Ahad, 3 Februari 2013

02 di sik - Google Blog Search

02 di sik - Google Blog Search


Pengalaman Irdina Sekeluarga...: CARI MAKAN <b>DI SIK</b>

Posted: 10 Nov 2012 03:50 PM PST

23 Zulhijjah 1433
8 November 2012
Sekali lagi... aku bermusafir untuk menunaikan tanggungjawab... mencari rezeki sesuap nasi untuk diri sendiri dan keluarga.
Tugasan kali ni.... membuat penyelenggaraan berkala ke atas General X-ray di Hospital Sik.

Seawal jam 7.30 pagi... aku keluar dari rumah... dan menuju ke Sik... dengan Siput Sedut... motor cari makan...
Alhamdulillah.. cuaca agak cerah dan baik sekali. Jalan pun agak lengang.
Tunggangan aku agak santai. Lebih kurang sejam... aku berhenti sekejap di Tol Gurun.
Tak lama berhenti... aku terus ke Hospital Sik.
Sebaik sampai... minum sekejap... aku mulakan tugasan.
Hampir 4 jam melaksanakan tugasan... selepas makan tengahari... aku mulakan perjalanan balik ke Perlis.
Cuaca agak mendung. Sekarang ni selalu hujan di waktu petang.
Di pertengahan jalan... hujan mula turun.
Hujan mula lebat semasa sampai Gurun.
Akhirnya... aku selamat sampai Alor Star... dan berhenti sekejap untuk menikmati kopi 'o' kat kedai selepas Tol Alor Star Utara.
Hujan pun dah berhenti...
Selesai minum... aku sambung perjalanan balik...
Alhamdulillah... selamat sampai rumah...
"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."
Published with Blogger-droid v2.0.9

Tiada ulasan:

Catat Ulasan