ads

Sabtu, 16 Jun 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2012 11:38 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:39 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 11:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 11:26 PM PST

URL Sumber Asal :-

Syima Homestay <b>di Changlun</b> : Semua Homestay

Posted: 02 Feb 2012 01:40 AM PST

Rumah Penginapan Bermalam di Changlon

Syima Homestay dilengkami streamyx

Lokasi : Berhampiran Pekan Changloon, 8 minit keUUM Sintok , 5 minit ke
Matrikulasi Kedah, 10 minit ke Bukit Kayu Hitam,15 minit ke Thailand,25 minit
ke Padang Besar Perlis, 30 minit ke Jeti KualaPerlis untuk ke Langkawi,10
minit ke UNIMEP, 20 minit UITM ARAU,10 minit kePeranginan Bukit Wang Alamat :
Taman Beringin, Changlon, Kedah

Kemudahan: – Rumah SemiD Satu Setengah Tingkat(masih baru)
- 3 bilik tidur ( 4 katil queen)
- Bilik tidur utama mempunyai air-cond ( 2 katilqueen)
- 2 bilik air
- 2 Ruang tamu yang luas dan selesa
- Tempat meletak kereta berbumbung muat untuk 2buah kereta – Berhampiran
dengan kedai makan dan kedai mini market,C'martand Merry Brown Changloon
-Capaian internet percuma, tanpa had ( streamyx)
- dilengkapi Astro

Kelengkapan:
Sofa, Meja makan, TV 29inci, Kelengkapanmemasak(Dapur,Cerek Elektrik, Rice
Cooker, Pinggan Mangkuk, Periuk), Peti Sejuk,Bantal, Toto Selimut,
Sejadah,Tuala mandi
Percuma Minuman : Teh dan Kopi

Harga berpatutan..yang penting selesa untukpenginapan sekeluarga.

RM 160 semalam untuk sebuah rumah yg selesa.
Untuk penginapan melebihi 1 malam, harga masihboleh dirunding.

Berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut sertatempahan sila hubungi
0125533565/0125551861

Contact Norhasimah Mustafa

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 11:36 PM PST

URL Sumber Asal :-

Alhamdulillah, Selamat tiba <b>di Changlun</b> - MADRASATUL HAYAH <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 07:03 PM PST

23 Januari 2012, 7:05 am


Salam. 
Kami sudah sampai ke persempadan Changlon. Sekarang di CTC, tempat persinggahan utk kami menukar wang ringgit Malaysia ke baht Thailand. Solat suboh tadi berjemaah di Masjid Imaniah, masjid tepi jalan. Kami tiba agak awal, jadi sempatlah ikhwah dan akhawat berqiyammulllail di masjid tersebut.
Selesai sudah bermathurat, kami tiba di CTC, menukar wang dan ada yang minum2. Para peserta dah mula cergas dan mula riuh di dalam bas.

Sekarang kami hanya menunggu ketibaan satu lagi kereta yang diketuai ukhti Asma Zaid bersama 4 peserta MHI. Asma telah datang sehari awal untuk membuat passport di Kedah sebab imigresen Kedah buka pada hari Ahad. Dengar cerita akhi Hasbullah Ashaari akan membawa mereka ke CTC ini.
Doakan kami selamat kembali dan pulang.
Wasallam.

Sent from my IKRAM HS Pad.

Full content generated by Get Full RSS.

4 Gambar Kak Engku Mengacau Sup Daging Sekawah <b>Di Changlun</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:00 PM PST

Penjaga bank rogol gadis dalam bank | Berita Harian net

Posted: 17 Jan 2012 06:39 PM PST

Helah seorang pengawal keselamatan yang kononnya mahu menawarkan pekerjaan kepada anak seorang jirannya di sebuah bank di Changlun, dekat sini, bertukar tragedi apabila suspek melempiaskan nafsu serakahnya terhadap mangsa, Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, mangsa yang berusia 16 tahun itu mengikut lelaki berusia 55 tahun yang layak dipanggil bapa itu selepas dipelawa untuk ke bank berkenaan kerana mangsa berhasrat mencari kerja.
Mangsa yang tidak bersekolah itu gembira apabila diberitahu ada peluang pekerjaan selepas dimaklumkan suspek dan mengikut lelaki itu menunggang motosikal tanpa mengetahui niat suspek.

Setibanya di dalam bank berkenaan, suspek membawa mangsa masuk dan menutup pintu memandangkan bank tidak beroperasi pada hari itu kerana cuti hujung minggu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusof, berkata suspek merogol mangsa berulang kali sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di sebuah kampung, di Jalan Changlun, di sini.
"Mangsa memaklumkan perkara itu kepada bapanya yang berusia 42 tahun sebelum membuat laporan di Balai Polis Changlun tidak lama kemudian.

"Suspek yang berkhidmat dengan sebuah syarikat keselamatan itu ditahan ketika bertugas di sebuah bank lain di daerah ini, Selasa lalu kira-kira jam 11 pagi untuk membantu siasatan berhubung kes itu," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, semalam.

Ibrahim berkata, mangsa yang juga anak kedua daripada tiga beradik itu tinggal bersama bapanya manakala ibunya sudah meninggal dunia dan dipercayai baik dengan suspek yang juga jirannya.

Katanya, mangsa dibawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ) untuk menjalani pemeriksaan dan hasil laporan perubatan mendapati terdapat kesan koyakan pada kemaluan mangsa.

Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan mangsa kini direman seminggu sejak Khamis lalu untuk membantu siasatan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur," katanya.
Semalam, suspek bersama seorang lelaki yang disyaki bomoh ditahan polis kerana disyaki merogol dibawa ke HJ untuk diambil sampel darah dan pemeriksaan kesihatan untuk membantu siasatan.

Bomoh yang juga pembantu kolam ternakan udang di Kerpan, di sini, kini masih direman sejak Khamis lalu selepas seorang pelajar tingkatan lima bersama bapanya membuat laporan dirogol suspek berusia 36 tahun itu ketika mendapatkan rawatan bantuan mengusir makhluk halus.

Mereka pergi ke rumah suspek kira-kira jam 8.30 malam di rumahnya di Simpang Kemboja, Ayer Hitam, di sini, bersama bapanya untuk mendapatkan khidmat mengusir hantu yang kemudian dipercayai dipukau sebelum dirogol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

DISCLAIMER: Laman Web berita-harian.net tiada kaitan lansung dengan surat khabar Berita Harian ataupun dengan Laman Web Rasmi Berita Harian www.bharian.com.my walau dengan apa cara sekalipun.

Filed under: Dalam Negara · Tags: , , , , ,

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 11:36 PM PST

URL Sumber Asal :-

Alhamdulillah, Selamat tiba <b>di Changlun</b> - MADRASATUL HAYAH <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 07:03 PM PST

23 Januari 2012, 7:05 am


Salam. 
Kami sudah sampai ke persempadan Changlon. Sekarang di CTC, tempat persinggahan utk kami menukar wang ringgit Malaysia ke baht Thailand. Solat suboh tadi berjemaah di Masjid Imaniah, masjid tepi jalan. Kami tiba agak awal, jadi sempatlah ikhwah dan akhawat berqiyammulllail di masjid tersebut.
Selesai sudah bermathurat, kami tiba di CTC, menukar wang dan ada yang minum2. Para peserta dah mula cergas dan mula riuh di dalam bas.

Sekarang kami hanya menunggu ketibaan satu lagi kereta yang diketuai ukhti Asma Zaid bersama 4 peserta MHI. Asma telah datang sehari awal untuk membuat passport di Kedah sebab imigresen Kedah buka pada hari Ahad. Dengar cerita akhi Hasbullah Ashaari akan membawa mereka ke CTC ini.
Doakan kami selamat kembali dan pulang.
Wasallam.

Sent from my IKRAM HS Pad.

Full content generated by Get Full RSS.

4 Gambar Kak Engku Mengacau Sup Daging Sekawah <b>Di Changlun</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:00 PM PST

Penjaga bank rogol gadis dalam bank | Berita Harian net

Posted: 17 Jan 2012 06:39 PM PST

Helah seorang pengawal keselamatan yang kononnya mahu menawarkan pekerjaan kepada anak seorang jirannya di sebuah bank di Changlun, dekat sini, bertukar tragedi apabila suspek melempiaskan nafsu serakahnya terhadap mangsa, Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, mangsa yang berusia 16 tahun itu mengikut lelaki berusia 55 tahun yang layak dipanggil bapa itu selepas dipelawa untuk ke bank berkenaan kerana mangsa berhasrat mencari kerja.
Mangsa yang tidak bersekolah itu gembira apabila diberitahu ada peluang pekerjaan selepas dimaklumkan suspek dan mengikut lelaki itu menunggang motosikal tanpa mengetahui niat suspek.

Setibanya di dalam bank berkenaan, suspek membawa mangsa masuk dan menutup pintu memandangkan bank tidak beroperasi pada hari itu kerana cuti hujung minggu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusof, berkata suspek merogol mangsa berulang kali sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di sebuah kampung, di Jalan Changlun, di sini.
"Mangsa memaklumkan perkara itu kepada bapanya yang berusia 42 tahun sebelum membuat laporan di Balai Polis Changlun tidak lama kemudian.

"Suspek yang berkhidmat dengan sebuah syarikat keselamatan itu ditahan ketika bertugas di sebuah bank lain di daerah ini, Selasa lalu kira-kira jam 11 pagi untuk membantu siasatan berhubung kes itu," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, semalam.

Ibrahim berkata, mangsa yang juga anak kedua daripada tiga beradik itu tinggal bersama bapanya manakala ibunya sudah meninggal dunia dan dipercayai baik dengan suspek yang juga jirannya.

Katanya, mangsa dibawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ) untuk menjalani pemeriksaan dan hasil laporan perubatan mendapati terdapat kesan koyakan pada kemaluan mangsa.

Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan mangsa kini direman seminggu sejak Khamis lalu untuk membantu siasatan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur," katanya.
Semalam, suspek bersama seorang lelaki yang disyaki bomoh ditahan polis kerana disyaki merogol dibawa ke HJ untuk diambil sampel darah dan pemeriksaan kesihatan untuk membantu siasatan.

Bomoh yang juga pembantu kolam ternakan udang di Kerpan, di sini, kini masih direman sejak Khamis lalu selepas seorang pelajar tingkatan lima bersama bapanya membuat laporan dirogol suspek berusia 36 tahun itu ketika mendapatkan rawatan bantuan mengusir makhluk halus.

Mereka pergi ke rumah suspek kira-kira jam 8.30 malam di rumahnya di Simpang Kemboja, Ayer Hitam, di sini, bersama bapanya untuk mendapatkan khidmat mengusir hantu yang kemudian dipercayai dipukau sebelum dirogol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

DISCLAIMER: Laman Web berita-harian.net tiada kaitan lansung dengan surat khabar Berita Harian ataupun dengan Laman Web Rasmi Berita Harian www.bharian.com.my walau dengan apa cara sekalipun.

Filed under: Dalam Negara · Tags: , , , , ,

Full content generated by Get Full RSS.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sekitar Kuliah Perdana <b>di</b> Dataran Pewaja, <b>Gurun Kedah</b> 18|05|12 <b>...</b>

Posted: 18 May 2012 04:54 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sekitar Kuliah Perdana di Dataran Pewaja, Gurun Kedah 18|05|12. Gambar-gambar sekitar Kuliah Perdana UAI di Dataran Pewaja, Gurun Kedah. Alhamdulillah penuh! Lagi gambar di sini.

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 May 2012 03:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hebahan Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 11 May 2012 03:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hebahan: Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah. Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah Penceramah: Ustaz Azhar Idrus Tarikh: 18 Mei 2012. Waktu: Jam 9.00 malam. Tempat: Surau Perwaja, Gurun, Kedah ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 03:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SPYDER DIPASANG <b>DI GURUN</b> , <b>KEDAH</b>. - HELANG <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 04:26 PM PST

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Spyder dipasang di Gurun


SEORANG model bergaya di atas motosikal Spyder di Shah Alam semalam.




SHAH ALAM – DRB-HICOM Bhd. menerusi anak syarikatnya USF HICOM (Malaysia) Sdn. Bhd. (USF HICOM) melabur RM2 juta untuk operasi pemasangan tempatan (CKD) model motosikal tiga roda berkuasa tinggi, Can-am Spyder Roadster (Spyder).
Pemasangan tersebut telah dilakukan di fasiliti Motosikal dan Enjin Nasional Sdn. Bhd. (Modenas) di Gurun, Kedah.
Ketua Pegawai Operasi USF HICOM, Iqbal Sharom berkata, model yang dikeluarkan di Kanada itu akan diceraikan sepenuhnya di Australia sebelum dibawa masuk ke Malaysia untuk dipasang di Gurun bagi memenuhi keperluan taraf kenderaan CKD.
"Sehubungan itu, kami mampu menawarkannya pada harga yang lebih rendah kepada pengguna," katanya pada majlis pelancaran model Spyder CKD pertama di sini semalam.
Turut hadir ialah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi DRB-HICOM Bhd., Datuk Syed Mohamad Aidid Syed Murtaza.
Spyder mempunyai rangka berbentuk Y, dengan dua roda di bahagian hadapan dan satu roda di bahagian belakang yang memberikan lebih kestabilan berbanding motosikal biasa dan dilengkapi enjin berkuasa 998cc dengan kemampuan menghasilkan sehingga 106 kuasa kuda.
Sungguhpun ia sebuah kenderaan tiga roda, Spyder turut dilengkapi dengan teknologi keselamatan yang setanding seperti kereta moden masa kini seperti Anti Lock Braking System (ABS), Stability Control System (SCS) dan Traction Control System (TCS).
Webmaster

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 01:46 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 01:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KEHIDUPAN TAUHID: Majlis Ijtima Ulama Thurath <b>di Kubang Pasu</b> <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 09:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Majlis Ijtima Ulama Thurath di Kubang Pasu Kedah -2.6.2012. Majlis Ijtima Ulama Thurath Kedah akan diadakan pada 2.6.2012 anjuran Pejabat Daerah Kubang Pasu Kedah . Keadaan masyarakat sekarang sudah berubah ...

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


THE DUKE&#39;S BLOG: TERJAH BALAK AZIZAN <b>DI BALING</b>: EPISOD I <b>...</b>

Posted: 15 May 2012 08:04 PM PDT

Baru-baru ni aku berpeluang untuk ke Baling untuk "melawat" projek balak "Azizan Razak" di Gunung Inas bersama beberapa orang rakan. Aku disambut oleh rakan, Kamera Kupang, yang janji nak bawa aku terjah kawasan balak Azizan tu...
Aku bagitau dia, masa aku nak ke Baling, aku berselisih dengan beberapa lori balak. Haaa..tu diaaaa.. Azizan punya la tuuuu..heh!
Tengahari tu...aku dibawa ke Lata Chelak. Aku dok bayangkan Lata Chelak tu macam Lata Bayu atau Lata Bukit Hijau laa..airnya sejukkkk...jernihhh...dengan kehijauan flora dan fauna yang mengkagumkan...heh! Cuma..aku tak bawak seluar extra..kalau tidak..boleh la aku berendam..!!!
Tapi bila sampai di Lata Chelak, aku tengok airnya pun aku dah geleng kepala. Keruhhhh..!!! Macam air teh ais! Heh! Member aku dari Kedahan69ers pun setuju! Potong stim betoi...! Sampah pun bertabur..

 Kami berhenti kat sebuah kedai makan kat Lata Chelak. Kedai tu nampak usang. Kata Sarjan Kamal yang bawak kami tu, kedai makan tu dah lama tutup. Ye laaa...dah takdak orang mai berkelah kat situ.. mana la tuan kedai tu tahan..tutup kedai laaa...
Menurut Sarjan Kamal, kawasan Lata Chelak di dulu tiap-tiap hari ramai orang mai berkelah. Tak pernah tak dak orang. Kadang-kadang, ramai jugak yang mai camping kat situ dua tiga hari. Tapi tu beberapa bulan dulu laaa..sekarang ni dah takdak orang mai dahhhh..
Kalau tengok kawasan berkelah Lata Chelak tu, memang menarik! Kamera Kupang kata, dia dulu selalu mai mandi dan lepak kat situ dengan family dan kawan-kawan dia. 
Tapi semua tu dah berlalu...dah berlalu sejak air kat situ dah bertukar jadi "teh ais"...sikit hari lagi terus jadi "teh ais sungai Klang" kat KL tu...heh!
Sarjan Kamal kata, air Lata Chelak tu jadi keruh dan tercemar disebabkan aktiviti balak di Gunung Inas, punca air terjun Lata Chelak tu. Disebabkan aktiviti pembalakan kat situ.. maka Lata Chelak jadi macam tu..habis jahanam tak menarik lagi...
Aku tertanya-tanya, apakah pasal hasil balak yang berjuta-juta tu maka Azizan sanggup gadaikan keindahan alam semulajadi dan rosakkan lokasi pelancongan tu?
Aku jadi panasss..! Geram. Tak sabar aku nak masuk kawasan "store balak" Azizan Razak... Dan aku meneruskan perjalanan ke kawasan "hot spot" itu...
Apa yang aku temui di kawasan balak tu..? Nantikan cerita aku selanjutnya selepas ini...

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di langkawi</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2012 01:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di langkawi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 01:06 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di langkawi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2012 01:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di langkawi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 01:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

cuti cuti malaysia : <b>langkawi</b> - information about car rental (kereta <b>...</b>

Posted: 30 May 2008 08:56 PM PDT

**Update : I've added car rental contact number in comment section. You ask for it, you got it :) . Untuk sesiapa yang mencari kereta sewa di langkawi, sila refer ruangan comment ok**

Pulau Langkawi, it's been 17 years since my last visit. We decided to have a short break just to relax and have a quality time together. We've planned this since early 2008 but to be honest i can only said 'Yes we're going' at the 11th hour. Finally i manage to finish all my work/task on time and im off to Langkawi :) .
031-white-bellied-sea-eagle.jpg
We departed from LCCT around 12:30, We didn't bought the priority boarding but my wife has a cool technique to get us almost in front of a queue. During check-in, Pak Arab infront of me need to pay extra RM160 ringgit because he exceed the weight limit by 16kg. RM10 for every extra kilo? Wow.. that's a lot. Guess AirAsia now has a new source of income. My wife took my son to 'berebut' / fight for best seat, while i packed the stroller and carry all the hand luggage. Flight takeoff and along the flight, Aaqil admiring the plane engine and wing, he actually spent most of the time watching outside.
03-aaqil-amazed-by-the-aircraft-wing.jpg
hahaha… scratch and win USD 1 million… now everyone can be a millionaire.

04-gores-and-menang-airasia.jpg

We arrived at Langkawi International Airport around 1.30 PM.After some negotiation with car rental dealer, i manage to secure a mazda3 for RM200 (for three day – 2 night use). I think it's a good deal since wira will cost you RM80/day during weekend. The dealer also offers us a Sentra for RM180/3 day. Sentra takmo lah… old model :P .

** Update : I've added car rental contact number in comment section. You ask for it, you got it :) . Untuk sesiapa yang mencari kereta sewa di langkawi, sila refer ruangan comment ok.

mazda3 **wink wink**

My wife grab the free map available around the airport and off we go to the hotel. I won't talk about hotel here — I will write a dedicated entry for Casa Del Mar. I heard about this hotel from tripAdvisor site, which i think a reliable source for traveling information. It's the best hotel with a realistic price tag (cheaper than Datai, Westin and Tanjung Rhu). OK back to the story, After taking a short break, we quickly make our way to Kuah town. Yes, we do the shopping as soon as we arrive because coming Saturday is super peak season and it's difficult to bargain during then.

After stocking up some cigarettes, chocolates and others, we head to Langkawi Bird Paradise wildlife park @ Jalan Air Hangat

011-parrot-at-langkawi-wildlife-park.jpg

Located just 10-minute drive from Kuah. The park claimed they have hundreds of the planet's rarest and most beautiful feathered creature ready to greet visitors but I highly doubt that. It's off peak season and the park is empty. It's like visiting private park, no crowded and all bird like giving full attention to you.

feeding parrots with ground nut
05-me-feeding-a-parrot.jpg

shot of the day, both my wife and parrot stop the feeding session and posing up for the camera… hahaha…
010-mama-and-parrot-stop-feeding-session-just-for-the-camera.jpg

Aaqil also feeding the flamingoes.
014-aaqil-with-flamingos-at-langkawi-wildlife-birdpark.jpg

watching a squirrel with curious…
020b-aaqil-and-squirrel.jpg

and as expected, next he's trying to interact with the squirrel…
021-aaqil-and-squirrel.jpg

next, we feed the 'serindit's. This bird very shy at first but later will swarm you after they feel safe.
025-mama-with-serindit.jpg

peacock, it's great to have lens that capable of reaching 200mm :)
026-peacock-at-langkawi-birdpark.jpg

mama and aaqil feeding the peacock, oh no.. notice that aaqil is putting some of the groundnut into his mouth..
029-aaqil-n-mama-feeding-a-white-peacock.jpg

>white bellied sea eagle
032-white-bellied-sea-eagle.jpg

we're done for today, time to go back to hotel and ready for dinner
033-me-aaqil-and-mazda3.jpg034-returning-home-after-visiting-birdpark.jpg
Some of the Langkawi Bird Paradise wildlife park information

Opening Hours
Open daily from 9.00 am until 6.00 pm and last entrance is at 6.00 pm.
Park will close for visitors at the latest by 7.00 pm.

Admission (Published Rate)
Adult (13 year old and above)RM 18.00
Children (3 to 12 year old)RM 10.00
Children 3 year old & below are Free of charge

We have our dinner at Orkid Ria @ Pantai Cenang. The food is good – the price is a bit on high side. But IMHO it's value to your money. Aaqil not in a good mood during dinner and im too lazy to carry extra weight so no picture taken during dinner.

part 2 coming soon!….. Please also check the rest of the images in the gallery



Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Langkawi</b> | CHEMOR <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2012 04:43 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 28 Juni 2012

The Pekan Kuah use area was before famous as a Sanitary Board area. After a World War II and during a British Occupation, a Sanitary Board was transposed by Town Board Management commencement a year 1945. The Council was famous as Langkawi District Council from April,29th 1987. Langkawi District Council was empowered as internal management and was obliged on matters regarding to planning,licensing,cleanliness,buildings and landscape in lines with acts and Council by-laws. The gazetted area of administration for Langkawi District Council totaled 47,848 hectares (478.48 sq. km) covering 104 islands all over Langkawi island. Langkawi Municipal Council, a City of Tourism was bulletin on 16 Dec 2000 and was admitted was finished by His Royal Highness a Sultan of Kedah on 24 Mar 2001.

Applications are invited from a State of Kedah, A Malaysian citizen who is competent and not reduction than 18 years on a shutting date to fill a following positions:

1. PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA J41

2.JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR DAN DESA J17

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

CLICK HERE FOR APPLICATION FORM

Click Here to see more..

Before, Now, Forever: Malam2 akhir <b>di Langkawi</b>

Posted: 29 May 2012 06:58 PM PDT

Dah nak balik, hanya tinggal malam ini saja kami tinggal di Langkawi selepas seminggu berada di tanah penuh lagenda ni. so malam akhir ni memang malas nak jenjalan lagi dah, kami just makan malam dekat area Cenang ni je.




 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved