ads

Selasa, 17 Disember 2013

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Aug 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 11:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Changlun</b>, Kedah.: Homestay <b>Changlun di</b> Pekan <b>Changlun</b>

Posted: 27 May 2013 12:58 AM PDT

Apa kabar pengunjung homestaychanglun.com? Anda sedang mencari penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan ketika berada di Utara Tanah Air? Jangan risau, Homestay Changlun menyediakan perkhidmatan homestay di sekitar Pekan Changlun a.k.a Changloon. Untuk pengetahuan anda, Homestay Changlun kini terdiri daripada 4 unit homestay di Taman Mahogany yang terletak di tengah - tengah pekan Changlun, Kedah. Dengan lokasinya yang sangat strategik, dan berdekatan dengan prasarana, menjadikan Homestay Changlun tempat penginapan yang paling sesuai dan selesa untuk anda sekeluarga ketika:-
i)   bercuti bersama keluarga di sekitar utara tanah air (Kedah dan Perlis)

ii)  menghadiri majlis perkahwinan dan kenduri - kendara,

iii) menghadiri majlis konvokesyen di IPTA berdekatan. ((UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

iv) majlis pendaftaran pelajar di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

v) menghadiri seminar atau aktiviti di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

vi) terkandas atau terlepas feri ke Pulau Langkawi.

vii) jalan - jalan di Kuala Perlis, Bukit Kayu Hitam, Padang Besar, Bukit Tangga dan Jitra.



Bagi menjamin keselesaan penginap - penginap di Kedah Homestay, kami melengkapkan homestay ini dengan kelengkapan berikut:-


  •     3 bilik tidur yang luas dan selesa. (Semua bilik dilengkapi penghawa dingin)
  •     2 tandas dan bilik mandi.
  •     3 katil queen berset comforter.
  •     3 penghawa dingin.
  •     1 Mesin basuh automatik.
  •     2 Toto tambahan dan 4 unit bantal tambahan.
  •     Dapur dan perkakas memasak.
  •     Iron dan iron board.

Kadar Sewaan dan Pakej Homestay Changlun:-
Untuk tempahan sila hubungi saya di talian 013-4884421 (Yusri)


  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari biasa adalah RM150 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari pendaftaran pelajar IPTA adalah RM 170 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari konvokesyen adalah RM200 per malam

Deposit RM50 per malam diperlukan untuk tempahan. Kami menerima bayaran secara tunai, cash deposit, kredit kad dan paypa.

Lokasi tumpuan di sekitar Homestay Changlun:-


Antara tempat - tempat tumpuan yang berdekatan dengan Kedah Homestay adalah seperti:-
1. Universiti Utara Malaysia (UUM) - 10minit
2. Universiti Malaysia Perlis (Unimap) - 10minit
3. Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) - 1minit
4. Universiti Teknologi MARA Arau (Uitm Arau) - 20 minit
5. Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) - 10 minit
6. Kolej Komuniti Arau - 20minit
7. Sekolah Integrasi Bukit Kayu Hitam - 10minit
8. Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (POLIMAS) - 25minit
9. Kolej Komuniti Bandar Darul Aman -25minit
10. Bukit Kayu Hitam - 10minit
11. Pekan Kuala Perlis -  30 minit
12. Pekan Jitra - 15 minit



Antara kemudahan - kemudahan di Pekan Changlun adalah:-
12. Restoran Nasi Kandar (Yasmeen)

Gambar 1: Ruang tamu (Homestay Changlun 1)
Gambar 2: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 1)

Gambar 3: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 1)
Gambar 4: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 1)
Gambar 5: Ruang tamu (Homestay Changlun 2)
Gambar 6: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 2)
Gambar 7: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 2)
Gambar 8: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 2)

Gambar kemudahan - kemudahan di sekitar bandar Changlun
Gambar 9: CIMB Bank Changlun, Kedah.


Gambar 10: Maybank Changlun, Kedah.
Gambar 11: Bank BSN Changlun, Kedah.
Gambar 12: Public Bank Changlun, Kedah.
Gambar13: Shopping Complex C-Mart Changlun, Kedah.


Gambar 14: KFC Changlun, Kedah.


Gambar 15: C-Kopitiam Changlun, Kedah.
Gambar 16: Marrybrown Changlun, Kedah.
Gambar 17: Pejabat Pos Changlun, Kedah.
Gambar 18: Restoran Yasmeen Changlun, Kedah.

<b>Jitra</b> : n u r m a s Homestay: Sepetang <b>di</b> Zoo Songkhla, Thailand

Posted: 28 Sep 2013 09:43 PM PDT

Ramai yang meminta saya menceritakan bagaimana perjalanan untuk ke Zoo Songkhla, Thailand dari Nurmas Homestay Jitra. Baiklah, kebetulan saya pergi ke sana pada 28/09/2013 bersama keluarga.

Saya bertolak dari Nurmas Homestay ke Pekan Changlun dengan berkereta MPV serta penumpang termasuk saya 2 dewasa dan 5 kanak-kanak.
Jarak Dari Nurmas Homestay Ke Zoo Songkhla: 100 kilometer
Jangkaan Masa Dari Nurmas Homestay ke Zoo Songkhla: 1 Jam 30 Minit


Insurans Kereta
Ke pekan Changlun hanya mengambil masa 9 minit sahaja dan saya mencari kedai menjual insuran kereta Thailand yang banyak di pekan Changlun dan ada papan tanda 'Insurans Kereta Thailand'. Saya tunjukkan geran kereta samada original atau fotokopi depan belakang kepada penjual insuran dan dia akan tanya nak ambil insuran berapa hari? kalau seminggu dalam RM14 manakala kalau setahun RM100 bagi kereta MPV....So saya ambil setahun...

Money Changer
Kemudian saya cari money changer kat pekan Changlun....Saya ke Maybank Changlun keluarkan RM400 dan saya pergi ke kedai money changer yang terletak dalam restoran cina sebaris dengan Maybank Changlun. Saya tukar;
RM300 x 9.68 (kadar rate semasa) = 2904 Bath........nak mudah kira RM1=10 Bath, RM10=100 Bath
Baki RM100 saya pergi isi minyak penuhh....Minyak kat Thailand mahal dan berdasarkan harga semasa.

Dah selesai, terus memandu ke sempadan Bukit Kayu Hitam yang mengambil masa sekitar 10 Minit sahaja. Di imegresen Malaysia pandu ke kaunter, tunjukkan semua passport untuk pemeriksaan tanpa perlu keluar kereta kemudian terus ke imegresen Thailand. Di imegresen Thailand cari tempat letak kereta dan Prosedur di imegresen Thailand boleh anda baca DISINI

Setelah selesai, bandar sebelah sempadan di panggil Danok dan terus ke Hatyai sehingga sampai ke Zoo Songkhla

Setelah satu jam lebih perjalanan maka sampailah ke Zoo Songkla. Di pintu masuk tiket yang dikenakan kepada pelancung luar adalah;
2 Dewasa + 5 Kanak-Kanak + Kereta + Mandi Water Park = RM30 @ 300 Bath.......sangat murah dan berbaloi. Kereta di pandu sendiri dan boleh berhenti kat mana-mana jaa sebab zoo nii sangat luas dan berada di puncak bukit....
Beruang dan boleh bagi makanan
Kandang Zirafah + Burung Unta + Kuda Belang

Bagi makanan cuma RM2 sahaja

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MamaTucen: KLINIK HAIWAN <b>CHANGLUN</b> UTARA MALAYSIA

Posted: 23 Jun 2013 05:18 AM PDT

Assalamualaikum...ya Allah mule2 mama nak ucapkan syukur sgt2 kepada ilahi sebab kucing mama mimi yang ada di kampung telah dapat di selamatkan dari racun yang telah di beri oleh budak2 nakal kawasan kejiranan..
Buat kali pertama mama runsing tambah dengan kesedihan tahap terlampau sebab hari pertama dapat tawu mimi kena racun tak dapat minum dan makan..Mama risau sangat2 sebab mak mama tak reti nak uruskan dan lagi satu tak tawu dekat mana ada klinik vet yang terdekat,yang mama tawu di alor setar je yang kerajanan dekat jalan datuk kumbar..Mama menangis malam tu jugak sebab memang tak tahan sedih bile tawu mimi sakit..
Semalam(22.6.13) adik mama konvo di kuantan so kitorang adik beradik gathering la masa tu la kitorang decide suruh adik ketiga(eka) blik ke kedah esok pagi jugak suruh bawak mimi ke klinik..
Alhamdulillah dalam pukul 5petang eka sampai di changlun utara malaysia..Eka diambil oleh mak kawan dia dan terus ambil mimi bawa ke klinik..kebetulan kawan eka bagi info dekat area changlun pun ada klinik haiwan baru buka..Lega sangat2 sebab dekat dengan rumah,so eka pun hantar la dekat sana..mule2 plan nak hantar dekat jitra,ada vet jugak area TANAH MERAH..so kalaw ada emergency korang boleh la bawak g shop lot no 66 belakang masjid tanah merah..
Ok sambung cerita mimi,eka bawak la g vet yang dekat changlun tu..vet mengesahkan mimi kena racun,demam dan selsema,mimi di beri suntikan dan rawatan yang sesuai dengan keadaan die..Alhamdulillah setel jugak hal mimi ni,ok vet yang mama cakap ni kalaw dari lampu isyarat utama di changlun kalaw dari arah alor setar ambik sebelah kanan dan terus dalam 5minit pandang kiri korang akan nampak dekat area shop lot tu..sori la mama tak tawu nama kdai tu dan tak tawu alamat betol..so kalaw ada emergency pasal kucing atau pet korang boleh la g vet dekat vet tu..sebelum ni memang tak ada vet area changlun,nasib la ada insan yang nak bukak kat changlun so ada la tempat nak bawak pets buat rawatan..ok sampai sini dulu taw..

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Phahrulrazi Kena Jawablah Bab Tanah Candi <b>Di Merbok</b>, Bukan <b>...</b>

Posted: 03 Dec 2013 05:06 PM PST

Hindu bernama N.Surendran dan Hindu-Hindu yang lain sibuk dah dengan pemusnahan sebuah candi yang berusia ribuan tahun di Merbok. Mereka cuba mempersalahkan Mukhriz Mahathir dan UBN. Paling aku tak tahan dengar, bila dikatakan yang kerajaan Mukhriz tu sama taraf dengan Taliban yang memusnahkan patung Buddha di Lembah Bamiyan, Afghanistan walaupun hakikatnya, tidak ada lagi manusia beragama Buddha di kawasan tu.

Aku bukannya peminat atau penyokong Mukhriz pun. Apa lagi UBN. Tapi aku cukup tak suka kalau buat perangai pastu sembunyi tangan dan pura-pura tak tahu.

Setakat guna alasan untuk menyalahkan UBN pasal tak gazet tanah di kawasan tersebut, aku rasa alasan itu menambahkan lagi kebodohan pada jemaah kita. Kemusnahan replika candi tu, berlaku semasa penghujung zaman pentadbiran PAS di Kedah. Dengan kata lain, yang jual tanah tu kepada pemaju adalah pemimpin kita sendiri. Pemimpin yang dikatakan tsiqah dan kita wajib wala' kepadanya.

Kalau betul pemimpin kita dari jenis yang bertanggungjawab, dia perlu segera tampil untuk menjelaskan perkara berkenaan. Perlu beritahu awam dan Hindu-Hindu yang sedang menyalak itu rasional tindakannya dahulu sebab, tanah berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri dan dia pula adalah salah seorang daripada penggubal undang-undang serta perlaksana polisi Kerajaan Negeri semasa Kedah masih di bawah PAS.

Hindu-Hindu tu juga perlu diberitahu bahawa, setakat pemusnahan replika yang dibina pada tahun 1974, ia bukanlah masalah besar memandangkan ia boleh dibina semula. Namun pemusnahan seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Guan Eng ke atas Candi Gua Kepah, jauh lebih dahsyat dan perlu ditegur.

Pasei apa, Hindu-Hindu tu tak berani nak menghentam Guan Eng dan menyamatarafkan Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP itu sama macam komunis China yang memusnahkan pusat-pusat kebudayaan dan keagamaan semasa zaman Revolusi Kebudayaan di tanah besar tempat asal keturunan Guan Eng?

Yang pihak kita pula, kenapa takut sangat nak buka mulut?

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Mawardi Yunus: Tempat Menarik <b>Di Negeri Kedah</b> | Pantai Merdeka

Posted: 05 Dec 2013 08:46 AM PST

Tempat Menarik Di Negeri Kedah | Pantai Merdeka | Pantai merdeka merupakan pantai percutian yang terletak di Negeri KedahPantai merdeka terletak di Daerah Kuala Muda. Pantai merdeka juga terkenal sebagai pantai rekreasi dan perkelahan bagi penduduk sekitar dan luar.
Antara kemudahan yang terdapat di Pantai merdeka seperti rumah penginapan, rumah rehat tempat perkemahan, gerai-gerai, taman permainan, dan medan selera. Salah satu tempat yang sahabat media [klik] sempat singgah seperti di Merdeka Beach Resort.  
Menurut lirik lagu Cinta Pantai Merdeka [klik] yang dicipta oleh Pak Long, Pantai merdeka juga berkait rapat dengan tempat pelancongan lain yang berhampiran seperti  Tanjung dawai dan Gunung Jerai.
Antara makanan yang terkenal di Pantai Merdeka yang sempat sahabat media jamah seperti  Mee Udang, laksa kedah, pasembursotong kangkung dan  ABC Gunung Jerai
Kalau ke negeri Kedah  rasanya tak lengkap kalau korang tak singgah ke Pantai Merdeka ni. Untuk maklumat lanjut korang boleh buat rujukan di Majalah travel no satu di malaysia Santai Travel [klik].

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Ketua Pergerakan Wanita UMNO <b>Baling</b> Dato&#39; Dr Mashitah <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2013 11:52 PM PST

Select Page:

Select Category:

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Percutian GBS <b>di Langkawi</b> - Ruggedmom.com

Posted: 10 Dec 2013 05:00 PM PST

Halluuuu....!!

Geng Bas Sekolah ke Langkawi kali ni. Percutian yang menyeronokkan tapi agak stress bagi aku. Ko tengoklah sendiri budak ni.

Merajuk, menjerit, bergaduh dengan abang tapi dia pandai bodek maknya. Bila aku kata tahun depan dah tak boleh ikut, tak larat nak melayan kerenahnya dia boleh jawab, "mama cakap je tu...nanti mama bawak kita jugak".

Paling annoyed, masa KUL-LGK tu ada sorang ah chong kat belakang aku tak henti bercakap dengan kuat nak mententeramkan anak dia. haiyaaa...dia cakap selupa macam kat rumah. Takde pulak aku dengar suara anak perempuan dia yang comel tu...asik suara dia aje kemain kuat throughout the journey. Nasib baik sejam, kalau 3 jam memang aku sound la nampak gayanya. Aku rasa anak dia taknak pakai safety belt dan dia dok bagi arahan. Kalau anak dia bising aku tak hairan, biasalah budak-budak...akupun ada anak so dah biasa (tapi anak aku yang 5 tahun well behave masa tu, sangat exited naik kapatebang ;D). Ya rabbi....aku rasa nak suruh dia diam aje. Kita, kalau marah anak di tempat ramai orang selalunya akan mengetap gigi supaya suara tak kuat melahau ...ini tak..adoiiii...tekanan perasaan betul! Maid dia yang duduk baris ABC nak tolong dia tak bagi...aku dok fikir, dah budak sejak subuh sepiee sampai ke malam dengan maid mesti maid tu lebih tahu nak buat macamana ye tak? Tolonglah, tolong...kalau boleh tak nak sekenderaan lagi dengan orang macam ni. Sakit jiwo den.

Kami pergi bercuti ni, setiap seorang ada sumbangan berdikit dikit sejak Febuari. Kita bukan ada emas berkepuk kan anak-anak?? Yang penting happy.

Nantilah ai sambung.

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Kopi Lekat | Perkongsian Manfaat: Kehilangan Wanita <b>Di Changlun</b> <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2013 09:51 PM PST


 Kehilangan Wanita  Di Changlun Terjawab

CHANGLUN - Misteri kehilangan seorang wanita sejak lima hari lalu, akhirnya terjawab dengan penemuan mayat mangsa dalam keadaan menyayat hati di sebuah perigi sedalam kira-kira lima meter di Kampung Cherok Mokkan, Hosba, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.30 pagi itu, mangsa, Latifah An, 50, ditemui meninggal dunia dalam keadaan bertelangkup oleh ibu saudara mangsa kira-kira 10 meter dari rumahnya ketika dia kebetulan ingin membersihkan laman kediamannya.

Ibu saudara mangsa, Siti Rosni Arif, 58, berkata, anak saudaranya yang mengalami kemurungan dilaporkan hilang selepas dipercayai keluar rumah awal pagi pada 25 Jun lepas, bagaimanapun usaha mencari mangsa tidak membuahkan hasil.

"Walaupun puas kami mencari dalam satu kampung, namun dia tetap tidak ditemui. Justeru, saya sememangnya tidak menyangka akan menemuinya dalam perigi pusaka berusia 100 tahun di pekarangan kediaman saya ini.

"Kami sekeluarga tidak jemu-jemu mengadakan solat hajat dan bacaan Yasin sejak menyedari kehilangan Latifah pada Selasa lalu, dengan harapan dapat bertemu semula dengannya. Malah, pagi ini (semalam), sebelum menemui dia saya juga berbuat demikian," katanya.

Minta petunjuk

Siti Rosni berkata, dia melakukan solat sunat dengan harapan ALLAH SWT akan memudahkan pencarian dan memberi petunjuk kepada mereka mengenai kehilangan Latifah dan kemudiannya meneruskan aktiviti seharian dengan keluar membersihkan sampah-sarap di pekarangan rumah.

"Ketika asyik membersihkan kawasan berkenaan, tiba-tiba saya terbau sesuatu kurang menyenangkan dari arah perigi lama itu, saya terus menghampirinya dan mendapati sesuatu objek tidak jelas timbul.

"Saya kemudiannya mendapatkan cermin mata untuk memastikan benda berbau itu. Saya dapati satu mayat terapung berpakaian merah dan dipenuhi lalat dalam perigi lama itu," katanya.

Manakala, abang ipar mangsa, Nik Mohd Kamil Nik Musa, 54, dia bergegas ke lokasi penemuan mangsa selepas menerima maklumat mengenai penemuannya kira-kira jam 8.30 pagi, semalam, apabila dimaklumkan isterinya, Hazah An, 53.

Katanya, Latifah yang mengalami kemurungan dipercayai sering memencilkan diri 24 jam di kediaman mereka selepas kematian ibunya pada 2006, justeru tidak menyangka mangsa akan keluar dari rumah.

Menurutnya, mereka hanya menyedari kehilangan Latifah pada jam 4 pagi, Selasa lalu, selepas mendapati dia tiada di rumah dan dimaklumkan penduduk setempat mengenai kelibat seorang wanita sedang berjalan-jalan di kawasan itu.

"Walaupun sedih, kami lega kerana akhirnya berjaya menemui Latifah setelah beberapa hari kami sekeluarga mencarinya," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohamed Yusof berkata, pihaknya ada menerima laporan polis berhubung kematian wanita itu dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Difahamkan, mayat anak kelima daripada tujuh beradik itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Cherok Mokkan selepas selesai bedah siasat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), dekat sini, semalam.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved