Cabang Kubang Pasu..

Ditahan di Klang Parade

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas 'kesalahan' sama.

KeadilanDaily juga difahamkan, kira-kira 30 orang ditahan di balai polis Kepala Batas atas perbuatan itu – berdasarkan catatan twitter.

Mengulas lanjut, Anwar menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.

"Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

June 26, 2011

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih.

KUBANG PASU: Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperalatkan pihak berkuasa itu, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

"Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan," kata ketua umum PKR di sini semalam lapor keadilandaily.

Ketua pembangkang di parlimen itu mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.

Sebelum itu beliau merasmikan Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Kayu Hitam dan Pejabat PKR Cabang Kubang Pasu..

Ditahan di Klang Parade

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas 'kesalahan' sama.

KeadilanDaily juga difahamkan, kira-kira 30 orang ditahan di balai polis Kepala Batas atas perbuatan itu – berdasarkan catatan twitter.

Mengulas lanjut, Anwar menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.

"Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Warga emas lumpuh nyaris rentung dalam kebakaran <b>di Kubang Pasu</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2011 10:11 PM PDT

Seorang warga emas yang lumpuh seluruh anggota badan kerana angin ahmar nyaris rentung dalam satu kebakaran membabitkan dua buah rumah papan di Kubang Pasu, pagi tadi.

Ketika kejadian pada 8.30 pagi itu, Bidah Salleh, 85, tinggal bersendirian kerana anaknya yang bertugas sebagai jururawat di sebuah hospital di sini keluar bekerja.

Jiran Bidah yang juga mangsa kebakaran, Mohd Yusri Rosdi, 22, berkata kejadian itu dipercayai berpunca daripada rumah Bidah sebelum merebak ke rumah neneknya yang terletak bersebelahan.

"Masa kejadian itu saya tengah tidur, tetapi tiba-tiba dikejutkan jeritan api. Saya terus berlari menyelamatkan diri dan ketika itu saya nampak rumah makcik Bidah sedang dijilat api dan penduduk kampung mengusung makcik Bidah
keluar," katanya kepada Bernama di sini.

Mohd Yusri berkata beliau dan enam lagi ahli keluarganya termasuk datuk, nenek, emak saudara dan sepupu juga sempat menyelamatkan diri dan kini mereka tinggal sehelai sepinggang.

Sementara itu Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Baharu, Wan Hassan Wan Idris berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 8.30 pagi sebelum bergegas ke tempat kejadian.

Katanya seramai 39 anggota, empat jentera membabitkan Balai Kota Baharu, Pengkalan Chepa dan Kota Darulnaim terlibat dalam operasi memadamkan kebakaran itu dalam tempoh 20 minit.

"Kawasan Kubang Pasu merupakan kawasan berisiko tinggi kebakaran kerana kebanyakan rumah di kawasan itu adalah rumah setinggan dan separa kekal, bagaimanapun dengan kepantasan pihak kita berjaya menyelamatkan tiga buah rumah berhampiran daripada turut hangus.

"Maklumat awal mendapati kebakaran bermula dari rumah seorang mangsa yang bernama Bidah sebelum merebak ke sebuah lagi rumah berhampiran. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan. Bagaimanapun punca kebakaran dan jumlah kerugian masih dalam siasatan," katanya di tempat kejadian.

- Bernama

Related article

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Nadye Zar: dinner @ restaurant idaman kuala in <b>kuala kedah</b>

Posted: 11 Aug 2011 03:56 AM PDT


actually ni entry lama yg aku bru nk update..dh berkurun aku g mkn dkt restaurant idaman kuala yg terletal di kuala kedah niey..xslh aku kitorang pegi sehari sebelum kita puasa kowt...(kn aku dh ckp lma dh)

ok nk dijadikan cerita aku bru dpt gaji and then aku pown hajak la family aku g mkn kt luar..last2 xtw nk g mna so kitorang choose nk g mkn seafood dkt restaurant niey..

emm kitorang g mlm..pas mgrb..kuala kdh dgn rmh aku xda la jaoh sgt..kdai niey ada kt otw kita nk g jetty kuala kdh..kt sblah kanan kalau dari arah alor setar..

kdai dia besar..ada disediakan tmpt parking and variety of seafood is serve here..

msa aku g rmi gla kowt org..and dia pya seafood pown dh hbs padahal xsmpai pkul 9 lgpn..emm laris betol kn..

ha aku g mkn dgn mak and abg aku jea..ayah and adik aku xnak ekowt..rugi gla sih..

suasana kedai luas...selesa..and ok la utk mkn...spa2 g kuala kdh bley dtg kdai nie..as mlm 2 rmi sgt org dtg kn aku order apa yg ada jeala..msa aku g tgk ikan dia semua dh abes..tggai seekor jea.mang aku bernasib baek la..aku amk ikn kerapu kowt...(actually aku xknai sgt ikn nie)

emm mlm 2 kitorang order

1)ikankerapu 3 rasa
2)telur bungkus
3)sotong goreng tepung
4)kailan ikan masin
5)tomyam campur
6)nasi putih
7)juice drinks

emm servis mlm 2 agak lmbt sbb rmi sgt org mlm 2,,,msa mknn smpai perghh terbaik..ikan 3 rasa dia sdp dorh...aku ska..mknn yg laen pown sdp...sotong goreng tepung dia pown sdp..rangup jea..

tgk abg aku niey mkn..excited gla mka kan..

for all the food yg kitorang choose harga dia cumalah RM80 jea..aku mcm xcya lak..murah lorh..sbb ikan dia besar gla kowt..msa aku mkn dkt tanjung dawai with the same food then ikan dia lg kecik drp niey harga dia nk sma jea..so harga mknn kt sini mmg murah k..

so bg spa2 yg xpnh g lg restaurant nie aku rekemen kan dtg la yea..jgn segan..muahaha..

k bye.


p/s-pic aku xda sbb xda org nk tlg snap pic aku..sedih.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Masjid RM1.4 Juta <b>Di Kuala Kedah</b>

Posted: 05 Jul 2011 01:15 AM PDT

ALOR SETAR -  Masjid jamek dengan nilai kontrak hampir RM1.4 juta akan   Bersatu, Kuala Kedah dekat sini.

Masjid yang dibina di atas tanah milik Majlis Agama Islam Negeri Kedah itu direkabentuk dengan keluasan 892.87 meter persegi.

Timbalan Pegawai Kemajuan Negeri Kedah Ahmad Nasir Khosri, projek yang akan dilaksanakan oleh PLMS Trading Sdn. Bhd. itu dijangka siap pada Jun 2012.

"Masjid Jamek Al-Wahdatul Islamiah, Taman Bersatu, Kuala Kedah ini mampu menampung jemaah seramai 1,000 orang pada satu-satu masa apabila siap dibina," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Penyerahan Surat Setuju Terima Tender Projek Membina Bangunan Masjid Jamek Al-Wahdatul Islamiah, Taman Bersatu, Kuala Kedah dekat sini.

Projek itu ditender secara terbuka dan PLMS Trading Sdn. Bhd. berjaya mendapatnya dengan nilai kontrak hampir RM1.4 juta.

Sementara itu, Ahmad Nasir berkata, Kerajaan Persekutuan meluluskan peruntukan RM15.27 juta bagi melaksanakan projek keagamaan di Kedah pada tahun ini.

Menurutnya, ia melibatkan 63 projek dengan 27 daripadanya telah siap dilaksanakan, 12 dalam proses tender dan dua ditangguh disebabkan masalah tapak.

Manakala, kata beliau, 21 lagi projek dalam pembinaan dan satu projek telah diserahkan tapak kepada kontraktor pada hari ini.

Tambahnya, pada tahun 2010 kerajaan Persekutuan meluluskan peruntukan bagi projek-projek keagamaan negeri Kedah berjumlah RM3.89 juta dengan bilangan projek 49 kesemuanya.

Jelas beliau, daripada jumlah itu 47 telah siap dan berbaki dua projek iaitu satu projek dalam proses tender dan satu projek lagi serah tapak kepada kontraktor pada 28 Jun lalu.

dibina di Taman

Berita Berkaitan:

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved