Ahad, 18 Ogos 2013

02 di pokok sena - Google Blog Search

02 di pokok sena - Google Blog Search


KedahLanie.info: UMNO bergelora <b>di Pokok Sena</b> : Puak Said <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2013 08:00 PM PDT

Oleh WTKO
Setelah merajuk banyak hari semalam Said Ali Syed Rastan turun di bilik gerakan Seri Derga. Sebelum ini ada beberapa kali perjumpaannya di rumahnya kerana tidak puas hati untuk calon Pokok Sena diberikan kepada muka baru Datuk Sahlan Ismail. Said Ali telah banyak habis duit untuk menjadikan dirinya calon.

Saya difahamkan daripada bilik gerakan bahawa, ramai berbisik "tu nak tunjuk muka.. datang pun macam orang baru bangun tidur". Ini kerana dia datang dengan selamba tanpa sebarang persiapan sekadar nak tunjuk muka kononnya dia dah membantu calon baharu!!

Said Ali dikatakan mungkin tidak terasa hati jika diberikan N10 Dun Bukit Pinang, kalau bukan Parlimen. Tapi malangnya pucuk pimpinan dan dipercayai dipengaruhi oleh Muhriz untuk menyingkir orang-orang lama yang banyak berjasa dengan UMNO. Tapi orang yang tidak dikenali seperti Mokhtar Md Noor pula diangkat jadi calon.

Mengikut sumber "Setelah kena Warning", Said Ali mengalah untuk turun membantu kerana dia adalah Pemantau UMNO Bahagian Pokok Sena. Walau bagaimanapun dia masih meminta penyokongnya membuat undi protes pada 5 Mei nanti untuk mengajar 'tangan ghaib' dalam UMNO Kedah.





Mengikut sumber yang kami dapat, undi protes di Kedah termasuk Parlimen Pokok Sena pasti membuatkan Kedah lebih selesa kepada Pakatan Rakyat kali ini.

Bukan sahaja di Parlimen Pokok Sena, malah Dun Derga, Dun Bukit Lada dan Dun Bukit Pinang pasti akan dapat kepada Pakatan Rakyat. Said Ali dan beberapa orang lama telah membuat penjajian 'hidup mati' untuk memastikan calon daripada 'tangan ghaib' akan lebur pada PRU kali ini.

MAMPOS UMNO KEDAH!!! KAH KAH KAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan