ads

Isnin, 23 Julai 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


UMNO CAWANGAN TAMAN SEJAHTERA, <b>LUNAS KEDAH</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2012 11:38 AM PDT


HALAU GURU WANITA BAHASA MELAYU DISEKOLAH CINA GUNA SAMSENG: Terima Kasih PAS!

Posted: 02 May 2012 06:30 PM PDT

PETALING JAYA:Guru wanita yang mengajar disebuah sekolah jenis Kebangsaan Cina di Damansara mendakwa hidupnya dalam ketakutan berikutan di ganggu serta diugut oleh sekumpulan samseng yang disyaki upahan ibu bapa pelajar yang tidak berpuas hati dengan mangsa yang mengajar disekolah berkenaan. Setakat ini guru wanita itu sudah menerima lima ugutan sejak 10 April lalu manakala ugutan terbaru yang diterimanya ketika berada ditempat letak kereta dirumahnya pada jam 10 pagi pada hari sabtu lepas."ketika kejadian itu mangsa yang menuju kearah keretanya telah dihampiri oleh seorang lelaki tidak dikenali dan memarahinya kerana masih lagi mengajar disekolah tersebut walupun amaran supaya berpindah sudah diberi beberapa kali" Inilah sikap kurang ajar dan pengecut samseng upahan terhadap seorang guru wanita yang mengajar disekolah Jenis Kebangsaan Cina .

Jika dilihat konteks perjuangan Persatuan Jawatan­kuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Zong) mungkinkah ia ada kaitan dengan kejadian ini. ,Apa dihairankan jika Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Wee Ka Siong ditumbuk dalam perhimpunan pendidikan Cina di Kajang inikan pula seorang guru wanita. Rentak perang yang dimainkan oleh sebahagian mereka boleh membawa tafsiran dari pelbagai sudut dan tidak mendatangkan keuntungan kepada bangsa Cina secara kesuluruhanya malah dilihat mengajak kaum-kaum dinegara ini membenci antara satu sama lain.

Gangguan terhadap mangsa dikatakan bermula selepas isu penggunaan bahasa Melayu disekolah berkenaan ditimbulkan oleh segelintir ibu bapa yang tidak sependapat dengan pentadbiran sekolah pada hujung tahun lalu. Boleh dilihat dengan jelas bila kata-kata ugutan " esok akan mati jika kau berdegil;dan berpindah dari sekolah berkenaan bukan satu pekara yang boleh dilihat remeh oleh pihak berkuasa sedangkan laporan polis sudah dilakukan oleh mangsa di Balai Polis Damansara, dan telah disahkan oleh Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed.

Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai peneraju Kemeterian Pelajaran harus bertindak dengan segera demi kebaikan dan keselamatan semua guru-guru yang mengajar bahasa Melayu di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina agar tidak tidak dilihat lemah dan lembek.

Tunggu penjelasan Dari Tan Sri Muhyiddin Yassin atau dari menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin atau dari dua timbalanya

Aman Central: Pas Kedah cuba berbohong?

Posted: 02 May 2012 06:21 PM PDT

ALOR SETAR 2 Mei - Dakwaan Kerajaan Pas Kedah yang menyatakan projek pembinaan kompleks beli-belah Aman Central bernilai RM500 juta di sini adalah projek swasta ternyata tidak benar apabila bukti menunjukkan pembangunannya turut melibatkan kerajaan negeri. Timbul persoalan apakah kerajaan negeri mahu berbohong atau cuba memberi jawapan mengelirukan untuk menutup kelemahannya tidak melaksanakan tender terbuka bagi projek tersebut?

Ketua Pemuda Gerakan negeri, Tan Keng Liang berkata, Warta Kerajaan Negeri pada 9 Jun 2011 menunjukkan pengambilan tanah di bawah Seksyen 3(1)(b) dan Akta Pengambilan Tanah 1960 bagi pembinaan itu dikhaskan kepada Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) yang merupakan agensi kerajaan negeri. "Pengerusi PKNK adalah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak

Majlis Peguam 'perkakas pembangkang', Chee Wee didesak letak jawatan

Posted: 02 May 2012 06:17 PM PDT

KUALA LUMPUR 2 Mei - Majlis Peguam bukan lagi sebuah badan bebas yang profesional, sebaliknya menjadi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) suruhan kepada pembangkang. Sehubungan itu, Ahli Dewan Negara, Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor mendesak Presidennya, Lim Chee Wee meletak jawatan dan menyertai parti pembangkang dengan segera. Ini kerana, kata beliau, setiap kenyataan serta tindak-tanduk Majlis Peguam tidak lagi dibuat secara bebas dan objektif sebaliknya, bersifat memihak sepenuhnya kepada pembangkang. "Saya mendesak beliau melepaskan jawatan sebagai Presiden Majlis Peguam dan sertai parti pembangkang agar lebih mudah untuk Chee Wee berdepan secara pendekatan politik. "Tindakannya memperalat Majlis Peguam untuk mengecam polis dalam isu demonstrasi ganas Bersih 3.0 bukan sahaja bersifat memihak dan tidak objektif tetapi biadab

Pertarungan Adik-Abang <b>Di</b> Parlimen Kulim-Bandar Baharu

Posted: 16 Jul 2012 08:45 PM PDT

PENULIS mendapat maklumat bahawa dalam pilihanraya umum yang akan datang Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Sahlan Ismail akan dicalonkan di parlimen Kulim-Bandar Baharu menentang adiknya sendiri, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifudin Nasution.

Saifudin yang juga ahli parlimen Machang telah diputuskan akan bertanding di negeri asalnya, Kedah.

Pada yang tidak tahu, Saifudin pernah menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Lunas di Kedah pada tahun 2000 setelah menang pilihanraya kecil tahun tersebut mengalahkan calon MIC.  Saifudin bagaimanapun gagal mengekalkan kerusi tersebut dalam pilihanraya umum 2004, termasuk tewas di parlimen Padang Serai.

Dalam sejarah pilihanraya negara kita, adik beradik bertanding dalam pilihanraya bukanlah perkara baru.  Datuk Shahril Samad (BN-Johor Bharu) dan YB Khalid Samad (PAS-Shah Alam) telah membuktikannya dalam pilihanraya umum yang lepas.

Tapi adik beradik bertanding sesama sendiri di kerusi Parlimen yang sama, itu adalah jarang-jarang berlaku.  Mungkin dulu-dulu pernah terjadi tapi setakat dalam pengetahuan penulis, ini adalah kes yang pertama.

Motif sebenar di sebalik tindakan UMNO mencalonkan Sahlan menentang adiknya sendiri di Kulim-Bandar Baharu ini agak memeningkan kepala penulis.  Dari sumber yang menyakinkan sebelum ini, Sahlan dikatakan akan bertanding tapi bukan di Kulim-Bandar Baharu sebaliknya di tempat lain, masih di Kedah juga.

Adakah UMNO cuba memecah belahkan hubungan adik beradik yang selama ini kekal baik walaupun berbeza fahaman politik?  Saifudin dan Sahlan adalah tenaga penggerak kepada Persatuan Keluarga Ismail Harun Nasution yang berfungsi memastikan keturunan bapa mereka kekal utuh walau apa pun terjadi.

Selain itu, penulis melihat peluang Saifudin untuk menang agak tipis dengan Sahlan sebagai lawannya.  Kulim-Bandar Bharu memang diketahui kubu kuat UMNO sejak sekian lama.  Tan Sri Kadir Sheikh Fadhir saja telah menjadi ahli Parlimen kawasan tersebut selama 5 penggal sebelum berundur untuk memberi peluang kepada adiknya, Datuk Aziz Sheikh Fadhir pada 2008, tetapi tewas.

Kekalahan Aziz dikaitkan dengan rasa tidak puas hati rakyat Kulim-Bandar Bharu terhadap pentadbiran Perdana Menteri pada waktu itu, Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi yang juga merupakan satu fenomena nasional sehingga menyebabkan BN kehilangan majoriti 2/3, kali kedua selepas 1969.

Justeru, untuk memastikan kemenangan Saifudin, penulis suka mencadangkan agar beliau dipindahkan dari bertanding kawasan yang sama dengan Sahlan di parlimen Kulim-Bandar Baharu.

Saifudin mungkin boleh dipertimbangkan untuk kerusi parlimen Merbuk yang akan dikosongkan oleh penyandangnya sekarang, Datuk Rashid Din.

Lagipun, calon yang diletak dalam senarai pertimbangan di kawasan tersebut sekarang oleh PKR, Zamri Yusof, tidak sehebat mana dari segi populariti dan karisma yang diperlukan untuk menang, berbanding dengan Saifudin.

Atau mungkin PKR boleh membuat pertukaran kawasan dengan Naib Presidennya, N Surendran yang dicalonkan di kerusi Parlimen Padang Serai yang pernah ditandingi Saifudin pada 2004.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Azrul 3R: PROGRAM 3R <b>DI</b> SK PUTAT, <b>KODIANG</b>, KEDAH

Posted: 28 Jun 2012 03:26 AM PDT

AKTIVITI KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI SK PUTAT, KODIANG




SK Putat, Kodiang, Kedah sekolah terbaru yang terawal pada tahun 2012 yang menjalankan program 3R iaitu aktiviti kutipan barangan kitar semula yang dianjurkan oleh pihak Bahagian Kitar Semula dan Kesedaran Awam, Ibu Pejabat PPSPPA Negeri Kedah iaitu pada 2 Januari 2012. Kini, pihak sekolah berkenaan sekali lagi ingin menjalankan aktiviti tersebut pada 28 Jun 2012.




Kebetulan pada hari berkenaan pihak Syarikat Environment Idaman Sdn Bhd tidak dapat menyediakan perkhidmatan lori 3R untuk membantu program tersebut kerana terdapat masalah teknikal. Walaubagaimanapun, aktiviti kutipan tetap dijalankan seperti biasa dengan bantuan vendor pusat kitar semula. Antara wakil pihak PPSPPA yang terlibat termasuklah En Mohd Azrul Bin Azmi dan En Muhamad Sharifuddin Bin Ab Rahman. Kutipan keseluruhan pada hari tersebut ialah sebanyak 300 kg lebih bersamaan dengan hampir RM100.00. Dengan bantuan pihak guru-guru dan murid-murid, segala barangan kitar semula yang banyak dapat diturunkan daripada tingkat 3 sekolah, diasingkan mengikut jenis dan dikumpulkan sebelum ditimbang dengan sempurna.

Azrul 3R: PROGRAM 3R <b>DI KODIANG</b>, KEDAH

Posted: 24 May 2012 07:26 PM PDT

AKTIVITI KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI SK TENGKU BENDAHARA, KODIANG, KEDAH



Pihak SK Tengku Bendahara, Kodiang akhirnya bersetuju untuk menjalankan program 3R bersama pihak PPSPPA Negeri Kedah dan Syarikat Environment Idaman Sdn Bhd setelah 6 bulan tidak terlibat dalam program ini. Oleh yang demikian, pada 10 Mei 2012, telah diadakan Program 3R iaitu pengumpulan, pengasingan dan penimbangan barangan kitar semula serta kutipan dan penjualan barangan tersebut di sekolah berkenaan. 



Pihak sekolah telah bekerjasama dalam menjayakan aktiviti tersebut. Dengan bantuan murid-murid sekolah dan wakil daripada Syarikat Environment Idaman Sdn Bhd, sebanyak lebih kurang RM 150.00 hasil jualan selepas kutipan lebih kurang 500 kg barangan kitar semula pada hari tersebut. 
Wakil daripada PPSPPA Negeri Kedah yang terlibat termasuklah Cik Intan Diana Bt. Abu Bakar, En. Norhazren Bin Latip @ AB. Latif daripada Pejabat Cawangan Kubang Pasu dan En. Mohd Azrul Bin Azmi.


02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Gulai kawah <b>Baling</b> laris <b>di</b> bulan puasa | :: cina islam | 2012 ::

Posted: 23 Jul 2012 12:19 AM PDT

3 Ramadhan 1433H. [MOD] -
Gulai kawah campuran rias batang pisang dengan daging atau tulang lembu sudah tidak asing lagi kepada masyarakat di Baling.
Peniaga gulai kawah, Malik Mat Khir, 45, berkata dia terpaksa mendapatkan rias batang pisang setiap hari daripada sekurang-kurangnya 10 batang pokok untuk dimasak bersama daging cincang atau tulang lembu.
Malik yang berpengalaman memasak gulai kawah hasil belajar daripada tukang masak kenduri kahwin di Baling memberitahu bukan semua gulai kawah mampu menarik minat dan selera pembeli.
Katanya warna kuahnya yang kekuningan dan cair mampu menarik minat dan selera pembeli.
Malik berkata ramuan rempah untuk membuat gulai kawah adalah daripada jenis serbuk kari yang sesuai yang tidak terlalu pedas dan tidak berkuah pekat.
Malik berkata sejak dua hari berniaga di pasar Ramadan pekan Baling, setiap petang lebih 300 bungkus gulai kawah dijual kepada pelanggan.
"Rias batang pisang adalah daripada batang pisang jenis kebatu atau pisang awak.
"Rias pisang kebatu dan pisang awak sesuai dicampur dengan daging untuk gulai kawah kerana tidak mudah lembik dan rasanya juga sedap dan manis," katanya.
Sejak 3 petang, Malik akan mula menumis bahan gulai kawah di kawasan dia berniaga dan mula menjualnya seawal 5 petang dengan harga serendah RM3 sebungkus.

ORANG GUNUNG <b>BALING</b> - MTB <b>DI</b> SEKITAR GUNUNG <b>BALING</b> <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2008 08:08 PM PST

Di Daerah Baling terdapat satu gugusan bukit batu kapur yang dinamakan Gunung Baling. Puncak yang tertinggi sekali ialah Gunung Pulai dengan ketinggian lebih kurang 585m dari paras laut. Terdapat satu trek MTB yang boleh digunakan di keliling gugusan batu kapur ini. Sambil menunggang MTB kita juga boleh melawati gua-gua yang terdapat di sini. Antara gua yang boleh dilawati ialah Gua Dato Sheik, Gua Layang-layang, Gua Kelambu dan Gua Sireh.Selain itu terdapat sebatang sugai iaitu Sungai Ketil berhampiran dengan gugusan bukit batu kapur ini.


geng so beng alor star
  
aku baju hijau kuning tu
  
naik pandai, kot2 x blh turun pula
  
siap mandi di lata baling
  
ni aku dgn z kayung 2 org ja
  
gunung pulai, sebelah dlm wang
  
bunga sireh dalam gua
  
merenung kebesaran ilahi
  
balik dari MTB layan sungai dgn bdk2
  
ni tak boleh masuk sukan sea ni
  

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


LAGUNAMERBOK: Shopping Hasil Laut <b>Di Tanjung Dawai</b>.

Posted: 22 Jul 2012 07:16 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Beberapa hari yang lalu, saya dan family ke Tanjung Dawai untuk membeli-belah hasil laut. Antara yang dibeli ialah ikan bilis, terubuk masin, ikan kering dan lain-lain. Bahan mentah yang dibeli ini adalah sebagai persediaan untuk membuat juadah berbuka.
Macam-macam ada kat kedai yang kami singgah ni. Harganya pun berpatutan.

SZ: Anda pernah sampai ke Tanjung Dawai?

Kedah 02 : <b>Tanjung Dawai</b>, Yan, Kedah - laxamana - Multiply

Posted: 16 Dec 2007 10:11 PM PST

Jun 2007... Tanjung Dawai terkenal dengan laksa nya juga.. al maklum belacan segar.. ikan pun segar, belum kena ais.. makanan laut yang segar dan gerai-gerai yang menjual hasil laut seperti bilis, belacan (best), ikan talang masin/masam, gelama masam/masin, sotong kering dll.. Tak sabar wa nunggu barang-barang ni clear di Pelabuhan Jeddah.. wa hantar dengan kargo laut.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


<b>PENDANG</b> PANASSSS..!!! PAS CURI BALAK <b>DI</b> <b>...</b> - Xanga home

Posted: 22 Jul 2012 07:33 PM PDT


Baru-baru ni aku dan rakan-rakan ada ke Pendang. Khabarnya di Hutan Simpan Kekal di Bukit Perak pula menjadi mangsa pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab...heh!
Siapa yang tidak bertanggungjawab tu? Siapa lagi kalau bukan puak-puak PAS..!!! Heh!
Nak tahu cerita di Bukit Perak? Heh! Nantikan pendedahahan isu balak di Bukit Perak pada jam 12 tengahari ni...heh!
Eksklusif untuk semua...Tapi jangan la terkejut pulak noooo...! Heh!

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


PERJUMPAAN USAHAWAN & BANTUAN TEKUN <b>PADANG SERAI</b>

Posted: 17 Jun 2012 04:22 AM PDT

Majlis perjumpaan Usahawan TEKUN kawasan Padang Serai telah diadakan 
di Taman Mahsuri Padang Serai. 







 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved