ads

Selasa, 5 Jun 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:20 PM PST

URL Sumber Asal :-

GERAKAN TIMUR: Mahfuz Bakal Jual "Bandaraya <b>Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 02:03 AM PST

Mahfuz atau lebih dikenali sebagai Professor Serba Tahu ini sememangnya dikenali sebagai "penghujah hebat."  
Sebutlah bidang apa sekalipun, dari astronomi ke ekonomi, waima permasalahan metafizik yang melibatkan atom, atau dalam bahasa tasawwuf boleh dirujuk sebagai "nur", mampu dihuraikan secara terperinci dan ilmiah oleh Mahfuz.
Tidak hairanlah apabila dia berjaya mengangkat martabat Pokok Sena kepada status bandaraya berbanding bandar-bandar lain di Malaysia.  Dan cita-citanya untuk menjadi PM adalah selaras dengan "kelayakkan" yang ada padanya dalam bidang ekonomi persis yang diajar di Oxford.
Namun kali ini, Mahfuz mungkin terpaksa menjual "bandarayanya", gara-gara kenyataannya menuduh KBS menyediakan dana sebanyak RM30 juta untuk menaja gerakan JATI yang dipimpin oleh Dato' Dr. Hasan Ali.  
Sebelum ini, Dato Dr. Hasan Ali juga telah menyatakan hasrat yang sama terhadap Mahfuz.  
Tuduhan yang amat berat ini boleh membawa tanggapan negatif kepada Kementerian Belia Dan Sukan.  Menterinya, Dato Seri Ahmad Shabery Chik berkata tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah seperti sama, sekiranya Mahfuz masih mengemukakan dakwaan tanpa asas.
GT percaya, kenyataan dari Mahfuz ini hadir dari anugerah "kebijaksanaan" yang dimiliki.  Pastinya, Mahfuz punya sebab untuk berbuat demikian.  Apatah lagi, setiap perkataan yang keluar dari mulutnya dikawal oleh otak yang bernas, yang mampu menelaah permasalahan hidup, dari segi ekonomi, rohani dan jasmani.  
Walaupun dikhabarkan sekadar berpendidikan SRP, itu bukan halangan untuk Mahfuz, kerana he is gifted!  Bukti yang nyata, sehingga hari ini, rakyat Pokok Sena mahukan pemimpin "berfikiran jauh" dan "berwawasan" seperti Mahfuz ini.  Jasa Mahfuz membawa "pembangunan ekonomi dan infrastruktur" di Pokok Sena menunjukkan dia seorang yang "bijaksana"!
Kepada Dato Seri Ahmad Shabery Chik, GT cadangkan, jangan berlengah kerana dakwaan oleh Mahfuz ini, seandainya dibiarkan berleluasa bakal membenarkan dakwaannya.
Pembohongan seharusnya tidak diberi peluang untuk berlegar-legar di arena politik Malaysia.  
Sebelum sempat dia merealisasikan kata-kata kepimpinannya untuk menjual Putrajaya, pastikan Mahfuz terpaksa "jual" Pokok Sena terlebih dahulu!

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen <b>Pokok Sena</b>

Posted: 26 Apr 2012 03:11 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen Pokok Sena

Oleh : Wan Mohd Hafiz Wan Hamzah

POKOK SENA, 26 April – UMNO Bahagian Pokok Sena menaruh keyakinan untuk merampas kembali kawasan DUN dan Parlimen Pokok Sena berdasarkan respon yang diberikan oleh rakyat di sekitar kawasan tersebut.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena, Datuk Ahmad Lebai Sudin,  hari ini jelas rakyat sudah mula meluat dan muak dengan sikap kerajaan Pakatan Pembangkang yang lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha untuk membantu rakyat serta membangunkan ekonomi serta infrastruktur negeri Kedah, terutamanya di sekitar Pokok Sena.

"Ini dapat kita lihat berdasarkan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang di kawasan sekitar sini yang semakin kurang mendapat sambutan dari rakyat awam. Suasana hari ini tidak seperti dulu. Mungkin rakyat sudah mulai sedar bahawa Pas sebenarnya tidak mampu mentadbir dan lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha-usaha membela rakyat," ujarnya.

Selain daripada itu, katanya lagi, kebanyakan program yang dijalankan oleh UMNO Bahagian, termasuk sayap Pemuda dan Puteri dilihat mendapat respon yang menggalakkan daripada rakyat setempat.

"Kami juga kerap mengadakan program-program untuk rakyat bagi mengeratkan hubungan kami dengan masyarakat setempat. Alhamdulillah, berdasarkan daripada pemerhatian kami, sokongan rakyat sudah mula kembali kepada UMNO semula setelah melihat kepincangan dan kelemahan Pas sebagai parti yang mentadbir negeri Kedah," ujarnya kepada UMNO Online di sini hari ini.

Setakat ini menurut beliau, barisan kepimpinan bahagian dan ahli-ahli UMNO Pokok Sena sudah bersedia pada bila-bila masa untuk menggerakkan jentera bagi menghadapi pilihanraya umum yang ke 13 tidak lama lagi.

"Kami di sini sememangnya sudah mengatur gerak kerja sebagai satu persediaan menghadapi pilihanraya yang akan datang ini. Segala jentera-jentera termasuk sayap Pemuda dan Puteri telah dikerahkan untuk bergerak dengan mengadakan pelbagai program bagi mendekati rakyat di kawasan ini.

"Sekiranya pilihanraya ke 13 ini diumumkan dalam masa yang terdekat, kami  sudah pun bersiap sedia menghadapinya. InsyaAllah, kami di UMNO Bahagian Pokok Sena yakin bahawa pada pilihanraya kali ini, kita akan dapat merampas semula Parlimen Pokok Sena dan dengan izin Allah, negeri Kedah secara keseluruhannya," akhir beliau. -MediaUMNO

Berita Bertarikh 26 April 2012 (2 Minggu Lalu) Pada 6:11 PM

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Kembara Sufi <b>Di</b> Bumi Tuhan: Penjara <b>Pokok Sena</b>

Posted: 23 May 2012 08:41 PM PDT


"Dengan Nama Allah s.w.t. Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"
Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Puji-pujian hanya layak buat Mu, Tuhan sekelian alam. Pemilik segala isi dunia dan akhirat. Selawat dan salam buat kekasih tercinta yang amat dirindui, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa jua buat para sahabat dan tabi'in sekalian.
Alhamdulillah Ya Allah atas keizinan untuk hamba ini bertinta lagi. Mahu berkongsi sesuatu bersama pembaca sekalian. Moga peroleh manfaatnya…(^^,)
Beberapa minggu yang lepas, Ustazah Faridah daripada Jabatan Mufti hadir bagi berkongsi ilmu semasa Kelas Tafsir Wanita dan beliau ada menyebut supaya staf dan pegawai Pusat Islam UUM mengadakan satu program ziarah ke Penjara.
Hasil daripada cadangan tersebut, maka tercetuslah idea untuk mengadakan program Ziarah Ukhuwah ke Penjara Pokok Sena yang disertai oleh 12 orang pegawai dan staf Pusat Islam termasuk ana sendiri. 
 "Ustazah, saya nak pergi juga Penjara Pokok Sena. Ustazah buatlah program tu sebelum saya habis. Saya nak pergi juga macam mana sekalipun. Huhu!", ana suarakan hasrat hati kepada seorang pegawai yang uruskan program tersebut.
Tidak menyangka Allah izin untuk ana turut serta walaupun sudah berada di minggu terakhir praktikal. 
Ini gambar cawan yang ana ambil semasa sarapan pagi bersama pegawai penjara. Apabila beliau khabarkan kepada kami bahawa tidak dibenarkan bawa masuk kamera, telefon, beg, dan peralatan lain ketika masuk ke penjara, ana cari sesuatu yang boleh dijadikan kenangan. Cawan pun cawanlah…hehe! :p
Sebaik sahaja selesai sarapan pagi. Kami diberikan taklimat berkaitan latar belakang dan penubuhan Penjara Pokok Sena disamping prosedur kemasukan banduan ke dalam penjara tersebut.
Pegawai tersebut menceritakan pengalaman beliau kepada kami semua, "sebelum nie saya bekerja di Jabatan Zakat. Lepas tu saya minta untuk bekerja kat sini. Hari pertama masuk sekadar diberi taklimat dan sesi perkenalan dengan anggota yang berada disini."
"Hari kedua saya masuk ke penjara. Hari tu juga ada banduan lelaki bergaduh sesama mereka sampai salah seorang daripada mereka tu cedera dikepala. Kayu tertusuk dibelakang kepala dan tembus dibahagian muka. Ngeri saya tengok. Masa tu juga rasa menyesal minta kerja kat sini. Hehe!".
Muka masing-masing yang mendengar turut terasa ngeri seolah-olah merasai apa yang beliau rasakan.
"Tapi, lama kelamaan. Saya rasa bahagia kerja dekat sini. Kalau tak silap saya, dalam 6 orang yang sudah masuk agama Islam. Saya pegang banduan non-muslim seorang setahun pun jadi dah, bekalan akhirat untuk saya disana. alhamdulillah…" luahnya lagi.
Setelah selesai taklimat, kami semua bergerak masuk ke dalam penjara. Masing-masing berbisik antara satu sama lain. Ada perasaan takut dan berdebar-debar muncul dalam hati. Ana? Tetap teruja nak masuk. hehe!
Kami diasingkan mengikut jantina sebab penjara lelaki dan wanita diasingkan. Ketika berjalan masuk, kami diiringi oleh pegawai penjara. Tembok tinggi, dawai dan pagar besi penuh dikiri dan kanan kami. Semuanya kukuh, tinggi dan berkunci supaya tidak ada banduan yang terlepas.
Saat kami masuk, masing-masing memuji kekreativiti para banduan yang mencipta taman-taman bunga yang ada dikiri kanan sepanjang kami masuk. Seolah-olah tidak berada dipenjara walaupun hampir segenap ruang mempunyai pagar besi yang memisahkan ruang yang lain.
Ketika dalam perjalanan, sempat juga kami bertanya kepada pegawai penjara. Rupanya Penjara Pokok Sena mempunyai ramai banduan yang terlibat dengan dadah samaada sebagai rakan subahat, pengedar, penjual, dan penghisap.
Kami tiba disatu bilik yang dijadikan tempat untuk para banduan memperoleh pengisian rohani iaitu bahagian modal insan. Disini mereka diajar berkaitan akidah, ibadat, akhlak, syariat dan sebagainya. 
Slot pertama dimulakan dengan perkongsian ilmu yang disampaikan oleh seorang pegawai Pusat Islam berkaitan taubat. Ana dan beberapa rakan yang lain duduk ditepi disamping mata memandang ke sekeliling memperhatikan kertas dan tulisan yang tertampal di dinding bilik.
"Erm..Puan, nak tanya. Pegawai penjara lelaki masuk sini ke tak ek?". sapa ana. 
"Tak masuk sebab sini hanya untuk wanita sahaja", jawabnya.
Ana senyum. Perlahan-lahan ana tanggalkan niqab tanpa dipinta. Bila ana tanggalkan niqab, ada staf yang menyapa.
"Eh, asma'. Pegawai tu suruh tanggal ke?".
Ana senyum. "Taklah kak, saya sendiri yang nak tanggal. Kalau saya turun lapangan dan buat kauseling jalanan, saya tanggal juga niqab nie supaya dorang rasa selesa dengan saya…",
"Tertutup tidak jumud, terbuka tidak hanyut"
Sewaktu perkongsian ilmu masih berlansung ada staf yang bagitahu ana, "asma', nanti akak nak satu group dengan awak ya. Hehe!…"
"Erk! taknaklah, sapa yang nak satu group dengan akak. Huhu! Bukannya ramai pun dorang nie, buatlah lima group, seorang handle satu group", ana sengaja bercanda. 
Ana tahu dia sedikit berdebar dan segan untuk berhadapan dengan banduan. Tambahan pula ana dah biasa berhadapan dengan insan-insan seperti mereka apabila turun ke lapangan sewaktu buat operasi dan rumah akhlak wanita.
Setelah dibahagikan kumpulan, ana masuk satu group dan kami berta'ruf antara satu sama lain. Hampir semua yang berada dalam group ana berumur dalam 30 tahun keatas. Hanya 3 orang sahaja yang muda dari ana.
--------------------------------------------------------------------------
Erm...ustazah, ustazah tak takut ke masuk sini?", sapa salah seorang antara mereka ketika sesi LDK diadakan.

"Taklah, malah saya teruja dan tak sabar mahu bertemu kalian. Bila saya dengar perbincangan pegawai Pusat Islam mahu buat program disini, saya bagitahu saya mahu ke sini tidak kira macam mana sekalipun", ana senyum sambil menampakkan barisan gigi.

"Teruja? Tapi kebanyakan orang takut nak masuk sini ustazah. Yelahkan, kat sini tempat orang jahat-jahat. Takde sapa yang nak masuk sini.", sambungnya lagi.

"Ia ke? Bagi saya sendiri, tak semua yang masuk penjara nie orang jahat. Ada juga Ulama' yang dimasukkan dalam penjara. Dan ada juga Ulama' yang menulis kitab ketika dalam penjara...", mereka seolah-olah terkejut mendengar bait-bait kata yang saya luahkan.

"kakak-kakak dan adik-adik mahu tahu yang kita ini punya kuasa ajaib?", tanya ana pula.

"Kuasa ajaib? Macam mana tu ustazah?", sekali lagi mereka terkejut.

Ana senyum. "iaitu doa...", jawab ana ringkas.

"Saya tahu ada dalam kalangan kakak-kakak dan adik-adik masuk ke sini sebab teranaiya dan difitnah oleh orang lain tanpa disedari". saya menyambung bait-bait kata. (ana bercakap sedemikian kerana kebanyakan dalam kalangan mereka masih dalam reman dan menunggu perbicaraan seterusnya dengan mahkamah).

Ada dalam kalangan mereka mula menangis.

"Ustazah, ada yang kata tempat nie neraka dunia?".

Sekali lagi ana senyum.

"Tapi saya kata, DUNIA ini adalah penjara bagi orang Mukmin...:) ".

--------------------------------------------------------------------------------------------
"Dekat sini ada tak ustazah yang ajar bab solat dan cara-cara macam mana nak solat?", tanya ana selepas semak bacaan al-fatihah setiap orang.

"Ada, selalu ja ustazah datang dan ajar berkaitan solat",

"Oh...kalau gitu saya tak nak teruskanlah bab yang seterusnya. Kita buat sesi dari hati ke hati nak?. Niat saya datang sini bukan nak ajar bab solat tapi ada benda lain?"


"Macam mana perasaan Kak Ina bila masuk sini ek?", tanya ana direct setelah mereka selesa untuk berbicara dengan ana.

"Mula-mula tu rasa sedih dan kecewa sangat. Terasa masa depan ni gelap gelita. dua tiga hari masa masuk sini asyik menangis je. Akak ada anak 4 orang, asyik fikir pasal anak jelah..." jawabnya jujur. Matanya mula berair.

"Yang lain-lain plak macam mana ya?", ana cuba korek sehabisnya untuk dibuat kajian dan dijadikan modul program sekiranya ana berpeluang masuk ke sini lagi.

Seorang demi seorang menceritakan hukuman dan bagaimana boleh masuk ke penjara disamping meluahkan apa yang terbuka dihati.

Ana senyum.

"Apa pula kenangan manis kak kat sini ek?", dia senyum dan ketawa dengan soalan ana.

"kenangan manis tu takdelah. Tapi pengalaman berharga tu ada la. Bila masuk ke sini akak rasa dekat sangat dengan Allah. Sebelum nie tak fikir pun pasal akhirat sebab sibuk dengan kerja dan anak-anak. Kadang-kadang solat pun tak pernah cukup. Tapi bila masuk sini ada kawan yang saling memahami dan dapat tambah ilmu berkaitan Islam", jelasnya.

"Sebab kita lupa Allah, maka Allah pun lupakan kita. Itu sebab Allah nak kita masuk sini supaya kita ingat Dia...", ana berkata. Ada yang tersentak.

"Cuba fikir kalau kita tak masuk sini dan tak kenal Islam. Agak-agak bila mati dalam keadaan kita yang asyik fikir dunia nie, kita duduk dekat tingkat mana bila kat akhirat nanti ek? Kita semua menuju ke perkampungan akhirat, itu matlamat kita di hidupkan di dunia."

"Siapa kata doktor yang merawat kalian, dia tidak pernah sakit? Siapa kata pegawai penjara kat sini tidak pernah buat silap? Dan siapa kata manusia tidak pernah buat dosa. Dan siapa kata yang masuk rumah akhlak, pusat serenti dan penjara tidak punya harapan dan masa depan? :) ", saya mula berikan 'ubat kuat'.

"Cuba rasa denyut nadi kakak-kakak dan adik-adik sekalian. Masih berdenyut kan? :) ".

Mereka semua mengangguk.

"Maka, selagi itulah kita masih punya harapan dan masa depan. Masih berpeluang untuk minta ampun dan taubat dengan Allah. Dan masih berpeluang untuk kembali ke pangkuan keluarga. Cuma satu, jangan pernah mengalah dengan ujian. Apabila keluar nanti, khabarkan kepada masyarakat bahawa takutnya saat hati berjauhan dengan Allah. Dan jangan jadi seperti AKU...", sambung saya lagi.

-----------------------------------------------------------------------------------
Itulah sedikit sebanyak yang mampu ana kongsi bersama dengan pembaca sekalian walaupun sebenarnya banyak lagi peristiwa yang berlaku sepanjang hampir 4 jam berada disana. Detik-detik yang berlalu sepanjang berada dengan mereka benar-benar ana hargai.
Cuba sedayanya untuk berikan mereka motivasi hidup bahawa mereka masih punya harapan dan masa depan sekiranya tidak berputus asa dengan ujian dan cubaan hidup yang sedang menguji mereka.
Jom sahabat-sahabat, kita doakan semoga umat Islam diseluruh dunia diberikan taufiq dan hidayah untuk kembali dan berada dalam fitrah Islam yang sebenar-benar. Wallahua'lam.
JOM KITA MENGEMBARA LAGI MENCARI BEKALAN KE DESTINASI ABADI…(^^,)

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2012 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Iklan Percuma (Tanah untuk di jual <b>di Merbok</b>, Sungai Petani, Kedah <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 01:36 AM PDT

Tajuk Iklan (Ads Title): Tanah untuk di jual di Merbok, Sungai Petani, Kedah

Nama: Noor Arina Bt Zainal Abidin

Email Address: noorarina60@gmail.com

Website

Your Ads (Iklan Anda) Category: Land, For sale
Other info: Bumi Lot
Property Type: Agricultural
Size: 1.1 Acres
Area: Merbok
Title type: Freehold

Text:
Tanah Seluas 0.44 Hektar di Kampung Hilir belakang Pekan Merbok. Flat land dan
terdapat beberapa pokok buah2an yang telah matang seperti manggis, langsat
dll.. Tanah telah dipagar dan telah ditanam 50 batang pokok buloh madu
sekeliling pagar. Foundation utk sebuah rumah juga sudah ada cuma belum
naikkan bata dan bumbong.
Geran satu nama.

Price: RM 280 000

--
Date/Time: 2012-05-13 01:36:43 PDT
Sender IP: 175.143.232.88 [] | be5rzl5zfxrq8y0k
Referrer: http://iklan-percuma-di-malaysia.blogspot.com/p/hantar-iklan-percuma.html

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 11:56 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Sejarah Pengurusan Wakaf <b>Di Negeri Kedah</b> | Majlis Agama Islam <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:53 PM PDT

Pengurusan Wakaf Sebelum Tanah Melayu Merdeka

Sebelum Tanah Melayu merdeka Kerajaan Negeri Kedah telah mewujudkan Ordinan Agama Islam dan pada masa itu negeri Kedah telah berada di bawah pengaruh British. Tiada undang-undang khusus mengenai wakaf diwujudkan. Pentadbiran Agama Islam dilaksanakan melalui Majmag Masyaih Islam di mana Syeikul Islam dilantik oleh Sultan sebagai mengetuai urusan pentadbiran Islam dan dilantik seorang Khadi Besar sebagai pegawai khusus untuk mentadbir hal ehwal agama Islam.

Tanah-tanah wakaf telah ditadbir urus mengikut keminiti masyarakat setempat di mana Imam atau penghulu masjid-masjid menguruskan harta-harta wakaf masjid dan perkuburan Islam. Bagi tanah-tanah wakaf yang bukan untuk tujuan umum nazir khas telah dilantik oleh pewakaf untuk menguruskan harta wakaf mengikut tujuan dan kehendak pewakaf.

Walaubagaimanapun pada masa itu pejabat-pejabat tanah telah memainkan peranan sebagai pendaftar harta wakaf di mana harta-harta wakaf didaftarkan sebagai tanah reserve kerajaan. Di bawah pengaruh pentadbiran British tanah-tanah wakaf disenaraikan di dalam tanah RC (reserve Certificate), tanah-tanah wakaf didaftar dan diletakkan nombor RC, lot, syarat tanah seperti tapak masjid, tanah perkuburan orang Islam, tapak sekolah agama dan lain-lain di samping dinyatakan pemegang hakmilik seperti Khadhi Besar, Imam Masjid, Penghulu Masjid dan lain-lain. Pendaftaran wakaf ini dilaksanakan sehingga Tanah Melayu merdeka dan Enakman Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah diwujudkan.

Undang-undang Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah

Undang-undang khusus wakaf di Negeri Kedah telah ditubuhkan pada tahun 1962 serentak dengan penubuhan Majlis Agama Islam Negeri Kedah sebagai sebuah badan berkanun Kerajaan Negeri. Undang-undang tersebut dikenali sebagai Enekmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah No 9. tahun 1962. Di dalam enakmen tersebut telah memperuntukan bahawa harta-harta wakaf terserah milik dan terletakhak kepada Majlis Agama Islam Negeri Kedah sebagai pemegang amanah tunggal wakaf di negeri Kedah.

Enakmen ini ditubuhkan selaras dengan Perlembagaan Malaysia yang ditubuhkan selepas Tanah Melayu merdeka pada tahun 1957 di mana hal ehwal Agama Islam diserahkan kepada kuasa negeri iaitu Sultan sebagai pemerintah. Sehinggalah tahun 2008 kerajaan Negeri Kedah telah meluluskan Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008 bagi menggantikan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah No 9. tahun 1962 bagi tujuan penambahbaikan dan penyeragaman Undang-undang di antara negeri-negeri di Malaysia.

Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008

Pengurusan wakaf di Negeri Kedah dilaksanakan berdasarkan Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008 seksyen 52 :

Walau apapun apa-apa peruntukan yang berlawanan yang terkandung dalam mana-mana surat cara atau perisytiharan yang mewujudkan, mengawal, atau menyentuh perkara itu, Majlis hendaklah menjadi pemegang amanah yang tunggal :-

(a) semua wakaf, sama ada wakaf am atau wakaf khas;
(b) semua nazr am;
(c) segala jenis amanah yang mewujudkan apa-apa amanah khariat bagi menyokong dan memajukan Agama Islam atau bagi faedah orang-orang Islam mengikut hukum syarak.

Dan seksyen 53 : Semua harta yang tertakluk kepada seksyen 52 hendaklah tanpa apa-apa pindah hak, serah hak, atau pindah milik, dan dalam hal harta tak alih sebaik sahaja didaftarkan di bawah undang-undang bertulis yang berhubungan dengan tanah, terletak hak pada Majlis, bagi maksud wakaf, nazr am atau amanah yang menyentuh harta itu.

Dengan pengwujudan Enakmen ini semua harta-harta wakaf tak alih seperti tanah, rumah, bangunan dan lain-lain yang mempunyai dokumen hakmilik didaftarkan di atas nama Majlis Agama Islam Negeri Kedah. Pentadbiran Majlis melalui Bahagian wakaf dipertanggungjawabkan untuk mengurus, mentadbir serta membangunkan harta-harta wakaf di negeri Kedah mengikut tujuan wakaf yang telah ditetapkan dan selaras dengan hukum syarak.

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DAP <b>Kedah</b> ugut akan bertanding tiga penjuru <b>di</b> PRU13. | UtaraNews

Posted: 26 Mar 2012 05:00 AM PDT

Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru.

ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.

Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Lee turut mendedahkan bahawa DAP berminat bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak pasti bila kepimpinan gabungan pusat akan memutuskan kerana mereka belum bertemu untuk membincangkan peruntukan kerusi di negeri ini.

Kini terdapat 36 kerusi negeri di Kedah - Pakatan mempunyai 20, BN 14 dan terdapat dua Bebas - di Lunas dan Bakar Arang.

Pada 2008, PAS bertanding 24 kerusi negeri dan menang 16, PKR bertanding 11 tetapi menang empat, di mana dua daripada mereka kemudian menjadi ADUN Bebas. DAP menang satu kerusi, manakala baki 14 kerusi lagi dipegang oleh BN.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved