ads

Jumaat, 24 Mei 2013

02 di yan kedah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Batu Hampar <b>di Yan, Kedah</b> Musnah.. | P e t r a s i s 1

Posted: 04 Mar 2013 01:47 AM PST

Semalam (Ahad 3 Mac 2013) sy balik dari rumah mentua dari Alor Setar, dalam perjalanan balik, lalu la signboard Batu Hampar, Titi Hayun dan Peranginan Seri Perigi.. niat nak singgah la berpiknik..

sampai di Titi Hayun,, nampak kecik je air terjun dia.. tak nampak pun air terjun… alur sungai dia pun cetek, nak mandi org dewasa tak sesuai kot.. sy pun malas nak berjalan2 banyak2 naik tangga 1000 tahun.. naik titi gantung kat situ, beli nugget 4 ringgit pastu terus gi Batu Hampar…

dengan harapan Batu Hampar lagi best, lagi ramai orang,,  tapi sy HAMPA!! macam mana tak hampa, tengok la sendiri gambar ni… (snap pakai Ipod je,,, kamera mahal tak bawak..)

 batu hampar1 batu hampar2 batu hampar3 batu hampar5

Tempat ni macam dah bertahun2 tak dijaga… atas jalan dia bersih, takde sampah… sama ada ada orang yg bersihkan atau takde orang langsung datang ke sini..

batu hampar4 batu hampar7 batu hampar6



Mungkin saya datang hari Ahad, Kedah kerja hari Ahad kan, takde orang nak datang,, tapi tempat yg "mengerikan" macam ni tak sesuai nak dibuat tempat berkelah.. merosakkan mood… nak buat maksiat boleh sangat lah… sunyi sepi takde orang..

waktu sy datang sini lebih kurang pukul 4 petang pun, ada la 2 kapel naik moto datang.. buat hape kat tempat sunyi2 macam tu wallahu a'lam.. nak datang ke tempat perkelahan Batu Hampar tu pun kena lalu kawasan kebun, semak samun, takde lampu jalan bila malam…

kecewa dgn "kemusnahan" Batu Hampar, kami tengok pulak tempat peranginan seri perigi…

seri perigi1 seri perigi 2 seri perigi 3 seri perigi 4

kat sini sy snap tengah2 antara air terjun dgn kolam mandi kat bawah tu..  Kat sini not bad jugak.. lebih kurang macam titi hayun.. dekat dgn rumah orang2 kampung… ada tempat mandi air terjun yg dah ditakung… boleh mandi2 kat situ.. gambar tak sempat ambik banyak sebab hujan…

lepas pegi ketiga2 tempat tu, pendapat sy, kalau nak mandi air terjun, LEBIH BAIK TEMPAT LAIN….

terima Kasih….


Tags: , , ,

Posted in isu, Umum

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved