Ahad, 4 Mei 2014

02 di changlun - Google Blog Search

02 di changlun - Google Blog Search


Bayi dua bulan antara 52 Pati ditahan <b>di Changlun</b> ABN News | BM

Posted: 10 Mar 2014 07:28 AM PDT

JITRA – Seorang bayi perempuan berusia dua bulan dan dua kanak-kanak antara 52 pendatang tanpa izin (Pati) yang ditahan dalam Ops Bersepadu 6P di kawasan tapak pembinaan di KM13.5 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Changlun hari ini.

Ketua Bahagian Penguat Kuasa Imigresen negeri Nar Azaman Ibrahim berkata kesemua Pati dewasa yang ditahan berusia 20-an hingga 48 tahun bekerja sebagai buruh binaan dan dipercayai tinggal di rumah kongsi itu.

Katanya operasi bermula pukul 12 tengah hari itu menahan 25 warga Myanmar iaitu 21 lelaki, dua wanita serta dua kanak-kanak masing-masing lelaki dan perempuan berusia setahun.

"14 rakyat Bangladesh dan 13 warga Indonesia; 10 lelaki, dua wanita serta seorang bayi perempuan turut ditahan atas kesalahan tidak memiliki dokumen perjalanan sah dan melanggar syarat pas perjalanan," katanya kepada pemberita ketika ditemui sewaktu operasi itu di sini hari ini.

Beliau berkata, pihaknya turut menahan penyelia tapak pembinaan itu berusia 25 tahun bagi membantu siasatan kerana melindungi pekerja asing.

Nar Azaman berkata, 36 Pati ditahan kerana gagal mengemukakan dokumen sah dan 13 lagi ditahan kerana melanggar syarat pas perjalanan sah.

Sementara itu dalam operasi lain, beliau berkata pihaknya menahan tujuh warga Myanmar iaitu lima lelaki dan dua perempuan serta seorang lelaki warga Indonesia di sebuah kilang membuat pintu di Kampung Alor Janggus, Napoh dekat sini.

Katanya, hasil pemeriksaan mendapati kesemua mereka yang berusia antara 20 dan 40 tahun itu tidak mempunyai dokumen perjalanan sah. – Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan