ads

Khamis, 12 September 2013

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Kerajaan <b>negeri Kedah</b> buat tayangan FREE je <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2013 05:24 AM PDT


Tayangan rasmi Tanda Putera buat MP jengkel
Seorang MP Kedah berkata beliau berasa sakit hati dengan jemputan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Datuk Mukhriz Mahathir kepada para wakil rakyat di negeri itu unutk menonton filem kontroversi Tanda Putera.
NONEMP Alor Setar Gooi Hsiao Leung (kiri) berkata beliau terkejut kerana kerajaan negeri akan menganjurkan tayangan tersebut sebagai satu acara rasmi di Wisma Darul Aman.
Tayangan pada jam 7.30 malam sempena sambutan ulangtahun kemerdekaan itu akan turut disertai oleh ahli kerabat diraja dan pengarah filem itu sendiri, Shuhaimi Baba.

"Sepanjang pengetahuan saya, selain Mukhriz, tiada MB lain di negara ini, atau PM sendiri, yang menimbangkan untuk menganjurkan tayang rasmi Tanda Putera di Putrajaya," kata Gooi dalam satu sidang media di Alor Setar.
"Saya pasti Mukhriz sedar dengan sifat kontroversi filem ini," katanya.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


CINTAMANISZ Lite: Sanak saudara <b>Kodiang</b> mai umah...

Posted: 08 Sep 2013 05:30 AM PDT

06.09.2013
JUMAAT

Eh...dorang bukan mai umah aku, tau!!....hehe. Dorang sebenaqnya pi umah mentua aku.
Sedara mara dari Kodiang ni adalah sedara dari sebelah mak mentua aku. Dorang datang 3 buah bijik kereta.

Pagi tu...mak kol aku...bagitau pasal ni. Kata mak...leh sama2 masak2...sama2 menjamu selera ngan dorang nanti. Kul 10 lebih baru aku gi sana, hehe.. Tolong itu ini...tapi banyak menu kak Nor laa yg masak.

Dh sampai...sembang2 dulu. Yg lelaki tak lama tu perlu ke masjid utk solat Jumaat.
Tunggu dorang balik baru berhidang.
Hari tu mengeram sampai kul 6 lebih aku kat umah mak...Dari bersembang2 terus semua tertido layan mata. Manakan tidak....petang tu mengantuk disebabkan cuaca hujan, kan...hihi.
Aku ni bkn takmo balik awal. Kunci umah aku tu.....abg terlupa nk bagi aku masa abg nk gi keje semula selepas balik umah tengahari Jumaat tu.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, selesai ngan jayanya tugas di Dewan Komuniti 1 Malaysia Chemor semalam. Walaupun masa majlis cuaca hujan tapi bila sesi outdoor yg dilakukan di ladang pokok gaharu di Klebang, Ipoh dan di Gunung Lang, Ipoh petang tu....cuaca cuma mendung, hujan gerimis dan mendung saja. Syukur sangat sbb melakukan tugas dgn sebaik termampu.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2013 01:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Nasib Ladang Rakyat <b>di Kubang Pasu</b> yang mana <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2013 08:10 PM PDT

KedahLanie.info: Nasib Ladang Rakyat di Kubang Pasu yang mana kerajaan UMNO BN dulu telah jual tanah kepada swasta..!!

Nasib Ladang Rakyat di Kubang Pasu yang mana kerajaan UMNO BN dulu telah jual tanah kepada swasta..!!

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


panasss..! yb suraya cari mat sabu <b>di pendang</b>..???!!! - THE DUKE&#39;S <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2013 09:37 PM PDT

Agak lama saya kurang ke Pendang sejak selesai PRU ke-13 pada awal Mei lalu. Mungkin agak sebok dengan kerjaya dan kempen politik semakin reda di seluruh negara, saya cuba melapangkan diri ke parlimen yang pernah cuba ditawan oleh Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu.
Kebetulan saya gemar minum di sekitar pekan Pendang, saya bersua muka dengan beberapa "ahli parlimen kedai kopi" yang gemar berpolitik bersama segelas teh tarik di depan mereka. Agak menarik topik mereka kali ini.. "Mana Mat Sabu?"
Rupanya mereka bertanyakan dimanakah gerangannya Mat Sabu selepas PRU ke-13? Menurut mereka, sebelum PRU ke-13, Timbalan Presiden PAS itu menyewa rumah di sekitar pekan Pendang. Mereka meneka, mungkin dia nak jadi "orang Pendang"…

Kata mereka, ketika itu muka Mat Sabu lebih kerap mereka lihat berbanding bekas Ahli Parlimen Pendang, Dr. Hayati Othman. Abang Mat ke hulu ke hilir menyapa seluruh orang Pendang. Tak kira PAS atau UMNO, semua dia salam.
Pada satu ketika, Mat Sabu dikatakan pernah ke pekan "nat" (pasar hari) di pekan tersebut dan menjemput orang Pendang untuk hadir ke rumahnya. Katanya, dia mahu mengadakan kenduri doa selamat "masuk rumah baru". Mungkin Mat Sabu "serius" nak jadi "orang Pendang"…
Kelibat Mat Sabu ketika itu cukup mencuri tumpuan. Di pasar malam, di Petronas, di kedai-kedai sekitar parlimen, hatta di tepi bendang pun mereka terlihat kelibat Mat Sabu. Tapi agak kurang bayang Mat Sabu kelihatan di masjid-masjid di daerah itu…
Namun selepas PRU ke-13, tiada lagi kelibat Mat Sabu. Selesai saja diumumkan kemenangan Dato' Othman Abdul sebagai Ahli Parlimen Pendang, kelibat Mat Sabu tidak kelihatan lagi di parlimen tersebut.
Ke mana dia pergi? Dia lari ke mana? Merajuk membawa hati yang lara? Bersembunyi di "rumah baru"nya? Atau Abang Mat kita meratap hiba di celah ketiak Normah? Normah yang mana satu? Normah yang "pertama" atau yang "kedua"?
Bagaimana dengan "rumah baru" Abang Mat? Sudah ditinggalkan begitu saja? Kalau rumah tersebut dibeli, apakah Mat Sabu sudah menjual rumah tersebut? Jika disewa, apakah sewanya sekadar hanya untuk sampai selesai PRU ke-13? "Serius" benarkah Mat Sabu nak jadi "orang Pendang"?
Pada saya, sekiranya Mat Sabu benar-benar ikhlas mahu berkhidmat sebagai wakil rakyat di Pendang, dia perlu berada di Pendang dan melakukan apa yang dia lakukan ketika sebelum pilihanraya berlangsung.
Sekiranya dia tewas sekali pun sebagai Ahli Parlimen, dia perlu kekal di situ bagi mengambil berat tentang puak-puak PAS yang berjuang pada PRU ke-13 tempohari. Kalau benar pun puak-puak PAS itu tidak undi Abang Mat tempohari, apa salahnya jika dia sebagai Timbalan Presiden mengambil tahu mengenai akar umbi PAS di Pendang?
Mungkin Mat Sabu fikir, jika puak PAS Pendang menolaknya, maka dia tidak perlu berkhidmat atau mengambil tahu tentang mereka di sana? Nampaknya, lepas selesai di kerah peluh keringat mereka, Mat Sabu terus tinggalkan pak-pak lebai itu?
Apa yang jelas, pak-pak lebai PAS yang suka bergebang di kedai kopi itu memang menyampah dengan Mat Sabu. "Habis madu, sepah dibuang", itu kata mereka, bukan saya. Saya hanya tersengih di meja sebelah sambil menyelak Harakah, sambil di dalam hati ketawa berdekah-dekah!

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


Misteri! Penampakan Bunian <b>Di Padang Serai</b>? (Video) - UtaraNews <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2013 07:30 AM PDT

Benarkah bunian ini wujud? Seperti yang didakwa oleh orang dahulu kala, mereka juga seperti kita namun hidup di alam lain. Kita tidak boleh melihat mereka. Baru-baru ini satu rakaman video sewaktu ingin mendenak atau memikat ayam hutan telah  terakam penampakan orang berjubah putih melalui di belakang di dalam rimbunan pokok-pokok di kawasan tersebut.Persoalannya, benarkah itu bunian? Mungkin bunian, mungkin juga orang lelaki yang baru pulang dari surau ataupun masjid. Hanya Allah sahaja yang mengetahui. Anda boleh tonton video di atas ini.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2013 01:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 01:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Kedah</b> Pertimbang Teruskan Projek Minyak Dan Gas <b>Di Yan</b> <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2013 01:00 AM PDT


Kerajaan Kedah akan mengakaji kemungkinan meneruskan projek minyak dan gas di Yan Kedah yang tergantung sewaktu pentadbiran Tan Sri Azizan Abdul Razak. KLIK DI SINI 

Fyna Here!: MUA : makeup nikah <b>di yan kedah</b> 04.04.13

Posted: 19 Apr 2013 08:21 PM PDT

best makeup kalini sebab rumah di tengah sawah bendang
makeup kalini soft saja for nikah

http://www.facebook.com/KiddyKiddoKlik?fref=ts
untuk tengok my makeup job yang lain-lain atau sebarang pertanyaan/tempahan boleh ke
email : fynahere85@yahoo.com

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: Bergambar <b>di</b> sawah padi <b>Yan Kedah</b>!

Posted: 19 Nov 2012 07:55 PM PST

Hai, ED bercuti menulis blog pada minggu lepas kerana ED mahu menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja sekaligus jalan-jalan di Yan Kedah. Ini merupakan kali pertama ED menjejakkan kaki di negeri jelapang padi tersebut. Sebelum ini, ED teringin sangat nak bergambar di hamparan sawah padi yang nun menghijau jika sampai ke Kedah. Bila dah sampai, apa lagi.. ED tak nak melepaskan peluang bergambar di sawah padi. Jom!
 Cantiknya pemandangan di sawah padi.. Lokasi Yan Kedah.
 Sukanya dapat bergambar di sini..
 ED sangkut kamera di ranting pokok, set masa dan bolehlah bergambar dengan semua rakan.. haha..
Maaf, ED jakun sikit nampak sawah padi sebab pertama kali nampak. Haha.. Sampai di Yan Kedah, ada beberapa tempat lagi yang ED pergi selain menghadiri kerja kahwin kawan ED. Teruskan bersama blog EDtv untuk mengetahui destinasi seterusnya. Udada Ubabye!!
ED: saya pencinta alam sekitar.. haha..

EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDY) - Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 11:33 AM PST

~ LoVeLY aZaLYea &#39; s sToRy ~: PICNIC <b>DI</b> TITI HAYUN, <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 13 Feb 2013 06:41 PM PST

CNY holidays kali nie xde plan keluar dari negeri Kedah pun since mr. hubby cuma cuti 3 hari sajer! Aku jer cuti lama 9 hari so 3 hari tu dimanfaatkan dengan sebaik-baik mungkin dgn aktiviti kekeluargaan di dalam negeri Kedah sajer...selain daripada aktiviti menambahkan lemak dgn memenuhi undangan ke majlis-majlis perkahwinan..ada jugak laa bawak anak-anak pi picnic di Titi Hayun, Yan, Kedah...likasi favourite kami sebb inilah tempat mandi manda terdekat dgn rumah kami...dah set terus angkut anak-anak pi sana...apa benda persiapan bekal pun tak bawak, just goreng nugget tempura then bawak sos cili+sos tomato+ mayonis jer...giler sempoi punya bekal! Selalu gigih memasak bihun goreng laa nasi campur ulam sambal belacan bagai! Kali ni bawak jugak nasi tapi tapau nasi kandaq kat kedai depan rumah nie jer..jadik laa...
Jom layan gambar yer kawan-kawan...
Yang paling happy budak-budak berdua nie  laaa...bila-bila masa pun kalau ajak mandi sungai / air terjun memang depa laa yg paling happy ...
Tapi airnya cetek...musim kemarau agaknya...takat lutut aku pun x sampai...terus terbantut niat nk berendam sama...kasi chance kt anak2 sudah laa...
Anak dara aku yg makin debab...;p
Leka nk tangkap anak-anak ikan ..
Bekal...sejuk2 berendam mmg selera jer makan semuanya!
Mak dugong berendam...huhu

<b>Kedah</b> timbang teruskan projek minyak <b>di Yan</b> - watan harian online

Posted: 24 Jun 2013 12:00 AM PDT

Kategori Berita Utama

Kedah timbang teruskan projek minyak di Yan

mukriz1 Kerajaan Kedah akan mengakaji kemungkinan meneruskan projek minyak dan gas di Yan Kedah yang tergantung sewaktu pentadbiran Tan Sri Azizan Abdul Razak.

Menteri Besar Datuk Paduka Mukriz Tun Mahathir berkata, sungguhpun projek tersebut merupakan sasaran kerajaan negeri, namun ianya tidak perlu diteruskan dengan tergesa-gesa.

"Projek tersebut belum lagi dumulakan, ianya tidak boleh dilaksanakan dengan kadar segera kerana ia melibatkan banyak proses," katanya kepada pemberita selepas menyaksikan majlis menandatangani Memorandum Persefahaman antara Langkawi Development Authority dan Pekan Artisan Sdn Bhd, semalam.

Katanya, kerajaan negeri kini telah mengenalpasti beberapa pihak yang berminat untuk meneruskan projek tersebut.

"Kita masih dalam peringkat perancangan. kita akan mengumumkannya sebaik sahaja projek itu akan dimulakan," jelas Mukhriz.

Ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) Barisan Nasional Kedah berjanji untuk meneruskan kembali projek Hab Hidrokarbaon Sungai Limau yang dahulunya dikenali sebagai Zon Industri Petrolium Yan.

Projek tersebut mula dirancang pada 2007 tetapi tidak diteruskan selepas Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih pentadbiran negeri.

Berita Bertarikh Pada 6:08 AM

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved