ads

Isnin, 15 April 2013

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Zul Nordin dicabar tandingi Saifuddin <b>di</b> Bandar Baharu <b>Kulim</b> <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2013 08:50 PM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

KUALA LUMPUR 29 MAC: Calon KEADILAN bagi kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu (P18), Datuk Saifuddin Nasution Ismail yakin potensinya untuk menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 cerah di kawasan itu.

SaifuddinBercakap kepada Keadilan Daily, Saifuddin berkata, keyakinan itu bersandarkan gerak kerja jentera Pakatan Rakyat yang menyambut baik pencalonan beliau dan mendapat sokongan masyarakat setempat.

"Alhamdulillah komponen Pakatan Rakyat di sana menerima baik dan memberi peluang kepada saya untuk mengenali kawasan itu dengan lebih dekat.

"Saya sudah ada pertemuan dengan PAS dan KEADILAN. Program yang diatur untuk saya bertemu ketua kaum mewakili Cina, Melayu dan India berjalan seperti dirancang.

"Kedudukan saya sekarang memuaskan berdasarkan penerimaan penduduk setempat yang memberi sokongan," kata Saifuddin.

Tambahnya, persiapan jentera bergerak mengikut jadual walaupun tarikh pembubaran Parlimen masih menjadi teka-teki.

"Saya sudahpun mengenali seberapa banyak agensi dan institusi negeri. Saya sangat berpuas hati dengan penerimaan positif rakyat dan mereka hanya tunggu masa saya bertanding di situ," kata Saifuddin.

"Selain itu, program yang ditetapkan meliputi penerangan, kemasyarakatan di masjid, surau dan rumah-rumah ibadat kaum lain," jelasnya.

Cabar Zul Nordin

Beliau turut mencabar Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu sekarang, Datuk Zulkifli Nordin menandinginya pada pilihan raya itu nanti.

"Saya mahu berdepan Zul Nordin, itu impian saya. Bagaimanapun, mungkin impian saya itu tidak kesampaian kerana sesuatu yang mustahil untuk Umno mencalonkan Zulkifli," sinis Ahli Parlimen Machang itu.

Mengulas lanjut, Saifuddin optimis Parlimen Machang akan kekal dimenangi Pakatan Rakyat.

"Di Machang sudah ada pengganti, tunggu diumumkan oleh pimpinan sahaja.

"Pengaruh Pakatan Rakyat di sana sudah berakar umbi. Umumnya rekod pemerintahan PAS di Kelantan dan prestasi yang ditunjukkan pemimpin Pakatan memberi kita keyakinan kuat bukan sahaja di Machang, tetapi seluruh Kelantan," katanya.

Parlimen Kulim-Bandar Baharu terbahagi kepada dua Dewan Undangan Negeri (DUN), iaitu DUN Kulim dan DUN Bandar Bharu, dengan mempunyai 67.93% pengundi Melayu, 21.13% Cina dan 11.48% India daripada jumlah keseluruhan 51,444 orang.

Pada pilihan raya 2008, wakil KEADILAN, Datuk Zulkifli Nordin menang dengan majoriti 5,583 undi, iaitu 22,255 undi menewaskan calon BN, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir yang memperolehi 16,672 undi.

Kini Zulkifli menganggotai bebas setelah dipecat KEADILAN pada 2010 ekoran kesalahan berulang-ulang kerana melanggar dasar dan pendirian parti.

Beliau adalah Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), NGO di bawah tunggangan Umno BN.

Dalam PRU 2008, Saifuddin bertanding Parlimen Machang di Kelantan dengan 21,041 undi dan mengalahkan calon BN, Datuk Sazmi Miah yang hanya memperoleh 19,581 undi.

Sebelum itu, beliau memperoleh kerusi tunggal dalam DUN Kedah apabila menang pada Pilihan Raya Kecil DUN Lunas pada tahun 2000.

Beliau memperoleh 10,511 undi manakala calon BN, S Anthonysamy mendapat 9,981 undi. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=48594

boikot mb azizan, jentera pas mogok <b>di kulim</b> - komando perang siber

Posted: 14 Apr 2013 03:44 AM PDT

KALAU SEBELUM INI BEBERAPA UNIT PETI UNDI(UPU) PARTI PAS TELAH DITUTUP DI PARLIMEN JERLUN, PAS KEDAH KINI YANG MENGALAMI SINDROM TOLAK MB AZIZAN SEMAKIN MENGGILA. DI PARLIMEN KULIM LEBIH TEPAT DUN BANDAR BAHRU 10 DARIPADA 16 UPU TELAH BUNGKUS ATAU KATA LAIN MAMPUS TERUS.
10 daripada 16 UPU Pas DUN Bandar Baharu tutup kerana protes calon
BANDAR BAHARU - Sekurang-kurangnya 10 daripada 16 Unit Peti Undi (UPU) Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar Baharu tidak beroperasi berikutan protes secara senyap oleh petugas parti kerana tidak puas hati dengan pemilihan calon. Dalam keadaan sekarang, dengan penamaan calon hanya tinggal enam hari, persiapan Pas di kawasan DUN itu dilihat 'lesu dan tidak bermaya'. Jurucakap Ketua-ketua UPU berkenaan, Abu Rahim Embi berkata, sebab utama wujudnya 'protes senyap' yang dilakukan sebilangan besar anggota parti di DUN itu adalah faktor calon yang dicadangkan Pas Negeri Kedah tidak direstui banyak anggota parti. "Nama Yang Dipertua Pas Kulim/Bandar Baharu, Hassan Abdul Razak dan Ketua Pemuda Pas Kulim/Bandar Baharu, Khairi Salleh yang disebut-sebut antara nama calon dicadangkan pucuk pimpinan telah menimbulkan rasa berbelah bahagi di kalangan anggota parti dan penyokong sehingga kini," katanya pada sidang media di Kampung Permatang Simpor dekat sini hari ini. Beliau berkata, berbanding persiapan menjelang pilihan raya umum (PRU) 2008, keadaan ketika ini 'sejuk' kerana tenaga kerja parti yang sewajarnya muncul menjalankan tugas amat kurang. "Jika pada persiapan PRU12 lalu, anggaran 200 hingga 300 orang tenaga kerja wujud di UPU berkenaan tapi kini 20 hingga 30 orangpun tidak muncul dan kebanyakan UPU seolah-olah ditutup," katanya. - Bernama

EKSKLUSIF! Ustaz Azizan Bersubahat Menjual Arak <b>di Kulim</b> <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2013 05:37 AM PDT


Kulim Golf and Country Resort di Kulim Hi-Tech, Kedah. Ketua Pegawai Eksekutif, Bakry Abu Seman
Pengerusinya si Saifudin Nasution, ianya milik Penuh PKNK 100%, Pengerusi PKNK pula si YAB Ustaz Azizan Abdul Razak.

Aktiviti yang disyaki, menjual arak jenis Carlsberg kepada pelanggan. Tukang hidang 'arak' Pekerja Melayu Islam. Pelanggan yang mereka hidang 'arak' juga kebanyakannya Melayu Islam. Majoriti pekerja hampir semuanya melayu Islam.

Premis ni memang ada lesen arak, tapi Mc nak pertikaikan, kenapa ambil pekerja 'Melayu Islam' untuk hidangkan arak? Bukankah itu dah dikira bersubahat?

Dulu Pas maki UMNO bab arak ni. Pendapatan haram, duit haram, tak berkat, tak islamik dan pelbagai kata nista yang mereka selalu maki atas pentas ceramah. Tapi dah 5 tahun mereka jadi Kerajaan Negeri Kedah, kenapa tidak ada perubahan?

Pengerusi PKNK Ustaz Azizan Razak juga makan duit haram ya? Saifuddin Nasution Pengerusi Kulim Golf Club pun selama ni makan duit hasil arak ka? Pekerja melayu Islam yang bekerja disana semuanya bersubahat jual arak. Pendapatan mereka halal ke haram?

Bukankah jika kita bersubahat perniagaan arak ni, hatta menjadi tukang sapu pun, hasil gaji kita tetap haram. Awat Pas boleh biar semua ini berlaku?

Ohh lupa pulak, Pas sekarang bukan macam Pas dulu. Pas dulu perjuang negara Islam, Pas sekarang cuma perjuang negara Kebajikan. Jadi arak 'halal' dan cukai arak juga 'halal' kan Ustaz Azizan kannn...


McTheory:
Cakap tak serupa bikin, rosak-rosak!

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Review: Sastria Hotel Terbaik <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 31 Mar 2013 10:08 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya nak ceritakan satu hotel yang murah, lengkap dengan kemudahan santai, dan internet paling laju.

memperkenalkan....

Di situ macam-macam ada...

Saya baru dapat info dari sahabat Ina Zalina bahawa hotel itu baru buka antara tahun lepas. Sebab tu saya tak sangka, hotel tu murah sangat-sangat.

Kelengkapan di dalam bilik sangat lengkap, dengan internet menggunakan UniFi TM.


Jom kita menjamu mata di dalam tu...


Harga bermula dari RM70 (tidak termasuk Cukai Perkhidmatan 6%), bagi saya harga tu amat murah, dekat pula di bandar Sungai Petani.

Anda boleh layari www.sastriahotel.com.my atau hubungi 04-4246744 untuk tempahan atau pertanyaan.

p/s: fuh, promote habis kat sini. Thanks kat pekerja Sastria Hotel atas layanan baik sepanjang saya menginap di sini :-)

Pergaduhan <b>di Sungai Petani</b> | Solihin Zubir

Posted: 18 Dec 2012 07:07 AM PST

1. Apa cerita Sungai Petani?

Berita hot di facebook sekarang ini katanya di Sungai Petani tengah kecoh dengan kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Taman Ria apabila motosikal dibakar di depan masjid, seterusnya melarat ke Taman Keladi. Terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang, Sg Petani, Kedah, mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis-habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif. Sekarang di Sg Petani, Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock. Ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid, bakar masjid dan surau serta mangsa dari Orang Islam yang dicampak ke dalam longkang setelah dibelasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang-orang Islam di situ. Perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU. Harap semua pejuang-pejuang 30 dalam mood "Standby" kerana apa-apa sahaja boleh berlaku. Buat masa sekarang biarkan pihak polis dan fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang. Kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang-orang Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita dan kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain. Yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu, mood standby & jangan terlalu bertindak membabi buta. Tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga, BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku. Umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi. /// ( Sumber Maklumat: Ayahanda-Ayahanda Sg Petani, Kedah)

p/s: Status-status facebook seperti di atas telah ditokok tambah. Dan telah pun didelete oleh individu yang bertanggungjawab memulakannya. Tolong hentikan penyebarannya.


2. Ini pula cerita mangsa kejadian

3. Apa punca pergaduhan tercetus?

4. Pertelingkahan berakhir.

Dan, katanya Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani. Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan.


Orang ramai juga diminta jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar khabar angin. Kekalkan perpaduan antara kaum. Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan kes serangan tersebut, sila hubungi Bilik Gerakan IPD Kuala Muda 04-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 04-4222222.

1. Boleh tak jangan dok panggil keling kat depa kalau tak tau maksud sebenar panggilan keling sebab ianya ada pelbagai tafsiran di kalangan kaum mereka, sensitif dan mungkin jugak tidak sensitif. Boleh tak jangan hina agama depa? Nabi tak ajar macam tu. Anda gelar anda pejuang fisabilillah. Tapi kenapa anda tidak berperangai seperti pejuang fisabilillah terulung itu? Jika kita tak suka agama kita dihina, mereka juga begitu. Tak semua india berperangai seperti itu. Dan tak semua melayu tu bagus sangat. Bangsa India pun ada Islam la. Dok lawan maki takkan selesai masalah.
2. Boleh tak jangan dok sebar berita-berita dengan ayat seolah-olah sengaja memprovokasi dan menggalakkan lagi berlakunya rusuhan kaum? Dapatkan dulu maklumat sahih dari pihak yang berkenaan. Tak payah dok buat pala tau, buat pala terer sangat. Ni, mau tanya dok mana, tudia.. dok kat Batu Pahat, Tawau, sana. Orang SP sendiri yang tengah dok luar kawasan pun taktau cerita. Piii.. 
3. Boleh tak jangan dok buat teghok sangat seolah-olah nak habaq kat semua orang kata hang 3line.
SZ: Bersatulah atas nama Islam. Bukan hanya perjuangkan ketuanan Melayu sehingga Islam jatuh no.2.

Catatan Perjalananku...: Hujung Minggu <b>di Sungai Petani</b>, Kedah (6 <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2013 09:44 PM PDT

Aku baru kembali dari menyertai kejohanan catur "1st Kedah Open FIDE Rated Rapid dan Blitz" yang diadakan di Cinta Sayang Resort di Sungai Petani, Kedah. Kalau ikutkan aku belum bersedia untuk bertanding, tapi kalau asyik tunggu masa je bila nak bersedia, alamat tak main lah aku jawabnya. Rasa kempunan pula kalau asyik tangguh-tangguh niat tu. Dah lama juga tak jumpa rakan-rakan sekuliah di Arau yang menetap di Sungai Petani, dan kejiranan Pulau Pinang, jadi aku kena ambil kesempatan ini untuk bertemu mereka, dan melepas gian bermain diatas papan pada 6-7 april baru ini.

Aku bertolak ke Sungai Petani menaiki bas pada Jumaat malam daripada Kuantan (kalau ikutkan memang penat, tapi aku tak ada pilihan, aku baru lagi bekerja, mustahil untuk memohon cuti buat masa ini). Sampai di Sungai Petani pada pagi subuh jam 5.40am pada hari pertandingan. Aku dah biasa tidur walau dimana sahaja aku rasa nak tidur, jadi untuk kata aku penat sangat, aku rasa setakat nak bertahan sehingga round ke-4 bukan lah misi mustahil. Yang menjadi persoalan sekarang ni, boleh ke aku bertahan baki lagi 2 pusingan (round 5 dan 6)? huhuhu. Sampai je di SP, aku menelefon organiser kejohanan. Telefon tak angkat-angkat, "ah, sudah!" getus hati aku, "mesti tidur lewat ni, tak sedar telefon berbunyi". Nak marah pun ada juga, ye lah, dah le kali pertama aku sampai di SP, dengan keadaan gelap gelita dan persekitaran yang asing bagi aku. Nak je aku telefon kawan aku, tapi bila mengenangkan dia tengah sarat mengandung kesian pula, lagipun kami dah janji nak jumpa petang selepas game aku nanti. Aku terus-terusan menelefon Organiser ni. Tak jawab-jawab. Azan subuh dah lama kedengaran. Dek kerana tak nak tinggal solat subuh semata-mata kerana perkara kecil ni, baik la aku ambil tindakan ke Cinta Sayang Resort tu terus. Kebetulan, bas tu drop off penumpang di stesen teksi, aku pun mengambil teksi tu. Nasib baik la uncle keturunan India tu baik orangnya, dia terlalu teruja bertemu dengan orang daripada Kuantan. Peramah betul menceritakan sepanjang 15 tahun hidup di Kuantan, dan menerima kelahiran anak bongsu beliau di Kuantan. Tak sampai 15 min, aku sampai di Resort.

Mencari orang untuk bertanya, alamak! Kenapa tak ada orang kat Resort ni, masa dah suntuk untuk solat ni. Mencari sendiri tempat untuk solat, alahai, nampak signboard jalan tu, tapi gelap gelita la pula untuk menapak. Alhamdullillah, terjumpa pekerja resort tu, buat muka tak malu bertanya "surau kat mana ye?" dia memberitahu arah yang gelap gelita tu. Aku pun cakap la, "gelap nak lalu laluan tu". Kemudian muncul seorang lagi pekerja dengan muka macam baru bangun tido, aku bertanya lagi "saya nak ke surau, laluan ke surau tu gelap, ada tempat lain ke?". Terus dia menelefon walkie talkie, disuruhnya pengawal keselamatan buka lampu. Tak lama selepas itu dia berkata kepada aku, "ikut dia tu" sambil menunjuk arah wanita yang aku mula-mula bertanya soalan tadi. Aku menaiki kereta wanita tersebut untuk ke Surau. Alhamdullillah, Allah SWT permudahkan aku untuk menunai kewaijpan kepadaNya. Syukur sangat-sangat.

Setelah selesai solat, dan berdoa, dan mood kemarahan aku reda, barulah aku berani mengangkat telefon teman sebilik organiser tersebut. Sambil memberitahu aku berada di Surau, dan baru selesai solat.

Phew! badan dah mula terasa penat. Aku gagah menelan makan tambahan untuk memberi tenaga. Hari dah pun siang, jadi agak berani la untuk melangkah ke lobi hotel daripada surau. Sampai sahaja di lobi, sebaik melabuh punggung ke sofa, aku disapa oleh rakan baik dan suaminya yang juga kenalan catur semasa aku dan dia masih dibangku sekolah. Alangkah gembiranya aku. Tak lama selepas itu, Nik dan organiser datang bertandang. Marah dah reda, cuma kena tunjuk juga kemarahan untuk dijadikan pengajaran.. hehehe.. acting skill kena lah tunjuk sikit..hehehe. Jangan buat macam tu lagi no..

Selepas sarapan pagi bersama rakan baik dan suami, kami terus menuju ke dewan kejohanan yang terletak di luar Resort, namun berhampiran iaitu di Carnivall. Dewan kejohanan terletak disitu. Nanti aku ceritakan detik pengalaman sepanjang pertandingan berlangsung dientri selepas ini.. Jeng Jeng Jeng.. hehehe

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Nurin Aina @Nurin_MS calon Wanita Muda Keadilan <b>di Merbok</b>

Posted: 07 Apr 2013 06:50 PM PDT


SUNGAI PETANI – Teka-teki siapa bakal calon PKR bagi kerusi Parlimen Merbok setelah penyandangnya, Datuk Rashid Din mengundur diri terjawab apabila Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat pengumuman itu semalam.

Dalam pengumuman dibuat oleh Anwar di hadapan kira-kira 10,000 penyokong pada satu ceramah di Bandar Laguna Merbok, beliau berkata, Ketua Wanita PKR Cabang Sungai Petani, Nor Azrina@Nurin Aina Abdullah Surip telah dipilih sebagai calon kawasan itu.

Nor Azrina atau lebih mesra dengan panggilan Nurin Aina yang juga merupakan seorang Ahli Majlis Perbandaran Sungai Petani Kedah kini berusia 38 tahun.

Sebelum ini, kerusi itu dimenangi Datuk Rashid Din yang memperoleh 25,541 undi, menewaskan Datuk Tajul Urus Mat Zain dari Umno BN (22,443 undi).

Tahniah Nurin...teruskan perjuangan..lawan tetap lawan...

Anda boleh ikuti perkembangan aktivitinya melalui tweeter @Nurin_MS atau facebook Nurin Aina https://www.facebook.com/nurin.aina.1612

Nurin Aina pernah menjadi Exco AMK Malaysia, beliau juga pernah memegang jawatan Ketua AMK Johor, beliau juga merupakan Ketua Srikandi Malaysia sebelum jawatan itu disandang oleh Siti Aishah.

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

KedahLanie.info: Petang nanti Ust Azhar Idrus <b>di</b> MASJID LAGUNA <b>...</b>

Posted: 11 Apr 2013 09:30 PM PDT

ahli parlimen <b>merbok</b> samseng, tumbuk naib ketua <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 12 Mar 2013 02:00 AM PDT

Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din yang sebelum ini telah menyatakan bahawa Pakatan Rakyat tidak memerlukan undi masyarakat India, sekali lagi menimbulkan kontroversi dan kemarahan masyarakat setempat, khususnya masyarakat India. Ternyata, pengalaman lepas masih belum mampu mengajarnya.

Kejadian dilaporkan telah berlaku jam 9:45 malam pada 10 Mac lalu di bilik mesyuarat Pejabat Cabang PKR Merbok, Sungai Lalang, Sungai Petani melibatkan Ahli Parlimen Merbok itu dengan seorang Naib Ketua Wanita PKR Cabang Merbok. Naib Ketua Wanita PKR Cabang Merbok bernama Malika a/p Subramaniam tidak sahaja dipanggil HINDU PARIAH tetapi juga telah ditumbuk oleh Rashid Din.

Menurut sumber, kejadian berlaku semasa dalam sesi soal jawab. Tercetus pertengkaran dan perselisihan faham antara Malika dengan Rashid DIn. Malika tidak berpuas hati kerana enggan meminta maaf kepada Malika kerana beberapa isu selain gagal menjawab dan melayan semua usul yang dikemukakan. Rashid Din gagal mengawal perasaan, lantas cuba menumbuk muka Malika. Bagaimanapun, tumbukannya tersasar kerana Malika berjaya mengelak. Rashid Din bagaimanapun, cuba menumbuk lagi. Tumbukan kali kedua, masih tidak mengenai muka sebaliknya mengenai dada Malika, menyebabkan Malika terjatuh.
Apabila melihat Malika terjatuh, Rashid Din cuba menerkam tetapi ahli-ahli PKR yang lain di bilik mesyuarat tersebut, berjaya menangkap dan menghalang Rashid Din daripada terus mengerjakan Malika.
Pun begitu, Rashid Din terus menyeranah Malika sambil menggelarkan Malika sebagai HINDU PARIAH.

Mesyuarat tersebut kemudiannya dibatalkan. Malika sebaliknya membuat laporan polis pada jam 11:46 malam di Balai Polis Bedong... TERUSKAN BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


KedahLanie.info: Tamboq Umno <b>di Padang Terap</b>

Posted: 06 Apr 2013 12:08 AM PDT

Blog wwwkaptenpower.blogspot.com

Debaran untuk menghumbankan keluar umno be enddd dari putrajaya semakin memuncak...gelombang untuk terus mengekalkan PR menerajui Kedah.P.Pinang, Kelantan dan Selangor makin meningkat...umno semakin haru dengan biru.

Masalah calon umno di Kedah makin kronik... sebelum ni di dua bahagian Jerlun dan Kubang Pasu nampak dah jadi keleboq..ni cerita baru dengaq pula...hangpa pakat tengok sendiri la senarai bakal calon depa yang diatur oleh penganalisis teh tarik melalui jaringan kedai kopi depa...nampak gena.

1. Parlimen Padang Terap ;  Ghazali Ibrahim vs Mahdzir khalid vs Ahmad Lateh.

wow 3 penjuru...belengas habeh.


2. DUN Kuala Nerang ..Syed Sobri..yg ni rasanya terpelanting...maka Shuhaimi Shoib lee yg berpeluang cerah.

3. DUN Pedu- Kama Noriah Ibrahim vs Badrol Hisham ,Ketua Pemuda ni vs Abd Khaffar Ahmad...3 penjuru juga..dengaq2 kata Badrol yg akan terpeleot..

Esok aku nak pi dengaq di Pokok Sena pula... geng aku disana kata bahagian ni pun macam yg lain juga.. kena pi pekena kopi o kaw dekat pekan baru tu..

TEBAS: tamboq umno <b>di Padang Terap</b>.

Posted: 05 Apr 2013 07:37 AM PDT

Debaran untuk menghumbankan keluar umno be enddd dari putrajaya semakin memuncak...gelombang untuk terus mengekalkan PR menerajui Kedah.P.Pinang, Kelantan dan Selangor makin meningkat...umno semakin haru dengan biru.

Masalah calon umno di Kedah makin kronik...sebelum ni di dua bahagian Jerlun dan Kubang Pasu nampak dah jadi keleboq..ni cerita baru dengaq pula...hangpa pakat tengok sendiri la senarai bakal calon depa yang diatur oleh penganalisis teh tarik melalui jaringan kedai kopi depa...nampak gena.

1. Parlimen Padang Terap ; 
Ghazali Ibrahim vs Mahdzir khalid vs Ahmad Lateh.
wow 3 penjuru...belengas habeh.

2. DUN Kuala Nerang ..Syed Sobri..yg ni rasanya terpelanting...maka Shuhaimi Shoib lee yg berpeluang cerah.
3. DUN Pedu- Kama Noriah Ibrahim vs Badrol Hisham ,Ketua Pemuda ni vs Abd Khaffar Ahmad...3 penjuru juga..dengaq2 kata Badrol yg akan terpeleot..

Esok aku nak pi dengaq di Pokok Sena pula...geng aku disana kata bahagian ni pun macam yg lain juga..kena pi pekena kopi o kaw dekat pekan baru tu..
Kami nak TEBAS umno be enddddddd

DPP <b>PADANG TERAP</b>: Gegar ! Konvoi Terbesar Kedah <b>Di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:16 PM PST

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Photo essay: Hitam putih <b>di Tanjung Dawai</b> Kedah

Posted: 09 Apr 2013 06:34 AM PDT

Blog ini adalah dilindungi oleh akta hakcipta. oleh itu anda dilarang sama sekali untuk memuat turun, menggunakan, memanipulasi, membuat salinan dan lain-lain yang berkaitan tanpa keizinan pemilik blog. sila hubungi pemilik blog untuk maklumat lanjut mengenai penggunaan kandungan blog ini untuk sebarang tujuan.

<b>di</b> situ <b>tanjung dawai</b> - SimPLy faRah...

Posted: 25 Mar 2013 07:51 PM PDT

"ku ukir namamu di awang gunung jerai
disaksikan laut daun nyiur melambai
jauh pandangan permai di situ tangjung dawai
terkenang peristiwa cinta kita terurai..."
hahaha..ni lagu cinta pantai merdeka...korang ingat tak...?...ada nama tanjung dawai...dan weekend hari tu cik farah pestaim pergi tanjung dawai sebab attent kenduri kawen sedara kat sungai petani...biasalah bawa golongan para ibu ni mmg suka sangat diorg ni nak membeli ikan kering la udang kering la....sotong lah....so layanzzzz...
  mama and kak ah sedang membeli belah ...gilerr semangat...


 dan ni time cik farah nak enterprem juga
oh...yang ni nak tunjuk ladybug baru cik farah....peneman cik farah kat opis...

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


KedahLanie.info: Mohd Sabu bertanding <b>di Pendang</b>, Fadzil di DUN <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2013 05:24 AM PDT

Sejak dua bulan lepas saya sering ke Kedah dan kawasan yang sering saya lawati dan memberi penerangan itu meliputi kawasan Kuala Kedah, Padang Terap, Kubang Pasu dan Pendang. Saya diminta untuk masuk ke kawasan yang menjadi kubu Umno terutamanya di Pendang dan saya dengan rela hati melakukannya.
Di antara kawasan yang saya seronok sekali untuk menembusi kubu Umno itu ialah kawasan Pendang, kawasan sahabat saya Mohamad Sabu, dijangka bertanding dalam PRU nanti. Pendang merupakan kawasan yang masih ada tempat-tempat yang Pakatan Rakyat masih belum dapat menembusinya kerana kekuatan Umno masih ada di situ. Kawasan seperti ini masih ada di DUN Sungai Tiang dan di DUN inilah yang saya sangat berbahagia untuk memberi penerangan.
DUN Sungai Tiang ini diwakili oleh BN dan ADUNnya ialah orang kuat Puteri Umno yang bernama Soraya. Tetapi kawasan ini sudah nampak kejayaan PAS menembusinya kerana saya memberikan tumpuan kepada DUN ini. Saya begitu tertarik dengan kegigihan Majlis Tindakan DUN PAS ini kerana sentiasa melakukan lawatan dan mengadakan program-program bagi mendekati rakyat.
Saya diberitahu oleh orang kampung di Sungai Tiang yang mereka selesa dan berpuas hati dengan kegigihan Fadzil Baharum dan mereka berkata mereka mahukan Fadzil bertanding bagi pihak PAS di Sungai Tiang itu.
Pada 1hb yang lepas saya telah dibawa ke sebuah kampung yang belum dilawati oleh PAS sejak merdeka dahulu lagi dan Alhamdulillah telah dapat kami tembusi dan ramai ahli-ahli Umno telah datang bersama-sama menjayakan majlis penerangan itu.
Mereka juga memahami bagaimana DAP dan PAS boleh memberikan kebaikan kepada negara untuk mencapai matlamat penyatuan kaum sebagaimana yang diharapkan oleh negara. Mereka secara beransur-ansur telah menghilangkan apa-apa perasaan prejudis terhadap DAP yang selama ini dimomokkan oleh Umno dan parti komponen BN.
Jika DUN Sungai Tiang ini dapat ditawan oleh PAS maka majoriti kemenangan PAS yang bakal diwakili oleh Mohamad Sabu akan meningkat dengan banyaknya. Saya tidak syak Mohamad Sabu akan mendapat majoriti besar dan kemenangan Fadzil bagi kawasan Sungai Tiang itu akan menambah bilangan kerusi yang dimenangi oleh PAS dalam DUN negeri Kedah Darul Aman.
Kami berharap Fadzil dan rakan-rakan pejuang yang lain akan bersatu untuk mendapatkan kemenangan besar bagi kawasan parlimen Pendang itu. Kehadiran Mohamad Sabu di Pendang sebagai calon juga telah menaikkan semangat rakyat Kedah dari kawasan lain untuk mendekati dan menambah kekuatan parti itu di negeri jelapang padi itu. — aspanaliasnet.blogspot.com

KedahLanie.info: Kompom..bang mat sabu tanding <b>di Pendang</b>

Posted: 09 Apr 2013 02:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kompom..bang mat sabu tanding di Pendang. Posted by Kedah Lanie at 5:00 PM · Email ThisBlogThis! ... 24 jam bersiaran di http://TVkedah.blogspot.com - ... Sumbangan di perlukan walaupun sedikit kami tetap menerimanya.. terima kasih ...

Batu vs Kayu: PRU13: Mohamad Sabu <b>di Pendang</b>, Husam di <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2013 12:25 AM PDT

KUALA LUMPUR: PAS hari ini mengumumkan Timbalan Presiden parti itu Mohamad Sabu akan bertanding di parlimen Pendang, manakala Naib Presiden Datuk Husam Musa di Putrajaya.
Selain itu, dua lagi naib presiden PAS iaitu Datuk Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub masing-masing akan bertanding di parlimen Pokok Sena, Kedah dan Pulai, Johor.
Pengumuman calon-calon tersebut dibuat Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada satu sidang media di pusat media PAS Pejabat Agung parti itu sebentar tadi.
Turut serta pada sidang media tersebut Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali.
Pada sidang media sama, Kerabat Diraja Terengganu, Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad turut diumum sebagai calon PAS bagi Parlimen Kuala Terengganu manakala bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari pula di Larut, Perak.
Selain itu, Wan Aishah Wan Arifin juga turut diumum sebagai calon bagi Parlimen Jempol Negeri Sembilan.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Minah Saleh Bercinta dengan Melayu <b>di Langkawi</b> | ! Erti Kehidupan...

Posted: 24 Feb 2013 07:46 PM PST

Pergh...!! tajuk nak A jer yer dak..?

Baru ni gua ada pergi ke langkawi tajaan Tareeq Al-Jannah....banyak la tempat2 menarik yang gua pergi...(nanti gua cerita kemudian)

 Di suatu pulau ni sedang gua lepak seorang2...tiba2 ada minah saleh tegur gua

 Jesicca : Hai...u peminat Arsenal yer..

 Ujang : Yup...*sambil buat muka comel

 Jesicca : Hai nama saya jesicca..*sambil hulur tangan 

Ujang : hai jesicca...saya ujang, awak dari mana

 Jesicca :  Saya dari german..saja datang bercuri di Langkawi..

 Ujang  : Owh....*jawap ringkas sebab malas nak layan

 Jesicca :  muka awak macam player Arsenal la..Arteta..

 Ujang : wahahahahahaahhahahaha *gelak iklas tak iklas sangat

 Jesicca : serius la..i peminat arsenal gak.

Jesicca : Erm..saya datang Malaysia seorang..sudi ke teman saya..

Ujang : Sori saya sudah berkahwin *jawap gua gentle

Jesicca  : owh yer ker..., erm..ok

Ujang : ok la saya nak pergi mandi..

Jesicca : kejap2...nak ambil gambar dengan awak dulu

Ujang : ok....


* dekat langkawi memang ramai gak orang melayu kapel dengan minah saleh...

My Little Sunshine - It&#39;s All About Us!: Tempat makan <b>di Langkawi</b>

Posted: 11 Mar 2013 01:53 AM PDT

Cerita langkawi belum habis lagi.. kali ni nak bawa korang jalan2 cari makan di langkawi. Actually tempat2 makan ni ada yang aku google blog dan ada yang cari sendiri ikut perut yang sedang kelaparan. Main belasah je pegi mana kedai yang nampak.. janji perut terisi.. ok jom pegi makan day by day. lapo plak tengok gambar ni..
Day 1, selepas kami check in hotel, lepas solat maghrib isyak sume, kami pun keluar cari makan.. banyak kedai makan di Pantai Chenang tu.. Tapi kena pilih betul2 lah sebab takut termasuk kedai Non-Muslim.. kami terjumpa Restoran Aliyah (lebih kurang gitulah ejaannya). Kedai dia buruk je lah, dalam hoarding gitu. Mujur jumpa jalan masuk. . kami order tomyam, sayur kailan ikan masin, ikan siakap bakar, pari bakar dan kerang rebus.semua small portion ye. hehe. tamak okey sebab semua kelaparan. Nasib baik orang tak ramai. dapatlah cepat. tak tahulah sebab lapar ke apakan, tapi semua best :-) Ikan fresh dan cara bakar dia pun sedap. Dia lumur kunyit dan garam untuk bakar. sambal belacan sedap.. makan malam kami malam itu tidak menghampakan. Dan harga tak sampai RM 100.. Cuma kalau mengikut tekak aku, tomyam dia pedas sikit.. tapi oklah.. cuma tak jadi macam tomyam siam :-p 


Day 2 pulak. Selepas kami pergi ke Cable Car (belum cerita lagi) perut mulalah berkeroncong.. Jam 2 dah masa tu. mulalah melilau cari kedai makan. Ayah cakap kita pusing2 je pulau cari kedai makan. hmm.. tak boleh jadi ni.. dah lama juga pusing2, tak jumpa pun.. Aku pun pakai garmin cari kedai seperti yang dicadangkan oleh blogger iaitu Kedai Jom Bakar. sekali tu, bila dah sampai, kedai is tutup.. haha. terpaksalah masuk kedai sebelah dia.. Ok jugalah makanan dia.. Tapi kitorang pegi dah pukul 2 kan, amik jelah apa lauk yang ada.. kedai tak tahu apa nama, tapi sebelah Jom bakar. :-)
Malam pulak, ayah cakap nak makan goreng2 je. tapi juga tak tahu kedai apa mahu terjah. Aku pun google lah dalam tenet. Sekali tu jumpalah kedai ni. Tapi sebab kedai ni tak sedap seperti yang orang cakap, aku tak nak sebut namalah.. orang suggest makan ikan bakar, mestilah nak rasa kan sedap sangat ke. ternyata ikan bakar dia boleh terima, tapi makanan seperti goreng2 like mee goreng, nasi goreng, tomyam sume out of taste (my taste lah kan).. Jadi, tukang bakar ikan, sila jangan berhenti keje kat sini sebab nanti tak de orang nak datang. huhu. air dia pun ala2 je, fresh oren tapi tak berapa nak pure. kedekut limau agaknya..
Ha.. day 3 ni kami nak balik dah.. Jadi makan apa yang ada sebab nak pulun gi ronda lagi :-) Kami makan di pekan kuah, ayah nak makan nasi kandar. jadi, nasi kandar aku tak amiklah gambar. malas. hehe. Tapi aku nak fokus kepada kedesapan laksa tepi pantai di pinggir airport ni.. hmmm sedap sangat.. Kalau kat KL ni, payah aku nak jumpa laksa yang sedap mengikut tekak aku... tapi kali ni, laksa dia memang menepati citarasa. Mula2 aku cakap, mama orderlah dulu. kang tak sedap, meyesal pulak order banyak2. hehe. jadi aku pun mengeceklah mama punya laksa. haa. sedap2.. so, orderlah 4 mangkuk.. cendol 1 dan air teh o ais.. orang utara kan, sedap je lah buat laksa asam ni.. yummehh.. Nama van tu laksa pulau. Aku google jumpa laksa power, tapi masa sampai tu aku jumpa laksa pulau dulu, so rezeki diorang lah. Laksa power pun ada juga, tapi depan lagi nun... gambar adalah tidak tersusun..


'



Okey laksa ni sangat rekemen. Yang lain2 tu ikut citarasa sendiri ye. Lain orang lain citarasanya.. kang aku kata sedap, korang tak sedap pulak.. dah petang2 ni lapar pulak tengok laksa.. bak mai semangkuk.. :-) ok bye.. sekian, wassalam..

Jiwa Merdeka: Rafizi Ramli bidas hujah macai guna harga kereta <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2013 08:13 AM PDT








Kita menyambut baik usaha page UMNO http://bit.ly/silapfakta. Namun dalih yang cuba menidakkan Harapan Rakyat: Turunkan Harga Kereta http://bit.ly/kitamampu gagal untuk buktikan yang kita tidak mampu laksanakannya. Share & like page Rafizi Ramli untuk sebarkan penjelasan berikut:

1. Rujuk undang-undang. Mengikut Akta Kastam 1967 & 1976 dan enakmen2 pindaan, di Langkawi hanya Duti Import (Duti Import & Duti Eksais Import) dan Cukai Jualan dihapuskan. Manakala kenderaan tempatan yang dieksport dari Semenanjung masih lagi dikenakan Duti Eksais Tempatan, yang dikecualikan hanya Cukai Jualan. Pelik tapi itulah undang-undang sedia ada, kereta import tiada duti eksais di Langkawi, kereta tempatan ada duti eksais. Kerana itu perbezaan kereta Myvi Langkawi dan semenanjung sedikit sahaja sekitar 10% iaitu sama dengan nilai cukai jualan 10%

2. Rujuk harga jualan kereta di seluruh dunia. Contohnya harga jualan Honda Civic adalah USD 18,651 atau RM 57,631 dan harga jualan Toyota Camry USD 22,235 atau RM68,706. Apa buktinya? Lawati website Toyota & Honda dari negara-negara lain. Buka pandangan, lihat dunia luar.

3. Jadi mengapa masih ada perbezaan yang ketara antara nilai sebenar kereta dengan nilai harga jualan di Langkawi? Perbezaan harga docket kastam dengan harga jualan di Langkawi menunjukkan berapa banyak keuntungan yang diambil oleh pengedar/dealer. Siapakah yang memiliki AP-AP tersebut?

Rujuk link berikut untuk nilai sebenar kereta yang telah digazetkan oleh kastam http://bit.ly/nilaikereta.

Nak Seribu Daya, Tak Nak Seribu Dalih!

Bakal MP Pandan ! 

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG CIK INTAN BERLIAN: PEMANDANGAN <b>DI</b> SG <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 05 Apr 2013 04:46 AM PDT

Sebelum tu nak tanya, sapa ada sms saya tanya pasal nak jadi agen produk gluta? saya  x ada credit nak reply...dah reply dgn hp husband tapi x ada reply..boleh saya tau sape ya? sebab x ada save number. sekian. 
Layankan gambar kg saya di Sg Yan, Kedah. Line MAXIS serius giler..Hijau je line! Tapi dah bayar dah...line problem.. Segalanya lambat.. Sampai nak terjah rumah kawan-kawan pun lambat Ya Allah..maafkan saya.... ni pon nak up entry dari petang tadi. huh

* SAWAH PADI TU BELAKANG RUMAH SAYA..POKOK KELAPA TU PON BELAKANG RUMAH SAYA..KOH KOH..ENCIK FIRDAUS TOLONG JADI MODEL SAYA..AHAKS!

Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: Bergambar <b>di</b> sawah padi <b>Yan Kedah</b>!

Posted: 19 Nov 2012 07:55 PM PST

Hai, ED bercuti menulis blog pada minggu lepas kerana ED mahu menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja sekaligus jalan-jalan di Yan Kedah. Ini merupakan kali pertama ED menjejakkan kaki di negeri jelapang padi tersebut. Sebelum ini, ED teringin sangat nak bergambar di hamparan sawah padi yang nun menghijau jika sampai ke Kedah. Bila dah sampai, apa lagi.. ED tak nak melepaskan peluang bergambar di sawah padi. Jom!
 Cantiknya pemandangan di sawah padi.. Lokasi Yan Kedah.
 Sukanya dapat bergambar di sini..
 ED sangkut kamera di ranting pokok, set masa dan bolehlah bergambar dengan semua rakan.. haha..
Maaf, ED jakun sikit nampak sawah padi sebab pertama kali nampak. Haha.. Sampai di Yan Kedah, ada beberapa tempat lagi yang ED pergi selain menghadiri kerja kahwin kawan ED. Teruskan bersama blog EDtv untuk mengetahui destinasi seterusnya. Udada Ubabye!!
ED: saya pencinta alam sekitar.. haha..

EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDY) - Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 11:33 AM PST

~ LoVeLY aZaLYea &#39; s sToRy ~: PICNIC <b>DI</b> TITI HAYUN, <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 13 Feb 2013 06:41 PM PST

CNY holidays kali nie xde plan keluar dari negeri Kedah pun since mr. hubby cuma cuti 3 hari sajer! Aku jer cuti lama 9 hari so 3 hari tu dimanfaatkan dengan sebaik-baik mungkin dgn aktiviti kekeluargaan di dalam negeri Kedah sajer...selain daripada aktiviti menambahkan lemak dgn memenuhi undangan ke majlis-majlis perkahwinan..ada jugak laa bawak anak-anak pi picnic di Titi Hayun, Yan, Kedah...likasi favourite kami sebb inilah tempat mandi manda terdekat dgn rumah kami...dah set terus angkut anak-anak pi sana...apa benda persiapan bekal pun tak bawak, just goreng nugget tempura then bawak sos cili+sos tomato+ mayonis jer...giler sempoi punya bekal! Selalu gigih memasak bihun goreng laa nasi campur ulam sambal belacan bagai! Kali ni bawak jugak nasi tapi tapau nasi kandaq kat kedai depan rumah nie jer..jadik laa...
Jom layan gambar yer kawan-kawan...
Yang paling happy budak-budak berdua nie  laaa...bila-bila masa pun kalau ajak mandi sungai / air terjun memang depa laa yg paling happy ...
Tapi airnya cetek...musim kemarau agaknya...takat lutut aku pun x sampai...terus terbantut niat nk berendam sama...kasi chance kt anak2 sudah laa...
Anak dara aku yg makin debab...;p
Leka nk tangkap anak-anak ikan ..
Bekal...sejuk2 berendam mmg selera jer makan semuanya!
Mak dugong berendam...huhu

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


PROGRAM JELAJAH ANAK MALAYSIA <b>DI JERAI</b>,<b>KEDAH</b> | Portal <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 06:46 AM PST

Jerai, 4 Febuari 2013 – Program Jelajah Anak Malaysia bertemakan Transformasi Rakyat singgah sebentar di Jerai, Kedah.  Jelajah Anak Malaysia merupakan kesinambungan Jelajah Aman Kampus diadakan bagi memastikan gerakan anak muda dapat merasai denyut nadi rakyat dan berkongsi pengalaman kehidupan di seluruh Malaysia.

Peserta Jelajah Anak Malaysia didedahkan dengan melihat sejauh mana agenda transformasi kerajaan sampai kepada rakyat.  Melalui  Program Suara Rakyat penduduk kampung diberi borang kaji selidik untuk diisi dan meminta pendapat rakyat tentang kerajaan yang sedia ada.  Manakala program riadah seperti bola sepak, sepak takraw dan bola jaring juga turut diadakan bagi mengeratkan lagi hubungan bersama penduduk kampung. Antara program yang dapat menarik golongan muda adalah Pogram Rakyat Service Centre (RSC) yang telah berjaya menarik seramai 500 penduduk kampung untuk mengunjungi gerai-gerai pameran yang dibuka oleh Jabatan dan Agensi kerajaan.

Program dimeriahkan lagi dengan kehadiran dan dialog bersama YB Dato Dr. Ku Rahman Ismail, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Guar Chempedak.  Antara isu yang dibangkitkan adalah mengenai ekomoni Negara dan kepentingan rakyat untuk sama-sama menyertai proram transformasi negara.

=tamat=

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 01:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PANASS!! Banner Tolak MB <b>Kedah</b> Muncul <b>di</b> Sekitar Parlimen <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:35 AM PDT

Ternyata makin lama makin teruk masalah dalaman Pas Kedah ni. Hinggakan banner tolak Azizan naik dimerata tempat. Banner tolak Azizan naik bersama bendera Pas warna hitam. Kenapa warna hitam?

Mc pernah nampak bendera Pas warna hitam ni. Tapi Mc buat taktau saja, ingatkan takdak makna apa-apa. Rupanya bila dijelaskan oleh orang Pas sendiri, barulah Mc tahu. Bendera Pas warna hitam ni rupanya, warna 'pemberontak'.

Maknanya, puak Pas yang menentang Azizan, puak ni akan naikan bendera Pas warna hitam. Warna berkabung la katakan. Malah sudah berapa 'markas peti undi Pas' telah ditutup disebabkan protes terhadap Azizan.

Huyooo.. makin parah nampaknya konflik Pas di Kedah ni. Adehh..

Tak best la macam ni, kalau Pas dah pecah belah sebelum bertanding PRU, maknanya UMNO akan menang dengan mudah. Cehh.. tak fight langsung la!

McTheory:
Cerita pasal pepecahan ni, akan diulas detail kelak..

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 01:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

hanya.....: KURSUS KEUSAHAWANAN SISWA 2012 <b>DI</b> RESORT <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 07:08 AM PST

21 - 23 NOVEMBER 2012, RABU - JUMAAT
RESORT THE REGENCY GUNUNG JERAI, GURUN KEDAH
Sebelum ni saya anjurkan Kursus Keusahawanan di Lumut Perak dan Pulau Jerejak Pulau Pinang, untuk tahun ni, saya buat pulak untuk 43 orang pelajar Matrikulasi Perakaunan kat Resort Regency, Gunung Jerai, Gurun Kedah. Saya lebih teruja buat kursus di Gunung Jerai sebab semuanya 'perfect' dan paling best ialah persekitaran yang nyaman, sejuk, pemandangan sawah padi dari ketinggian hampir 1000m dari aras laut, dikelilingi hutan hijau, boleh tengok matahari terbit dan terbenam, dikelilingi taman dan bunga-bungaan tanah tinggi yang mekar setiap masa, arnab yang berlari bebas dikawasan penginapan, ada swimming pool walaupun cuaca sejuk, monyet-monyet pun bebas berkeliaran, malam-malam sejuk sehingga bawah 20 darjah celcius yang kadang-kadang diselubungi kabus dan awan tebal sehingga masuk dengan selamba dalam dewan tempat kami beraktiviti.

Batch tahun ni, saya tak mau buat ceramah. 90% praktikal, hanya 10% je teori.Semuanya saya dan seorang lagi cikgu 'handle'. Objektif kami mudah je...nak ajar diaorang KARAKTER SEORANG USAHAWAN. Bila buat kaji selidik, 100% sangat suka & seronok dengan kursus ni kerana kursus ni lain dari yang lain (harap-harap tak hipokrit la)
2) AKTIVITI PERBINCANGAN KUMPULAN
3) AKTIVITI PERSEMBAHAN IDENTITI SYARIKAT/KUMPULAN
4) AKTIVITI RIADHAH - DODGEBALL

5) AKTIVITI PRODUCT DESIGN
  • MELT & MOLD SOAP
  • FOAM SHEET DESIGN
  • GLASS PAINTING
  • TILE PAINTING
  • DENIM BAG RECYCLE
  • NEWSPAPER BEG
  • MENCANTING BATIK
  • POSTER
6) CERAMAH & LAWATAN CENDAWAN SHITAKE. Ladang cendawan yang satu-satunya ada di Malaysia.

7) CERAMAH RINGKAS TENTANG PERSONAL FINANCIAL INTELLIGENT
8) AKTIVITI RIADHAH - ROKET KERTAS

9) AKTIVITI PEMBENTANGAN, PERSEMBAHAN DAN PAMERAN

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2012 01:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>jerai</b> : <b>di</b> mana peranan kerajaan <b>kedah</b> atas sekolah - jeraitv

Posted: 21 Dec 2012 03:00 PM PST

Satu pendedahan yang sebelum ini kita tidak mengetahui di mana Sekolah Agama Rakyat dan Madrasah Tahfiz langsung tidak pernah di bantu Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS walau pun dalam janji manifestor PAS di Kedah pada PRU 12, sekiranya Pakatan Haram Menang, PAS akan memperjuangkan pendidikan Islam kepada anak-anak di Kedah. Namun kini janji tinggal janji setelah menjadi pentadbir di Negeri.

Dahulu PAS Kedah sering mengatakan Kerajaan Negeri Kedah yang di tadbir BN merupakan Kerajaan Negeri yang Zalim terhadap Islam dan meminggirkan pembanguna Islam di Kedah, namun setelah menjadi pentadbir tiada satu pun usaha Kerajaan Negeri pentadbiran PAS membantu pembangunan Islam di Kedah, sebaliknya apa yang berlaku adalah penumbuhan pesat pusat-pusat maksiat di Kedah sehingga membimbangkan rakyat yang beragama Islam Kedah.

Semenjak menjadi pentadbir Kerajaan Negeri, PAS sering bermegah-megah mengatakan keuntungan Kerajaan Negeri berlipat kali ganda terutamanya dari hasil pembalakan.

Tapi ke mana perginya keuntung-keuntungan terbabit di gunakan untuk membantu rakyat di Kedah ?

Di mana sumbangan Kerajaan Negeri pentadbiran PAS di dalam membela dan membangunkan Islam di Kedah ?

- PISAU KEDAH , JERAITV , AUPN , APJ

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Feb 2013 01:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gunung <b>Jerai</b> dah tak sejuk lagi.. | MyMekar.com

Posted: 18 Dec 2012 06:40 PM PST

9-10 December 2012

He..asyik-asyik ke Gunung Jerai. Kalau sesiapa yg selalu singgah blog ni mesti terperasan yg daku selalu update ttng percutian ke gunung jerai. Boleh dikatakan tiap2 tahun..grr. Baru2 ni selepas selesai urusan di Penang kami meneruskan perjalanan ke negeri Kedah pula. Salah satu lokasinya adalah ke Gunung Jerai yg terletak di daerah Gurun, Kedah.

Apa yg istimewa selalu pegi situ Mekar?

Kebetulan ada promosi harga bilik (musim cuti sekolah). Sekaligus mr suami nak meraikan sahabat karib beliau sekeluarga. So apa lagi kami tak melepaskan peluang. Kalau bukan promosi, harga boleh mencecah sehingga RM 300 untuk premier room, tp kami hanya bayar RM 253 je. Kami menempah 3 unit bilik utk 3 buah keluarga. Perjalanan menaiki 2 buah kereta untuk naik ke Regency Resort Gunung Jerai boleh mengambil masa sehingga 20 minit dengan jalan yang bengkang-bengkok dan mencabar. Tapi sbb dah biasa menaiki Gunung Jerai membuatkan perjalanan kami bjalan lancar.

Resort ni memang cantik dikelilingi pemandangan yg menarik.

'playground' ni baru je dibina. thn lepas xde lagi. seronok sungguh anak2 sahabat kami bermain2 di sini.

'swimming pool' juga baru wujud thn ni. last time kami pegi xde lagi.

deretan unit deluxe room utk penginapan sahabat kami. bilik mereka mengadap pool & playground. anak2 mereka sgt teruja dgn aktiviti yg tersedia di situ. hingga tak sabar2 mrka nak terjun kolam walaupun sesampainya kami ke resort, kolam dah tutup krn jam menunjukkan pukul 5 ptg.

deluxe room yg mempunyai 3 biji katil single. sempit sikit tapi cukup la buat bermalam satu mlm. sib baik anak2 sahabat kami kecik2 lagi

ni pulak bilik daku & mr suami – premier room

bilik yg luas & selesa. disertakan juga dgn 2 baucer sarapan pagi

Puncak Restoran – merupakan lokasi kami utk breakfast. Manakala pada waktu malam, sesiapa yg kelaparan boleh order makanan di restoran ini juga. Namun daku nasihatkan agar korang jgn mengharapkan hidangan yg enak2 di sini krn keadaan adalah sebaliknya. 3x kami pergi, memang masakkannya 'out' sentiasa….huhu. Tapi memandangkan kat puncak ni tak de tempat lain yg hendak dituju maka  tak boleh tidak, Puncak Restoran adalah satu2nya kedai makan yg ada utk mengisi perut :cry:

Table Soccer – inilah satu2nya aktiviti di waktu mlm yg boleh dilakukan di gunung Jerai. kena byr rm 2 kalau tak silap.

selepas breakfast, kami ronda2 di sekeliling resort sambil menghirup udara nyaman di waktu pagi. Syok tengok pemandangan sambil pokok rhu bergoncang ditiup angin sepoi.

Lihat tu..pemandangan sawah padi, laut membiru dan sebahagian negeri Kedah dari atas puncak Gunung Jerai

meriahnya pokok2 mengeluarkan bunga
kalu tanam kat umah kl, sure tak tumbuh bunga nih..huhu
arnab yg bebas berkeliaran. tapi beliau malu2 saat gambarnya dirakamkan

memandangkan kat atas puncak Jerai ni agak sukar menemui kedai runcit (mmng tiada), maka daku dah standby membeli aneka kudapan buat santapan bersama. Selepas selesai breakfast di restoran, daku blk ke bilik & siapkan roti sandwish utk mengalas perut sblm kami semua berangkat pulang lewat ttngharinya.

Sebenarnya baru daku perasan, trip kali ni cuaca di Gunung Jerai tak terlalu sejuk spti sblmnya, walaupun ptg hari ketibaan kami hujan turun dgn lebat. Suasana waktu malam pun just nice. takde gigil2. tak perlu pakai baju dua lapis. Trip kali ni juga, tak banyak pokok2 yg berbunga lebat seperti kebiasaannya. Kalau dulu  sekeliling resort dipenuhi dgn bunga yg berwarna ceria. Kali ni kelihatan pokok2 macam baru nak tumbuh. Tak syok pula nak ambik gambar :wink:

Apa-apa pun, satu percutian yg menyeronokkan walaupun tak banyak aktiviti yg boleh dilakukan di puncak Gunung Jerai. Asalkan kami dapat menikmati pemandangan yg tenang dan cantik serta kami dpt menceriakan anak-anak sahabat kami sempena cuti sekolah juga sudah memadai.

Pengalaman & aktiviti daku ke Gunung Jerai sebelum ni boleh baca di sini :-

1. Ekspedisi ke Gunung Jerai (part 1)

2. Cendawan Shitakee kebanggaan Gunung Jerai (part 2)

3. Gambar-gambar menarik di Gunung Jerai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved