Jumaat, 28 September 2012

di negeri kedah - Google Blog Search

di negeri kedah - Google Blog Search


Tema Hari Kebangsaan Peringkat <b>Negeri Kedah</b>… Mahfuz Omar <b>...</b>

Posted: 07 Aug 2012 06:03 AM PDT

Kerajaan Negeri Kedah telah pun mengatur Hari Kebangsaan dengan temanya yang tersendiri iaitu 55 TAHUN MERDEKA TERUS BERBAKTI semenjak 17 Julai lagi. Semuanya telah disempurnakan dan disiapkan sementara menanti kedatangan detik 31 Ogos 2012. Bagaimanapun, apa yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kedah, langsung tidak dihiraukan oleh Pakatan Rakyat, sungguhpun Kedah seringkali menjadi tempat singgahan para pemimpin Pakatan Rakyat untuk berkempen setiap hari. 

Dengan kata lain, cerita tentang cubaan pihak-pihak tertentu dalam PAS yang cuba menunjuk pandai dan cuba membuktikan yang Azizan Abdul Razak selaku Menteri Besar Kedah yang sudah tua nyanyuk tak sedar diri, bukanlah cerita dongeng dan bukan juga cerita karut. 

Pakatan Rakyat dengan bangganya menyatakan, negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat akan menggunakan tema 'SEBANGSA, SEJIWA DAN SENEGARA', sekaligus terlalu bertentangan dengan tema Hari Kebangsaan peringkat Negeri Kedah, 55 TAHUN MERDEKA TERUS BERBAKTI.

Maka timbullah pertanyaan, mengapa agaknya Mahfuz Omar dan Mustafa Ali yang selalunya lebih lajak dari langkah, tiba-tiba membisu dalam hal ini? Takkanlah kedua-dua orang pemimpin PAS itu langsung tidak tahu tentang persediaan yang telah diatur oleh kepimpinan negeri Kedah yang bertunjangkan PAS? Atau barangkali kerana mereka pekak, buta huruf atau sebenarnya pengsan sewaktu Kedah mengumumkan tema Hari Kebangsaan peringkat Negeri Kedah?

Atau sebenarnya Mahfuz dan Mustafa Ali sebenarnya tidak berani langsung memanggung kepala dan membantah 'arahan' DAP dalam hal tema Hari Kebangsaan itu? Atau para pemimpin PAS Pusat sebenarnya lebih berminat untuk mengambil hati para pemimpin Pakatan Rakyat yang lain berbanding menjaga hati Menteri Besar Kedah yang mereka cuba bunuh selama ini?

Perbezaan antara Kedah dengan negeri-negeri Pakatan  yang lain, telah menjadi buah mulut. Bukan di kalangan orang UMNO, sebaliknya di kalangan orang-orang PAS sendiri terutama sekali PAS-PAS Setan yang pada mereka, lebih baik tunduk kepada DAP dan PKR berbanding akur dengan imam dalam jemaah sendiri. Golongan inilah yang berasakan mereka lebih bijak, lebih pandai dan lebih pandai bersiyasah walaupun sebahagian daripada mereka, hanyalah tukang-tukang lawak dan tukang-tukang karut dikir barat seperti Mat Sabu yang mudah mendapat perhatian daripada ahli-ahli biasa yang otak mereka, tidak pernah lebih panjang dari sejengkal sengkenit.

Secara sahnya, di sebalik tuduhan UMNO cuba memburuk-burukkan keperibadian Azizan Abdul Razak dan kepimpinannya, sebenarnya tukang pemburuk adalah dari kalangan PAS sendiri. Lebih malang lagi, diketuai pula oleh pemimpin-pemimpin PAS Pusat!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan