ads

Khamis, 14 Mac 2013

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Pokok Sena</b>: Sambutan <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 07:07 AM PST

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Kedah La: Ceramah Bongkar 403 Juta.. malam ni <b>di Kulim</b> bandar <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 11:26 PM PST

Beranikah Zulkifli Noordin menentang Saifuddin Nasution <b>di Kulim</b>

Posted: 27 Feb 2013 04:10 AM PST

Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail
MACHANG: Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sah akan bertanding di kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu, sekali gus menamatkan spekulasi beliau tidak akan mempertahankan kerusi Machang.
Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengadakan ceramah di Padang Majlis Daerah Machang semalam.
Anwar berkata, pertukaran itu dibuat bagi memenuhi permintaan orang ramai sekali gus mengembalikan kepercayaan rakyat khususnya PKR di Kedah.
"Bagi tujuan itu, PKR akan memilih calon terbaik bagi menggantikan kekosongan itu (Machang) malah perbincangan mengenainya berada di peringkat akhir," katanya.
Dalam Pilihan Raya Umum ke-12, kerusi Bandar-Kulim Baharu dimenangi calon PKR, Zulkifli Noordin dengan majoriti 5,583 undi.
Zulkifli bagaimanapun meninggalkan PKR tiga tahun lalu dan menjadi wakil rakyat Bebas.

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 09:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembah Bujang - Jejak Sejarah <b>di</b> Kedah

Posted: 18 Feb 2013 08:41 PM PST

Kata orang, gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati. Lama tak dengar pantun dua kerat ni. Kali terakhir dengar tak silap saya masa sekolah rendah dulu.

Ok, sambung daripada entri sebelum ni. Lepas makan nasi ayam + cendol + ABC kat kedai Tat Nasi Ayam, Sungai Petani, kami terus ke Lembah Bujang untuk tengok dengan mata sendiri tempat bersejarah ni. Secara jujurnya masa belajar subjek Sejarah Tingkatan 5 dulu langsung tak minat dengan sejarah ni. Selalu tidur dalam kelas hehe. Tidur tidur pun SPM dapat B jugak

Tak rancang pun sebenarnya nak ke Lembah Bujang. Hasil bertanya di Facebook ramai kawan yang cadangkan ke Lembah Bujang selain daripada ke Pantai Merdeka di Tanjung Dawai. Kebetulan sebelum nak sampai Tanjung Dawai kena lalu Lembah Bujang dulu. Alang-alang dah sampai kat tempat bersejarah ni rugi besar kalau tak singgah.

Lembah Bujang Kedah

Lembah Bujang

Lembah Bujang

Lembah Bujang

Gambar kat atas ni katanya Tapak Kesan Sejarah Bukit Batu Pahat. Macam kawasan air terjun tapi tak ada air kat atas ni masa pergi hari tu. Kering agaknya.

Perahu Sagor Lembah Bujang

Serpihan-serpihan perahu yang dipamerkan dalam gambar di atas adalah sisa-sisa Perahu Sagor yang ditemui dalam kerja-kerja penggalian arkeologi di beberapa penempatan di sepanjang Sungai Muda yang menjadi laluan utama membawa barang dagangan sejak kurun ke-3 Masihi.

Penemuan ini menunjukkan Perahu Sagor merupakan pengangkutan utama yang digunakan oleh masyarakat tempatan bagi membawa bahan komoditi untuk dipasarkan di pelabuhan Lembah Bujang yang bertempat di Kuala Sungai Merbok. Ianya merupakan sebuah perahu tradisi masyarakat Melayu Kedah yang diperbuat daripada sebatang kayu balak yang ditebuk.

Pengisar Lembah Bujang

Artifak ini digunakan untuk mengisar beras untuk dijadikan tepung yang diperbuat daripada batu granit. Pengisar ini telah digunakan oleh penduduk setempat di Lembah Bujang pada sekitar kurun ke-19 Masihi.

Pengisar Lembah Bujang

Tangga Lembah Bujang

Menuju ke Candi Pendiat. Kena naik tangga yang lebarnya lebih daripada 10 inci.

Candi Pendiat Lembah Bujang

Inilah Candi Pendiat. Asal tapak ini telah ditemui di Kampung Pendiat, Merbok iaitu di sebelah timur Sungai Bujang. Tinggalan struktur candi yang telah dibina dibina sekitar kurun ke 11 Masihi ini telah ditemui oleh Quaritch Wales pada tahun 1940.

Candi ini berunsur Hindu dengan Vimana dan Mandapa sebagai struktur utamanya. Walau bagaimanapun Vimana dan Mandapa candi ini terpisah antara satu sama lain.

Tangga Lembah Bujang

Naik tangga lagi menuju ke Candi Bukit Batu Pahat. Fuh, letih naik tangga ni. Berpeluh jugak. Tapi tak seletih naik tangga Batu Caves masa outing photoshoot dengan fotografer Noorizam Sabran dulu.

Tangga Lembah Bujang

Candi Bukit Batu Pahat

Inilah dia Candi Bukit Batu Pahat. Lebih besar dan luas daripada candi yang lain.

Candi Bukit Batu Pahat merupakan induk kepada candi-candi lain di Lembah Bujang. Candi ini merupakan salah satu tapak yang telah ditemui oleh Quaritch Wales semasa beliau melakukan survey arkeologi di Lembah Bujang pada tahun 1936-1937.

Candi Bukit Batu Pahat

Kalau perasan kebanyakan candi ada lubang ni. Lubang ini sebenarnya lubang untuk memacak tiang candi. Tapi semua tiang candi kat Muzium Arkeologi Lembah Bujang ni dah dicabut. Mungkin sebab tak tahan dah kot nak tahan bumbung canding.

Candi Bukit Batu Pahat

Penyelidikan arkeologi tapak ini telah disambung oleh Alastair Lamb pada tahun 1959 hingga tahun 1960. Runtuhan candi ini telah dibina semula di tempat asalnya pada tahun 1960.

Candi Bukit Batu Pahat Lembah Bujang

Ada beberapa keping duit syiling kat adlam lubang ni. Tak dapat dipastikan apa fungsi lubang ni. Duit syiling tu pulak mungkin ada pengunjung yang datang untuk 'buang hajat'.

Candi Pengkalan Bujang

Candi Pengkalan Bujang

Asalnya tapak ini di Kampung Pengkalan Bujang, Merbok yang terletak di tebing sebelah timur Sungai Bujang. Candi ini ditemui berkembar dengan tapak 22 Candi Pengkalan Bujang oleh Quaritch Wales pada tahun 1936.

Candi Bendang Dalam

Candi Bendang Dalam

Asal tapak ini ditemui di Kampung Bendang Dalam, Merbok iaitu sebelah barat Sungai Bujang. Candi ini telah ditemui pada tahun 1960-an. Candi tapak 50 adalah berunsur Hindu dengan struktur utamanya adalah Vimana – Mandapa. Bahan asas binaan candi ini adalah batu lada (batuan laterite) dan kedua-dua bahagian ini dibina di atas permukaan tanah tanpa sebarang asas.

Candi Bendang Dalam Lembah Bujang

Saya tak pasti ada lagi atau tak candi yang saya tak sempat nak shoot hari tu. Rasanya dah cover semua dah. Kalau ada yang tertinggal tu saya minta maaf banyak-banyak.

Berkenaan dengan sejarah candi ni tak dapat saya nak jelaskan. Maklumlah, datang sini tanpa persediaan cukup. Sepatutnya sebelum datang saya selak semula buku Sejarah Tingkatan 5, barulah syok nak melawat tempat sejarah. Datang tempat sejarah tanpa ilmu dan pengetahuan seolah-olah masuk kedai makan tapi tak nak order makanan sebab tak lapar hehe.

Oh ye, nak masuk Muzium Arkeologi Lembah Bujang ni tak dikenakan sebarang bayaran. Saya masuk hari tu gamble je. Pusing seluruh kawasan sorang-sorang tanpa guide.

Lokasi Muzium Arkeologi Lembah Bujang ni tak susah nak cari. Terletak di Kampung Merbok menghala ke Tanjung Dawai. Tak berapa jauh dari UiTM Merbok. Dari Sungai Petani lagi dah ada signboard menghala ke Muzium Arkeologi Lembah Bujang ni.

Lepas penat berpeluh pusing muzium arkeologi ni kami terus ke Pantai Merdeka pula. Nama pantai ni pernah tersemat dalam sebuah lagu sekitar lewat tahun 1990-an dulu. InsyaAllah saya akan sambung dalam entri akan datang.

Sumber: Muzium Arkeologi Lembah Bujang.

housemates diperlukan <b>di</b> Uitm <b>Merbok</b>, Taman Lembah <b>Merbok</b> <b>...</b>

Posted: 24 Feb 2013 09:36 PM PST

© 2013 Portal Rumah Sewa . Com – Portal sewa rumah terbaik di Malaysia | rumah untuk disewa | sewa rumah | cari rumah sewa | mencari rumah sewa | iklan rumah sewa percuma. All Rights Reserved.

UMNO Online - Pengundi <b>Merbok</b> Sedia Terjemahkan Sokongan <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2013 03:06 AM PST

Kategori Dari Bahagian

Pengundi Merbok Sedia Terjemahkan Sokongan Bentuk Kerajaan Kuat PRU-13

Oleh : Azman Abas

MERBOK 19 Feb – Ketua UMNO Merbok Datuk Haji Tajul Urus Hj. Mat Zain  yakin pengundi kawasan itu akan bersama Barisan Nasional (BN) untuk sama-sama membantu membentuk sebuah kerajaan yang kuat di peringkat pusat selain membantu kemenangan BN menerajui semula negeri Kedah.

Menurut beliau mereka bersedia sepenuhnya untuk bersama BN memandangkan mereka telah melihat dan merasai bagaimana sebuah negeri yang ditadbir oleh Pas selain melihat dengan mendalam komitmen kepimpinan BN khususnya pembaharuan yang dibawa oleh Datuk Seri Najib untuk rakyat.

"Selain daripada itu kita lihat bagaimana komitmen serta kesungguhan pimpinan BN peringkat bahagian hinggalah ke peringkat akar umbi….. peranan Datuk Seri Najib menerusi pelbagai transformasi untuk bantu golongan peringkat bawahan dan semua peringkat.

"Apa yang Datuk Seri Najib utarakan dan laksanakan hari ini cukup berbeza jika kita bandingkan dengan pembangkang. Bantuan kepada kumpulan nelayan dan sebagainya..itu adalah antara komitmen kita membantu rakyat.

"Kerajaan negeri pula terbukti lemah. Jangan kita beranggapan sesiapa sahaja jadi kerajaan dia boleh buat macam mana kita boleh buat. Sebab itu kita yakin nelayan di kawasan Merbok 90 peratus akan sokong BN. Begitu juga dengan penduduk serta pengundi lain yang rata-rata sedia untuk menterjemahkan sokongannya pada hari pengundian nanti," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau seterusnya mengingatkan rakyat khususnya para pengundi agar tidak salah langkah umpama  pepatah yang menyebut yang "dikejar tak dapat yang dikendong pula  keciciran".

"Merbok adalah Sg Petani moden….Insyaallah kita akan terus perhebatkan dengan pelbagai pembangunan untuk kepentingan penduduk setempat," katanya. -MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 19 February 2013 7:06 PM

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Gambar Kes Pergaduhan <b>di Sungai Petani</b> ? | Berita Semasa

Posted: 18 Dec 2012 08:04 PM PST

Kes Gaduh Sungai petani

Pergaduhan di Sungai Petani : Ada yang mengatakan yang kami tidak prihatin dengan isu yang berlaku di Sungai Petani, Kedah yang dikatakan berlakunya baru-baru ini rusuhan kaum antara Melayu VS India yang berlanjutan berhari-hari di sana. Kata "mereka". Melayu jenis apa kamu ini Berita Semasa? Adakah kamu tidak sayang bangsa kamu sendiri?

Ha….benarkah? Kalau begitu kami daripada pasukan Berita Semasa akan menghantar satu bas untuk mempertahankan agama & Islam di Kedah, Malaysia sekarang ini juga. Allahuakhbar!!

Macam-macam versi cerita yang keluar mengenai insiden pergaduhan yang berlaku di Kampung Nahu, Sungai Petani Kedah baru-baru ini….Ini beberapa kemaskini yang dilakukan oleh segelintir individu yang sempat kami rakamkan untuk dikongsikan bersama anda di sini….

  1. Ada yang mengatakan kononnya Kuala Muda dikenakan perintah berkurung akibat rusuhan kaum sepertimana yang disebar menerusi laman sosial dan khidmat pesanan ringkas (SMS).
  2. Khabar angin kononnya ada pergaduhan di Taman Bandar Baru, Sungai Lalang, kes bakar masjid, rusuhan kaum, darurat
  3. Dan macam-macam lagilah……

pergaduhan di sungai petani

"Ada yang mudah terpengaruh dan ada juga yang melakukan analisa berita terlebih dahulu sebelum membuat pertimbangan untuk terus mempercayainya"

Paya Nahu Sungai Petani Kedah

Erm…..Beginilah. Mengapa…..

Mengapa hati kita mudah tercuit & melatah dengan isu yang kadangkala diri sendiri tidak tahu pun hujung pangkalnya tetapi "semangatnya" melebihi daripada kalangan yang terlibat dalam kejadian tersebut?

Sepatutnya, biarlah polis atau pihak berkuasa kendalikan kes pergaduhan di Sungai Petani seperti ini. Yang sampai nak panggil gangster lain mengapa? Sejak bila pula golongan gangster ini jadi pelindung rakyat? Ada termaktub dalam perundangan? Bukankah sudah terang lagi bersuluh pergaduhan di Sungai Petani bermula melibatkan gangster & samseng. Selesaikan masalah ini dengan menghapuskan semua gangster dan kongsi gelap di Malaysia. Boleh?

Kami melihatkan ada segelintir pihak menangguk dalam air keruh apabila melibatkan insiden pergaduhan samseng sehingga seperti mahu melihatkan rusuhan di Sungai Petani benar-benar terjadi. Jadi besarlah harapan kami agar, rakyat marhean tidak perlulah terlalu mengikut emosi mempercayai rusuhan di Sungai Petani, Kedah benar-benarterjadi dan biarkan polis menyelesaikan masalah ini dengan sebaiknya….

"Tidak perlulah melibatkan kaum dan agama dalam isu-isu seperti ini semata-mata mahu menghalalkan tindakan daripada segelintir pihak seperti _____ & _______"

Ayahanda Cik Joe Sungai Petani

Hakikatnya, insiden pergaduhan di Sungai Petani awal pagi 16 Disember 2012 di Flat Paya Nahu, Sungai Petani itu yang lalu tiada kaitan dengan (dakwaan) kebencian kaum Melayu ke atas kaum India dan begitu juga sebaliknya ataupun melibatkan Islam. Siapa kata? PDRM kata!

pergaduhan di sungai petani

Bagaimana Isu Kes Pergaduhan di Sungai Petani, Boleh Timbul? (Terkini)

  • Sebenarnya, kes pergaduhan di Sungai Petani berpunca daripada kes lumba motor, masing-masing mahu tunjuk hebat antara satu sama lain. Apabila tidak puas hati panggil kawan-kawan dan tercetuskan kejadian itu
  • Pihak polis sudah berjumpa dengan ketua kaum Melayu dan India dan merayu mereka memberi penerangan jelas kepada masyarakat supaya jangan bertindak balas, jangan menyebar berita palsu dan jangan menghasut melakukan pergaduhan lebih besar
  • 13 suspek telah ditahan reman dan 5 yang tercedera telah menerima rawatan di hospital di mana 4 daripadanya sudah dibenarkan pulang
  • Polis akan terus memantau dan menghantar lebih ramai anggota selain mengadakan sekatan jalan raya bertujuan meredakan keadaan bukannya disebabkan ada rusuhan

Rusuhan Kaum Sungai Petani

P/S : Kadang kala sesuatu masalah dan isu boleh diselesaikan dengan baik, tetapi disebabkan segelintir pihak inilah yang kerapkali bertindak mengikut emosi boleh menyebabkan keadaan boleh bertambah menjadi lebih teruk sebenarnya…

PP/S : Harapan kami, hentikanlah menyebarkan berita palsu ini (kes pergaduhan di Sungai Petani contohnya) tidak kira melalui Facebook, Twitter atau SMS yang mendorong kepada perkara tidak sihat. Lebih banyak keburukan kepada masyarakat kita sebenarnya…


02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Fuh!! MIsteri : MISTERI WANITA BERKEBAYA MERAH <b>DI</b> <b>...</b> - Fuh.My

Posted: 15 Dec 2012 03:12 AM PST

"Sepanjang perjalanan selepas itu, kereta saya terasa berat semacam sehingga kos minyak dari Kuala Lumpur balik Perlis mencecah RM100 sedangkan biasanya dalam lingkungan RM60 sahaja" katanya. Sewaktu dia menurunkan abangnya di Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar sebaik habis cuti pada Isnin lalu, Mohd.Fitri mendakwa ternampak kelibat satu lembaga keluar dari keretanya. 

Namun, peristiwa paling mengejutkan mereka ialah kemunculan imej 'lembaga' yang kelihatan seperti wanita berbaju kebaya merah yang dirakam dalam sekeping gambar di sebuah stesen minyak di Hentian Rehat & Rawat (R & R) Gurun arah selatan sewaktu mereka memulakan percutian pada Jumaat lalu. En.Mohd.Fitri mengakui semasa mengambil gambar isterinya, Pn.Shatini Shahidan, 28 tahun, yang berdiri di sebelah kereta mereka pada pukul 5.30 pagi itu, tiada sesiapa dilihat berjalan di belakang Pn.Shatini. Lembaga itu muncul dengan wajahnya kabur dan berambut panjang. 

En.Mohd.Fitri tidak menyedari ada imej 'lembaga' berbaju merah di belakang isterinya 

di stesen minyak R & R Gurun sehinggalah gambar ini dimuat turun semula semalam 

"Saya membaca ayat Kursi bagi memastikan kami tidak terus diganggu," ujarnya. Peristiwa itu kemudian dilupakan sehinggalah dia melihat semula gambar yang dirakam di stesen minyak itu menggunakan kamera digital Nikon milik majikan isterinya. "Berdasarkan gambar itu dan pengalaman saya melihat kelibatnya, ia amat mengerikan iaitu seakan-akan muka beruk dengan pipi lebar dan mulut muncung panjang serta berambut panjang," ujarnya. Sementara itu, Pn.Shatini yang merupakan seorang kakitangan Universiti Malaysia Perlis (UNIMAP) memberitahu, ketika gambar itu diambil, beliau tidak berasa sesuatu yang aneh pun. 

Gambar ini dirakamkan di stesen minyak yang sama di Lebuh Raya Utara-Selatan 

dekat Gurun tidak lama selepas imej 'wanita berbaju merah' itu kelihatan 

Kejadian yang mereka alami itu berlaku hanya kira-kira 20 minit perjalanan dari lokasi dua kemalangan jalan raya yang berlaku pada tahun ini di Sungai Petani. Kemalangan itu membabitkan seorang pemandu kereta Perodua Kancil yang cedera parah pada 5 Februari 2009. Ia diikuti dengan insiden seorang pemandu lori serta kelindannya cedera apabila kenderaan mereka terbabas di Kilometer 105, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Petani pada 19 April 2009. Dalam kejadian tersebut, kedua-dua mangsa mendakwa yang mereka ternampak dan cuba mengelak kelibat 'wanita berkebaya merah' yang dilihat melintasi lebuh raya itu. 

HANTU WANITA KEBAYA MERAH NYARIS BAWA MAUT 

5 Februari 2009, Sungai Petani - Gara-gara terkejut ternampak kelibat 'wanita berkebaya merah' melintas jalan, seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas dan terbalik di susur keluar Plaza Tol Sungai Petani Utara dekat Sungai Lalang di sini kelmarin. Walaupun bernasib baik tidak kehilangan nyawa selepas kereta Perodua Kancil miliknya remuk teruk, pemandu kereta yang hanya mahu dikenali sebagai Mr.Chan, 51 tahun, kebingungan memikirkan tragedi itu. Semasa kejadian pukul 6.45 petang, Mr.Chan dalam perjalanan pulang ke Taman Bandar Puteri Jaya di sini selepas melawat keluarganya di pekan Ko'bah, Pendang. "Semasa tiba di selekoh berhampiran susur keluar plaza tol itu, hujan renyai-renyai dan saya pun menaikkan cermin tingkap. Pada masa sama, seorang wanita muncul dari celah pokok bunga yang ditanam di kiri jalan terus melintasi kereta saya dalam keadaan melenggang-lenggok sehingga menampak betis sambil tersenyum memandang saya " 

Mr.Chan duduk termenung memikirkan 'wanita kebaya merah' yang menyebabkan 

keretanya terbabas di susur keluar Plaza Tol Sungai Petani Utara 

PEMANDU LORI PARAH ELAK WANITA BERKEBAYA MERAH 

19 April 2009, Sungai Petani - Siapa wanita berkebaya merah yang melintas jalan hingga menyebabkan seorang pemandu lori parah manakala kelindannya cedera ringan apabila lori yang dipandu terbabas sebelum menjunam jatuh dekat kawasan Taman Perumahan Taman Keladi semalam. 

Ketika kejadian pukul 8.15 pagi itu, pemandu lori terbabit, En.Mohd.Sobri Shaari, 42 tahun dan kelindannya yang dikenali sebagai En.Atan, 37 tahun, sedang dalam perjalanan dari Bukit Kayu Hitam, Kedah menuju ke Bagan Ajam, Butterworth. Menurut En.Atan, ketika kejadian dia sedang berbual dengan En.Mohd.Sobri berkaitan dengan lembaga misteri seakan seorang wanita yang pernah ditemuinya di Bagan Ajam. 

"Ketika rancak bercerita, En.Mohd.Sobri tiba-tiba menekan brek lori sambil mengatakan ada seorang wanita berkebaya merah melintas di tengah jalan di Kilometer 105.8, Lebuh Raya Utara-Selatan. Oleh kerana ketika itu lori dipandu agak laju, En.Mohd.Sobri hilang kawalan menyebabkan lori yang dipandunya terbabas sebelum menjunam jatuh dari ketinggian 10 meter ke atas sebatang jalan di kawasan Taman Perumahan Taman Keladi," dakwanya semasa ditemui di tempat kejadian semalam. 

Orang ramai melihat lori yang terjunam jatuh dari Lebuh Raya Utara-Selatan 

di kawasan Taman Perumahan Taman Keladi, Sungai Petani 

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Berita terhangat <b>di Kodiang</b>."bahana memadu <b>...</b> - PiDa SanGlang

Posted: 11 May 2011 11:05 PM PDT

Yang bini org tu pun awat la dok mengatai melayan kan dah mengamuk hat laki tu la mak dok kata dulu2 jaga diri jaga tingkah laku jangan sampai termasuk dlm neraka pasai ramai sgt pompuan disana

KODIANG: Bahana memadu kasih dengan isteri orang, seorang lelaki hampir putus tangan akibat ditetak suami kekasihnya yang berang selepas mengetahui hubungan sulit mereka di Kampung Palas di sini, pagi kelmarin.

Kejadian itu berlaku jam 7.30 pagi ketika mangsa berusia 40-an dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Palas ke tempat kerjanya di Pekan Kodiang di sini, apabila keretanya ditahan seorang jiran lelaki.

Suspek yang berada di kawasan berhampiran, kemudian dikatakan menarik mangsa keluar dari kereta dan mengheretnya ke kereta suspek yang terletak tidak jauh dari tempat itu.

Suspek kemudian mengambil sebilah parang yang diletak di atas but keretanya dan melibas ke arah mangsa.

Mangsa cuba mempertahankan diri dengan menepis tetakan itu, tetapi ia terkena ke sikunya sehingga menyebabkan tangan kiri mangsa hampir terputus.

Mangsa kemudian dikatakan cuba lari untuk mendapatkan pertolongan penduduk kampung, namun ditetak sekali lagi di bahu dan perut.
Bagaimanapun, tindakan segera penduduk kampung yang kebetulan melalui kawasan itu berjaya menahan suspek daripada terus menyerang mangsa. Suspek kemudian menyerah diri di Balai Polis Kodiang.

Anak lelaki sulung mangsa berusia 20-an yang tiba di lokasi kejadian membawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ).

Mangsa yang mempunyai empat anak kemudian dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar berikutan kecederaan serius.

Sementara itu, isteri mangsa yang enggan dikenali berkata, pergaduhan itu dipercayai berpunca daripada dendam lama dan mengakui suaminya pernah bercinta dengan isteri suspek.

"Mungkin tindakan suami saya pernah beberapa kali menghantar SMS kepada isteri suspek, menyebabkannya naik berang.

"Saya sudah membuat laporan di Balai Polis Kodiang dan menyerahkan kepada polis untuk ambil tindakan terhadap penyerang suami saya," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Katanya, polis sudah menahan lelaki berusia 47 tahun untuk membantu siasatan. Sumber BH

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Resepsi Farid & Diana <b>Di Jitra</b> - 2DAYBLOGGER.COM

Posted: 27 Feb 2013 12:00 AM PST

Selepas melangsungkan persandingan di sebelah pihak perempuan 12 hari lalu, semalam tanggal 12.12.12 menjadi satu lagi tarikh sejarah buat pasangan suami isteri, Farid Kamil dan Diana Danielle apabila melangsungkan persandingan di sebelah pihak lelaki pula. Dikhabarkan ramai peminat yang hadir meraikan pasangan mempelai.

Untuk resepsi kali ini Farid dan Diana memilih konsep ala 'Pemahsyuran Putera Mahkota Kedah'. Bagaimanapun kemeriahan majlis yang diadakan Darulaman Park Lake Park di Jitra, Kedah itu telah bertukar kelam-kabut apabila pengantin perempuan mengalami kekejangan pada kaki kanannya selepas beramah-mesra dengan tetamu dan peminat.

Diana Danielle yang sedang berbadan dua mengalami kekejangan pada kaki kanannya selama hampir 15 minit menyebabkan pasangan itu bergegas keluar meninggalkan majlis jam 3 petang.

..
..
..

Adik Farid, Fadzil Zahari, 29, berkata perkara itu amat dikesali dan tidak dapat dielakkan kerana Diana Danielle keletihan selepas berarak menemui peminat.

"Kami meminta maaf kerana terpaksa membatalkan sidang media seperti dijanjikan kerana kesuntukan masa dan Diana tidak sihat akibat mengalami kekejangan kaki," katanya kepada harian metro.

..
..
..
..
..
..

- kredit foto MIG online

Penafian: Berita yang dipaparkan disini diperolehi daripada sumber-sumber seperti 2dayBlogger,Hmetro,BHarian,Sinarharian,Mstar,Blog-Blog Berita Dan Facebook.

Top 10 Search Terms:

•pengantin•pengantin 2013•majlis perkahwinan farid kamil di jitra•persandingan farid n diana d jitra kedah•video farid dan diana di kedah•gadis jitra kedah•majalah pengantin•gambar perkahwinan farid kamil di kedah•erna shuraya•video perkahwinan farid kamil dan diana di jitra kedah

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Demo LoNie: POLITIK SAMSENG UMNO - Bas Merdeka Rakyat <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 04:29 PM PST

Dalam kejadian sekitar jam 10 malam itu, empat cermin bas yang dinaiki Datuk Seri Anwar Ibrahim, pecah dibaling batu, malah Ketua Umum KEADILAN itu juga terkena serpihan kaca.


"Alhamdulillah – selamat. Hanya serpihan kaca. Serangan samseng Umno di depan polis," tulisnya pada twitter tidak lama kemudian.
Bagaimanapun, seorang pengawal keselamatan Anwar cedera di mata selepas terkena serpihan cermin manakala seorang lelaki lain, kepalanya berlumuran darah akibat dibaling batu.


Wartawan Keadilan Daily, Mohd Arif Juhani yang membuat liputan siri jelajah itu turut terkena serpihan kaca di muka.
"Cermin bas pecah dibalun macai Umno BN. Kaca bersembur kat muka saya, ada yang masuk mulut," katanya.
Selain membaling batu, samseng Umno BN yang kebanyakannya memakai kemeja-T biru berlogo BN, turut menunjukkan isyarat lucah dan menghambur kata-kata kesat.


Mereka dipercayai terpengaruh dengan ucapan berbaur hasutan pemimpin Umno di ceramah berdekatan.
Sekalipun pasukan polis termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) berkawal di tapak ceramah, kumpulan samseng Umno tetap bertindak ganas, malah merempuh benteng.


Anwar ketika berucap kemudian mengecam perbuatan kumpulan samseng berkenaan dan menyifatkan Umno BN gagal mencerminkan budaya politik sihat di negara ini.
Saksikan rakaman keganasan samseng Umno BN :  
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=46701
Perbuatan liar samseng gambaran akhlak pemimpin Umno – Anwar
BUKIT KATIL 8 MAC: Tindakan liar samseng Umno BN yang membaling batu dan mencederakan beberapa penyokong Pakatan Rakyat, menggambarkan buruknya akhlak pemimpin parti pemerintah itu.
Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata perbuatan samseng itu didorong hasutan penceramah Umno yang membangkitkan naluri bertindak di luar kawalan.
"Umno BN pilih orang tidak berakhlak sebagai jurucakap. Pakai tudung tetapi mulutnya penuh hasutan dan caci maki. Inikah akhlak seorang muslimah?
"Lihatlah, samseng Umno BN tergamak melakukan isyarat lucah. Ini hasil ajaran Umno BN kepada pengikutnya," kata Ketua Umum KEADILAN itu.
Berdekatan program Merdeka Rakyat yang dihadiri ribuan rakyat, Umno BN turut mengadakan acara dan antara yang berucap ialah Umi Hafilda Ali.
"Cermin bas tebal tapi pecah juga. Itulah bukti betapa busuknya hati perut samseng Umno BN kepada Pakatan.
"Saya seru ibu bapa yang ada malam ini. Pulang nanti, mari berdoa supaya anak-anak kita dijauhkan dari miliki akhlak seperti Umno BN," katanya.
Anwar kesal kerana Umno BN tidak berani berdepan dengan Pakatan secara matang, sebaliknya menggunakan samseng untuk menunjukkan kuasa.
"Kalau tidak puas hati, kemuka hujah dan bukti. Bukannya maki hamun. Ini bukan cara politik matang.
"Tengoklah pemimpin Umno BN. Berapa kali saya ajak Datuk Seri Najib Razak berdebat, sampai sekarang tidak sahut," katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=46726
"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


UMNO Online - Rela <b>Sik</b> Ikrar Sokongan Kepada Perdana Menteri

Posted: 09 Mar 2013 07:22 PM PST

Kategori Berita Pilihan

Rela Sik Ikrar Sokongan Kepada Perdana Menteri

SIK, 10 Mac – Lebih 200 anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) di daerah Sik menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menentukan apa juga bentuk tindakan terhadap pengganas yang menceroboh kedaulatan negara.

Sokongan itu disuarakan melalui ikrar 'Menyokong Perdana Menteri dalam Sebarang Tindakan Terhadap Pengganas di Lahad Datu' yang dilakukan selepas majlis Pemakaian Pangkat L/Koperal dan Sarjan kepada 71 anggota Rela di daerah Sik yang diadakan di Kampung Begia di sini semalam.

Majlis perasmian dan pemakaian pangkat dilakukan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Sik Mahathir Abd Hamid.

Mahathir ketika berucap pada majlis itu berkata, pengorbanan anggota Rela sejak ia ditubuhkan amat besar kepada masyarakat dan negara.

"Mereka selama ini membuktikan kesetiaan mereka dalam mengawal dan memastikan keselamatan negara terkawal bersama pasukan keselamatan terutama di kawasan pendalaman," katanya.

Pada majlis itu, sebanyak 30 anggota Rela daripada kalangan masyarakat Siam turut menerima kenaikan pangkat.

Sementara itu, Ai Chun a/l Din Chin, 40, berkata dia gembira kerana menerima kenaikan pangkat serta mengajak masyarakat Siam yang belum menyertai Rela supaya menyertainya.

"Saya berterima kasih pada Rela kerana memberikan kepercayaan pada saya memakai pangkat sekali gus membuktikan dalam Rela tidak ada perbezaan kaum," katanya.- MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 10 March 2013 11:22 AM

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved