ads

Selasa, 15 Mei 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 07:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 07:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 07:09 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hamidan pamer &#39;belang&#39;, hutang dengan T-Team <b>dilunas</b>

Posted: 27 Mar 2012 10:13 PM PDT

WAN MOHD NOOR HAFIZ WAN MANSOR

PENGGEMPUR import Hijau Kuning, Mohammed Hamidan mempamerkan belang sebenar membantu Kedah membenam cabaran T-Team pada perlawanan kedua Suku Akhir Piala FA 2012 di gelanggang lawan dengan agregat 2-1.

Hamidan membuktikan dakwaan bahawa kehadiran beliau dalam skuad Kedah tidak banyak membantu adalah silap malah jaringan cantik pada minit ke 65 dan 82 telah membantu Kedah untuk melayakkan ke saingan separuh akhir Piala FA bertemu pendahulu liga, Kelantan nanti.

Turun selaku penyerang utama menggantikan Khyril Muhymeen yang digantung satu perlawanan selepas mengutip dua kad kuning telah digunakan sebaik mungkin oleh Hamidan untuk mempamerkan belang sebenarnya.

Selain itu, keyakinan Hamidan juga dilihat begitu memuncak dan hampir meletakkan dirinya sebagai penjaring hatrik pada minit ke-87 namun bola yang ditendangnya terkena badan penjaga gol T-Team, Shamsuri Mustapa.

Dominasi Perancang import Kedah, Abdelfatah Safi dan Hamidan dilihat begitu menjadi malah dua hantaran cantiknya berjaya disempurnakan oleh Hamidan.

Sepanjang perlawanan yang berlangsung selama 90 minit tersebut ternyata banyak didominasi oleh Kedah walaupun T-Team sesekali melancarkan serangan balas.

Rentak T-Team bagaikan tidak menjadi seperti mana yang berjaya dipamerkan oleh mereka semasa mengikat Hijau Kuning 0-0 pada perlawanan pertama suku akhir Piala FA di Stadium Darul Aman (SDA), Sabtu lalu.

Namun begitu, sikap dan kealpaan barisan pemain Kedah masih boleh dilihat selepas Hamidan menjaringkan gol pertama tetapi dihukum oleh T-Team selang empat minit kemudian dan hasilnya mereka memperoleh gol sagu hati melalui pemain gantian Hazrul Azuan pada minit ke-69 disebabkan berlakunya kekalutan di depan pintu gol Kedah.

Kedah mungkin perlu berterima kasih kepada Hamidan yang tidak putus-putus melancarkan serangan sebelum berjaya memastikan juara tiga kali Piala FA itu layak ke saingan seterusnya pada minit ke-82 selepas berjaya menanduk masuk hantaran lintang oleh Safi.

Kedah membuktikan kedudukan semasa mereka yang masih lagi berada di dalam kelompok bawah Liga Super bukan penghalang untuk mara ke saingan seterusnya.

Sentuhan magis pengendalinya, Wan Jamak Wan Hassan yang dibantu oleh Radhi Mat Din dan Mohd Sobri Ismail telah membuktikan bahawa Kedah bukanlah pasukan yang boleh dipandang rendah apabila bersama dua pasukan elit Liga Super iaitu Kelantan, Terengganu dan pasukan kelab meningkat naik Sime Darby menjadi empat kelab terbaik layak ke saingan separuh akhir Piala FA 2012.

Ironinya, hutang kalah 3-0 kepada T-Team pada saingan pertama Liga Super telah berjaya dilunaskan dan kini Hijau Kuning berpeluang untuk membalas jumlah hutang yang sama kepada Kelantan yang telah mengaibkan pasukan jelapang padi di hadapan penyokong setia mereka di SDA pada 21 Januari lalu.

Prestasi yang dipamerkan Hamidan semalam sekali gus menyelamatkan pemain dari Ghana itu daripada dihantar pulang ke negara asalnya.

Terdahulu, Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Negeri Kedah (KFA), Datuk Dr Hamdan Mohammed Khalib pernah berkata jodoh Hamidan bersama Kedah kemungkinan tidak berpanjangan sekiranya beliau masih gagal menunjukkan kredibiliti sebagai penyerang bermutu.

sumber: http://www.sinarharian.com.my/arena-bolasepak/liga-malaysia/hamidan-pamer-belang-hutang-dengan-t-team-dilunas-1.35666 (28/03/2012)

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]USTAZ KAMAL SAIDIN DI LUNAS MALAM ESOK.....AYUH TURUN RAMAI-RAMAI. ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH. KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 07:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 07:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]USTAZ KAMAL SAIDIN DI LUNAS MALAM ESOK.....AYUH TURUN RAMAI-RAMAI. ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH. KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK ...

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 03:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SPYDER DIPASANG <b>DI GURUN</b> , <b>KEDAH</b>. - HELANG <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 04:26 PM PST

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Spyder dipasang di Gurun


SEORANG model bergaya di atas motosikal Spyder di Shah Alam semalam.




SHAH ALAM – DRB-HICOM Bhd. menerusi anak syarikatnya USF HICOM (Malaysia) Sdn. Bhd. (USF HICOM) melabur RM2 juta untuk operasi pemasangan tempatan (CKD) model motosikal tiga roda berkuasa tinggi, Can-am Spyder Roadster (Spyder).
Pemasangan tersebut telah dilakukan di fasiliti Motosikal dan Enjin Nasional Sdn. Bhd. (Modenas) di Gurun, Kedah.
Ketua Pegawai Operasi USF HICOM, Iqbal Sharom berkata, model yang dikeluarkan di Kanada itu akan diceraikan sepenuhnya di Australia sebelum dibawa masuk ke Malaysia untuk dipasang di Gurun bagi memenuhi keperluan taraf kenderaan CKD.
"Sehubungan itu, kami mampu menawarkannya pada harga yang lebih rendah kepada pengguna," katanya pada majlis pelancaran model Spyder CKD pertama di sini semalam.
Turut hadir ialah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi DRB-HICOM Bhd., Datuk Syed Mohamad Aidid Syed Murtaza.
Spyder mempunyai rangka berbentuk Y, dengan dua roda di bahagian hadapan dan satu roda di bahagian belakang yang memberikan lebih kestabilan berbanding motosikal biasa dan dilengkapi enjin berkuasa 998cc dengan kemampuan menghasilkan sehingga 106 kuasa kuda.
Sungguhpun ia sebuah kenderaan tiga roda, Spyder turut dilengkapi dengan teknologi keselamatan yang setanding seperti kereta moden masa kini seperti Anti Lock Braking System (ABS), Stability Control System (SCS) dan Traction Control System (TCS).
Webmaster

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 03:22 PM PDT

URL Sumber Asal :-

RAKYAT MARHAEN: SISA LYNAS BUANG <b>DI GURUN KEDAH</b>?

Posted: 04 Mar 2012 04:00 PM PST

[UNTUK YANG FAHAM MATEMATIK MUDAH SAHAJA!]
Hebat berita ini. Mereka yang taksub kepada projek Lynas dan penyokong neo-kolonialisme ekonomi pasti bersorak gembira mendengar berita ini. Berita yang dimaksudkan seperti keratan di bawah:

Berita ini menyebut, PM akan letak sisa Lynas ke lokasi jauh dari manusia. Agaknya, dekat mana lokasi di Malaysia yang jauh dari manusia?
Ah ha! Yong dah jumpa! Di Sabah atau di Sarawak! Apa yang ada di sana? Lihat gambar:

SISA LYNAS HENDAK DIBUANG DISINI?

Di hutan Sabah dan Sarawak cuma ada orang utan, gajah dan anaconda (adik beradik dia). Di dalam hutan Sabah dan Sarawak juga cuma ada orang asal (contohnya Penan). Demer ni pun bukan pergi mengundi. Bukan menguntungkan BN. Apa BN nak kisah, kan? kan?

Jangan marah dulu! Cuba baca pulak dengan teliti fakta dalam jadual berikut:
Cuba bandingkan ANGKA2 yang ada dalam jadual di atas. Sengaja Yong pilih tiga negara yang relevan dalam kes yang dibentang.
Keluasan tanah China adalah 29 kali keluasan Malaysia. 9596,960 / 329,758 = 29.10304.
Keluasan tanah Australian adalah 23 kali keluasan Malaysia. 7692024 / 329,758 =23.32627.
Bagi yang tak faham matematik, Yong sertakan peta China, Australia dan Malaysia. Tengok sendiri besar mana negara2 tersebut. Jangan jadi bangang macam budak2 songkok tinggi Pulau Pinang.
Keluasan gurun di Cina adalah 1,247,604 km persegi, iaitu 13% daripada keseluruhan tanah China. Bagi kedua2 negara ini keluasan gurun mereka adalah 3 kali ganda keluasan tanah Malaysia. Australia dengan keras tidak mahu sisa Lynas dibawa pulang ke negara tersebut, walaupun ada gurun yang luas dan bilangan penduduk yang sedikit. Kenapa agaknya ya? Sudah tentu kerana mereka sedar tentang kesan radioaktifnya. China pulak menutup beberapa operasi melombong dan memeroses nadir bumi, kerana masalah pencemaran alam sekitar. Malaysia pula hendak mencampakkan sisa Lynas ke mana?

Malaysia tidak ada gurun. Yang ada cuma GURUN Kedah.
Jangan mengaji tinggi sampai PhD, tapi bangang.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

18 rumah <b>di Kodiang</b> rosak dipukul ribut | Berita Harian

Posted: 29 Feb 2012 07:39 AM PST

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

29/02/2012 7:40pm

JITRA – Sebanyak 18 rumah di Kampung Kandis dan Kampung Kubang Beruang di Kodiang dekat sini rosak teruk akibat dilanda ribut yang berlaku petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4 petang itu, sebanyak lapan rumah rosak termasuk sebuah rumah roboh di Kampung Kandis manakala di Kampung Kubang Beruang, 10 rumah rosak termasuk dua buah kereta dihempap pokok.

Seorang mangsa, Rohana Ariffin, 43, dari Kampung Kandis berkata, semasa kejadian, dia bersama suami dan anak bongsunya berada di dalam rumah.

"Ketika itu hujan lebat diikuti angin kuat. Kami lari keluar rumah untuk selamatkan diri bila merasakan rumah seperti bergoyang dan apabila sampai di tanah (luar rumah), bahagian dapur rumah runtuh terus manakala ruang tamu dan bilik senget," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Kampung Kandis hari ini.

Dia berkata, kejadian itu berlaku dalam sekelip mata dan semua barang-barang di rumah itu iaitu televisyen, mesin basuh, peti sejuk dan peralatan dapur habis rosak dan tidak boleh digunakan lagi. – BERNAMA

Continued here:

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

Artikel Berkaitan:

  1. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  2. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  3. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  4. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  5. Rumah rosak dipukul ribut
  6. 27 rumah di Yan rosak akibat ribut
  7. Beratus rumah rosak dipukul ribut
  8. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  9. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  10. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
Posted by on Feb 29th, 2012 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

Halim Ahmad: Hantu Pelesit menyerupai Manusia

Posted: 22 Mar 2012 10:50 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 01:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 01:12 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

Full content generated by Get Full RSS.

KedahLanie.info: Jika <b>di KODIANG</b> pun dah ada POLIS Samseng <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:31 PM PDT

Dipukul polis kerana sampah


JITRA - Seorang pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal di sini mendakwa dipukul lima lelaki dipercayai anggota polis hanya disebabkan tegurannya ke atas salah seorang lelaki terbabit yang tidak membuang sampah ke dalam tong di Taman Bahagia, Kodiang dekat sini Sabtu lalu.

Mangsa, Mohd. Ridzuan Mohd. Noor, 23, memberitahu, kejadian berlaku ketika dia membuat kerja pembersihan di taman perumahan tersebut sebelum didatangi salah seorang lelaki yang membuang sampah di luar tong.

Katanya, dia kemudian meminta lelaki berusia awal 50-an itu membuang sampah ke dalam tong yang disediakan, namun sebaliknya dia diherdik dalam kejadian kira-kira pukul 11.20 pagi itu.

"Lelaki itu menengking dengan berkata, hang siapa, dan saya memberitahu saya ditugaskan untuk membersihkan kawasan tersebut.

"Lelaki itu masih tidak berpuas hati dan memberitahu, hang tidak tahu aku siapa, kalau ada pistol aku tembak hang," ceritanya kepada pemberita di sini semalam.

Tambahnya, lelaki terbabit yang berpakaian preman kemudian berlalu, namun datang semula ke kawasan itu kira-kira 30 minit kemudian bersama empat lagi rakannya.

"Setiba di situ mereka mengepak tangan dan menendang saya sehingga jatuh. Mereka kemudian menggari tangan saya. Selepas itu mereka menyepak muka, perut dan belakang badan," dakwanya yang tidak dapat berbuat apa-apa kerana tangan digari.

Mohd. Ridzuan memberitahu, dia kemudian dibawa ke Balai Polis Kodiang sebelum sekali lagi dibelasah oleh mereka dan selepas itu mengurungnya di dalam lokap.

http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0927&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

Full content generated by Get Full RSS.

Datuk Dr Adi Taha Meninggal Dunia

Posted: 03 Feb 2012 11:16 PM PST

Bekas Ketua Pengarah Jabatan Muzium Malaysia (JMM), Datuk Dr Adi Taha meninggal dunia akibat kanser di kediamannya di sini awal pagi Sabtu.

Menurut anaknya, Adzimah Adi, 30, bapanya meninggal dunia kira-kira 2.40 pagi. Jenazah kini berada di No 1, Lorong Ayer Leleh 2, Ayer Panas, Setapak.

Ketika dihubungi Bernama, Adzimah berkata jenazah dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Titiwangsa sebelum atau selepas waktu Zohor.

Allahyarham yang dilahirkan pada 3 Ogos 1951 di Kodiang, Kedah, meninggalkan balu Datin Wan Aminah Wan Yusof serta enam anak.

Arwah berkhidmat sebagai Ketua Pengarah JMM dari 2002 hingga 2007.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Dr Rais Yatim, antara yang terawal menziarahi jenazah, menyifatkan arwah sebagai seorang pelopor permuziuman di negara yang banyak membuat penyelidikan mengenai peninggalan manusia prasejarah, tamadun Lembah Bujang dan adat.

"Doktor Adi juga banyak membantu dalam usaha mewujudkan Muzium Adat di Jelebu, Negeri Sembilan.

"Kehilangan beliau akan dirasai dalam kalangan akademia warisan dan budaya," kata Rais.

BERNAMA

Related posts:

  1. Datuk Ir. Haji Yahaya Ahmad Meninggal Dunia
  2. Syed Ahmad Meninggal Dunia | Seniman Negara 1995 Meninggal Dunia
  3. Datuk Arifin Jaka Meninggal Dunia
  4. Datuk Awang Jabar Bekas Ahli Parlimen Dungun Maut Kemalangan
  5. Lagi Mangsa Penipuan 'projek muzium PDRM' Tampil Buat Laporan
  6. Azizi Abdullah Meninggal Dunia
  7. Adik Khairul Fahmi Che Mat Meninggal
  8. Roslee Ramlee | Pemain Bola sepak Era 80-an Meninggal
  9. Shamrin Fotograf Meninggal Dunia
  10. Bekas Polis Maut Jatuh Bangunan | Elak Dicekup JAWI
Full content generated by Get Full RSS.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


THE FLYING KICK: PAS KEDAH TARAH BALAK <b>DI BALING</b> <b>...</b>

Posted: 14 May 2012 07:53 PM PDT

Tidak berpuas hati dengan kejernihan air Lata Celak yang bertukar menjadi keruh seperti air "teh ais", beberapa penduduk di Kupang di sini mengadu dan mempelawa Kedahan69ers.com untuk meninjau kawasan rekreasi dan tadahan air yang terletak di Gunung Inas, Kupang, di sini.
Sebelum tiba di Baling, penulis membayangkan tentang keindahan alam semula jadi Gunung Inas, kicauan mergastua, deruan aliran jeram yang mengalir sejuk dan jernih. Indahnya ciptaan Allah SWT…
Di dalam perjalanan, penulis agak kerap berselisih dengan lori-lori balak yang dipercayai datangnya dari lokasi yang dituju.

Penulis tiba di Kupang, Baling, sekitar jam 1.30 tengahari dan diceritakan sedikit tentang latar belakang Lata Celak, kampung-kampung di sekitarnya dan masalah kekeruhan air Lata Celak yang dipercayai akibat aktiviti pembalakan yang tidak terkawal serta mencemarkan alam sekitar.
Lebih buruk lagi, Lata yang menjadi tarikan pelancong luar dan penduduk setempat itu hilang daya tarikannya selain para penduduk kampung yang khuatir sekiranya rumah-rumah mereka menjadi mangsa monyet, beruk atau lotong yang diganggu habitat semulajadinya itu.
Menurut salah seorang penduduk dari Kampung Iboi, pendapatan penduduk kampung yang diperoleh dari hasil hutan terjejas teruk akibat pembalakan secara tidak terkawal itu dan kawasan tadahan air itu sewajarnya tidak "disentuh" sewenang-wenangnya.... BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 07:31 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved