ads

Sabtu, 16 Mac 2013

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


UMNO Online - Orang Muda <b>Di Pokok Sena</b> Beri Sambutan Luar <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2013 11:43 PM PST

Kategori Dari Bahagian

Orang Muda Di Pokok Sena Beri Sambutan Luar Dugaan Mohon BL1M

POKOK SENA, 7 Feb – Pelancaran program Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) peringkat Parlimen Pokok Sena hari ini mendapat sambutan di luar dugaan apabila lebih 1,000 belia hadir untuk menyertai program itu.

Mereka tiba di Dataran Bunga Sena di sini sejak awal pagi untuk mendaftar di 10 kaunter yang disediakan Pemuda UMNO Pokok Sena bagi mendapat lesen motosikal Kelas B2 pada harga rendah RM199.

Ketua Pemuda UMNO Pokok Sena Harris Che Mat berkata berdasarkan sambutan hari ini pihaknya menjangka program itu akan disertai lebih 3,000 orang dari daerah berkenaan.

"Bagi memberi peluang lebih ramai mendapat kemudahan ini, saya akan membuka kaunter pendaftaran dari 9 pagi hingga 5 petang di rumah saya di Nombor 47, Taman Bunga Sena di sini, bermula esok sehingga 14 Feb ini," katanya.

Harris yang juga Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bukit Lada turut meminta pemohon membeli Wang Pos bernilai RM199 atas nama MyEasy Service Sdn Bhd bagi memudahkan pemprosesan permohonan mereka.

Katanya pemohon akan dihubungi syarikat itu dalam tempoh dua minggu bagi menduduki ujian statik dan komputer.

Perdana Menteri  Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak melancarkan BL1M pada Himpunan Orang Muda Kedah di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti di Alor Setar pada 31 Jan lepas.

Di bawah program itu pemohon hanya perlu membayar RM199 bagi mendapatkan lesen B2, iaitu pengurangan separuh harga yang biasa dikenakan oleh pengusaha sekolah memandu.

Berita Bertarikh Pada 7 February 2013 3:43 PM

Rakaman video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Pokok Sena</b>: Sambutan <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 07:07 AM PST

DSAI <b>DI POKOK SENA</b>, KEDAH : TUN MAHATHIR TELAH NYANYUK

Posted: 11 Feb 2013 03:16 AM PST

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Perkampungan Sukan <b>di Changlun</b> | Telusuri Suri

Posted: 05 Dec 2012 06:02 PM PST

Salam Telusuri,

Mood temasya sukan yg berakhir hmpir 2 minggu lepas.. 

Kolej Matrikulasi Kedah di Changlun

Perjalanan almost 15 jam jugak lah.. 

hadoi penat badan akk.. 

hihik, da sindrom tut mungkin..

Perasaan berbaur antara penat ke hulu hilir,

boring dgn dikit kerenah,

kekadang di saat beginilah kita mampu kenal 

mana kawan mana tak berapa kawan.. 

dan macam2 lagi rasa la..

Besh.. antaranya
maybe saat shopping kt Padang Besar 

dlm perjalanan pulang kami..
hehe, beli baju couple utk kami jewk pun.. and kelambu moden tuh..
ala yang ala2 khemah tuh.. rm 25 King size.. superb la kan hrga..
Sementelah itu juga mood nak taip entry baru.. flyyy.. uols..
Ok,
Kini kembali..
ada 2-3 projek krusye yang da beres..
Dengarnya ada satu baby hat da terjual kat Pasar Panas tuh..
Hmm, memang ala2 suam kan..
hihik..
Biasalah area kampung kan..

PERHILITAN rampas 46 tenggiling <b>di Changlun</b> – Perak Today

Posted: 28 May 2012 06:25 AM PDT

ALOR SETAR: Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) Kedah dan Pulau Pinang merampas 46 tenggiling bernilai RM42,500 di Changlun, yang dipercayai cuba diseludup ke negara jiran, pagi tadi.

Pengarah PERHILITAN Kedah, Rahim Ahmad, berkata rampasan itu hasil pemerhatian empat anggota penguatkuasa jabatan itu selama sebulan terhadap aktiviti penyeludupan haiwan eksotik ke negara jiran.

"Awal pagi ini, mereka menahan kereta Toyota Camry yang berhenti di lampu isyarat Pekan Changlun, tetapi pemandunya sempat melarikan diri," katanya kepada pemberita di Pusat Penetasan Tuntung, Bukit Pinang, hari ini.

Beliau berkata, tenggiling itu ditemui dalam bonet kereta dan empat daripadanya belum matang.

Katanya, haiwan itu diseludup serta dijual di restoran untuk dijadikan makanan atau ubat, dan kes disiasat mengikut Seksyen 68(2)(a) Akta Pemuliharaan Hidupan Liar 2010 yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Abdul Rahim berkata, semua tenggling itu akan dilepaskan semula di hutan simpan Pedu, Padang Terap dan Hulu Muda.

- BERNAMA

JALAN, ORDER DAN MAKAN : GANI CHAR KUEW TEOW, <b>JITRA</b> <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2012 05:37 AM PDT

Assalamualaikum ...
Woooot wooot ... apa nie dok cerita pasai makan lagi! Tak diet ke? Diet tetap diet ye ... semua siri J.O.M nie sebelum aku serius berdiet. Godek-godek folder lama dalam external hd, jumpa la gambar-gambar yang pernah aku janji nak cerita sebelum nie, bab janji seakan tinggal janji!
This time baru kesempatan nak tunaikan janji aku. Sorry guys and gurls...hehehehe. Kira masih berpegang janjilah, maka bila jumpa je gambar-gambar berkenaan aku terus update untuk tatapan korang. Suke tak? Kalau tak suke takpa, mak tak kisah naaaak oi!
Okeh, sebelum aku merapu meraban bagai mak nenek, jom kita pi pekena Gani Char Kuew Teow. Terbaik kot aku rasa. Kalau nak pekena char kuew teow nie, kenalah hangpa jalan-jalan ke Kedah ye! hu hu ... Lokasinya di Pekan Tanah Merah, Jitra Kedah! Jitra skang dah hebak la juga.
Kalau korang nak tahu, walau aku nie orang Kedah ... area jenjalan aku belah Aloq Staq pastu terus pi Changlun ja. Jitra memang bukan taste aku sebab kesunyian pekan dia. Changlun pun sunyi gak, tapi aku dulu dah study sana so aku lebih senang pergi sana je berbanding Jitra nie. Kalau aku pi Jitra pun, semata-mata nak pi jogging kat area tasik Kelab Golf Darul Aman ja. Nak makan-makan sana?? Memang taklah! Aku tatau pun ada port makan menarik ... keh keh keh. La nie Jitra dah naik dah. Bak orang kata hebak dah, kembanglah montot orang Jitra noooo ... jangan lupa diri dah le. kui kui kui. Dah ada pasaraya apa ntah ... aku rasa Jitra nie jadi tumpuan pun sebab ada IPTA ... ada Polimas, Kolej Komuniti dan juga IPDA. 
Syoklah orang Jitra dengan pembangunan pekan kecik dia dah macam oklah sket berbanding dulu. Dulu kalau femes pun Pekan Tanah Merah tu ajelah. Sekarang dah ada PJ1 dan PJ2 (Pekan Jitra), dulu aku ingat PJ tu Petaling Jaya ... ha ha ha ngoook tul aku nie!! Sah-sah la Petaling Jaya tu bukan dekat Kedah.


Teruskan pada cerita sebenar, nak bawa korang jenjalan dekat Pekan Tanah Merah, Jitra untuk makan char kuew teow. Gani char kuew teow nie antara yang femes di sini. Lokasi dia of course dekat Pekan Tanah Merah kan...heheh dan sederet dengan Secret Recipe tuh. Walaupun ada restoran, tapi still meniaga dekat depan restoran dia, kira cam gerailah ... siap open table bagai dekat parking lot!!


Ini dia ... char kuew teow berkenaan. Boleh tahan juga sedap bila pertama kali aku merasainya. Pertama kali ye! Itu pun yang bawa aku makan dekat sini bukan orang Kedah. Maluuuuunya aku sebab tatau pasal menu femes kat Jitra nie. Hu hu ... Si MB yang bawa aku makan dekat sini sebab sebelum nie dia dah pernah datang Kedah ngan family dia dan makan kat sini. So, dialah yang perkenalkan. Di sambung pulak, adik aku cakap memang sedap char kuew teow Pak Gani nie .... maka wajib cuba!!!


Portion dia tak banyak mana, rasa dia cam pedas-pedas sikit, semua cukup rasa ... udang yang digunakan memang segarlah masa aku dapat tu. Biasanya kalau order char kuew teow aku tak suke taugeh. Cukuplah letak kuchai je ... kerang n udang. Actually, sepinggan nie tak kenyang tau. Masa tu aku belum diet, masing-masing bedal sampai 2 pinggan sorang. Boleh camtu?? Melantak koooo masa tu sebab tak fikirkan pasal nak diet bagai. Heaven sesangat dapat makan char kuew teow yang diperkatakan sedap oleh ramai orang. Bila cerita kesedapan sampai ke telingan, maka aku harus mencuba. Orang kata kalau mai Penang or Kedah ke ... rugilah kot tak pekena char kuew teow, laksa dan mee udang! Ye dak???

Kan aku cakap dia buka meja je depat restoran. Bape banyak meja ntah. Time aku pi nie dalam kul 6.30pm, orang memang ramai. Meja penuh. Lambat berdirilah. Char kuew teow nie amat tak sesuai untuk ditapau bawa balik. Kesedapan dia akan lari ke laut. Better order dan makan dekat sana je. Kalau rasa tak cukup meja kerusi, hangpa order makan dalam kereta ajelah. Lepas tu, pulangkan pinggan dan bayar. he he he idea aku je nie. Kalau nak cuba tak salah. ha ha ha 
Kalau hangpa pi Kedah, jangan lupa cuba Gani char kuew teow nie ... tak mahal pun, tak salah aku sepinggan dalam RM3.50 - 4.00 kot!  Aku balik Kedah nanti bulan puasa, tak dapatlah nak cuba ... nak keluar malam kang kena hambat ngan ayah aku melainkan aku kena bawa dia sekali sebagai bodyguard. ha ha ha
CK : Tempat makan nie memang kenanganlah!!

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Kisah Seram Hantu Langsuir Ditemui <b>Di Kulim</b> Hi-Tech

Posted: 18 Feb 2013 10:30 PM PST

Posted by Al-Azrul Zakuan Tuesday, 19 February 2013
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
Kisah Seram Hantu Langsuir Ditemui Di Kulim Hi-Tech | Sememangnya makhluk halus wujud dalam pelbagai rupa dan bentuk. Banyak cerita-cerita yang kita sering dengari mengenai makhluk halus ini. Namun bukan semua orang mempunyai "kelebihan" untuk melihat makhluk halus ini. Jom kita baca berita mengenai penemuan Langsuir di Kulim Hi-Tech diceritakan oleh mangsa sendiri.

KULIM – Penduduk di Taman Kulim Perdana dekat sini digemparkan dengan penemuan lembaga wanita berambut panjang, serba putih yang sering bertenggek di palung air di selekoh masuk ke taman perumahan itu pada waktu malam.

Pekerja industri, Hamzah Mohamad, 32, berkata, dia pernah ternampak lembaga itu sekitar jam 1 pagi ketika dalam perjalanan balik ke rumahnya.

Menurutnya, lembaga itu sangat menggerunkan kerana ia dapat dilihat dari jauh. "Ketika kejadian saya baru sahaja selesai menghantar pekerja industri yang bekerja petang balik ke rumah.

"Saya kemudiannya menggunakan jalan pintas di hadapan Politeknik Kulim untuk ke Sungai Kob. Dari jarak 40 meter sebelum sampai ke selekoh masuk ke Taman Kulim Perdana, saya nampak kelibat seorang wanita berdiri di tepi jalan.

"Apabila jarak saya semakin hampir dengan selekoh itu, saya nampak dengan jelas lembaga itu bertenggek di atas paip air. Lebih menakutkan apabila dia memandang ke arah saya di mana kepalanya berpusing hingga ke belakang," katanya.

Sementara itu, seorang pengamal perubatan tradisional yang hanya mahu dikenali Rosli berkata, lembaga yang dilihat selama ini adalah langsuir.

"Langsuir ini merupakan seorang wanita yang terbunuh ketika bersalin atau dibunuh. Mungkin lembaga itu pernah terbunuh dalam kemalangan di sekitar kawasan itu.

"Bagi mereka yang menggunakan jalan itu harus lebih berhati-hati kerana kecuaian atau terlalu memberikan perhatian kepadanya akan mengakibatkan mereka terlibat dalam kemalangan,"katanya.

Baca Lagi Artikel Berkaitan : Fuh Seram, Kisah Seram

FUH!!! KAMI KONGSIKAN SEGALANYA

Tajuk : Kisah Seram Hantu Langsuir Ditemui Di Kulim Hi-Tech
Ditulis oleh Al-Azrul Zakuan
Rating Blog 5 dari 5

Fuh!! amacam?nak lagi?kalau nak tengok/baca entry macam ni lagi boleh clik pada kategori di sidebar sebelah kanan. Kalau nak copy mohon nyatakan sumber dan backlink kan ke entry ini. http://www.fuh.my/2013/02/kisah-seram-hantu-langsuir-ditemui-di.html. Fuh!! Harap maklom .

Beranikah Zulkifli Noordin menentang Saifuddin Nasution <b>di Kulim</b>

Posted: 27 Feb 2013 04:10 AM PST

Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail
MACHANG: Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sah akan bertanding di kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu, sekali gus menamatkan spekulasi beliau tidak akan mempertahankan kerusi Machang.
Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengadakan ceramah di Padang Majlis Daerah Machang semalam.
Anwar berkata, pertukaran itu dibuat bagi memenuhi permintaan orang ramai sekali gus mengembalikan kepercayaan rakyat khususnya PKR di Kedah.
"Bagi tujuan itu, PKR akan memilih calon terbaik bagi menggantikan kekosongan itu (Machang) malah perbincangan mengenainya berada di peringkat akhir," katanya.
Dalam Pilihan Raya Umum ke-12, kerusi Bandar-Kulim Baharu dimenangi calon PKR, Zulkifli Noordin dengan majoriti 5,583 undi.
Zulkifli bagaimanapun meninggalkan PKR tiga tahun lalu dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Kedah La: Ceramah Bongkar 403 Juta.. malam ni <b>di Kulim</b> bandar <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 11:26 PM PST

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Persatuan Catur Negeri Kedah: Cabutan Hadiah <b>Di</b> MRSM <b>MERBOK</b>...

Posted: 20 Jan 2013 08:59 PM PST


Antara hadiah cabutan bertuah kali ini di MRSM MERBOK 2013. :)

UNTUK KEJOHANAN YANG LALU.. :)
Cabutan Bertuah Di Kolej Vokasional Kulim 2013
Cabutan Bertuah Di SMK Bandar SG Petani 2012

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


NOBISHA: 01 YB <b>KODIANG</b> : KABUS <b>DI</b> BUKIT KEPLU

Posted: 23 Dec 2012 03:30 PM PST

Satira "YB Kodiang" adalah merupakan siri mengenai politik, tikus & politikus. Insya-Allah, ia akan disiarkan secara bersiri di blog ini. Tulisan ini tidak ditujukan kepada sesiapa. Namun, siapa yang makan cili, dialah terasa pedasnya. Bukankah begitu? :) 



"Assalamualaikum, YB!"
"Assalamualaikuuuummmm, YB!"
Man Buah bagi salam kali kedua. Kali ini, ada respon.
"Waalaikummussalaaaaam ... Ooo Man, mai masuk," jawab seorang wanita sambil membuka pintu rumah. Dia masih berbaju kelawaq. Belum sempat mandi, dah ada orang berikan salam.
"YB ada di rumah, Kak Pah?" tanya Man Buah.
Ini bukan kali pertama Man Buah datang ke rumah YB awal pagi. Dah seluloi macam tu. Kak Pah, isteri YB, faham sangat.
Apabila Man Buah yang menjadi orang kanan YB mai rumah awal pagi, mesti ada sebab. Kalau tak kemalangan, ada kematian. Kalau tak banjir, mungkin kebakaran.
Man Buah mesti datang untuk maklumkan kepada YB awal-awal. Kalau sempat, YB akan melawat. Kalau tak sempat, YB akan berikan sumbangan melalui Man Buah untuk disampaikan kepada mangsa atau keluarga mereka.
Kak Pah tahu sangat, YB akan marah kepada Man Buah kalau dia tak dimaklumkan perkembangan dalam kawasan. Kalau YB marah, memang tak tahan mendengarnya.
"Hawat, ada apa Man?" tanya Kak Pah sebaik saja Man Buah masuk ke dalam rumah.
"YB mana Kak Pah? Ada berita penting saya nak habaq kat YB!" ujar Man Buah tercungap-cungap. Dia mundar-mandir.
"Ada orang mati ka?" tanya Kak Pah kebimbangan.
"Bukan, bukan!" balas Man Buah.
"Orang eksiden?" tanya Kak Pah.
"Dah aih." balas Man Buah.
"Habis tu?" tanya Kak Pah.
"Habis tu apa? Ini pasai masa depan YB!" balas Man Buah.
Dia tak puas hati Kak Pah banyak bersoal jawab, "Pi panggil YB, Man nak bercakap dengan dia."
"YB dok tidoq lagi," kata Kak Pah.
Man Buah tak puas hati, "Kak Pah pi gerak dia. Habaq kata Man nak bercakap dengan dia."
Man Buah renung Kak Pah. Dia cuba tahan kemarahan. Nak hilang sabar.
"Habaq kat YB, Man nak bercakap la ni jugak!" kata Man Buah.
"Habaq la kat Kak Pah. Sat lagi Kak Pah gerak YB dan habaq kat dia," kata Kak Pah.
"Kak Pah, saya nak bercakap dengan YB, bukan dengan Kak Pah!" Man Buah meninggikan suara. Orang perempuan kalau kena tinggi suara, kecut sikit.
Dia tak faham mengapakah pagi ni Kak Pah susah sangat nak gerak YB bangkit tidur. Selalu taklah macam ini. Tak tahu kenapa, pagi ni Kak Pah nak jadi gate-keeper pula.
Gate-keeper tu satu hal. Apabila ada hal penting macam ni, Kak Pah tanya macam-macam soalan. Tahanan lokap polis pun tak kena soal macam-macam.
"Baiklah Man. Kalau YB marah, jawab sendiri, jangan kata Kak Pah tak habaq noo," balas Kak Pah sambil mencebik muka.
Man Buah tahu Kak Pah tak puas hati kerana tak beritahu dia dulu. 
Dia merungut dalam hati, "Kalau dah isteri, buatlah macam isteri. Jangan dok nak berlagak macam dia tu YB."
Man Buah dah lama dalam politik. Dia kenal ramai politikus dan isteri-isteri mereka. Sebahagian besar isteri, bagus-bagus belaka. Cuma Man Buah tahu ada beberapa orang isteri yang lebih sudu dari mangkuk.
Politikus bagus, tetapi isteri yang banyak buat onar. Akhirnya, politikus yang kena jawab dengan orang kampung.
Baru Man Buah nak duduk atas sofa, tiba-tiba YB jengoi di pintu ruang tamu sambil membetulkan kain pelikat.
"Ada apa Man hang mai pagi-pagi ni? Siapa mati?" tanya YB sambil tenyeh mata yang baru separuh terbuka.
Balas Man Buah, "YB, ini bukan orang mati, tetapi YB sendiri yang akan mati."
"Hang cakap elok-elok sikit Man, aku tonyoh mulut hang sat lagi," marah YB. "Cuba hang cakap betui-betui apa cerita ni?"
"Malam tadi, Man duduk sembang dengan ahli-ahli jawatankuasa parti. Depa kata depa tak puas hati dengan YB. Depa kata YB dah lama jadi wakil rakyat, dah tak faham jiwa pengundi muda," kata Man Buah.
"Hang merepeklah Man," balas YB. Dia dah jadi wakil rakyat lima penggal. Takkanlah nak sambung satu penggal lagi sebagai penggal terakhir pun jadi isu besar.
Dia bukan tak ada jasa. Dia bukan tak ada bakti. Semua orang kawasan kenal dia. Kalau kenduri, dia masuk sampai gedohoq. Kalau pi rumah orang, YB masuk makan nasi di dapur. Duduk pelenggaq rumah pengundi, biasalah.
"Betui YB, saya dengar sendiri. Depa sembang di kedai pasembor Pak Hussein. Depa kata kali ni depa nak calon baru. Depa tak mahu dah YB," beritahu Man Buah.
Tanya YB, "Pasai apa depa tak mahu aku?"
Balas Man Buah, "Depa kata nak muka baru. Ada ijazah tinggi, pandai bercakap dan ada karisma. YB hanya sesuai untuk tahun 70an, sekarang dah tak relevan lagi. YB eloklah pencen."
Tanya YB, "Depa kata apa lagi?"
Jawab Man Buah, "Depa kata kalau YB tak nak berundur, mereka semua nak letak jawatan dan masuk parti sebelah sana!"
"Minggu depan depa nak buat sidang akhbar. Nak panggil semua surat khabar dan tv," kata Man Buah.
Ketika itu YB merasakan masa depannya kabur, seolah-olah diliputi kabus di Bukit Keplu.
Bersambung di siri kedua satira "YB Kodiang" :)

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


panass !!! tian chua di kecam <b>di kuala kedah</b> - medan tempur

Posted: 06 Mar 2013 05:11 PM PST



Pengerusi Gagasan Generasi Gemilang (GAGAH) Parlimen Kuala Kedah Datuk Abdul Muthalib Harun (tengah) bersama empat NGO lain mengadakan demostrasi membantah tindakan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang memperlekehkan insiden pencerobohan di Lahad Datu sebagai sandiwara dan konspirasi terancang Umno.

Hampir 100 ahli NGO yang mewakili Persatuan Bekas Tentera, Bekas Polis, Gerakan Belia 4B dan Persatuan Teksi dalam Parlimen Kuala Kedah turut membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Kedah mendesak pihak berkuasa supaya mengambil tindakan tegas ke atas Tian Chua.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


2 Polis cedera <b>di baling</b> batu oleh samseng UMNO. - Wally Bandits

Posted: 08 Mar 2013 07:44 AM PST


"Utusan Malaysia seringkali menipu pembacanya,dan hari ini tanpa segan silu,UTUSAN UMNO tersebut menipu lagi,pelik sungguh Propaganda UMNO."lagi pelik apabila macai2 UMNO bersorak riang dengan penipuan yang di lakukan Utusan Malaysia tersebut.UMNO dulu kini tak pernah berubah dari amalan Dajjal
Berpuluh-puluh samseng Umno Barisan Nasional (BN) bertindak liar apabila melontar batu bertalu-talu ke arah bas Jelajah Merdeka Rakyat, selain menyerbu tapak ceramah di Kampong Bukit Katil, Melaka, malam tadi.

Dalam kejadian sekitar jam 10 malam itu, empat cermin bas yang dinaiki Anwar Ibrahim, pecah dibaling batu, malah Ketua Umum KEADILAN itu juga terkena serpihan kaca.

"Alhamdulillah – selamat. Hanya serpihan kaca. Serangan samseng Umno di depan polis," tulisnya pada twitter tidak lama kemudian.


Wartawan Keadilan Daily, Mohd Arif Juhani yang membuat liputan siri jelajah itu turut terkena serpihan kaca di muka.

"Cermin bas pecah dibalun macai Umno BN. Kaca bersembur kat muka saya, ada yang masuk mulut," katanya.


Selain membaling batu, samseng Umno BN yang kebanyakannya memakai kemeja-T biru berlogo BN, turut menunjukkan isyarat lucah dan menghambur kata-kata kesat.

Mereka dipercayai terpengaruh dengan ucapan berbaur hasutan pemimpin Umno di ceramah berdekatan.


Sekalipun pasukan polis termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) berkawal di tapak ceramah, kumpulan samseng Umno tetap bertindak ganas, malah merempuh benteng.

Anwar ketika berucap kemudian mengecam perbuatan kumpulan samseng berkenaan dan menyifatkan Umno BN gagal mencerminkan budaya politik sihat di negara ini.


Sementara itu, Utusan Malaysia terus menerus melakukan pembohongan apabila dalam laporannya mendakwa dua anggota polis cedera dalam serangan malam tadi.


Bagaimanapun, akhbar yang disaman Anwar RM100 juta itu tidak menjelaskan siapa yang memulakan serangan dan dari pihak mana.

Utusan sering kali melaporkan berita yang kurang tepat malah boleh dikatakan apa sahaja yang terjadi semuanya salah Anwar dan bukannya Umno BN.

Dalam laporan itu, Utusan langsung tidak menyatakan bahawa samseng yang diupah pemimpin Umno yang menyerang Anwar hingga menyebabkan sedikit serpihan kaca tingkap pada sisi bas yang pecah mengenai Anwar yang biasanya duduk di kerusi tepi.

Anggota polis yang cedera itu tidak pula Utusan tunjukkan siapa sebenarnya yang menyerang mereka tetapi hanya mendiamkan diri tanpa bukti dan keterangan sahih.

Jelas sekali laporan Utusan berkenaan sengaja mahu menyalahkan Anwar sedangkan pemimpin Umno sendiri yang mengupah samseng tersebut bertindak liar hingga mengancam anggota keselamatan yang bekerja keras menghalang kebiadaban samseng berkenaan.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


DPP <b>PADANG TERAP</b>: Gegar ! Konvoi Terbesar Kedah <b>Di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:16 PM PST

Kejohanan Balapan & <b>Padang</b> MSSD <b>Padang Terap</b> 2013 - sekolah <b>...</b>

Posted: 09 Mar 2013 07:18 AM PST

Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Padang Terap Kali Ke-5 Tahun 2013 telah dilansungkan pada 7, 8 dan 9 Mac 2013 di SMK Tunku Anum, Jitra, Kedah. Pada tahun ini Kontijen SK Nami telah menghantar seramai 21 Atlit bagi menyertai kejohanan kali ini.

 Sebahagian dari Atlit SK Nami 2013

Sekolah Kebangsaan Nami berjaya merangkul 1 Pingat Emas, 1 Pingat Perak dan 1 Pingat Gangsa pada Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Padang Terap Tahun 2013. Sekolah Kebangsaan berjaya membaiki pungutan pingat tahun lepas dengan menduduki tempat ke-8 keseluruhan.

Sekolah Kebangsaan Naka berjaya mengekalkan kejuaraan tahun lepas apabila muncul Johan Keseluruhan Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Padang Terap 2013 dengan pungutan pingat 11 Emas dan 3 Perak. Manakala Sekolah Kebangsaan Perik berjaya muncul Naib Johan Keseluruhan dengan 7 pungutan pingat ( 2 Emas, 5 Perak dan 2 Gangsa). 

SENARAI KUTIPAN PINGAT 

(SEKOLAH RENDAH)

Manakala SMK Dato' Syed Ahmad muncul Johan Keseluruhan bagi kategori sekolah menengah dengan 54 pungutan pingat keseluruhan (22 Emas, 16 Perak dan 16 Gangsa). Manakala SMK Naka pula muncul sebagai Naib Johan Keseluruhan dengan 34 pungutan pingat (11 Emas, 11 Perak dan 12 Gangsa).

SENARAI KUTIPAN PINGAT 

(SEKOLAH MENENGAH)

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Prasarana Kolej Universiti Insaniah KUIN <b>Kuala</b> <b>...</b> - kamisokongpas

Posted: 14 Jan 2013 02:38 AM PST

Apabila kerajaan Kedah pimpinan Ustaz Azizan di awal pentadbirannya pada tahun 2008 memutuskan untuk membina sebuah kampus utama Kolej Universiti Insaniah (KUIN) di Kuala Ketil, tidak terbayang bahawa projek tersebut akan mempunyai prasarana yang begitu baik. Hal ini kerana disebabkan kewangan kerajaan negeri yang terhad dan tanpa support daripada kerajaan Persekutuan, semestinya projek yang dibina akan dibuat sekadar cukup syarat.

Walaubagaimanapun, jangkaan penulis adalah meleset sama sekali. Kampus tetap KUIN di Kuala Ketil yang baru disiapkan itu adalah sangat mengagumkan terutamanya dari sudut seni bina bangunannya. Apa yang boleh dikatakan, kampus KUIN tersebut adalah setaraf Universiti Islam Antarabangsa (UIA) di Gombak ataupun UIA Kampus Kuantan.

Syabas diucapkan kepada kerajaan Kedah di atas kejayaannya yang terbesar ini. Semestinya pembangunan kampus KUIN ini akan mampu memberi kelebihan kepada sokongan para pengundi di kawasan Parlimen Baling terutamanya para penduduk di kawasan Kuala Ketil dan kawasan lain yang berhampiran dengannya. Pembinaan kampus induk KUIN ini bukan hanya berjaya membawa pembangunan ke kawasan Hulu Kedah tetapi turut mampu mewujudkan sebuah kawasan perbandaran yang baharu di Kedah.

Sekiranya kampus ini beroperasi sepenuhnya sedikit masa lagi, kawasan Kuala Ketil mungkin dilihat akan mampu untuk menjadi setaraf Bandar Jitra yang merupakan antara bandar pendidikan utama di Kedah. Kedudukan Kuala Ketil yang terletak di pertengahan jalan utama yang menghubungkan Timur-Utara di antara Lebuhraya Timur-Barat di Gerik dan Pulau Pinang sememangnya menjanjikan satu kawasan pertumbuhan yang lebih baik sekiranya dibangunkan dengan optimum.

Oleh itu, antara cadangan penulis terhadap kerajaan Kedah adalah di sebalik pembangunan komersil yang bercambah di sekitar Kuala Ketil, adalah dicadangkan pembinaan Hentian Rehat dan Rawat (R&R) di kawasan Kuala Ketil untuk keselesaan para pengguna jalan utama Timur-Utara tersebut.

Sesungguhnya, slogan "Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua" telah mula berjaya membuahkan hasilnya setelah sepenggal Kedah di bawah pentadbiran Pas.

Video ini memaparkan visual-visual menarik mengenai Kampus Insaniah Kuala Ketil

MEDAN TEMPUR: TUDIAA AIH !! KERAJAAN PAS KEDAH BINA <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:11 PM PDT


Memang tak dapat dinafikan lagi  ada berlakunya penyelewengan dalam pembinaan kampus KUIN di Kuala Ketil.. Mengikut pelan cadangan, kos RM 330 juta pembinaan KUIN termasuk bangunan asrama dan sebuah Masjid..

Akhirnya KUIN dikenakan tindakkan oleh KPT kerana gagal menyediakan kemudahan tempat tinggal

Kolej Universiti Insaniah (Kuin) berdepan dengan risiko menerima satu lagi tindakan oleh Kementerian Pengajian Tinggi melibatkan penyediaan penginapan di kampus baharunya di Kuala Ketil dekat sini.

Ketiadaan asrama di kampus berkenaan mengakibatkan sesi pengajian selepas cuti pertengahan semester tertangguh beberapa minggu manakala asrama pasang siap yang dijanjikan dalam empat minggu sehingga kini belum disempurnakan.

Utusan Malaysia difahamkan, kerja-kerja pembinaan asrama pasang siap tersebut masih di peringkat awal dan dipercayai agak sukar untuk disiapkan dalam tempoh seminggu iaitu selewat-lewatnya pada 17 Mac ini seperti yang dijanjikan oleh pengurusan Kuin kepada Kementerian Pengajian Tinggi.

Munurut sumber, penyediaan asrama bagi kemasukan kira-kira 1,800 pelajar selepas berehat panjang menjadi aspek penting yang dinilai kementerian tersebut kerana dikhuatiri memberi kesan sehingga mengganggu proses pengajaran dan pembelajaran mereka.

Berikutan itu, kata sumber itu, Kuin berdepan risiko dikenakan tindakan oleh kementerian terbabit mengikut Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS) 1996 (Akta 555) jika didapati gagal menyediakan kemudahan tersebut kecuali mereka mampu menyiapkannya dalam tempoh ditetapkan.

Semalam, Kuin dilapor dikenakan kompaun sebanyak RM272,000 oleh Kementerian Pengajian Tinggi kerana mengambil 34 pelajar yang tidak menepati syarat kelayakan masuk.

Ketua Pengarah Pengajian Tinggi, Datuk Prof. Dr. Rujhan Mustafa berkata, pihaknya juga memandang serius komitmen pengurusan Kuin untuk menyiapkan asrama bagi menampung kemasukan pelajar sebelum atau pada 17 Mac ini bagi memastikan proses pengajaran dan pembelajaran kekal terjamin serta tidak terjejas.

Beliau juga tidak membenarkan penggunaan bilik kuliah sebagai asrama dan Kuin mesti menyiapkan penginapan pelajar mengikut tempoh dijanjikan jika tidak mahu dikenakan tindakan tegas. - UTUSAN

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Ceramah Hairie Othman <b>Di Padang Serai</b> Kurang <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 04:30 AM PST

Bersih: Ahli Parlimen <b>Padang Serai</b>, Gobalakrishnan Dan Pekerja

Posted: 27 Feb 2013 04:56 AM PST

KUALA LUMPUR 27 Feb - Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan dan pekerja sebuah bank Muhd. Harith Fatillah Shahabudin (foto) masing-masing didenda RM6,000 selepas didapati bersalah menyertai perhimpunan Bersih 1.0 pada 2007. Hakim Mahkamah Sesyen, Datuk Jagjit Singh membuat keputusan itu selepas mendapati pembelaan Gobalakrishnan, 53, dan Muhd. Harith, 30, gagal menimbulkan sebarang keraguan yang munasabah terhadap kes pendakwaan. "Muhd. Harith telah berada di sekitar tempat perhimpunan pada jangka masa yang lama sejak dia turun dari LRT Masjid Jamek sehingga dia ditangkap, manakala Gobalakrishnan hanya membuat penafian kosong semata-mata dan tidak ingat dengan jelas apa yang berlaku pada hari kejadian, walaupun video menunjukkan beliau terlibat," kata Jagjit Singh dalam penghakimannya. Beliau menjatuhi hukuman denda RM3,000 bagi pertuduhan utama dan RM3,000 bagi pertuduhan pilihan. Sementara itu, pada prosiding sama, mahkamah melepas dan membebaskan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan 11 yang lain selepas mendapati mereka tidak bersalah atas pertuduhan sama. Mereka didakwa menyertai perhimpunan haram dan mengingkari arahan polis untuk bersurai di beberapa tempat sekitar ibu negara seperti Jalan Raja Laut, Jalan Istana Baru dan Jalan Tun Perak antara 1 petang dan 4 petang, 10 November 2007. Turut didakwa melakukan kesalahan sama ialah Mohd. Zad Abdullah, Mohd. Salim Yeslam, Abdul Razali Abdul Rahman, Razali Abdul, Mohd Harith Fathillah, Azahar Yusop, Sulaiman Ahmad, Taib Abdullah, Mohd. Shafie Ismail, Mohd. Nazreen Mohd. Nasir, Mohd. Abi Salam Ariffin dan Ishak Othman. Bagi pertuduhan utama, mereka didakwa mengikut Seksyen 143 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara enam bulan atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. Pertuduhan pilihan pula mengikut Seksyen 27(5)(a) Akta Polis 1967 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 27(8) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara setahun dan denda RM10,000. Dalam penghakimannya, Jagjit Singh berkata, mereka yang dilepas dan dibebaskan daripada pertuduhan itu berjaya timbulkan keraguan munasabah selepas dipanggil membela diri. Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Ishrakh Saad manakala peguam Jason Tay, S. Vijayaretnam dan Nasar Khan mewakili pihak-pihak yang tertuduh. 


[Apa yang berlaku kepada Gobala ini sungguh mengejutkan, beliau bersalah biar pun kini sudah menjadi wakil rakyat bebas yang pro BN sebenarnya. Ternyata, dia akahirnya menjadi mangsa percaturan politik yang tidak berpihak kepadanya. Apapun, mungkin ada sesuatu yang perlu dikaji dalam kes ini. Mat Sabu dan Tian Chua boleh terlepas, tetapi dia pula didapati bersalah. Bukankah sesuatu yang menakjubkan, bila pemimpin pembangkang terlepas beliau yang menyatakan sokongan terbuka kepada BN pula yang mendapat hukuman. Kemungkinan besar kes ini bagi membuktikan bahawa mahkamah dan kerajaan itu sendiri bersikap telus kepada mana-mana pihak yang didapati melanggar undang-undang dan ketenteraman awam tanpa mengira mereka menyokong kerajaan atau pun tidak. Ia secara tidak langsung boleh menaikkan imej kerajaan yang kembali dilihat lebih adil dan telus dalam melaksanakan undang-undang itu sendiri menjelang PRU ini!].

! Yana Halim !: Nurseri tanaman hiasan <b>di Padang Serai</b>, Kedah

Posted: 02 Jan 2013 08:30 PM PST

Sesiapa yang ingin menghias laman rumah masing-masing,
mari dapatkan pokok-pokok tanaman hiasan di nurseri Yong saya.
Semuanya pada harga yang murah dan berpatutan.
Nurseri Yong saya ni turut menjual tanah, baja dan pasu pokok bunga.
Tidak susah mencari nurseri ini kerana ia betul-betul berada di persimpangan Sidam Kanan menghala ke Sungai Petani.
Alamatnya seperti berikut:
No. 27A, Kampung Guar Lobak,
09400 Padang Serai, Kedah.
No Telefon : 012-4328595 (Pn. Rose / Yong)
 #Arnab yang comel-comel turut dijual di nurseri Yong ni.
 #Pokok-pokok hiasan dijual pada harga yang sangat berpatutan.
 #Pelbagai jenis orkid turut dijual. Harganya sangat murah, ok.
 #Pelbagai jenis dan saiz pasu bunga, baja dan tanah turut dijual.
 Pelbagai jenis anak pokok bunga, pokok herba dan buah-buahan.
 #Geram betul tengok arnab-arnab kat sini. Comel!
#budak baju oren dan pink tu tidak termasuk utk jualan ye. hehe...
Sesiapa duduk area Sungai Petani pun berbaloi juga membeli-belah pokok-pokok di sini.
Harga dijamin berpatutan.
Sila beritahu kawan- kawan.
Especially ada mak-mak yang pencinta orkid tu. :)
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved