ads

Rabu, 3 April 2013

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Pesta Seks Melayu Muda Mudi <b>Di Sungai Petani</b>.

Posted: 13 Mar 2013 02:53 AM PDT




Pesta seks dan mabuk-mabuk remaja melayu lelaki dan perempuan di Milion Bar. Masa beroperasi 7-12 malam. Aktivis kami telah membuat pemetaan sosial dan mengambil gambar. Pihak berkuasa agama sudah dimaklumi dan pihak berkuasa tempatan diminta memantau dan menggambil tidakan. Kami difahami ada dalang disebalik kerosakan akhlak muda mudi melayu Islam di Sg Petani.

Sumber : sini

Ini kata2 pihak yang memang terlibat secara aktif dalam aktiviti dakwah. Memang ini field mereka.

Kamaruddin Kassim saya kira hal ini sudah termaklum kepada semua pihak yang ada kuasa untuk bertindak. Pihak kami NGO gejala sosial tidak mampu bertindak lebih daripada itu. Ada pihak tertentu yang akan bertindak agresif dan saya menghalang mereka sebab akan menimbulkan tindakan undang-undang sivil. Pusat hiburan dan pengunjungnya terlepas dari undang2, mereka yang bertindak secara agresif pula yang akan dihukum.


Sungai petani neh area mana ek?

Pihak berkuasa tempatan sila amek perhatian akan aduan di atas. Benda neh dah sampai atas desk pihak2 yang terbabit. Nampaknya tiada tindakan sehingga ke hari neh. Ke mereka bercuti hari isnin-jumaat dan melaksanakan kerja hari sabtu ahad pula?

Hehe. 

Lebih gambar, bukti dan penjelasan klik sumber. Jangan main serang2 pula wall tuan tue. Dah lama aku kenal dia. Memang aktif dalam kegiatan dakwah. Cuma bukan jenis keluar masuk paper atau tv macam sesetengah orang tue. Bai.   

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2013 01:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mai Sepinggan: PASEMBOR <b>KODIANG</b> @ ROJAK MAMAK

Posted: 01 Mar 2013 10:53 PM PST

Teringat Pasembor Kodiang..... mana boleh cari kat Kuala Lumpur. Kena balik pi Kodiang. Kodiang adalah sebuah pekan kecil di daerah Kubang pasu, Utara Alor Setar, bersempadan dengan Perlis. 

Zaman dulu-dulu kalau  nak ke Kodiang mesti pergi hari Sabtu. Hari sabtu boleh keluar asrama SMDSA. hari Sabtu juga ada NAT KODIANG.

Bestnya pasembor Kodiang sebab ada cucur udang, cucur ketam, sayurnya segar dan kuahnya mm... enak sekali... tapi hari ini masih adakah pasembor kodiang???

Jom buat pasembor Kodiang:



Bahan-bahan Kuah  Pasembor:

1 kg kacang tanah - digoreng  & dikisar (1/2 kasar & 1/2 halus)
10 ulas bawang merah - dikisar (2 senduk)
5 ulas bawang putih - dikisar (3/4 senduk)
5 cm halia & lengkuas - dikisar 
1 senduk cili kering - dikisar
1 inci belacan - dikisar
3 sudu udang kering yg sudah diblender 
1 cawan gula merah
2 cawan gula putih
tepung jagung ikut kepekatan @ biskut marie
garam secukup rasa @ 4 keping asam gelugor
asam jawa secukup rasa
air putih 1500ml
1 1/2 senduk minyak

Cara Menyediakannya:


  1. Panaskan minyak, tumis bawang merah, bawang putih, belacan, serai, udang kering sampai garing.
  2. Masukkan halis, lengkuas dan cili kering & kacau hingga naik minyak.
  3. Masukkan kacang tanah, air, asam keping, gula, garam, gula merah.
  4. Bila mengelegak baru letak tepung jagung - bancuh dulu.
  5. Kecilkan api dan masak hingga naik minyak.
  6. Angkat dan dan hidangkan.
* potong semua cucur, tahu & sayuran dan sendukkan kuah ke atas cucur tadi.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 01:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MyPelangiSenja: Oghang <b>Kodiang</b> !!

Posted: 23 Jan 2013 02:42 AM PST


Wah,dah lama tak mengupdate my belog. OMG Sesungguh nya aku sangat busy. Ari ni bru ler berkesempatan nak buka.alhamdulillah semakin bertambah kan my follower. Tak de la banyak sangat,tapi syukur la.sebagai blogger baru,jumlah sebanyak itu dah memadai. Moga makin bertambah la nant kan. Thanks atas sokangan kowang sume taw.

Ari ni,baru sempat nak rehat-rehat. Bru sempat nak buka facebook,nak tdo lelama mean bangun lambat la tue. haha juga baru sempat nak buka belog yang dah berhabuk tahap maksima ni.
I is busy gegila last week taw x. Aku kan dah tamat study.yea! Merdeka! Merdeka! Suke suke suke busy wat pe taw x?busy ngemas rumah,packing2 barang,buang2 segala mende yang tak berguna. but now,, im free!! 
Dah dekat empat hari dah kat kampung... sonok ase bila boleh bersama family tercinta. maka berat badan juger semakin berplus2 okeh. sungguh bahaya. ni pun, malam japg ade makan2. celebrate my uncle besday. so memang bersepah-sepah la makanannya. wihuuuu heaven la. 
Eh nanty la sambung update semula ya, nanti aku update pic2 makanan jer. biar korang terliur hehehehe nak pergi sambung masak & bakar satay. diorang dah bising tue. see u okeh, lurve u ollss
eh terlupa lak. untuk pengetahuan korang aku dah jadik orang kedah dah! now i is akan bertapa di KEDAH a.k.a KODIANG. tau tak kat mana kodiang tue? huhuhu kampung aku ler. suker! suker! suker! dah 5 tahun jadik orang punchong, finally aku kembali kepada asal jadik OGHANG KODIANG semula. 
*entry ntah apa-apa sorry ya, blur maseh mengatasi diri. harap dimaaf kan hehehe ding ~~ ding ~~ ding ~~

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


Hsio Leong tanding Parlimen Alor Setar, Dr Azman <b>di Kuala Kedah</b> <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2013 03:00 PM PDT

(Nazar Hashim)

KEDAH 31 MAC: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi mengumumkan calon KEADILAN yang bakal bertanding bagi kerusi Parlimen Alor Setar dan Kuala Kedah pada PRU 13.

SONY DSCGooi Hsio Leong yang juga seorang peguam muda diumum sebagai calon Parlimen Alor Setar di Dewan Taman Berjaya, Kuala Kedah ketika Anwar menghadiri satu program bersama lebih 3,000 masyarakat keturunan Tionghua.

Hsio Leong pada PRU 12 tewas kepada Datuk Seri Chor Chee Heung dari BN dengan majoriti hanya 184 undi dan dijangka mampu merebut kerusi berkenaan berdasarkan senario semasa.

Di lokasi berasingan, Anwar membuat pengumuman rasmi bahawa Ketua Cabang KEADILAN Kuala Kedah, Dr Azman Ismail bertanding Parlimen Kuala Kedah.

Dr Azman mengganti Datuk Ahmad Kassim yang menang dengan majoriti selesa iaitu 7,018 undi ketika mengalahkan Datuk Hashim Jahaya dari BN pada PRU 12, diuar-uar bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah.

(FZL)

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=48821

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Gambar: Resepsi Farid & Diana <b>Di Jitra</b>, Kedah | MyNewsHub

Posted: 12 Dec 2012 02:34 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Gambar: Resepsi Farid & Diana Di Jitra, Kedah. December 12, 2012. farid kamil. Selepas satu-persatu kontroversi melanda dalam isu mendirikan rumah tangga mereka, pasangan pelakon, Farid Kamil dan Diana Danielle masih lagi mampu ...

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


indah.com: DR.MASHITAH kata 11,000 PENGUNDI HANTU <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2013 04:30 PM PDT


Pergerakan Wanita Umno Bahagian Baling adalah parlimen pertama di Kedah melancarkan Gelombang Biru sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang akan diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang.

Ketua Wanita Umno Bahagian Baling, Datuk Dr Mashitah Ibrahim turut menyusun atur strategi jentera parti menerusi beberapa operasi yang dinamakan Ops Jerit, Ops Kesan, Ops Jaring, Jalinan Rakyat (JR) dan penubuhan Persatuan Jaringan Ibu Tunggal yang diiktiraf oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, sehingga kini jenteranya mengesan wujud kira-kira 11,000 penama yang tidak dikenali latar belakang berada di Parlimen Baling dan mereka ini akan dikesan oleh jentera parti menerusi Ops Kesan.

Katanya, berdasarkan Buku Biru yang mencatatkan senarai nama pengundi tidak dikenali itu, jentera Pergerakan Wanita Umno Bahagian akan berbincang dengan Ibu Angkat masing-masing untuk mengenal pasti identiti atau latar belakang penama berkenaan.
"Wanita Umno Cawangan akan melakukan penelitian senarai nama yang ada dalam buku itu. Jika ada nama pengundi yang tidak dikenali atau dari kawasan parlimen lain, kita akan senarai hitamkan dan pastikan mereka balik ke kawasan asal.

"Sekiranya penama berkenaan dikenali oleh jentera parti dan memang mereka berasal dari Baling, tetapi tidak mendaftar sebagai pengundi, kita akan daftarkan mereka sebagai pengundi. Tugasan ini dinamakan Ops Jaring. "Jumlah ini suatu angka yang membimbangkan kita dan kita tahu mereka dibawa masuk secara senyap-senyap oleh pembangkang untuk memastikan calon mereka menang dalam PRU ini," katanya berucap melancarkan Gelombang Biru Pergerakan Wanita Umno Bahagian Baling di Dewan Tun Razak, Baling, Khamis.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2013 07:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:10 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Melayu Mengamuk <b>Di Padang Terap</b> Kerana Ahli Parlimen Tak <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 02:00 AM PST

Ahli Parlimen Padang Terap adalah Mohd Nasir Zakaria dari Parti PAS. Pada ketika berkempen PRU12 lalu, pelbagai janji telah ditabur. Antara janji-janji yang sehingga kini dipegang kejap oleh para penduduk dan pengundi di Padang Terap adalah membantu meringankan bebanan penduduk terutama sekali golongan marhein.

Namun setelah mendapat kuasa, lain pula ceritanya. Bukan bantuan yang diberikan, tetapi masalah kepada penduduk di Padang Terap. Paling ketara sekali ialah peniaga-peniaga pekan nat di Padang Terap.

Dengan beralasankan KOTOR, Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) bertegas untuk menutup operasi pekan sehari atau pekan nat di Naka selama dua minggu. Pun begitu, kebanyakan orang di Naka tahu, penutupan tersebut berpunca daripada persaingan politik. Akibat persaingan dan permainan politik oleh Mohd Nasir Zakaria, akhirnya yang menjadi mangsa adalah peniaga-peniaga pekan nat Naka.

Penutupan pekan nat Naka dibuat dari 5 Februari 2012 sehingga 18 Februari 2012 atas arahan Yang Dipertua Majlis Daerah Padang Terap. Dan penutupan tersebut dibuat tanpa sebarang rundingan atau perbincangan dengan peniaga-peniaga di pekan nat itu.

Dalam satu kenyataan, Setiausaha Majlis Daerah Padang Terap, Abdul Ghafar Yahya berkata, peluang telah diberikan kepada para peniaga di pekan nat Naka untuk menjaga kebersihan. Disebabkan keengganan dan sikap sambil lewa para peniaga, maka tindakan menutup pekan nat itu dibuat untuk dibersihkan.

Yang menjadi persoalan ialah, setiap peniaga dikenakan sejumlah bayaran tertentu oleh pihak majlis. Bagaimanapun, menurut Abdul Ghafar, bayaran tersebut adalah untuk sewa tapak, bukannya untuk kos pembersihan yang dilakukan oleh pihak majlis. 46 kes demam denggi dan 20 kes kencing tikus dipersalahkan kepada para peniaga pekan nat, sekalipun yang sepatutnya menjalankan tugas pembersihan pada sepanjang masa adalah Majlis Daerah Padang Terap sendiri.

Siang tadi, dari jam 9:45 pagi sehingga 11.30 pagi, satu demonstrasi aman telah diadakan oleh peniaga-peniaga pekan nat seramai 50 orang di pekan nat Naka. Demonstrasi tersebut bertujuan untuk membantah tindakan Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) menutup operasi pekan nat selama dua minggu selain mengutuk keras tindakan kerajaan PAS Kedah bersabit isu ini.

Turut terlibat dalam perhimpunan tersebut ialah Persatuan Ikatan Usahawan Kecil & Sederhana Malaysia (IKHLAS).

Sudah terdengar khabar, pekan nat Kuala Nerang juga akan ditutup selama dua minggu oleh PAS Kedah sebagai hukuman kepada para peniaga yang tidak lagi memperlihatkan sokongan kepada PAS Kedah.

Seandainya itu yang berlaku, amat malang bagi para peniaga terbabit yang sudah tentu terpaksa mencari sumber pendapatan baru memandangkan mereka tidak lagi dibenarkan berniaga. Kerajaan Negeri seharusnya menyelesaikan masalah ini dengan cara yang lebih baik berbanding tindakan yang bukan sahaja merugikan Kerajaan Negeri sendiri, sebaliknya menganiaya golongan marhein yang juga merupakan golongan paling ramai membuang undi.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 01:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PROGRAM JELAJAH ANAK MALAYSIA <b>DI JERAI</b>,<b>KEDAH</b> | Portal <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 06:46 AM PST

Jerai, 4 Febuari 2013 – Program Jelajah Anak Malaysia bertemakan Transformasi Rakyat singgah sebentar di Jerai, Kedah.  Jelajah Anak Malaysia merupakan kesinambungan Jelajah Aman Kampus diadakan bagi memastikan gerakan anak muda dapat merasai denyut nadi rakyat dan berkongsi pengalaman kehidupan di seluruh Malaysia.

Peserta Jelajah Anak Malaysia didedahkan dengan melihat sejauh mana agenda transformasi kerajaan sampai kepada rakyat.  Melalui  Program Suara Rakyat penduduk kampung diberi borang kaji selidik untuk diisi dan meminta pendapat rakyat tentang kerajaan yang sedia ada.  Manakala program riadah seperti bola sepak, sepak takraw dan bola jaring juga turut diadakan bagi mengeratkan lagi hubungan bersama penduduk kampung. Antara program yang dapat menarik golongan muda adalah Pogram Rakyat Service Centre (RSC) yang telah berjaya menarik seramai 500 penduduk kampung untuk mengunjungi gerai-gerai pameran yang dibuka oleh Jabatan dan Agensi kerajaan.

Program dimeriahkan lagi dengan kehadiran dan dialog bersama YB Dato Dr. Ku Rahman Ismail, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Guar Chempedak.  Antara isu yang dibangkitkan adalah mengenai ekomoni Negara dan kepentingan rakyat untuk sama-sama menyertai proram transformasi negara.

=tamat=

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 01:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RESORT REGENCY GUNUNG <b>JERAI</b>, GURUN <b>...</b> - jom jalan-jalan...

Posted: 07 Jan 2013 02:12 AM PST

Sebelum ni saya ada post berkenaan Resort Regency Gunung Jerai :
http://haizanrunsah.blogspot.com/2012/02/resort-gunung-jerai-kedah-tenangmemang.html
Pengalaman pertama kali pergi tempat ni dulu, cuacanya memang sejuk ditambah dengan angin kencang.Pengalaman kedua ni, cuaca masih sejuk dan tiada angin kencang cuma kalau waktu malam, kabus memang sangat tebal. Syok tengok tiupan kabus tebal yang laju meluru masuk kafetaria ketika kami sedang minum malam
Saya akui, memang semakin cantik & mempersonakan Resort ni..Cuma satu masalah je...jalan masa naik gunung aritu memang agak merunsingkan sebab diaorang tengah baiki jalan yang masih runtuh...wuiiiiih...banyak beristighfar gak dibuatnya....
Kali ni kami berkesempatan mengunjungi Ladang Cendawan Shitake di puncak Gunung Jerai ni..Susah nak cari Ladang ni kat tempat lain di Malaysia ni...Harga sekilo pun sehingga RM 45. Ladang ni diuruskan oleh Dr Shirley bersama keluarganya atas nama syarikat AgroBio Future.Kami diberi taklimat dan dibawa melawat proses pembuatan cendawan shitake yang nampaknya macam mudah tapi merumitkan.Bagusnya cendawan shiitake ni ialah boleh beri sistem imun untuk menentang penyakit seperti kanser paru-paru, melawan bakteria, virus, toksin dan sel tumor...patutla harganya mahal....
  
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved